Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Chestionar: Pro sau contra noilor coificienti de erarhizare din noua lege a salarizarii unice?
Da
Nu
[Arată rezultate]
Notă: Acesta este un chestionar public, alţi utilizatori vor putea vedea ce aţi votat.
Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 14 voturi - 4.57 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Legea cadru privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Autor Mesaj
Homefire News Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 7,107
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7770
Given 7127 thank(s) in 3456 post(s)

Mesaj: #41
Cât câştigă un pompier în România ....
Pornind de la acest artcol ( puțin cam "siropos" ) ....putem să discutăm ...ce și cum ...puțin sau mult ...meritat sau nemeritat ....Cool

Cât câştigă un pompier în România şi cât trebuie să te pregăteşti pentru o astfel de meserie

Citat:Aproximativ 30.000 de români lucrează în prezent ca pompieri, slujbă în care responsabiliăţile implică lupta cu flăcările, participarea la inundaţii sau acordarea primului ajutor pentru salvarea vieţilor oamenilor.

Cei care lucrează ca pompieri cu grad de subofiţeri s-au instruit timp de doi în şcolile de profil şi sunt angajaţi la stat, iar salariile variază în funcţie de experienţa pe care o au în câmpul muncii, dar şi de specializarea pe care şi-au ales-o. Astfel, salariile acestora încep de la 1.100 de lei net pe lună şi pot ajunge până la 2.800 de net pe lună, plafonul maxim pe care îl poate atinge un pompier cu grad de subofiţer într-o unitate din Bucureşti sau Cluj, potrivit informaţiilor publicate pe site-urile Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) "Dealu Spirii" din Bucureşti şi cel al ISU Cluj.

“Nu am un motiv anume pentru care am ales meseria asta, a fost o decizie mai degrabă de moment, influenţată într-o anumită măsură şi de fratele meu, care a urmat aceeaşi carieră profesională. Fac asta de aproape opt ani şi îmi place tot mai mult. Nici o intervenţie nu seamănă cu alta. Este greu însă, încă este ciudat să intri acolo de unde toată lumea fuge”, spune Sandu, 29 de ani, pompier la o unitate din Capitală.

Subofiţerii din cadrul unor astfel de instituţii sunt, practic, “motorul” operaţiunilor de salvare în situaţii de urgenţă. Ei sunt pompierii care sting incendii, care pleacă pe teren cu echipaje SMURD pentru a descarcera victimele, cei care ajută în caz de inundaţii sau alunecări de teren. Chiar dacă aproximativ toţi pompierii cu grad de subofiţer au acelaşi istoric academic- şcoala de subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă “Pavel Zăgănescu” Boldeşti din judeţul Prahova- nu toţi urmează aceeaşi pregătire odată ce au fost repartizaţi într-o unitate. Pe timpul zilei de lucru asistă la aceleaşi cursuri teoretice şi la aceleaşi simulări, însă fiecare poate să se specializeze în diferite arii precum alpinism sau scufundări.

Deşi, teoretic, lucrează 24 de ore şi apoi 72 de ore sunt liberi, mulţi dintre pompieri ştiu cum este să fie chemaţi la serviciu din concediu, cum este să lucrezi de sărbători sau să fii detaşat timp de câteva zile sau săptămâni în alte oraşe pentru a da o mână de ajutor în caz de urgenţă.

“Este un loc de muncă pe care îl ai şi după ce îţi termini programul, pentru că te pot chema oricând să lucrezi. La un moment dat, când erau inundaţii mari în Moldova, am fost detaşaţi acolo timp de două săptămâni. Noaptea ne odihneam, iar ziua o luam de la capăt”, mai spune Sandu. El este unul dintre cei care au reuşit să devină pompieri fără să fi făcut studii de profil, dat fiind faptul că în anul 2006, România avea nevoie de mai mulţi pompieri, pentru a se alinia la standardele UE şi NATO. Astfel, s-a decis admiterea pe locuri de pompieri doar pe baza diplomei de bacalaureat. În prezent însă, oricine vrea să devină pompier trebuie să absolve măcar cursurile de la Boldeşti sau pe cele de la Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre „Basarab I”.

Ofiţerii, salarii de până la 7.000 de lei net pe lună

Nu doar subofiţerii participă la intervenţii, ci şi ofiţerii (mai mari în grad), care termină după patru ani de studiu Facultatea de Pompieri din cadrul Academiei de Poliţie, Acaedmia Tehnică Militară sau Academia Forţelor Terestre, însă cei mai mulţi se ocupă de logistica unităţilor, contabilitate sau supervizează intervenţiile, potrivit informaţiilor din piaţă. Iar salariul este pe măsură. Dacă minimul porneşte cam de la acelaşi nivel ca cel al subofiţerilor, în cazul ofiţerilor fără funcţie de comandă, salariul maxim pe care aceştia îl pot primi în unităţi ISU din Bucureşti, Cluj, Olt sau chiar Mureş variază între 5.000 şi aproape 7.000 de lei net pe lună, în condiţiile în care salariul mediu pe economie este de circa 1.700 de lei.

Pentru a ocupa un post de pompier absolvenţii de liceu trebuie să dea un examen la o instituţie de învăţământ de profil, care este compus dintr-o testare psihologică, un concurs scris pe baza unei bibliografii specifice, o testare medicală şi una fizică, fiecare dintre aceste probe fiind eliminatorie. La absolvire, fiecare subofiţer şi ofiţer (ambii cadre militare) este repartizat în funcţie de nota obţinută acolo unde este nevoie de personal nou.

“Este o meserie care ţine de voinţă. Mereu trebuie să fie mai bine, să creşti de la o intervenţie la alta şi să fii mulţumit că ai putut să îi ajuţi pe cei care te solicită sau care au nevoie de ajutor. Fiecare intervenţie reuşită îmi aduce satisfacţie şi mă face să îmi placă ceea ce fac”, precizează şi Daniel, 28 de ani, pompier cu grad de ofiţer care lucrează în prezent în judeţul Harghita ca membru al echipajelor SMURD.
SURSA : http://www.zf.ro

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
09-09-2014 11:57 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Pompier tălpaș , Farkas Traian Iosif
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,597
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6442
Given 19130 thank(s) in 7959 post(s)

Mesaj: #42
Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Legea salarizarii unice a revenit în atentie!

[Imagine: bc95ad174c96f7a812f99d88b75f4447_1.jpg]

Citat:Ministrul Muncii Rovana Plumb, preşedintele interimar al PSD, a anunţat că în această săptămână vor începe discuţiile cu partenerii sociali privind noua lege a salarizării în sistemul bugetar, astfel încât proiectul de act normativ să fie finalizat până la sfârşitul lunii septembrie.
Ministrul Muncii începe discuţiile cu partenerii sociali privind noua lege a salarizării
Întrebată care vor fi nivelurile salariale pentru cele mai înalte funcţii în stat, Rovana Plumb a spus doar că cele trei puteri în stat, executivă, legislativă şi judecătorească, vor beneficia de un nivel egal.
Ministrul Muncii a adăugat că noua viziune asupra salarizării funcţionarilor din administraţie urmăreşte echitatea în întregul sistem bugetar şi, totodată, combaterea corupţiei.
La sfârşitul lunii iunie, ministrul Muncii declara că a discutat cu reprezentanţii instituţiilor financiare internaţionale criteriile care vor sta la baza noi legi a salarizării.
Rovana Plumb spunea atunci că şi-a propus să finalizeze consultările până în 15 septembrie, apoi proiectul de lege să fie trimis Parlamentului, arătând că vrea implementarea actului normativ începând din 2016.
Potrivit ministrului Muncii, o propunere este ca cel mai mic salariu să fie de 1.200 de lei, salariul minim pe economie începând din ianuarie 2016, şi cel mai mare să fie cel al preşedintelui, egal cu cel al preşedintelui Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, cu al premierului şi cu ale preşedinţilor Camerei Deputaţilor şi Senatului.
Salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată este, din 1 iulie, de 1.050 de lei.
La sfârşitul lunii ianuarie, Guvernul a decis înfiinţarea unui grup de lucru care să revizuiască Legea salarizării unitare, astfel încât noile prevederi să fie aplicate începând sin 2016.
Guvernul propune ca în noua lege a salarizării să fie cinci clase de salarizare, care să includă, persoanele necalificate, cu un salariu minim brut de 1.200 lei, persoanele cu studii medii sau care au absolvit şcoli profesionale, fără bacalaureat, persoanele cu studii medii cu bacalaureat, persoanele cu studii superioare de scurtă durată (precum asistent medical, arhivar, grefier) şi persoanele cu studii superioare de lungă durată (precum medicul, profesorul, dar şi preşedintele ţării, parlamentarul şi ministrul), pentru această ultimă categorie fiind propus salariul maxim de 22.000 de lei brut.
Legea-cadru a salarizării personalului plătit din fonduri publice a fost aprobată în 2010, cu un eşantion reprezentativ de 260 posturi din toate domeniile de activitate, iar pe baza evaluării acestui eşantion a fost creată o nouă ierarhie a posturilor, atât între domeniile de activitate, cât şi în cadrul aceluiaşi domeniu.
Raportul dintre salariul minim şi cel maxim în sectorul bugetar a fost stabilit de la 1 la 15, numărul claselor de salarizare a fost limitat la 110, iar sporurile, compensaţiile, primele şi indemnizaţiile au fost plafonate astfel încât salariul de bază să constituie partea majoritară a câştigului.
Din cauza constrângerilor financiare, salariile personalului bugetar nu au putut fi însă stabilite niciodată prin înmulţirea coeficienţilor de ierarhizare cu valoarea de referinţă, astfel încât până în prezent au fost păstrate salariile avute anterior intrării în vigoare a Legii-cadru.
Sursa: http://www.mediafax.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 11-07-2015 07:01 AM de Covalciuc Bogdan.)
11-07-2015 06:59 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Homefire News
{myadvertisements[zone_3]}
corleone3888 Offline
Membru junior
**

Mesaje: 44
Alăturat: Jan 2012
Locatie:
Thanks: 42
Given 41 thank(s) in 24 post(s)

Mesaj: #43
RE: Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Nu cred că guvernul României isi permite un asa mare efort financiar sa mărească sau sa actualizeze salariile personalului militar sau tiganit pentru 42 de lei la alocatiile copiilor credeti ca ne vor calcula salariul la 1200 minim pe economie din ianuarie 2016 eu prevăd o mare dezamăgire nationala au ascuns o actualizare a normei de hrana de 3lei 2 ani de zile MApN e la zi din 2013 si noi abia acum in ce tara trăim probabil doamna Plumb nu stia cum sa mai mărească salariile la demnitari
11-07-2015 07:37 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Homefire News
{myadvertisements[zone_3]}
shrekulpompi Offline
Membru experimentat
****

Mesaje: 491
Alăturat: Dec 2010
Locatie:
Thanks: 52
Given 170 thank(s) in 45 post(s)

Mesaj: #44
RE: Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 14-01-2016 07:56 AM de Doru.)
24-07-2015 04:05 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Homefire News , raoul
{myadvertisements[zone_3]}
Valentin P Offline
Veteran
******

Mesaje: 1,304
Alăturat: Jun 2011
Locatie:
Thanks: 669
Given 937 thank(s) in 358 post(s)

Mesaj: #45
Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Surse: Salariile tuturor bugetarilor cresc de anul acesta
Citat:Salariile tuturor bugetarilor ar putea creşte cu 25% de anul acesta. Potrivit unor surse guvernamentale, Executivul ia în calcul aplicarea legii salarizarii unitare mai devreme, din decembrie 2015.

Şi asta pentru că în 2016 este an electoral, iar noua lege a bugetului spune că nu se pot face modificări cu şase luni înainte de alegeri, primele alegeri, cele locale fiind în iunie.

O decizie finala va fi luată însă săptămâna viitoare.

Reporterul Antena 3, Diana Lazăr, a explicat că varianta de creştere cu 25% a salariilor este cea mai optimistă, dar nu este singura luată în calcul:
"Aceasta este cea mai optimistă variantă, care a răms în urma negocierilor dintre guvern şi sindicatele din domeniul bugetar. Vorbim de varianta în care, de la 1 decembrie toţi bugetarii ar urma să primească o mărire de salariu de 25%, aceasta fiind prima din cele patru trepte în care guvernul intenţionează să mărească salariile bugetarilor. Anul viitor, fiind an electoral, nu se pot face măriri. A doua tranşă de mărire a salariilor ar urma să aibă loc abia în anul 2017. Este cea mai optimistă dintre variante. Reprezentanţii sindicatelor şi-ar dori ca aceasta să devină realitate dar, de aseemnea, vorbim şi de o variantă ma pesimistă, care vine din partea Guvernului. Însă aceasta depinde de o analiză care va fi finalizată săptămâna viitoare. Dacă impactul bugetar va fi unul foarte mare, atunci guvernanţii au o variantă de rezervă, respectiv ca de la 1 decembrie să fie mărite doar salariile profesorilor cu 15%, pentru a ajunge la o cotă de 25%, egală cu cea a medicilor, urmând ca, de la 1 ianuarie, să se mărească pentru tot sectorul bugetar salariile cu 10%. Asta doar în cazul în care legea ar trece prin Parlament în actuala sesiune parlamentară."
Sursa:antena3.ro
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 04-10-2015 04:08 PM de Covalciuc Bogdan.)
04-10-2015 02:54 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Valentin P Offline
Veteran
******

Mesaje: 1,304
Alăturat: Jun 2011
Locatie:
Thanks: 669
Given 937 thank(s) in 358 post(s)

Mesaj: #46
RE: Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
EXTRAS din
LEGEA CADRU privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice

Citat:Reglementări specifice personalului încadrat în instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică, siguranţă naţională

Art.1. – (1) Salarizarea personalului încadrat în instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională se face ţinându-se seama de responsabilităţile, atribuţiile, rolul, complexitatea şi importanţa socială a funcţiei exercitate, de gradul de efort şi risc, de pregătirea şi competenţa profesională, precum şi de interdicţiile şi restrângerea unor drepturi prevăzute pentru personalul din aceste instituţii de legislaţia

în vigoare.

(2) Veniturile de natură salarială acordate personalului instituţiilor publice prevăzute la alin.(1) sunt compuse din solde, salarii, indemnizaţii, sporuri, prime, premii şi alte drepturi băneşti.

Art.2. – (1) Personalul încadrat în instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională este format din personal militar, poliţişti, funcţionari publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personal civil.

(2) Prin personal militar, în sensul prezentei legi, se înţelege: ofiţerii, maiştrii militari, subofiţerii - cadre militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari în activitate, elevii şi studenţii militari ai instituţiilor de învăţământ, precum şi militarii în termen.

(3) Prin poliţişti, în sensul prezentei legi, se înţelege: funcţionarii publici cu statut special din unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor aflaţi sub incidenţa Legii nr.360/2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare.

(4) Prin funcţionari publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, în sensul prezentei legi, se înţelege: funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi din Ministerul Justiţiei şi Libertăţilor Cetăţeneşti, aflaţi sub incidenţa Legii nr.293/2004 privind Statutul funcţionarilor publici cu statut special din Administraţia Naţională a Penitenciarelor, cu modificările şi completările ulterioare.

(5) Prin personal civil, în sensul prezentei legi, se înţelege: persoanele care ocupă funcţii de demnitate publică, funcţionarii publici şi personalul contractual.

Secţiunea 1

Soldele personalului militar în activitate şi salariile lunare ale poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare

Art.3. – (1) Pentru activitatea depusă, cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari, în activitate, au dreptul la soldă.

(2) Solda se compune din solda lunară şi alte drepturi salariale.

(3) Solda lunară este formată din solda funcţiei de bază, solda de grad, gradaţii şi, după caz, indemnizaţia de comandă.

Art.4. – (1) Pentru activitatea depusă, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare au dreptul la salariu lunar.

(2) Salariul lunar se compune din salariul de bază de încadrare şi alte drepturi salariale.

(3) Salariul de bază de încadrare este compus din salariul funcţiei de bază, salariul gradului profesional deţinut, gradaţii şi, după caz, indemnizaţia de conducere.

Art.5. – (1) Soldele funcţiilor de bază, respectiv salariile funcţiilor de bază sunt diferenţiate prin coeficienţi de ierarhizare, în raport cu nivelul studiilor, pregătirea profesională, atribuţiile ce revin fiecărei funcţii, solicitările la efort, complexitatea şi gradul de răspundere cerut de îndeplinirea acesteia, precum şi cu eşalonul la care se desfăşoară activitatea.

(2) Pentru cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari, în activitate, precum şi pentru poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare,

coeficienţii de ierarhizare ai soldelor funcţiei de bază, corespunzători gradelor militare şi nivelului studiilor, respectiv coeficienţii de ierarhizare ai salariilor funcţiei de bază, corespunzători gradelor profesionale şi nivelului studiilor sunt prevăzuţi în anexa nr.IV/1A la prezenta lege.

(3) Coeficienţii de ierarhizare ai soldelor funcţiilor de bază şi nivelul studiilor pentru funcţiile cadrelor militare şi soldaţilor şi gradaţilor voluntari, în activitate, pe grade militare, respectiv poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, pe grade profesionale, se stabilesc prin hotărâre a

Guvernului, în limitele prevăzute în anexa nr.IV/1A la prezenta lege, în raport cu eşalonul la care se desfăşoară activitatea.

(4) Solda funcţiei de bază se acordă de la data prevăzută în ordinul de numire. Pentru persoanele chemate sau rechemate în activitate, solda funcţiei de bază se acordă de la data prezentării la serviciu.

(5) Salariul funcţiei de bază se acordă de la data prevăzută în ordinul/dispoziţia/decizia de numire. Pentru persoanele nou încadrate sau reintegrate în rândul poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, salariul funcţiei de bază se acordă de la data prezentării la serviciu.

Art.6. – Solda funcţiei de bază, respectiv salariul funcţiei de bază se stabileşte prin înmulţirea coeficienţilor de ierarhizare prevăzuţi de prezenta lege pentru fiecare funcţie cu valoarea coeficientului 1,00, rotunjindu-se din leu în leu în favoarea personalului.

Art.7. – (1) Pentru gradele pe care le au, cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari, în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare beneficiază de soldă de grad, respectiv de salariul gradului profesional deţinut, ale căror cuantumuri sunt prevăzute în anexa nr.IV/1B la prezenta lege.

(2) Solda de grad se plăteşte de la data acordării gradului, respectiv a înaintării în grad.

Pentru persoanele chemate sau rechemate în activitate, solda de grad se plăteşte de la data prezentării la serviciu.

(3) Salariul gradului profesional deţinut se plăteşte de la data obţinerii gradului profesional, respectiv a avansării în gradul profesional. Pentru persoanele nou încadrate sau reintegrate în rândul poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, salariul gradului profesional deţinut se plăteşte de la data prezentării la serviciu.

Art.8. – (1) Cadrele militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare care, potrivit prevederilor legale, îndeplinesc funcţii de comandă/conducere, beneficiază lunar de o indemnizaţie de comandă/conducere, de 10-50% din solda funcţiei de bază, respectiv din salariul funcţiei de bază.

(2) Funcţiile pentru care se acordă indemnizaţia de comandă/conducere sunt prevăzute în statele de organizare, cu avizul structurii financiar-contabile centrale. Mărimea 93 concretă a procentului, precum şi normele de acordare/suspendare se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.

(3) Indemnizaţia de comandă/conducere se acordă de la data numirii în funcţiile cu drept la indemnizaţie de comandă, respectiv de conducere şi încetează la data schimbării din funcţie.

Art.9. – (1) Cadrele militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, care îndeplinesc, prin împuternicire, atribuţiile funcţiilor prevăzute cu indemnizaţii de comandă, respectiv indemnizaţii de conducere, beneficiază, pe perioada împuternicirii, de solda funcţiei de bază, respectiv de salariul funcţiei de bază corespunzătoare funcţiilor în care sunt împuternicite şi de

indemnizaţia de comandă, respectiv de indemnizaţia de conducere corespunzătoare funcţiilor respective .

(2) Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Naţionale, Serviciul Român de Informaţii şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, împuternicite să asigure îndeplinirea atribuţiilor funcţiilor de execuţie vacante sau ai căror titulari lipsesc temporar, beneficiază, pe perioada împuternicirii, de solda funcţiei de bază corespunzătoare funcţiilor în care sunt împuternicite.

(3) Cadrele militare, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare împuternicite/împuterniciţi îşi menţin soldele/salariile funcţiilor de bază şi, după caz, indemnizaţiile de comandă/conducere avute anterior, dacă acestea sunt mai mari decât cele acordate în baza prevederilor alin.(1) şi (2).

(4) Normele metodologice privind împuternicirea pentru îndeplinirea atribuţiilor funcţiilor prevăzute la alin.(1) şi (2) se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art.10. – (1) Cadrele militare în activitate, numite în funcţii inferioare gradelor pe care le au ca urmare a situaţiilor prevăzute la art.81 lit.a) şi b) din Legea nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, primesc soldele funcţiilor de bază minime pentru gradele pe care le au.

(2) Prevederile alin.(1) nu se aplică cadrelor militare în activitate sancţionate cu retrogradarea în funcţie.

Art.11. – (1) În raport cu timpul servit în calitate de cadru militar în activitate, soldat şi gradat voluntar în activitate, poliţist şi funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare au dreptul la 1-7 gradaţii, care se acordă din trei în trei ani.

(2) Fiecare gradaţie reprezintă 6% din solda funcţiei de bază, respectiv salariul funcţiei de bază.

(3) Persoanele chemate sau rechemate în activitate, precum şi rezerviştii concentraţi, beneficiază de gradaţii în raport cu vechimea în serviciu avută/stagiul de cotizare realizat, legal stabilit, după cum urmează:

- 3 - 5 ani gradaţia I;

- 5 - 10 ani gradaţia a II-a;

- 10 - 15 ani gradaţia a III-a;

- 15 - 20 ani gradaţia a IV-a;

- 20 – 25 ani gradaţia a V-a;

- peste 25 ani gradaţia a VI-a.

(4) Cadrele militare trecute în rezervă care sunt rechemate în activitate beneficiază de numărul de gradaţii avut înainte de trecerea în rezervă, dacă acesta este mai mare decât cel cuvenit, prin aplicarea prevederilor alin.(3), luându-se în calcul pentru acordarea gradaţiei următoare şi vechimea scursă de la acordarea ultimei gradaţii până la trecerea în rezervă. Prevederile de mai sus se aplică şi persoanelor care au avut calitatea de soldaţi şi gradaţi voluntari şi redobândesc această calitate potrivit reglementărilor legale

în vigoare.

(5) Prevederile alin.(3) şi (4) se aplică şi absolvenţilor instituţiilor militare de învăţământ pentru vechimea în serviciu avută/stagiul de cotizare realizat până la data intrării în aceste instituţii şi, după caz, soldaţilor şi gradaţilor voluntari trecuţi în corpul cadrelor militare în activitate pentru vechimea în serviciu avută/stagiul de cotizare

realizat până la data schimbării poziţiei de activitate.

(6) Prevederile alin.(3)-(5) se aplică în mod corespunzător şi poliţiştilor şi

funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare.

Art.12. – (1) Studenţii şi elevii militari din instituţiile de învăţământ, persoanele care urmează cursurile de formare a cadrelor militare şi militarii în termen beneficiază de drepturile băneşti prevăzute în anexa nr.IV/1C la prezenta lege.

(2) Studenţii şi elevii instituţiilor de învăţământ pentru formarea poliţiştilor, respectiv cursanţii instituţiilor de învăţământ pentru formarea funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, beneficiază de drepturile băneşti prevăzute în anexa nr.IV/1C la prezenta lege.

Art.13. – (1) Cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, precum şi personalul civil care lucrează în condiţii de pericol în unităţile de fabricare, experimentare, analiză sau depozitare a muniţiilor, pulberilor, explozivilor şi substanţelor toxice speciale sau care execută operaţiuni de depozitare, dezamorsare,manipulare, examinare ori neutralizare a acestora beneficiază de un spor pentru condiţii periculoase de muncă, diferenţiat în funcţie de gradul de pericol, de timpul efectiv lucrat în aceste locuri, calculat la solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază, respectiv la salariul de bază, astfel:

- locuri de muncă sau operaţiuni deosebit de periculoase ............. 37 - 50%;

- locuri de muncă sau operaţiuni foarte periculoase ...................... 16 - 30%;

- locuri de muncă sau operaţiuni periculoase .......................... până la 16%.

(2) Locurile de muncă sau operaţiunile periculoase, diferenţiate în funcţie de gradul de pericol pe care îl reprezintă, procentul corespunzător fiecărui loc de muncă sau operaţiune, precum şi alte reglementări se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art.14. – Dispoziţiile legale prin care sunt stabilite sporuri pentru condiţii periculoase sau vătămătoare, pentru activităţi care solicită o încordare psihică foarte ridicată sau care se desfăşoară în condiţii deosebite de muncă, pentru condiţii grele de muncă, pentru activitatea desfăşurată în schimb de noapte, precum şi alte reglementări aplicabile în sectorul bugetar, se aplică şi personalului militar în activitate, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, care se află în situaţii similare, cu avizul Ministerului Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale.

Normele de aplicare se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art.15. – Alte drepturi salariale specifice activităţii desfăşurate de personalul militar în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei 95 penitenciare, precum şi de personalul civil din instituţiile publice de apărare naţională,

ordine publică şi siguranţă naţională sunt prevăzute în anexa nr.IV/2 la prezenta lege.

Art.16. – (1) Pentru munca cu grad ridicat de risc sau, după caz, în condiţii de pericol deosebit, desfăşurată în exercitarea atribuţiilor funcţionale, stabilite potrivit domeniilor de responsabilitate ale unităţii, cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari, în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, precum şi personalul civil, care execută, conduc, coordonează sau contribuie la realizarea misiunilor de operaţii speciale, misiunilor operative de protecţie a demnitarilor, a acţiunilor de gardare, protecţie şi control antiterorist, supraveghere operativă, a procedurilor speciale şi activităţilor de pază, supraveghere, escortare, reeducare, integrare şi asistenţă medicală şi psihologică pentru persoanele arestate preventiv sau condamnate cu pedepse privative de libertate ori care au solicitat sau au dobândit o formă de protecţie în România, culegere, prelucrare, verificare şi valorificare a informaţiilor, investigaţii, acţiuni şi intervenţie beneficiază de un spor de până la 30%calculat la solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază, respectiv la salariul de bază.

(2) Cadrele militare în activitate, poliţiştii, funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personalul civil care desfăşoară activităţi privind prevenirea şi combaterea corupţiei în rândul personalului propriu beneficiază de un spor lunar de 30% din solda funcţiei de bază, salariul funcţiei de bază, respectiv salariul de bază.

(3) Prevederile alin.(2) nu se aplică cadrelor militare în activitate şi personalului civil care beneficiază de sporul prevăzut la alin.(1).

(4) Unităţile, categoriile de personal, condiţiile, criteriile şi procentul de acordare a sporului se stabilesc prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art.17. – (1) Personalul militar în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, precum şi personalul civil care execută, în domenii specifice, lucrări de excepţie şi misiuni speciale, apreciate ca atare de către conducătorii acestora, beneficiază de o primă lunară de excepţie sau de misiune specială de până la 50% din solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază, respective salariul de bază.

(2) Prima prevăzută la alin.(1) poate fi acordat pentru cel mult 5% din numărul total de posturi prevăzute în statele de organizare.

(3) Condiţiile de acordare a primei prevăzute la alin. (1) se stabilesc prin norme metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.

(4) Numărul beneficiarilor primei prevăzute la alin. (1) se stabileşte de ordonatorul principal de credite, anual, în limita fondurilor aprobate prin buget.

Art.18. – (1) Personalul militar în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, precum şi personalul civil, trimişi în interesul serviciului în delegare sau detaşare, la aplicaţii, trageri, instrucţie în tabără sau în alte misiuni, în alte localităţi decât cele în care se află sediul unităţii din care fac parte, au dreptul la indemnizaţia de delegare sau de detaşare, precum şi la decontarea cheltuielilor de cazare, potrivit reglementărilor în vigoare aplicabile personalului din sectorul bugetar.

(2) Drepturile prevăzute la alin.(1) se acordă şi elevilor şi studenţilor instituţiilor de învăţământ pentru formarea personalului militar, persoanelor care urmează cursurile de formare a cadrelor militare şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, precum şi elevilor şi studenţilor din instituţiile de 96 învăţământ pentru formarea poliţiştilor, care se deplasează în interes de serviciu şi cărora nu li se pot asigura masa şi cazarea gratuit în unităţi din localitatea unde se execută misiunea.

(3) Reglementările privind drepturile de transport ale personalului militar în activitate, poliţiştilor, funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, elevilor şi studenţilor din instituţiile de învăţământ pentru formarea poliţiştilor şi cursanţilor din instituţiile de învăţământ pentru formarea funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, precum şi ale personalului civil se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.

Art.19. – (1) Pentru condiţiile de muncă speciale în care îşi desfăşoară activitatea, gradul ridicat de dificultate, complexitate deosebită şi riscurile suplimentare pe care le presupune îndeplinirea activităţilor aeronautice, personalul aeronautic beneficiază şi de drepturile băneşti prevăzute în anexa nr.IV/3A la prezenta lege.

(2) Personalul navigant de marină din subunităţile şi unităţile de nave, submarine, ambarcat, precum şi scafandrii beneficiază şi de drepturile băneşti prevăzute în anexa nr.IV/3B la prezenta lege.

Art.20. – (1) Personalul care lucrează cu cifru de stat beneficiază de o indemnizaţie de 15-20% din solda funcţiei de bază/salariul funcţiei de bază, respectiv din salariul de bază.

(2) Funcţiile cu drept la indemnizaţie şi mărimea concretă a procentului se stabilesc, cu avizul structurii financiar-contabile centrale, prin statele de organizare.

Art.21. – (1) Pentru activitatea desfăşurată, cadrele militare în activitate, soldaţii şi gradaţii voluntari în activitate, poliţiştii, funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, precum şi personalul civil beneficiază de un premiu anual stabilit în raport cu solda lunară/salariul de bază de încadrare, respective salariul de bază din ultima lună a anului pentru care se face premierea.

(2) Pentru cei care nu au lucrat tot timpul anului, premiul se acordă proporţional cu perioada în care au lucrat, luându-se în calcul solda lunară/salariul de bază de încadrare, respectiv salariul de bază din ultima lună de activitate.

(3) Premiul anual se poate reduce până la anulare în cazul celor care nu au desfăşurat în cursul anului o activitate profesională corespunzătoare sau au săvârşit abateri grave sancţionate disciplinar.

Secţiunea 2

Drepturile salariale cuvenite pe timpul studiilor şi în alte situaţii

Art.22. – (1) Cadrele militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, pe timpul cât urmează cursuri de zi în cadrul instituţiilor de învăţământ superior, cu acordul şi în interesul autorităţilor sau instituţiilor publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, beneficiază de solda lunară avută/salariul de bază de încadrare avut la data începerii cursurilor, cu excepţia indemnizaţiei de comandă/conducere, precum şi de celelalte drepturi aplicabile personalului din instituţia de învăţământ, în condiţiile stabilite prin ordin de ordonatorul principal de credite.

(2) Personalul militar în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare care urmează cursuri de carieră şi nivel, precum şi 97 alte activităţi de perfecţionare sau formare continuă, beneficiază de solda lunară avută, respectiv salariul de bază de încadrare avut la data începerii cursurilor şi de celelalte drepturi salariale avute, în condiţiile stabilite prin ordin de ordonatorul principal de credite.

(3) Drepturile prevăzute la alin.(1) şi (2) se menţin şi pe perioada stagiului la unităţi.

(4) Elevii şi studenţii instituţiilor de învăţământ superior pentru formarea personalului militar după obţinerea gradului de ofiţer, beneficiază de solda gradului acordat.

(5) Personalul contractual care participă la cursuri sau stagii de formare profesională cu scoatere integrală din activitate, cu acordul şi în interesul autorităţilor sau instituţiilor publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, beneficiază, în această perioadă, de o indemnizaţie egală cu salariul de bază, indemnizaţiile şi sporurile acordate în luna anterioară trimiterii la aceste forme de pregătire profesională, cu excepţia celor care se acordă în raport de timpul efectiv lucrat.

(6) Pentru ofiţerii care în timp ce urmează cursurile instituţiilor de învăţământ superior militare sau civile, precum şi doctoratul, sunt înaintaţi în grad sau pentru maiştrii militari şi subofiţerii aflaţi în această situaţie când li se acordă grade de ofiţeri, solda de funcţie a acestora nu poate fi mai mică decât solda de funcţie minimă prevăzută pentru gradul respectiv.

(7) Pentru poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare care, în timp ce urmează cursurile instituţiilor de învăţământ superior, precum şi doctoratul, sunt avansaţi în grad profesional sau pentru poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare cărora li se acordă grade profesionale superioare, salariul funcţiei de bază al acestora nu poate fi mai mic decât salariul funcţiei de bază minim prevăzut pentru gradul professional respectiv.

Art.23. – Reglementările privind salarizarea personalului militar în activitate, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare care îndeplinesc funcţii în afara instituţiilor publice din sistemul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, precum şi în societăţi comerciale, în regii autonome, în companii naţionale aflate în subordine sau în coordonarea acestora, şi în organizaţii internaţionale care asigură asistenţă de specialitate pe teritoriul României, cele cu privire la salarizarea personalului din compartimentele speciale, precum şi cele referitoare la salarizarea cadrelor militare şi personalului civil de specialitate din structurile militare ale autorităţii judecătoreşti sunt prevăzute în anexa nr.IV/4 la prezenta lege.

Art.24. – (1) Reglementările privind salarizarea şi alte drepturi băneşti ale personalului militar în activitate, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personalului civil care participă la misiuni: de apărare colectivă, în sprijinul păcii, de asistenţă umanitară, tip coaliţie, exerciţii comune, individuale şi ceremoniale, de cooperare de profil cu alte state, precum şi pe timpul altor activităţi, în afara teritoriului statului român, sunt prevăzute în anexa nr.IV/5 la prezenta lege.

(2) Prevederile legale în vigoare privind salarizarea în valută în străinătate şi în lei în ţară prevăzute la pct. 12 din anexa nr. V/3 din prezenta lege se aplică şi personalului militar, poliţiştilor, funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, precum şi civil trimis în străinătate în misiune permanentă.

(3) Prevederile legale în vigoare privind salarizarea în valută în străinătate şi în lei în ţară se aplică şi personalului militar, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare trimişi în străinătate în misiune temporară.

Art.25. – Cadrele militare în activitate, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare care sunt puşi la dispoziţie în situaţii temeinic justificate, potrivit legii, beneficiază de solda lunară avută/salariul de bază de încadrare avut, cu excepţia indemnizaţiei de comandă/conducere, precum şi de celelalte drepturi salariale avute, în condiţiile stabilite prin norme metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite.

Art.26. – (1) Cadrele militare trecute în rezervă sau direct în retragere, primesc solda lunară precum şi celelalte drepturi salariale stabilite în conformitate cu normele metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite, până la sfârşitul lunii în care a avut loc schimbarea poziţiei de activitate.

(2) Termenul legal de predare a funcţiei începe de la data schimbării poziţiei de activitate. Dacă termenul legal de predare a funcţiei depăşeşte luna respectivă, plata drepturilor băneşti prevăzute la alin.(1) se face, în continuare, până la terminarea predării, fără a depăşi acest termen. Termenul legal de predare a funcţiei nu poate depăşi 30 de zile calendaristice pentru cadrele militare, respectiv 22 de zile lucrătoare pentru poliţişti şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare.

(3) În situaţiile prevăzute la alin. (1) şi (2), pentru cadrele militare înaintate în grad în activitate şi trecute în rezervă cu aceeaşi dată, solda lunară se stabileşte, proporţional, în raport cu noul grad.

(4) Cadrele militare prevăzute la alin.(1) trecute în rezervă sau direct în retragere din iniţiativa lor ori pentru motive imputabile acestora, primesc solda lunară, precum şi alte drepturi salariale stabilite în conformitate cu normele metodologice aprobate prin ordin al ordonatorului principal de credite până la data schimbării poziţiei de activitate. Situaţiile prevăzute la acest alineat sunt reglementate, în limitele legii, prin norme metodologice aprobate prin ordinul ordonatorului principal de credite.

(5) Prevederile alin.(1)-(4) se aplică, în mod corespunzător, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, cărora le încetează raporturile de serviciu.

Art.27. – (1) Cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari, în activitate, puşi la dispoziţie potrivit legii, ca efect al trimiterii în judecata unei instanţe penale, în stare de libertate, precum şi cei eliberaţi pe cauţiune, beneficiază de solda funcţiei de bază minime corespunzătoare gradului deţinut, solda de grad, gradaţiile cuvenite, precum şi de alte drepturi salariale stabilite în conformitate cu normele metodologice aprobate de ordonatorul principal de credite, până la definitivarea situaţiei.

(2) Personalului militar în activitate, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, arestaţi, le încetează plata drepturilor salariale începând cu data suspendării din funcţie.

(3) Poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare puşi la dispoziţie, potrivit legii, ca urmare a punerii în mişcare a acţiunii penale sau care sunt judecaţi în stare de libertate, ori liberaţi provizoriu pe cauţiune, beneficiază de salariul funcţiei de bază minim corespunzător gradului professional 99 deţinut, salariul gradului profesional şi gradaţiile cuvenite, până la definitivarea situaţiei.

(4) În cazul în care s-a dispus scoaterea de sub urmărire penală ori achitarea, precum şi în cazul încetării urmăririi penale ori a procesului penal, persoanele cărora li s-au aplicat prevederile alin.(1)-(3) vor fi repuse în toate drepturile băneşti avute la data punerii la dispoziţie, respectiv a suspendării din funcţie, inclusiv compensarea drepturilor salariale de care au fost private pe perioada punerii la dispoziţie, respectiv a suspendării din funcţie, actualizate potrivit majorărilor sau indexărilor salariale.

Art.28. – În caz de deces, drepturile băneşti cuvenite personalului militar, poliţiştilor, funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personalului civil se plătesc, pentru întreaga lună în care a avut loc decesul, după caz, soţului supravieţuitor, copiilor sau părinţilor, iar în lipsa acestora celorlalţi moştenitori legali.

Art.29. –Drepturile neachitate personalului militar, poliţiştilor, funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personalului civil, nereclamate în termen de 3 ani de la data când trebuiau plătite, se prescriu.

Secţiunea 3

Drepturile băneşti cuvenite pe timpul concentrării

Art.30. –Personalul militar, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, rezervişti, pe timpul concentrării, beneficiază de solda funcţiei de bază, respectiv salariul funcţiei de bază pentru funcţia pe care o îndeplinesc, de solda gradului pe care îl au, respectiv salariul gradului professional deţinut, de gradaţiile legal stabilite, precum şi de alte drepturi, prevăzute de reglementările în vigoare pentru personalul militar, poliţişti şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, de la unităţile unde sunt concentraţi.

Secţiunea 4

Alte dispoziţii

Art.31. – (1) Funcţiile personalului din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională sunt prevăzute în statele de organizare elaborate de aceste instituţii, pe baza structurilor organizatorice aprobate, şi cuprind, după caz, prevederile referitoare la gradul militar/profesional, treapta profesională, nivelul studiilor şi coeficienţii de ierarhizare ai soldelor funcţiilor de bază, respectiv salariilor funcţiilor de bază.

(2) Funcţiile cu drept la indemnizaţie de comandă/conducere se aprobă prin ordin al ordonatorului principal de credite, cu avizul structurii financiar-contabile centrale.

Art.32. –Funcţiile specifice pentru personalul civil din structurile instituţiilor publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională sunt prevăzute în anexa nr.IV/6 la prezenta lege.

Art.33. – Pe timp de mobilizare sau război se aplică prevederile prezentei legi, precum şi unele reglementări specifice stabilite prin hotărâre a Guvernului. 100

Art.34. - Prevederile anexei nr. X la Decretul nr.163/1975 se aplică în continuare, până la data intrării în vigoare a actului normativ care reglementează modul de stabilire a drepturilor pe timp de mobilizare sau război.

Art.35. – (1) Prevederile referitoare la calcularea, reţinerea şi virarea contribuţiilor pentru asigurările sociale de stat nu se aplică cadrelor militare în activitate, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare.

(2) Prevederile referitoare la calcularea, reţinerea şi virarea contribuţiilor stabilite potrivit legislaţiei în vigoare privind asigurarea pentru accidente de muncă şi boli profesionale, nu se aplică personalului militar în activitate, poliţiştilor, funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personalului civil.

(3) Prevederile referitoare la sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă nu se aplică cadrelor militare în activitate, poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare.

Art.36. – (1) Drepturile prevăzute de prezenta lege se acordă în condiţiile exercitării, potrivit reglementărilor în vigoare, a controlului financiar preventiv propriu.

(2) Controlul financiar preventiv propriu se exercită, prin viză, de persoanele din cadrul structurilor de specialitate, desemnate potrivit reglementărilor în vigoare.

(3) Acordarea drepturilor băneşti reglementate prin prezenta lege se va face în limita fondurilor bugetare aprobate anual instituţiilor publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională.

Art.37. – (1) Ofiţerii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statul special din administraţia penitenciarelor care ocupă funcţii de demnitate publică, beneficiază, pe lângă drepturile salariale cuvenite acestei funcţii şi de solda de grad, respectiv salariul gradului profesional deţinut, ca drept al titularului acestuia, de gradaţiile calculate la acesta.

(2) Persoanele prevăzute la alin.(1) pot opta pentru drepturile salariale cuvenite pentru calitatea de cadru militar în activitate, poliţist sau funcţionar public cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare.

(3) Pentru ofiţerii, poliţiştii şi funcţionarii publici cu statul special din administraţia penitenciarelor care ocupă funcţii asimilate celor de secretar de stat sau, după caz, subsecretar de stat solda funcţiei de bază, respectiv salariul funcţiei de bază se stabileşte pe baza coeficienţilor de ierarhizare prevăzuţi în anexa nr. IX/2 la prezenta lege.

Art.38. – (1) Soldele personalului militar în activitate se stabilesc în raport cu numărul zilelor calendaristice corespunzătoare fiecărei luni a anului.

(2) Soldele personalului militar în activitate se plătesc odată pe lună, în perioada stabilită potrivit reglementărilor în vigoare, pentru luna precedentă.

(3) Soldele personalului militar în activitate, respectiv salariile lunare ale poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, sunt confidenţiale, instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională având obligaţia de a lua măsurile necesare pentru asigurarea confidenţialităţii.

(4) Soldele personalului militar în activitate, respectiv salariile lunare ale poliţiştilor şi funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare nu pot fi urmărite decât în cazurile şi în limitele prevăzute de reglementările în vigoare.

Art.39. – Instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională, în aplicarea prezentei legi, emit norme metodologice în termen de 90 de zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României. 101

Art.40. – (1) Pentru cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari, în activitate, drepturile acordate până la data intrării în vigoare a prezentei legi în raport cu solda de funcţie, se stabilesc pe baza soldei funcţiei de bază.

(2) Pentru poliţiştii şi funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare, drepturile acordate până la data intrării în vigoare a prezentei legi în raport cu salariul funcţiei îndeplinite, respectiv salariul de bază, se stabilesc pe baza salariului funcţiei de bază, respectiv a salariului de bază de încadrare.

(3) Drepturile băneşti stabilite a fi acordate prin alte acte normative, în raport cu solda de bază, se vor calcula faţă de solda lunară.

Art.41. – (1) Gestiunea sistemului de salarizare a personalului din instituţiile publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională se asigură de fiecare ordonator principal de credite, prin structura financiar-contabilă centrală.

(2) Acordarea drepturilor băneşti reglementate prin prezenta lege se va face în limita fondurilor bugetare aprobate anual instituţiilor publice de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională.

SOLDELE FUNCTIILOR DE BAZĂ SI SALARIILE FUNCTIILOR DE BAZĂ PENTRU CADRELE MILITARE ÎN ACTIVITATE, SOLDATII SI GRADATII VOLUNTARI ÎN ACTIVITATE, POLITISTII SI FUNCTIONARII PUBLICI CU STATUT SPECIAL DIN SISTEMUL ADMINISTRATIEI PENITENCIARELOR, DIN CADRUL INSTITUTIILOR PUBLICE DE APĂRARE, ORDINE PUBLICĂ SI SIGURANTĂ NATIONALĂ

NOTA

1. În coeficientii de ierarhizare minimi si maximi sunt cuprinse solda/salariul de merit, indemnizatia de dispozitiv/sporul pentru misiune permanentă, sporul pentru păstrarea confidentialitătii în legătură cu informatiile clasificate si sporul de fidelitate.

2. Ofiterii, maistrii militari si subofiterii, numiti în functii prevăzute cu grade superioare gradului militar pe care îl au, beneficiază de coeficientii de ierarhizare corespunzători acestor functii. Pentru politisti si functionarii publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, prevederile se aplică în mod corespunzător.

3. Cadrelor militare în activitate, politistilor si functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciare, care prin reorganizarea structurilor din compunerea institutiilor de apărare, ordine publică si sigurantă natională, au fost numite în functii inferioare sau li s-a acordat un grad inferior functiei, beneficiază pe durata stabilită prin

ordin al ordonatorului principal de credite de solda functiei de bază/salariul functiei de bază corespunzătoare functiilor din care au provenit.

4. Maistrii militari cărora, în cadrul procesului de reorganizare a structurilor din compunerea institutiilor de apărare, ordine publică si sigurantă natională li se desfiintează functiile în care au fost încadrati pot fi numiti pe functii de subofiteri, cu mentinerea coeficientilor de ierarhizare ai functiilor din care au provenit, atâta timp cât vor fi încadrati pe aceste functii.

5. Cadrele militare în activitate care la data intrării în vigoare a prezentei legi sunt încadrate pe functii si nu îndeplinesc conditiile de studii vor putea beneficia în continuare de coeficientii de ierarhizare ai functiilor respective, atâta timp cât sunt mentinute în aceste functii, dacă îsi îndeplinesc în mod corespunzător atributiile ce le revin.

6. Cadrele militare în activitate din Ministerul Apărării Nationale care mentin coeficientii de ierarhizare ai soldelor detfunctie, până la data intrării în vigoare a prezentei legi, beneficiază în continuare de acest drept, prin acordarea coeficientilor de ierarhizare ai soldelor functiei de bază prevăzuti în prezenta anexă, până la numirea într-o functie cel putin egală cu cea al cărui coeficient de ierarhizare se mentine. Procedura de mentinere în continuare a coeficientilor de ierarhizare a soldelor

functie de bază se stabileste prin ordin al ordonatorului principal de credite.

7. Cadrelor militare numite după data intrării în vigoare a prezentei legi, în functii prevăzute cu coeficienti de ierarhizare aitsoldei functiei de bază inferiori ca urmare a reorganizării structurilor Ministerului Apărării Nationale li se mentin coeficientii de ierarhizare corespunzători functiilor superioare din care au provenit, până la numirea într-o functie cel putin egală cu cea al cărui coeficient de ierarhizare se mentine.

8. În Ministerul Apărării Nationale, cadrele militare în activitate pot fi numite în functii prevăzute de statele de organizare cu grade mai mari decât cele pe care acestea le au prin diminuarea temporară a gradelor functiilor respective, corespunzător gradelor detinute de cei în cauză. În această situatie, cadrele militare în activitate beneficiază de solda functiei de bază, prevăzută de statul de organizare al structurii militare, înainte de diminuarea temporară a gradului functiei respective determinată de numirea acestora în functie.

SOLDELE / SALARIILE DE GRAD PENTRU CADRELE MILITARE ÎN ACTIVITATE, SOLDAŢII ŞI GRADAŢII VOLUNTARI ÎN ACTIVITATE, POLIŢIŞTII ŞI FUNCŢIONARII PUBLICI CU STATUT SPECIAL DIN SISTEMUL ADMINISTRAŢIEI PENITENCIARELOR, DIN CADRUL INSTITUŢIILOR PUBLICE DE APĂRARE, ORDINE PUBLICĂ ŞI SIGURANŢĂ NAŢIONALĂ

Ofiterii si agentii de politie judiciara

Art.4. – (1) Judecătorii de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, de la curţile de apel, tribunale, tribunalele specializate şi judecătorii, procurorii de la parchetele de pe lângă aceste instanţe, membrii Consiliului Superior al Magistraturii, personalul de specialitate juridică asimilat judecătorilor şi procurorilor, potrivit Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, cu modificările şi completările

ulterioare, magistraţii asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, asistenţii judiciari, personalul auxiliar de specialitate, personalul de specialitate criminalistică şi personalul care ocupă funcţii auxiliare de specialitate criminalistică din cadrul Institutului Naţional de Expertize Criminalistice şi al laboratoarelor de expertize criminalistice, ofiţerii şi agenţii de poliţie judiciară, precum şi specialiştii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie, Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de

Criminalitate Organizată şi Terorism şi personalul de probaţiune beneficiază de următoarele sporuri:

a) pentru risc şi suprasolicitare neuropsihică, un spor de 25% din salariul de

bază, respectiv indemnizaţia de încadrare brută lunară;

b) sporul de confidenţialitate în procent de 5% din salariul de bază, respectiv indemnizaţia de încadrare brută lunară.

(2) Dispoziţiile alin.(1) intră în vigoare în termen de 3 zile de la publicarea prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Partea I, sporurile aplicându-se în procentul prevăzut la alin.(1) lit.a) şi b), până la data de 31 decembrie 2009.

(3) De la 1 ianuarie 2010, personalul prevăzut la alin.(1) beneficiază, pentru risc şi suprasolicitare neuropsihică şi pentru păstrarea confidenţialităţii, de următoarele drepturi salariale:

a) un adaos de 25% (pentru risc şi suprasolicitare neuropsihică) şi, respectiv de 10% (pentru asigurarea confidenţialităţii) calculate la indemnizaţia de încadrare brută 132 lunară sau, dup caz, la salariul de bază şi care începând cu data de 1 ianuarie 2010 vor fi incluse în indemnizaţia de încadrare brută lunară sau, după caz, la salariul de bază.

b) sporurile prevăzute la alin.(1), ce se vor acorda într-un cuantum care,

împreună cu noul salariu de bază, sau, după caz, noua indemnizaţie de încadrare brută lunară şi cu celelalte sporuri prevăzute de prezenta lege, să fie egal cu câştigul salarial aferent lunii mai 2009 stabilit prin includerea unui spor de risc şi suprasolicitare neuropsihică în procent de 50% şi a unui spor de confidenţialitate de 15%, ambele calculate la salariul de bază sau, după caz, la indemnizaţia de încadrare brută lunară.

Gradul sau treapta profesională, vechimea în muncă, vechimea în funcţie sau, după caz, în specialitate şi drepturile aferente acestora, avute la 31 decembrie 2009 se menţin.

(4) Cuantumul sporurilor prevăzute la alin.(3) lit.b) se va acorda şi se va înscrie în carnetele de muncă sub forma unei valori nominale.
Sursa:http://www.snppc.ro/stire.php?id=25
08-10-2015 11:07 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: JJAACCKK , Covalciuc Bogdan , Homefire News
{myadvertisements[zone_3]}
shrekulpompi Offline
Membru experimentat
****

Mesaje: 491
Alăturat: Dec 2010
Locatie:
Thanks: 52
Given 170 thank(s) in 45 post(s)

Mesaj: #47
RE: Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Un mic zvon ( postam in topicul zvonuri, dar acesta a fost inchis ), de la 1 decembrie 2015, salariile se majoreaza cu 25% !
Sursa : https://www.facebook.com/snap.dgomb/post...56?fref=nf
16-10-2015 08:09 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,597
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6442
Given 19130 thank(s) in 7959 post(s)

Mesaj: #48
RE: Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
Componentele soldei conform Legii 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice ..daca se pune in practică ...
SURSA : http://www.armyacademy.ro/

a4


"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 14-01-2016 08:05 AM de Covalciuc Bogdan.)
21-11-2015 09:43 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: raoul
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,597
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6442
Given 19130 thank(s) in 7959 post(s)

Mesaj: #49
RE: Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
O.M.A.I. nr. 157/2015 privind condiţiile de acordare a majorării salariale pentru personalul Ministerului Afacerilor Interne care desfăşoară activităţi în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, în anul 2016
În vigoare de la 23.12.2015

Citat:Având în vedere faptul că în anul 2016 se aplică în mod corespunzător prevederile art. 13 alin. (5) - (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu completări prin Legea nr. 28/2014, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum prevede art. 8 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Afacerilor Interne, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2008, cu modificările şi completările ulterioare, ministrul afacerilor interne emite următorul ordin:
Art. 1.
Prevederile Ordinului ministrului afacerilor interne nr. 4/2015 privind condiţiile de acordare a majorării salariale pentru personalul Ministerului Afacerilor Interne care desfăşoară activităţi în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează se aplică în mod corespunzător şi în anul 2016.

Art. 2.
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul afacerilor interne,
Petre Tobă
Bucureşti, 21 decembrie 2015.

Nr. 157.

Pentru intelegere .....

Ordonanţa de urgenţă nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice

Citat:(5) Prin excepţie de la prevederile art. 9 alin. (1), în situaţia în care activitatea desfăşurată de personalul militar, poliţiştii, funcţionarii publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciare şi personalul civil din instituţiile publice de apărare, ordine publică şi securitate naţională, în zilele de repaus săptămânal, de sărbători legale şi în celelalte zile în care, în conformitate cu reglementările în vigoare, nu se lucrează, nu se poate compensa cu timp liber corespunzător, se acordă o majorare de 75% din baza de calcul prevăzută la
alin. (4).
(6) Pentru personalul militar, dreptul prevăzut la alin. (5) se stabileşte proporţional cu timpul efectiv lucrat prin raportarea bazei de calcul la durata programului normal de lucru.
(7) Dispoziţiile alin. (5) şi (6) nu se aplică personalului participant la misiunile şi operaţiile prevăzute la art. 2 alin. (1) din Legea nr. 121/2011 privind participarea forţelor armate la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, personalului trimis în misiune permanentă în străinătate, personalului detaşat în condiţiile Legii nr. 105/2012 privind detaşarea experţilor naţionali la instituţiile şi organismele Uniunii Europene, precum şi poliţiştilor aflaţi în situaţii similare.
(8) Condiţiile de stabilire a dreptului prevăzut la alin. (5) şi (6), precum şi activităţile pentru care se acordă acest drept se stabilesc prin ordin al conducătorilor instituţiilor publice de apărare, ordine publică şi securitate
naţională.
LINK http://forum.pompierii.info/subiect-oug-...6#pid32586

Ordonanţa de urgenţă nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare

Citat:Art. 8.
................................................................................​...........................
(5) Prevederile art. 13 alin. (5) - (8) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu completări prin Legea nr. 28/2014, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile art. 12 alin. (6) - (11) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 83/2014 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 71/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător şi în anul 2016.

Ordonanţa de urgenţă nr. 30/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Internelor şi Reformei Administrative



Citat:Art. 7.
(5) In exercitarea atributiilor legale, ministrul administratiei si internelor emite ordine si instructiuni, care pot avea caracter normativ sau individual

Legea nr. 28/2014 pentru aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 103/2013 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2014, precum şi alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice[/quote] ................................................................................​................................................................................​................................................................

Si tot asa din lege in lege ...din ordonanta in ordonanta ....din modificare in modificare ....Big Grin

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 24-12-2015 08:07 AM de Covalciuc Bogdan.)
24-12-2015 08:07 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Pompier02 Offline
Membru junior
**

Mesaje: 45
Alăturat: May 2012
Locatie:
Thanks: 6
Given 18 thank(s) in 10 post(s)

Mesaj: #50
RE: Legea 284/2010 privind salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice
O mica nelamurire, care recunosc, imi da batai de cap.Smile)
Pe scurt. Am gradul de sergent major incadrat pe functia de comandant echipaj - nu exista nici o diferenta, in ceea ce priveste SOLDA de FUNCTIE, intre mine si un servat... Servantul avand aceeasi varsta ca mine, aceleasi studii, aceeasi vechime...
Ma poate lamuri cineva??
14-01-2016 06:59 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Salvare animale
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Astăzi 06:45 AM
» Mesaje: 335
» Vizualizări: 511229
Prietenii pompierilor...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Astăzi 06:13 AM
» Mesaje: 123
» Vizualizări: 155182
I.S.U. "Dobrogea" al Jude...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 07:42 PM
» Mesaje: 1138
» Vizualizări: 1422709
Oameni care salvează vieţ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Pompier tălpaș
Ieri 07:03 AM
» Mesaje: 260
» Vizualizări: 478978
Poligoane / Simulatoare /...
Ultimul mesaj a fost postat de: Pompier tălpaș
Ieri 06:42 AM
» Mesaje: 121
» Vizualizări: 232150
Avizier posturi scoase la...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
16-04-2024 08:16 PM
» Mesaje: 251
» Vizualizări: 322354
Serviciul Mobil de Urgenț...
Ultimul mesaj a fost postat de: Pompier paramedic
15-04-2024 07:50 PM
» Mesaje: 758
» Vizualizări: 1037859
Asociația Civică „ ACVILA...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
15-04-2024 05:58 AM
» Mesaje: 43
» Vizualizări: 1034
I.S.U. "Gl. Ieremia Grigo...
Ultimul mesaj a fost postat de: Pompi
15-04-2024 05:38 AM
» Mesaje: 86
» Vizualizări: 116337
Defrisari terenuri
Ultimul mesaj a fost postat de: paraschivrazvan25
14-04-2024 02:52 PM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 201

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro