Evaluarea subiectului:
- 14 voturi - 4.71 în medie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
|
Autor |
Mesaj |
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
AUTOSPECIALA DE STINS INCENDII CU JET DE GAZE ROMAN 12215 DFA (A.Sp.J.G. — R 12215 DFA)
Citat:Autospeciala este destinată stingerii incendiilor izbucnite în schelele petroliere, combinatele chimice si petrochimice si la sondele în foraj sau exploatare.
Principalele caracteristici tehnico-tactice si performanțe ale autospeciale sunt:
Dimensiuni:
— lungimea totală 10 615 mm
— lăŃimea maximă 2 500 mm
— înălŃimea maximă (descărcată) 3 750 mm
— consola faŃă-spate 1 500—1 270 mm
— garda la sol 340 mm
— ampatamentul 3 665 + 1 270 mm
— ecartamentul faŃă 1 912 mm
— ecartamentul spate 1 664 mm
— raza minimă de virare 9,25 m
— unghiul de atac 30°
— unghiul de degajare 16°
Mase:
— masa totală (în stare de mars, cu plinurile făcute) 16 400 kg
— masa pe puntea faŃă 5 775 kg
— masa pe punŃile spate 10 625 kg
— masa proprie (fără plinuri) 12 650 kg
CapacităŃi:
— rezervorul de combustibil (motorină) pentru autosasiu 220 1
— rezervorul de carburant (petrol de aviaŃie) pentru turbomotor 900 1
— rezervoarele de pulbere „Florex" (2 X 1 250 kg) 2 500 kg
— buteliile de azot (de 40 1 fiecare) 8 + 1 buc
PerformanŃe:
— viteza maximă 78,3 km/h
— rampa maximă (teoretică) 38,9%
— consumul de combustibil (motorină):
— vara 39,5 1/100 km
— iarna 43 1/100 km
— fără sarcină (pe loc) 6 l/h
Descriere
Autospeciala de stins incendii cu jet de gaze Roman 12215 DFA este un autovehicul de construcție specială, necarosat, dotat cu agregate si instalații de stingere, prevăzut cu amenajări si adaptări corespunzătoare următorului principiu de stingere: jetul format de gazele evacuate de motorul turboreactor acționează asupra incendiului prin propria forță de impact, combinată cu acțiunea unei pulberi stingătoare sau a apei pulverizate refulate în jet si antrenate de acesta.
În esență, autospeciala constă dintr-un autosasiu Roman 12215 DFA, modificat, pe platforma căruia s-au montat: turbomotorul, împreună cu accesoriile speciale aferente unei bune funcționări a acestuia; ansamblul instalației de stins cu pulbere si azot; cabina de comandă a agregatelor de stingere; sistemul de conducte pentru refularea apei în jet si amenajările pentru păstrarea inventarului din dotare.
Turbomotorul poate fi rotit în plan orizontal 30° spre stînga si 30° spre dreapta, față de axa longitudinală a autosasiului, respectiv în plan vertical 45° în sus si 15° în jos. Astfel, se asigură orientarea jetului de gaze arse produse de turbomotor în direcția dorită.
În ansamblu, motorul reactor montat pe autospecială denumit R-35 Jet are principalele părți componente: motorul turboreactor propriu-zis, priza de admisie aer si ajutajul reactiv.
Motorul turboreactor propriu-zis se compune din: un compresor axial (cu palete) de înaltă presiune, cu nouă trepte; zece camere de ardere individuale (din care patru sunt camere principale pentru pornire), cu flux direct, prevăzute cu injectoare de combustibil tip duplex; o turbină de gaze paletată, cu două trepte.
Priza de admisie aer are rolul de a asigura o curgere cît mai uniformă a aerului, concomitent cu realizarea unei protecții contra pătrunderii de corpuri străine în motor.
Ajutajul reactiv asigură atât destinderea gazelor arse, cât si obținerea diferitelor regimuri de exploatare a motorului, prin modificarea secțiunii de iesire a gazelor. Reglarea secțiunii ajutajului se face cu ajutorul unui sistem de voleți, acționați de patru verine, prin intermediul unui inel.
Pe timpul intervențiilor de stins incendii sau al aplicațiilor, se vor lua măsuri pentru a se evita total riscul de a se dirija accidental praf sau alte substanțe de stingere (inclusiv apă) spre autospecială, deoarece admisia acestora în motorul turboreactor îi afectează grav funcționarea.
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
26-08-2017 07:06 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
|
Bine ai venit, Vizitator! |
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.
|
Sustinem | |
|
|