Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 9 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Respect !.....și suntem datori să nu uităm !
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #24
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !
4 martie 2003 -4 martie 2012

[Imagine: Lorand_Csongor_Ferenczi_7f809d5.jpg]
Lorand Csongar Ferenczi -asistent medical SMURD
Citat:In seara zilei de 4 martie 2003 elicopterul IAR 316B inmatriculat YR-SNG, apartinand SNTGN TRANSGAZ SA din Medias, efectua un zbor de MEDEVAC pt SMURD Tg Mures. Au transportat un copilas de o luna de la Mures la Cluj, acesta fiind imbarcat intr-o alta cursa aeriana pt Budapesta, unde urma sa aiba o interventie chirurgicala la inima.
Comandantul elicopterului era Nicolae Marian 43 de ani, casatorit, un baietel, Lucian Husdup 43 de ani copilot, casatorit, o fetita, Monica Cardos, 33 de ani, medic de la SMURD necasatorita si Lorencz Csongor Ferencz, asistent medical, 27 de ani, necasatorit.
Elicopterul decolase de 5 minute de pe aeroportul Cluj cand Nae a intrat in radio cu aeroportul si a reusit sa zica: "Sunt YR Sierra November Golf" cu o voce gatuita dupa care s-a lasat tacerea.

Patru membri ai unui echipaj al Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Targu-Mures au murit dupa ce elicopterul in care se aflau s-a prabusit, ieri noapte, in apropierea satului Moristi, de pe raza comunei clujene Cojocna. Victimele accidentului se intorceau de la Budapesta, unde transportasera un nou-nascut din Bistrita, care trebuia supus de urgenta unei operatii pe cord. Coordonatorul SMURD, medicul Raed Arafat, spune ca a fost contactat de Presedintia Romaniei, care si-a manifestat intentia de a-i decora pe cei patru.
Imprastiati pe 2.000 de metri patrati
Localnicii din Cojocna spun ca au auzit, in jurul orei 23,00, elicopterul zburand deasupra satului, dupa care unul dintre sateni a alertat autoritatile, anuntand prabusirea aparatului de zbor. La fata locului s-au deplasat imediat echipajele de interventie ale pompierilor, Salvarii, Politiei, Inspectoratului pentru Protectie Civila, precum si prefectul Clujului, Vasile Soporan, si directorul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo. In ciuda interventiei rapide, cei patru membri ai echipajului, toti cu varste sub 42 de ani, nu au mai putut fi salvati. Resturile elicopterului erau imprastiate pe o suprafata cu o lungime de o suta de metri si o latime de aproape 20 de metri, iar cei patru fusesera zdrobiti in carlinga elicopterului, fapt care a ingreunat actiunea echipelor de descarcerare. Mai mult, acestea au ajuns destul de greu la locul accidentului, fiind nevoite sa strabata un traseu abrupt, de aproape 2,5 kilometri.
Cinci copii au ramas orfani de tata
Coordonatorul SMURD, medicul Raed Arafat, a afirmat ca, in momentul accidentului, la bordul elicopterului marca Alouette, inchiriat de la Transgaz pentru a salva viata unui nou-nascut care suferea o malformatie congenitala cardiaca, se aflau un medic, Monica Cardos, in varsta de 33 de ani, un asistent medical, Ferenczi Csongar, de 24 de ani, copilotul Lucian Huzdup, in varsta de 42 de ani si pilotul comandant Nicolae Marian. In august 2000, Marian Nicolae a fost implicat intr-un alt accident aerian, in urma caruia, desi aparatul de zbor s-a prabusit, nu a existat nici o victima.
Elicopterul pe care Marian Nicolae il pilota atunci - la bordul caruia se aflau si patru inspectori ai Autoritatii Aeronautice - a decolat de la Sighisoara s-a prabusit pe un camp din apropierea orasului, in timpul unui zbor de verificare pentru prelungirea licentei.
Ajungand la o inaltime de aproximativ 80 de metri, pilotul Marian Nicolae a simtit o cadere si, aflandu-se deasupra cartierului Tarnava, a reusit sa evite acest loc si s-a prabusit pe un camp. Raed Arafat a subliniat ca anul trecut, echipajul Marian - Huzdup, ambii fosti piloti militari, a efecutat peste 300 de ore de zbor pentru SMURD, jumatate dintre actiuni avand loc pe timp de noapte. Pentru intreg anul 2002, cei doi aveau la activ 450 de ore de zbor. Moartea lui Lucian Huzdup a lasat fara tata doi copii, in timp ce Nicolae Marian a lasat in urma sa trei copii. Cea de-a treia victima, Monica Cardos, era medic specialist in urgente si lucra in cadrul Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare inca din anul 1997, in timp ce asistentul medical Ferenczi Csongar s-a angajat ca voluntar in acest serviciu inca de la 16 ani, fiind angajat dupa ce a absolvit studiile de asistent medical. Corpurile celor patru victime au fost transportate la Institutul de Medicina Legala din Cluj, pentru autopsie.

Comandantul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat ca elicopterul tip Alouette YAR 316 B a decolat de la Cluj in jurul orei 23,00. Ciceo a adaugat ca o comisie formata din reprezentanti ai Inspectiei Aviatiei Militare si ai Autoritatii Aeronautice Civile s-a deplasat deja la Cluj-Napoca pentru a ancheta cauzele care au stat la baza tragicului eveniment. Potrivit aceleiasi surse, comisia este condusa de Dan Vulcan, inspectorul sef al Inspectiei Aviatice Civile (IAC), fiind formata din Constantin Voicu, inspector in cadrul IAC, Radu Stanescu si Marin Nuta, ambii inspectori in cadrul Autoritatii Aviatice Civile (AAC).
Cei patru inspectori s-au deplasat, ieri, in jurul pranzului, la locul accidentului, iar rezultatele anchetei vor fi date publicitatii cel mai probabil, in aproximativ o luna. Pe de alta parte, medicul Raed Arafat a afirmat ca a fost contactat, in dimineata zilei de ieri, de Presedintia Romaniei, care si-a anuntat intentia de a-i decora post-mortem pe cei patru membri ai echipajului.
Ordinul National "Serviciul Credincios" in grad de Cavaler, conferit post-mortem victimelor accidentului

Presedintele Romaniei, domnul Ion Iliescu, a conferit post-mortem Ordinul National "Serviciul Credincios" in grad de Cavaler celor patru victime ale tragediei de langa Cluj: Monica Cardos - medic, Sebastian Nicolae Marian - pilot coordonator si Lucian Huzdup - pilot, si Crucea nationala "Serviciul Credincios" Clasa a III-a, lui Lorand Csongar Ferenczi, asistent medical, pentru inaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite in numeroase actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat din partea Serviciului Medical de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD), din Targu-Mures, judetul Mures.
Citat:Decret 96 / 169/2003
DECRET
privind conferirea unor decoratii nationale
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 99 din Constitutia României, precum si ale art. 4 alin. (1), ale art. 6 lit. A si B si ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificãrile ulterioare, pentru înaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite în numeroase actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat din partea Serviciului Medical de Urgentã, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Târgu Mures, judetul Mures,

Presedintele României decreteazã:
Art. 1. - Se conferã post-mortem Ordinul national Serviciul Credinciosîn grad de Cavaler urmãtorilor:
- Otilia Diana Monica Cardos, medic;
- Sebastian Nicolae Marian, pilot coordonator;
- Cristian-Lucian Stefan-Dragos Husdup, pilot.
Art. 2. - Se conferã post-mortem Crucea nationalã Serviciul Credincios clasa a III-a lui Lorand Csongor Ferenczi, asistent medical.


PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,contrasemnãm acest decret
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Bucuresti, 5 martie 2003.

Citat:O femeie medic, de 33 de ani, un asistent medical, de 24 de ani, si doi piloti experimentati au pierit, dupa ce elicopterul-ambulanta s-a zdrobit langa Cluj
Un elicopter de tipul Alouette YAR 316 B, apartinand S.C. Transgaz Medias si inchiriat, inca din februarie anul trecut, de Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare - SMURD Tg. Mures pentru transporturi medicale de urgenta, s-a prabusit, marti noaptea, pe o colina situata la circa 4 km de comuna Cojocna, judetul Cluj. Toate cele 4 persoane aflate la bordul aeronavei au decedat. Aparatul transportase un copil, in varsta de o luna, aflat in stare grava, la Budapesta. La ora 22,45 elicopterul a decolat spre Tg. Mures. Dupa aproximativ 5 minute de zbor, din motive necunoscute, aparatul s-a prabusit pe o panta abrupta, in apropierea unei cai ferate. Resturile aparatului s-au imprastiat pe o raza de circa 100 de metri. Ceasul unuia dintre piloti se oprise la ora prabusirii, respectiv 22,50. Aparatul a cazut ca un bolovan la marginea satului Satenii au declarat ca, la un moment dat, luminile elicopterului s-au stins, motorul acestuia s-a oprit, iar aparatul a cazut ca un bolovan la marginea satului. Operatorii turnului de control de pe Aeroportul din Cluj-Napoca au confirmat si ei ca, dupa circa 5 minute de la decolare, au pierdut brusc legatura cu aparatul. La mansa acestuia se afla pilotul Marian Nicolae, unul dintre putinii comandanti cu brevet pentru zbor cu elicopterul pe timp de noapte. Langa el, pe scaunul copilotului, se afla Husdup Lucian Cristian, 43 de ani, din Medias. Locurile din spate erau ocupate de doctorita Cardos Otilia, 33 de ani, si de asistentul medical Ferenczi Csongor, 24 de ani, de la Spitalul Clinic Universitar de Urgenta din Tg. Mures. Pilotul Nicolae Marian - la a doua prabusire Pilotul Nicolae Marian, casatorit, tatal unui baiat de 14 ani, s-a mai prabusit cu un elicopter Alouette, de tipul IAR 316 B, in ziua de 1 august 2000, pe un camp de langa Sighisoara. Desi aparatul s-a zdrobit la impactul cu solul, ocupantii acestuia, 6 la numar, din care 4 inspectori ai Autoritatii Aeronautice Bucuresti, au scapat cu rani usoare. Zborul de atunci era unul de verificare pentru prelungirea licentei de zbor. Dupa ce a ajuns la inaltimea de 80 de metri, elicopterul a inceput sa piarda brusc din inaltime. Si asta deasupra unuia din cele mai mari cartiere ale Sighisoarei. Pilotul a reusit sa mentina aeronava in aer pana ce a ajuns deasupra unui teren viran. Acolo a cazut ca o piatra. Motorul a fost aruncat 20 de metri de locul unde s-a prabusit elicopterul. Directorul Transgaz de atunci ne-a declarat ca ar fi trebuit ridicata o biserica lui Dumnezeu in acel loc, pentru ca numai grija si mila acestuia au facut ca aparatul sa nu cada peste oras. Despre copilotul Lucian Husdup, 42 de ani, originar din Radauti, am aflat ca avea si el o pregatire militara temeinica, locuia la Medias, unde-l asteptau sa se intoarca din misiune sotia si copiii. Slujbasii vietii Medicul Monica Cardos, 33 de ani, este oradeanca de origine. Era unicul copil al unei familii de profesori pensionari. A absolvit medicina la Tg. Mures si dupa absolvire a ramas la SMURD, fiind angajata ca specialist in medicina de urgenta. Parintii i-au cerut sa se intoarca la Oradea, dar doctorita a spus ca-i place munca pe care o face si ca ramane in Mures. Toti spun despre ea ca se identifica cu profesia. Parintii i-au respectat decizia si tocmai ii cumparasera un apartament. Ieri, acestia s-au dus la Cluj pentru a aduce acasa sicriul. Colegul doctoritei, asistentul medical Ferenczi Csongor, abia implinise 24 de ani. A lucrat ca voluntar la SMURD de la varsta de 16 ani. Intre timp a absolvit Liceul Sanitar, obtinand calificarea de asistent medical. Despre cele patru victime, medicul Raed Arafat, intemeietorul si coordonatorul SMURD, ne-a spus ieri ca erau oameni de un inalt profesionalism, care nu vor putea fi niciodata inlocuiti. Victimele accidentului aviatic, decorate post-mortem Ieri, presedintele Romaniei, dl. Ion Iliescu, a conferit, post-mortem, Ordinul National "Serviciul Credincios", in grad de cavaler, medicului Otilia Diana Cardos, pilotului coordonator Sebastian Nicolae Marian si pilotului Cristian Stefan Husdup. Asistentului Lorand Csongor Ferenczi i-a fost conferita Crucea Nationala "Serviciul Credincios" clasa a III-a. Ordinele au fost conferite victimelor pentru inaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite in numeroasele actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat, din partea Serviciului Medical de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Tg. Mures. Cauzele tragediei nu sunt cunoscute O comisie formata din reprezentanti ai Parchetului si ai Inspectoratului Aviatiei Civile, coordonata de inginerul Dan Vulcan, a ajuns ieri la locul accidentului. Au fost cercetate si ridicate spre conservare resturile elicopterului. Pana aseara nu fusese avansata o ipoteza privind cauza prabusirii aparatului. Controlorii de trafic de pe aeroportul clujean exclud insa dintre cauze conditiile meteorologice. La ora decolarii elicopterului nu era ceata, iar vremea era relativ calma. Pe de alta parte, Raed Arafat, coordonatorul SMURD Tg. Mures a precizat ca, in urma cu o saptamana, specialistii de la Ghimbav au efectuat revizia la o suta de ore de zbor a elicopterului si nu au descoperit nimic suspect. In 2002, aparatul Alouette, de tipul IAR 316 B, a efectuat 450 de ore de zbor, din care aproape jumatate pe timp de noapte. SMURD - pentru a doua oara in doliu, in sase luni In octombrie anul trecut, un alt angajat al SMURD, soferul Valentin Grosu, 48 de ani, si-a pierdut viata pe Valea Prahovei, intr-un accident rutier. In acelasi eveniment a decedat si Florin Butilica, 66 de ani, seful Directiei Sanitare Mures. Cei doi se aflau intr-o ambulanta a SMURD si se indreptau de la Bucuresti spre Brasov. Ambulanta rula cu semnale acustice si luminoase, iar soferul a incercat sa depaseasca o coloana de masini. O cisterna care circula din sens invers nu a observat salvarea, lovind-o frontal si impingand-o in parapetul de pe marginea drumului. Din pacate, impactul a fost fatal pentru ocupantii ambulantei. Seria neagra a elicopterelor prabusite Accidentul aviatic de marti dimineata, petrecut la Cojocna, Cluj, este unul din cele mai grave din cate s-au inregistrat in Romania dupa anul 1990. In 1994, la Tuzla, si-au pierdut viata sase persoane aflate intr-un aparat PUMA, care decolase spre Bucuresti, tot pentru un zbor de urgenta, cu un bolnav grav si membrii familiei acestuia la bord. Un an mai tarziu, elicopterul pilotat de Vasile Malutan, fostul pilot al dictatorului Nicolae Ceausescu, s-a prabusit si el cu elicopterul Robinson 22 deasupra unei podgorii, la Fundulea. Alte sase persoane, intre care si fostul secretar de stat al MI, Ion Eugen Sandu, si fostul sef al Jandarmeriei Romane, gen. Ioan Gunoaica, au murit la Mogosesti, pe 1 septembrie 1995, tot intr-un accident de elicopter. Au mai cazut apoi elicoptere in: 1996 - la Vama Veche - fara victime; 1996 - la Petresti Satu Mare (mecanicul a murit carbonizat); iulie 1999 - la Podul Turcului, Bacau - fara victime; 1999 - la Obarsia Lotrului - fara victime; august 2001 - la Faget-Timis (pilotul si copilotul morti); septembrie 2001- la Titu - unde un aparat militar s-a prabusit de la 50 m in timpul unui zbor de antrenament chiar in curtea unitatii, ocupantii suferind rani grave. Pasagerii elicopterului - asigurati pentru circa 40.000 de euro fiecare Fiecare dintre persoanele aflate in elicopter era asigurata, in caz de accident, ne-a spus dr. Raed Arafat, coordonatorul SMURD. "Familiile vor primi o despagubire financiara. Trebuie sa verific, dar cred ca suma se ridica la circa 40.000 de euro de persoana, a mai spus dr. Arafat. Este o incercare grea, dar sper sa o depasim..."
SURSA : http://www.adevarul.ro 6 martie 2003
[Imagine: niculucimunte.jpg]
Nicolae Marian -pilot / Lucian Husdup -copilot

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 04-03-2012 11:34 AM de Covalciuc Bogdan.)
04-03-2012 11:29 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Pompier tălpaș , billy the kid , Karin
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Mesaje în acest subiect
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam ! - Covalciuc Bogdan - 04-03-2012 11:29 AM
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam ! - silviutacaciuc - 27-05-2015, 10:06 AM
RE: RESPECT TIE, pompierule - firehonci - 22-01-2013, 04:47 PM

Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Serviciul Mobil de Urgenț...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Astăzi 10:01 AM
» Mesaje: 757
» Vizualizări: 1029346
Ghidul carierei cadrelor ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 07:28 AM
» Mesaje: 22
» Vizualizări: 25132
Normativ privind asigurar...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 06:32 AM
» Mesaje: 2
» Vizualizări: 5266
Volei interarme
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 06:03 AM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 4
S.P.S.U. Speed Fire Prote...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 08:06 AM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 1899
S.V.S.U. Voluntari / jud....
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 08:02 AM
» Mesaje: 4
» Vizualizări: 9401
Avizier posturi scoase la...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 07:31 AM
» Mesaje: 246
» Vizualizări: 317785
Incendii de pădure
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 07:17 AM
» Mesaje: 92
» Vizualizări: 145313
I.S.U. "Lt. Col. Dumitru ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 06:58 AM
» Mesaje: 75
» Vizualizări: 108109
S.P.S.U. SSG Fire& Rescue...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 06:41 AM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 40

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro