Evaluarea subiectului:
- 14 voturi - 4.71 în medie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
|
Autor |
Mesaj |
Covalciuc Bogdan
Administrator
Mesaje: 14,597
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6442
Given 19130 thank(s) in 7959 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
AUTOSPECIALA DE STINS INCENDII CU PULBERE SI AZOT R 12215 (A.Sp.P.A - R 12 215) prezentată la Expoziția Națională Industrială "România-81" la Moscova -1981
Citat:Generalitati
Autospeciala de stins incendii cu pulbere si azot este destinata pentru dotarea unitatilor militare si formatiilor civile de pompieri, spre a fi folosita la stingerea incendiilor, atit in mari obiective economice cat si in locuri unde nu se pot folosi alti agenti stingatori datorita efectului distructiv al acestora(muzee, arhive, biblioteci, echipamente electrice si electronice, depozite de materiale, magazine etc).
Acesta masina se utilizeza de regula pentru stigerea incendiilor in obiective petrochimice, energetice si electronice, de transporturi, de distributie a gazelor etc.
Pe timpul interventiilor, autospeciala poate lucra independent sau in cooperare cu alte masini si utilaje, folosind drept agent de stingator pulberi stingatoare (florex sau pulvogen). Pulberea este refulata fie pe un tun cu doua tevi fie pe 1-8 tevi(pistoale) manuale pentru pulbere sau prin 4 tevi de autoprotectie, la care se pot racorda si linii de furtun.
Intrucat functionarea instalatiei speciale nu este conditionata de functionarea motorului, autospeciala poate lucra din mers.
Fiind pe autosasiul R 12 215 DFA, autovehiculul are mare capacitate de acces in teren si poate transporta la locul interventiei cca 5000 kg substanta stingatoare accesoriile din dotare si servantii pentru deservire.
In situatii deosebite cind se lucreaza in aproprierea focarului protectia servantiilor impotriva socurilor mecanice si termice este asigurata de compartimentul personalului.
Pentru marirea operativitatii, autospeciala a fost prevazuta cu mai multe servo-comenzi de la distanta (din compartimentul personalului), care se pot executa si manual.
Principalele caracteristici tehnico-tactice
-lungimea 8 860 mm;
-inaltimea 3 220 mm;
-latimea 2 500 mm;
-garda de sol 300 mm;
-ampatamentul 3 665+1 270 mm;
-ecartamentul fata 1 912 mm;
-ecartamentul spate 1 664 mm;
-unghiul de atac 30°;
-unghiul de degajare 19°;
-masa totala a autospecialei complet echipata : 20 000 kg;
-pe puntea fata 5 400 kg;
-pe puntea spate 14 600 kg;
-masa pulberii stingatoare 5 000 kg;
-debitul pe tevile tunului 2x7,7=15,4 kg/s;
-debitul pe tevile de autoprotectie 4x5,1=20,4 kg/s;
-debitul pe tevile (pistoalele) manuale 4x4,8=19,2 kg/s;
-presiunea de lucru a recipientelor 10 bari;
-presiunea de comanda a reductoarelor 10-12 bari;
-presiunea azotului in butelii 130-150 bari;
-presiunea azotului sau aerului pentru comenzi 5-10 bari;
-bataia maxima a tunului 50 m;
-bataia maxima a tevilor de autoprotectie 35 m;
-bataia maxima a tevilor (pistoalelor) manuale 25 m;
-rotirea tunului in plan orizintal 360°;
-inclinarea tunului fata de planul orizontal -10°-+80°;
-timpul maxim de presurizare a unui rezervor 60s;
-puterea maxima a motorului (la 2200 roy/min) 210 CP ;
-cuplul maxim al motorului (la 1400 rot/min) 76daNm;
-viteza maxima de deplasare a masinii 80 km/h;
-viteza medie economica 40 km/h;
-raza minima de viraj 9,25 m;
-consum mediu de motorina :
-la 100 km vara ; 40 l;
-la 100 km iarna; 44 l;
-la 1 ora functionare pe loc 6 l;
-presiunea in pneuri :
-fata 7 bari;
-spate 6,5 bari;
-presiunea minima a aerului din instalatia de frinare 6 bari;
Autospeciala de stins incendii cu pulbere si azot se compune din urmatoare parti principale:
-autosasiul modificat;
-compartimentul personalului;
-compartimentul instalatiilor;
-instalatiile speciale;
Autosasiul tip R 12 215 DFA a suferit unele modificari(inlocuirea cabinei originale, echiparea cu priza de putere N 70/1 c, intarirea suspensiei spate s.a.) necesare pentru amplasarea suprastructurii si rezolvarea unor probleme functionale.
Compartimentul personalului este o cabina speciala, cu post de conducere avansat, care adaposteste echipajul (5+1 persoane), aparatura de comanda si control cit si o parte a accesoriilor din dotare. Acest compartiment de constructie rigida, are 4 usi si este fixat elastic pe autosasiu in trei puncte.
Scheletul metalic, invelisul exterior din tabla de otel si stratul termoizolant asigura o protectie buna a servantilor impotriva socurilor mecanice si termice.
Compartimentul instalatiilor este amplasat in spatele compartimentului personalului si formeaza impreuna cu acesta un asamblu stilistic unitar. In general se compune dintr-un schelet metalic sudat si invelit in tabla de otel fara sa aiba invelis de protectie termica.
Acest compartiment are cite 4 usi duble pe fiecare parte (2 mari si 2 mici) este fixat pe autosasiu in trei puncte si serveste pentru protectia instalatiilor speciale si amplasarea unor accesorii , precum si pentru imbunatatirea aspectului exterior.
Instalatiile speciale servesc pentru lucrul nemijlocit pe timpul interventiilor si constau in :
-instalatia propriu zisa de stingere cu pulberi
-instalatia de comanda electro-pneumatica si pneumatica;
-instalatia hidrostatica;
-instalatia electrica;
Instalatia electrca a autovehicului cuprinde instalatia autosasiului, care ramine nemodificata, si urmatoarele elemete specifice :
-instalatia de averizare optica si acustica pentru prioritate de trecere;
-proiectorul si plafonierele din compartimente;
-semnalizatoare luminoase pentru deschiderea usilor;
-elementele pentru comenzile electro-pneumatice.
Functionarea
Constructia masinii permite sa se lucreze cu un singur rezervor sau cu mai multe rezervoare(2, 3 sau 4) deodata - toate fiind identice din punct de vedere constructiv si functional .
Presurizarea rezervoarelor cu pulbere.
Pentru punerea sub presiune a unui rezervor incarcat cu pulbere se executa in ordine urmatoarele operatiuni :
a) Deschiderea robinetelor cu ventil a buteliilor de lucru (4 buc) aferente rezervorului respectiv si a buteliei de comanda .
b) Alimentarea cu azot a colectorului de la bord, prin manevrarea robinetului cu trei cai pentru comanda cu azot, conform indicatiilor de pe placa bordului .
c) Deschiderea reductorului princupal la care sunt racordate buteliile de lucru deschise, rotind la 90° robinetul cu doua cai corespunzator de la bord .
In continuare se urmareste cresterea presiunii in rezervor (care nu trebuie sa depaseasca 10 bari) precum si entansieitatea instalatiei.
Autospeciala se poate mentine cu unul sau mai multe rezervoare presurizate timp nelimitat, de regula atunci cind se afla in pozitia de asteptarela locul interventiei(inainte de inceperea stingeri cu pulberi)
Refularea pulberi stingatoare.
Pentru refularea pulberi se deschid electropneumatic robinetele cu clapeta si manual robinetele sferice, care controleaza alimentarea dispozitivului de stingere, folosind intrerupatoarele de la bord si respectiv pirghiile din compartimentul instalatiilor.
Robinetele cu clapeta se pot deschide si manual in cazul unor defectiuni ale instalatiei de comanda electro-pneumatica.
Autospeciala are posibilitatea de a lucra fie succesiv, cu cite un rezervor, fie simultan cu 2, 3 sau 4 rezervoare. In ambele cazuri pulberea poate fi refulata pe tun, tevi de autoprotectie, tevi(pistoale) manuale si orice fel de combinatii ale acestora .
Incetarea lucrului cu pulbere.
Pentru incetarea lucrului prin intreruperea functionarii instalatieide refulare, se executa urmatoarele opartii :
a) Inchiderea prizelor de pulbere si apoi a robinetelor care controleaza gurile de refulare folosite ;
b) Inchiderea reductoarelor principale ;
c) Inchiderea robinetelor cu ventil a buteliilor de lucru ;
d) Purjarea instalatiei de refulat pulberi ;
e) Inchiderea robinetului de la butelia de comanda ;
f) Aducerea in pozitie de repaus (inchis) a tuturor robinetelor cu doua si trei cai dela bord .
Aceste comenzi se dau conform indicatiilor de la bord si din compartimentul instalatiilor, actionind in sens invers asupra elementelor de comanda folosite la punerea in functiune.
SURSA foto : http://fototruck.ru
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
16-06-2019 09:13 AM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
Mesaje: 14,597
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6442
Given 19130 thank(s) in 7959 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
AUTOSPECIALĂ INTERVENTII DESCARCERARE - ROMAN 14.290 FA (4X4) ROMPRIM
În dotarea Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Sibiu
Citat:PERFORMANTE
Viteza maxima: 100.0 (Km/h)
Rampa longitudinala: 30.0 (%)
Rampa transversala: 15.0 (%)
Model: 19.5 (m)
Unghi atac: 30.0
Unghi de degajare: 18.0
Interval temperaturi: -33…52
DIMENSIUNI SI MASE
Masa totala admisa: 14000.0 (kg)
Masa utila (inclusiv personal): 7700.0 (kg)
Lungime totala: 2500.0 (mm)
Inaltime totala incarcat (neincarcat): 310.0 (mm)
SUPRASTRUCTURA
scule speciale pentru descarcerare pompe hidraulice automate speciale pentru sculele de descarcerare furtune speciale pentru sculele de descarcerare proiectoare de lumina cu becuri halogen defibrilator automat echipamente de radio comunicatie TETRA
ECHIPARE
MOTOR
Tip:MAN D 0836 – 4 timpi, 6 cilindrii in linie supraalimentat, intercooler, racit cu apa.
Cilindree: 6.870 l (l)
Putere nominala:206 kW (290HP) / 2400 rpm
Cuplu maxim: 1150 Nm / 1.200 – 1750 rpm
Nivel de poluare:EURO5
TRANSMISIE
Ambreiaj:
Tip: F&S MF 390, monodisc, uscat;
Cutie de viteze:
Tip: ZF 9S 1310 TO, manuala, cu 9+1 trepte. raport: i = 6.58 – 0,75
Axa fata:
Tip: VA 0524, directoare,, motoare i = 5.44,
Punte spate:
Tip: PS 960, motoare , diferential blocabil i = 5.44
CABINA
Tip: FGDL, metalică, cu 5+1 locuri, 4 usi, suspensie mecanică , rabatere cu cilindru hidraulic, oglinzi retrovizoare , 3 ştergătoare de parbriz cu 2 viteze şi baleiaj intermitent. Instrumente de bord: vitezograf, indicator temperatură apă, indicator presiune ulei, vitezograf, lămpi avertizoare.
ROTI
Pneuri:11.00 R22,5 -7 pcs.
Jante:7.5 x 22.5 -7 pcs.
FRANARE
Sistem de franare:Integral pneumatic cu 2 circuite independente fata/spate, ABS si EVB.
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
27-10-2019 03:23 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
|
Bine ai venit, Vizitator! |
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.
|
Sustinem | |
|
|