Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 16 voturi - 4.75 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
I.S.U. "Dobrogea" al Județului Constanța
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,625
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #991
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Interviu cu (Î) Col.Dr.ing.Amarandei Mihail-Cristian - Inspector șef ISU Constanța

INTERVIU co șeful ISU Dobrogea, colonelul Mihail Amarandei

Col.Dr.ing.Amarandei Mihail-Cristian, Şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea

Publicată de Replica de Constanta pe Joi, 11 martie 2021

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
12-03-2021 08:25 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Subofițer pompier , Pompier leneș , Homefire News
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7005 thank(s) in 3427 post(s)

Mesaj: #992
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
ISU Constanța dă în foc: adjunct de la Arad

Citat:După nefericitul eveniment din februarie, în urma căruia o femeie și-a pierdut viața, ISU Constanța a devenit un soi de loc de pelerinaj pentru toți capii IGSU disperați să găsească cât mai repede un vinovat nu care-cumva să iasă la iveală putregaiul generalizat dintr-un sistem care geme de achiziții cu parandărăt și mașinuțe roșii în defavoarea pregătirii profesionale continue specifică meseriei de pompier. Cum spuneam, IGSU trage din greu pentru a aduce pe tavă, emirului situațiilor de urgență, Raed Arafat, capul unui acar păun cu care acesta să iasă în fața presei pentru a marca încă o realizare marcantă.

Desigur, la Constanța nu se întreabă nimeni nici de ce pentru o lipotimie, la un pacient aflat ÎN SPITAL, se deplasează autoscara, nici de ce mașinile de stingere asigură măsurile PSI la aterizarea elicopterelor, când asta e treaba IGAV. Toată lumea e preocupată să găsească un vinovat. Sau doi. Cam așa se încheie în România DSU-ului, un scandal mediatic cu morți: cu un acar păun sau tergiversând și făcându-ne că plouă.

De curând IGSU a hotărât să aducă la Constanța un om de achiziții de la Arad, pe post de adjunct. Întâmplător taman când inspectoratul arădean stă din nou în calea unei echipe de control care se antrenează să calce pompierii arădeni. Numele detașatului e neimportant. Important e că vine via IGSU și are menirea de a face ordine în haosul din ISU Constanța. Acu' câtă ordine va face rămâne de văzut, ce este însă amuzant e că în loc să fie liniște la Constanța încep să sclipească în soare tăișurile unor săbii.

De ce? Pentru că înainte să le fi fost date planurile peste cap de alții, la ISU Constanța a fost aplaudată o distinsă doamnă, cu funcție de execuție, pe post de adjunct al inspectorului șef. Se pare că mișcarea Bucureștiului nu a fost tocmai pe placul soțului doamnei, și el ofițer în cadrul ISU Constanța care s-a învolburat arătându-și nemulțumirea și către eșalonul superior dar și făcându-l pe arădean să-i cam stea în gât cinstea de a fi avansat la Constanța.

Acu' relațiile dintre soți/amanți/rude în ISU-uri sunt un subiect aparte extrem de picant și pe care îl vom trata, pe larg, într-un editorial viitor.

Ba, umblă vorba prin târg că nici noul purtător de cuvânt al instituției, inspectorul șef Cristian Amarandei, cel care a devenit atât de prieten cu presa încât e nelipsit de pe la emisiuni și declarații, nu ar fi tocmai încântat de situație și că și-ar fi întrebat noul adjunct cine l-ar recomanda din partea eșalonului superior. Ete, nah! Cam cine vă recomandară și pe domnia voastră, domnule ofițer! Parcă n-ați ști cum merg treburile!

Cum spuneam, ISU Constanța dă nu doar în clocot ci direct în foc. Ciorba are toate cele necesare, interese personale, lupte de gherilă, un personaj orgolios trimis din Capitală să facă ordine în sistemul operativ constănțean dar care, într-o situație de urgență, oricât l-ar căuta subalternii prin stație nu e de găsit (poate nu se obișnuise omul cu indicativul - sic!) dar e no.1 la amenințat subordonați și strigat la subordonate. Tot ce vrei și mai ales ce nu vrei să găsești într-un sistem militar. Tragedia rămâne în picioare. Din păcate nu se caută adevăratul vinovat ci doar praf în ochii mass mediei pentru ca nu cumva să fie cineva obligat să recunoască deficiențele cumplite cu care se confruntă sistemul.
SURSA : https://agendapompierului.ro

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 16-03-2021 10:01 AM de Homefire News.)
16-03-2021 05:39 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: apca2003 , NED 68 , Subofițer pompier , Pompier leneș , Covalciuc Bogdan
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,625
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #993
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Se fac investiții la ISU Constanța ?
„Vom primi perne pneumatice și autospeciale de stingere”

Citat:Pompierii constănțeni vor primi perne pneumatice, pentru a le folosi ca ultimă soluție, pentru salvările de la înălțime. Totodată, sunt promisiuni că inspectoratului de la malul mării îi va fi înnoit și parcul auto, cu autospeciale achiziționate din fonduri europene.

Analiza demarată de Ministerul Afacerilor Interne, cu privire la oportunitatea dotării inspectoratelor pentru situații de urgență cu perne pneumatice a fost finalizată. Reamintim că întrebarea „sunt sau nu necesare pernele pneumatice în activitatea pompierilor” s-a pus după ce, la jumătatea lunii februarie, la Constanța, a avut loc un incident tragic: o femeie a murit după ce a căzut în gol, de la balconul apartamentului cuprins de flăcări, aflat la etajul al șaselea. Analiza realizată de minister a concluzionat că „utilizarea pernelor pneumatice în misiunile de salvare se recomandă doar ca soluție excepțională, în cazul în care toate celelalte modalități de intervenție nu sunt viabile”. Drept pentru care, M.A.I. va achiziționa 27 de perne pneumatice SP 60 (care pot fi folosite pentru salvarea persoanelor aflate la 60 de metri înălțime) și 226 de perne pneumatice SP 16 (pentru salvarea persoanelor aflate la 16 metri înălțime). Dintre acestea, la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dobrogea vor ajunge o saltea SP 60 și șase sau șapte SP 16.

Reamintim că, în prezent, la ISU Dobrogea nu mai este nicio pernă pneumatică; aceeași situație este întâlnită în mai multe inspectorate din țară.

Când vor putea fi folosite pernele pneumatice

Dar, așa cum au arătat reprezentanții M.A.I., respectivele perne pneumatice nu vor putea fi folosite prea des. „Conform analizei, se recomandă utilizarea pernelor de salvare ca ultimă soluție, atunci când nu se pot folosi scara manuală, autoscara mecanică și/sau căile de evacuare convenționale. De asemenea, în cazul tentativelor de suicid, perna de salvare se va operaționaliza și aloca la intervenție, concomitent cu celelalte tipuri de tehnică, pe principiul minimizării riscului de deces în situația săvârșirii actului suicidal ori a căderii necontrolate sau involuntare a persoanei în cauză. Concluziile desprinse au la bază date tehnice ale acestor mijloace de salvare, care țin cont de dimensiunile pernelor, de personalul și tehnica necesare amplasării, de timpul de reacție, de condițiile de mediu existente la fața locului și, cel mai important aspect avut în vedere se referă la salvarea victimei, fără a-i fi pusă în pericol sănătatea sau viața”, se arată în raportul ministerului.

„Timpul de umflare variază în funcție de dimensiunile și volumul pernei, între 30 și 120 secunde, de la momentul amplasării în spațiul optim de utilizare (suprafață plană, fără obstacole). Intervalul de timp la care pernele pot fi folosite între salvări/salturi variază între 10 și 30 secunde. Pentru mânuirea pernei sunt necesare, în funcție de dimensiunea acesteia, între două și șase persoane, la care se adaugă alte două pentru mânuirea accesoriilor folosite pentru umflare. De asemenea, utilizarea pernelor pneumatice de salvare implică riscuri majore asupra vieții persoanelor salvate și salvatorilor, principalii factori de pericol constituindu-i poziția persoanei care efectuează saltul, locul unde aceasta aterizează pe suprafața pernei și efectul de proiectare a corpului în direcții care nu pot fi anticipate, din cauza elasticității sistemului”, au mai arătat reprezentanții ministerului de resort.

În realizarea raportului, specialiștii au analizat cum se procedează și în alte state, precum Croația, Grecia, Germania, Letonia, Norvegia, Portugalia, Serbia, Ungaria. „Conform experienței internaționale din majoritatea țărilor menționate, pernele de salvare se utilizează ca ultimă soluție, în situații excepționale, în cazul incendiilor la clădiri înalte sau în cazul tentativelor de suicid, prin aruncare de la înălțime, având în vedere că există pericolul vătămării corporale a persoanelor dacă nu respectă recomandările personalului specializat cu privire la salt. De exemplu, în Letonia nu se folosesc astfel de mijloace de salvare și nici nu se intenționează introducerea acestora în dotarea structurilor specializate de salvare. Tot cu titlu de exemplu, în Ungaria, pe parcursul anului trecut, din 57 de intervenții la care s-a solicitat utilizarea pernei pneumatice, doar în trei cazuri a fost posibilă amplasarea acesteia, raportat la condițiile de la fața locului și la starea de sănătate a persoanelor salvate”, se mai stipulează în analiză.

IGSU a promis și autospeciale de stingere

Pe lângă perne pneumatice, la ISU Dobrogea există planuri pentru a aduce și alte dotări, după cum ne-a precizat col. Mihail Cristian Amarandei, inspector șef. „La ISU Dobrogea este nevoie de tehnică de intervenție și am primit asigurări de la IGSU că acest lucru este avut în vedere, se intenționează implementarea unor proiecte transfrontaliere, prin care să fie achiziționate autospeciale. Încă nu poate spune cu exactitate despre ce număr de autospeciale este vorba, dar ne dorim să fie măcar o autospecială pe fiecare subunitate”, a arătat șeful ISU Dobrogea. Menționăm că este vorba despre autospeciale de stingere, capitol la care în prezent sunt multe deficiențe, căci multe dintre acestea au o vechime de zeci de ani și ar fi trebuit să fie deja date la casat.
SURSA : https://www.cugetliber.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
31-03-2021 06:45 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,625
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #994
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Autoscara care a stat defectă mai bine de un an, în curtea Detașamentului de Pompieri „ SLT. Fripis Dan Marius” din municipiul Constanța, a fost reparată

[Imagine: autoscaracernavoda-1617212656.jpg]

Citat:Autoscara care a stat defectă mai bine de un an, în curtea Detașamentului de Pompieri „Fripis Dan Marius” din municipiul Constanța, a fost reparată. Colonelul Mihail Cristian Amarandei, inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dobrogea”, a afirmat pentru „Cuget Liber” că autospeciala s-a reîntors deja în cadrul instituției și urmează cât de curând să fie redată pompierilor, pentru intervențiile zilnice. „Reprezentanții firmei unde au fost realizate reparațiile ne-au indicat să realizăm aproximativ 30 de ore de activități de probă, pe ea, înainte de a o repune în funcțiune”, a arătat colonelul.

De îndată că autospeciala aceasta va fi repusă în activitate, autoscara adusă de la Cernavodă se va întoarce în orașul de la Dunăre. „Cel mai probabil, relocarea autoscării la Cernavodă va fi realizată într-o săptămână”, a punctat colonelul Amarandei.

Reamintim că autoscara aflată în unitatea din centrul Constanței era defectă din 2019, aspect ce a ieșit la iveală la jumătatea lunii februarie, când nu a putut fi utilizată la intervenția de pe Bulevardul Mamaia, unde o femeie a murit după ce a căzut de la balconul apartamentului în flăcări. La acea dată, pompierii au intervenit cu o autoscară de la Detașamentul Palas, care a ajuns cu întârziere, după ce femeia căzuse deja de la etaj, de minute bune. Ulterior, ancheta a scos la iveală că responsabilii din ISU Dobrogea nici nu solicitaseră repararea autoscării.
SURSA : https://www.cugetliber.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 01-04-2021 06:38 PM de Covalciuc Bogdan.)
01-04-2021 06:32 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Homefire News
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7005 thank(s) in 3427 post(s)

Mesaj: #995
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
O autospecială de pompieri de la ISU Constanța, implicată într-un grav accident, în 2015. Judecată pentru dosarul de daună

[Imagine: accident-pompieri.jpg]
Citat:Nevinovat, șoferul ISU care se afla la volanul autospecialei a primit o rezoluție de neîncepere a urmăririi penale din partea procurorilor militari.
Cu toate acestea, Inspectoratul pentru Situații de Urgență nu poate repara autospeciala implicată în accident nici măcar acum, după circa șase ani.
Dosarul se află în prezent pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție a României.

Un spectaculos accident produs în Constanța, în anul 2015, în care au fost implicate cadre MAI continuă să aibă urmări până astăzi, la aproape șase ani de la producerea sa.

Doi subofițeri ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, au rămas încarcerați într-o autospecială, pe strada Mangaliei, din Constanța, în urma unui impact violent cu un alt autoturism.

Nevinovat, șoferul ISU care se afla la volanul autospecialei a primit o rezoluție de neîncepere a urmăririi penale din partea procurorilor militari.

Cu toate acestea, Inspectoratul pentru Situații de Urgență nu poate repara autospeciala implicată în accident nici măcar acum, după circa șase ani, din cauza ... hârtiilor!

Mai exact, solicitarea ISU de repara autospeciala în baza asigurării de care aceasta beneficia la momentul producerii accidentului a fost respinsă, pe motiv că ar fi fost introdusă prea târziu.

Situația pare fără ieșire, fiind conturată de faptul că Inspectoratul pentru Situații de Urgență avea nevoie de acceptul procurorilor militari pentru a repara mașina de intervenție.

Mai mult decât atât, între timp, societatea care asigurase vehiculul MAI a intrat în faliment, între timp.

Dinamica accidentului

Potrivit polițiștilor de la Rutieră, „în data de 04.11.2015, în jurul orelor 09:32, M.O. (bărbat de 32 ani din Constanţa), a condus autospecializata de stins incendiu, marca MAN , având semnalele acustice şi luminoase în stare de funcţionare, pe şos. Mangaliei, banda 2, dinspre Pod Doraly către Eforie“. În momentul în care a ajuns la intersecţia semaforizată cu str. Pandurului, autospecializata de stins incendiu a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului electric unde a intrat în coliziune cu autoturismul marca Dacia Logan, condus pe str. Pandurului dinspre str.Micşuneleor către str. Liliacului, pe culoarea verde a semaforului electric, de către M.S. (bărbat de 55 ani din Constanţa).


După coliziune autospecializata MAN a intrat întru-un stâlp din beton de iluminat public iar autoturismul Dacia Logan a fost proiectat pe trotuar, distrugând şi indicatorul de trecerea pentru pietoni.

Accidentul s-a soldat cu vătămarea corporală uşoară a conducătorului autoturismului Dacia Logan şi a membrilor din echipajul de pompieri N.D. (bărbat de 47 ani din Mangalia) şi B.D. (bărbat de 48 ani din Constanţa).

Asigurări valabile

La data evenimentului, autovehiculul Dacia Logan avea încheiata polița emisă de S.C. Carpatica Asig. S.A., iar autovehiculul MAI avea încheiata polița RCA emisa de Asirom Vienna Insurance Group S.A.

Pe rolul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar București, a fost înregistrat dosarul nr. 8081/P/2016 privind accidentul din 04.11.2015.

Prin Ordonanța nr. 907/P/2018 din 22.03.2019, Parchetul Militar a dispus clasarea cauzei penale sub aspectul infracțiunii de vătămare corporala din culpa.

Acceptul cu privire la introducerea în reparații a autospecialei

Având în vedere faptul că autospeciala cu nr. de înmatriculare MAI22094 a fost imobilizată din data de 04.11.2015 și de faptul ca există un deficit de mijloace de intervenție, MAI a solicitat Parchetului Militar de pe lângă Curtea Militara de Apel București, acceptul cu privire la introducerea în reparații a autospecialei la data de 04 iunie 2019. Acceptul a fost transmis ISU Constanța la data de 26 iunie 2019.

Prin cererea de plată depusă, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea al Judetului Constanţa a solicitat sa fie despăgubit din disponibilitățile Fondul de Garantare a Asiguraţilor cu suma reprezentând contravaloarea reparației autospecialei cu nr. de înmatriculare MAI 22094.

Îîn cadrul procedurii administrative necontencioase, Fondul de Garantare a Asiguraţilor a analizat cererea de plată a ISU Constanța, iar Comisia Specială a dispus respingerea integrală a cererii de plată ca tardiv formulată.

Potrivit datelor oficiale, solicitarea pompierilor constănțeni a fost respinsă, deoarece, în opinia Fondului, cererea de plată ar fi fost formulată după expirarea termenului legal de 90 de zile de depunere a cererilor de plată la FGA pentru asigurătorul aflat în în faliment.

ISU Constanța a încercat să anuleze decizia Fondului în instanță, respectiv la Curtea de Apel București, instanță care a respins cererea pompierilor constănțeni, ca neîntemeiată, dosar 7166/2/2020 http://portal.just.ro. Nemulțumiți de decizia Curții de Apel București, oficialii ISU Constanța au formulat recurs, acesta fiind trimis spre soluționare Înaltei Curții de Casație și Justiție a României.

SURSA : https://www.ziuaconstanta.ro







[Imagine: screenshot-927.png]

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 12-06-2021 07:02 AM de Homefire News.)
19-04-2021 08:49 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7005 thank(s) in 3427 post(s)

Mesaj: #996
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Din anul 2017, ISU Constanța are în dotare o autospecială pentru tratamente hiperbarice și oxigeno terapie de peste 1,2 milioane euro , pe care au folosit-o doar la un exerciţiu demonstrativ....în 5 ani

[Imagine: Whats-App-Image-2017-12-03-at-13-04-17.jpg]

[Imagine: Whats-App-Image-2017-12-03-at-13-04-12.jpg]

[Imagine: Whats-App-Image-2017-12-03-at-13-03-54.jpg]

Citat:Aceasta este achiziționata, de curând, prin programul Multirisc, modul 1, și a costat 1,2 milioane euro, cu TVA.

Autospeciala deține 2 componente:

Pregătirea scafandrilor ( verifica, prin intermediul unui sistem special, compatibilitatea personalului pentru executarea operațiunilor de scufundare, rezistența acestuia la adâncime; ( evaluare medicala periodica, rezistența acestora la presiunea apei etc.)
2. Tratamente cu oxigenoterapie ( asigura stabilizarea personalului propriu si a victimelor expuse la fum sau care prezintă arsuri la căile aeriene)
Are o capacitate de 7 locuri din care 5 in camera principala (4 în sezut si unul pe targa) si 2 locuri in sas-ul de acces. Tratamentul se poate administra concomitent la cele 5 persoane din camera principala.

Citat:În perioada 5 aprilie 2021-19 septembrie 2021 scafandrii din 34 de județe participă la un stagiu de pregătire și antrenament la Centrul de Antrenament al Scafandrilor de Interventie din cadrul ISU Constanța. Un bun moment pentru a vedea ce poate oferi județul Constanța acestor salvatori din adâncuri, în afară de Marea Neagră.

De-a lungul anilor, scafandrii constănțeni au fost dotați și cu tehnică pe care se pune praful, ori conducerea evită să discute concret despre situația lor. Pentru scafandrii constănțeni, în ultimi ani, ISU Dobrogea s-a dotat prin achiziția prin proiecte cu finanțare din fonduri europene, derulate de IGSU, următoarele echipamente:

• Autospeciala pentru tratamente hiperbarice și oxigeno terapie – 1 cpl., preț 5.597.954,76 RON/cpl;

• Autospecială cu echipament specific pentru transport scafandri la intervenție – 3 cpl., preț 151444,44 euro/ cpl;

• Complet de scufundare tip umed (izoterm) – 22 cpl., preț 4.680 euro / cpl;

• Complet de scufundare tip uscat (etanş) – 22 cpl., preț 5.450 euro / cpl;

• Aparat termoviziune – 2 cpl., preț 9.812 euro / cpl;

• Ambarcaţiune de intervenţie şi salvare cu chilă rigidă şi borduri moi (RIB) – 4 cpl., preț 43.919 euro / cpl;

• Ambarcaţiune de intervenţie şi salvare pentru scafandri – 2 cpl., preț 34.6250 euro / cpl;

• Ambarcaţiune de salvare din aluminiu cu motor – 4 cpl., preț 24.725 euro / cpl;

• Remorcă peridoc pentru transportul ambarcaţiunilor pneumatice – 2 cpl., preț 2.666 euro / cpl.

Surse neoficiale susțin că vestele de salvare de pe ambarcațiunile ISU Dobrogea nu au service-ul făcut și drept urmare nu pot fi folosite. Într-un răspuns oficial oferit FOCUS PRESS, reprezentanții ISU Dobrogea au evitat un răspuns clar și concis: „La nivelul ISU Constanța nu s-au achiziționat veste de salvare în mod centralizat. Acestea se regăsesc în inventarul de complet al autospecialelor de scafandri, respectiv în inventarul de complet al ambarcațiunilor“, se arată în răspunsul ISU Dobrogea.

Pe lista de achiziții se regăsește, la primul punct, „autospeciala pentru tratamente hiperbarice și oxigeno terapie“. A fost cumpărată în anul 2017, valoarea acesteia ridicându-se la peste 1,1 milioane euro. De când a fost cumpărată, aproape că a fost folosită (o dată) la un caz medical, dar a fost întoarsă din drum, și a mai fost scoasă o dată din garaj pentru un exercițiu multinațional.

Rolul principal al unei camere hiperbare este acela de a pregăti scafandrii de mare adâncime, sau a se face oxigenoterapie pentru scafandrii ieșiți de la mare adâncime, ori diverse afecțiuni medicale, cum ar fi victime ale incendiilor cu inhalare de monoxid de carbon sau cu arsuri ale căilor respiratorii. Chiar dacă are această cameră hiperbară, ISU Dobrogea nu are scafandrii de mare adâncime. „Scafandrii de la ISU Constanța nu sunt autorizați pentru intervenții în mediul acvatic la o adâncime de peste 40 metri (peste această adâncime se consideră scufundări la mare adâncime). Acestia sunt brevetați și dotați cu echipament specific pentru a efectua scufundări în mediul acvatic la o adâncime de până la 40 metri“, au precizat reprezentanții ISU Dobrogea.

Camera hiperbară a ISU Dobrogea are o capacitate de 7 locuri din care 5 în camera principală (4 în șezut și unul pe targă) și 2 locuri în camera secundară. „La nevoie poate fi încadrată cu șase subofițeri (câte doi pentru fiecare tură de serviciu) specializați ca și tehnicieni operare cameră hiperbară“ au subliniat reprezentanții ISU Dobrogea. De la achiziția din 2017, autospeciala a fost solicitată, în anul 2019, de către Spitalul Județean Buzău în vederea aplicării unui tratament cu oxigen hiperbar pentru un copil de aproximativ 15 ani intoxicat cu monoxid de carbon. Din cauza stării alterate de sănătate ce nu a permis transportul pacientului spre camera hiperbară, tratamentul nu a mai putut fi administrat. Tot în anul 2019 autospeciala a participat la Exercițiul Multinațional “Vigorous Warriour” în Dana Militară 0 Constanța, fiind inclusă în cadrul unei situații tactice.

În rest, periodic este ștearsă de praf.
SURSA : https://focuspress.ro

[Imagine: Whats-App-Image-2017-12-03-at-13-03-58.jpg]

[Imagine: Whats-App-Image-2017-12-03-at-13-04-07.jpg]

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
19-04-2021 11:19 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7005 thank(s) in 3427 post(s)

Mesaj: #997
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Incendiu puternic într-un bloc din Constanța. 3 persoane au fost duse la spital

[Imagine: OTMx-NTgz-MTdm-ODg3-OTE1-MGUw-MTMz-OTIz-...-thumb.jpg]

Citat:Un incendiu puternic a izbucnit în această dimineață într-un bloc din module metalice din cartierul social din Constanța. 7 persoane au fost evacuate de pompieri, dintre care una inconștientă, dar care a fost stabilizată.

Pompierii au verificat tot imobilul și au ajuns la concluzia că nu mai sunt persoane în clădire.

Incendiul a izbucnit la parterul unui bloc, într-un apartament în care see aflau 3 persoane. Acestea au reușit să iasă, dar vecinii lor de la etajele superioare au rămas blocați din cauză flăcărilor. Pompierii au reușit să evacueze 7 persoane cu ajutorul unei autoscări.

Mai multe autospeciale de stingere cu apă și spumă și ambulanțe se află la locul incendiului. Cei care au sunat la 112 au spus că o parte din locatari s-au evacuat, dar sunt persoane rămase în interior.

Pompierii caută în alte două apartamente pentru a vedea dacă mai sunt persoane prinse în interior.

Trei persoane sunt transportate la spital. Toate 3 sunt conștiente. Altele sunt îngrijite la fața locului.
SURSA : https://www.digi24.ro


"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
04-05-2021 04:33 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7005 thank(s) in 3427 post(s)

Mesaj: #998
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
ISU Constanta a stat cu o AUTOSPECIALĂ lovită până a DAT FALIMENT firma de ASIGURĂRI

[Imagine: accident-pompieri.jpg]

Citat:SU Dobrogea a solicitat în instanță, la Curtea de Apel București, anularea unui act administrativ, pârât în cauză fiind Fondul de Garantare a Asiguraţilor. Este vorba despre faptul că o autospecială a ISU Dobrogea a fost avariată într-un accident rutier, la finele anului 2015, însă solicitarea către firma de asigurări, în vederea reparațiilor, a fost făcută în… 2019, când firma era deja în faliment. Prin urmare, reprezentanții ISU au sperat că găsesc o portiță în instanță. Nu a fost să fie. Cererea le-a fost respinsă. Decizia nu este definitivă, iar apelul a fost deja înregistrat.

În motivare, reprezentanții ISU Dobrogea au arătat că o autospecială a unității se afla imobilizată din data de 4.11.2015, ca urmare a implicării unității într-un accident rutier. Abia prin referatul nr. 705/VHI/1/2019 Parchetul Militar de pe lângă Tribunalul Militar București a considerat la data de 26.06.2019 că «I.S.U. „Dobrogea" Constanța poate lua măsurile tehnice ce se impun pentru repararea autospecialei pentru stins incendii. Ori, prin raportare la data de 10.07.2019, când a primit acceptul cu privire la introducerea în reparații a autospecialei, cererea de plată a fost formulată cu respectarea termenului de decădere de 90 de zile, spuneau reprezentații ISU Dobrogea, adăugând că Fondul de Garantare a Asiguraţilor, în mod eronat a apreciat data de 16.07.2017 ca fiind ultima zi în care putea depune Anexa nr. 6, în condițiile în care la data producerii accidentului asigurătorul S.C. Carpatica Asig S.A. nu era în procedura falimentului, iar luarea măsurilor ce se impuneau pentru repararea autospecialei au fost permise abia de la data comunicării acordului său.

Menționăm că, între timp, firma de asigurări a intrat în faliment.

[Imagine: screenshot-977.png]

La un pas să rămână cu autospeciala avariată
Analizând materialul probator administrat în cauză, Curtea de Apel București a constatat că falimentul firmei de asigurări s-a realizat prin încheierea din data de 16.02.2017 pronunțată de către Tribunalul Sibiu, devenind definitivă la data de 17.03.2017, iar evenimentul rutier din care a rezultat prejudiciul a cărei reparare o solicită ISU Dobrogea a avut loc la 4.11.2015. Prin urmare, în cauză termenul de 90 de zile a început să curgă de la data de 04.11.2015, iar ISU Dobrogea a înțeles să formuleze cererea de plată doar la data de 26.09.2019. Așadar, după împlinirea termenului de decădere de 90 zile stabilite expres și imperativ de norma aplicabilă. Curtea subliniază, contrar susținerilor ISU Dobrogea, că, în cauză, dreptul de creanță (dreptul reclamantului la repararea autospecialei avariate în cadrul evenimentului rutiere) s-a născut la momentul producerii evenimentului rutier, iar nu la momentul la care reclamantul a primit acceptul pentru repararea autospecialei.
Pe cale de consecință, susținerea reclamantului în sensul că cererea de plată a fost formulată la această dată întrucât luarea măsurilor pentru repararea autospecialei a fost permisă de Parchetul Militarde pe lângă Tribunalul București de abia la data de 10.07.2019, nu prezintă relevanță pentru soluționarea cauzei, având în vedere că, fiind vorba despre un eveniment rutier produs anterior datei intrării în faliment a asiguratorului, termenul de 90 de zile curge de la data rămânerii definitive a hotărârii de intrare în faliment a asiguratorului. Prin urmare, din perspectiva formulării cererii de plată nu prezintă relevanță momentul îndeplinirii formalităților administrative pentru efectuarea reparațiilor necesare la autospecială, ci momentul rămânerii definitive a hotărârii de intrare în faliment a asiguratorului, a cărei necunoaștere nu a fost invocată de parte.
SURSA : https://www.replicaonline.ro

Citat:Nevinovat, șoferul ISU care se afla la volanul autospecialei a primit o rezoluție de neîncepere a urmăririi penale din partea procurorilor militari.
Cu toate acestea, Inspectoratul pentru Situații de Urgență nu poate repara autospeciala implicată în accident nici măcar acum, după circa șase ani.
Dosarul se află în prezent pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție a României.

Un spectaculos accident produs în Constanța, în anul 2015, în care au fost implicate cadre MAI continuă să aibă urmări până astăzi, la aproape șase ani de la producerea sa.

Doi subofițeri ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, au rămas încarcerați într-o autospecială, pe strada Mangaliei, din Constanța, în urma unui impact violent cu un alt autoturism.

Nevinovat, șoferul ISU care se afla la volanul autospecialei a primit o rezoluție de neîncepere a urmăririi penale din partea procurorilor militari.

Cu toate acestea, Inspectoratul pentru Situații de Urgență nu poate repara autospeciala implicată în accident nici măcar acum, după circa șase ani, din cauza ... hârtiilor!

Mai exact, solicitarea ISU de repara autospeciala în baza asigurării de care aceasta beneficia la momentul producerii accidentului a fost respinsă, pe motiv că ar fi fost introdusă prea târziu.

Situația pare fără ieșire, fiind conturată de faptul că Inspectoratul pentru Situații de Urgență avea nevoie de acceptul procurorilor militari pentru a repara mașina de intervenție.

Mai mult decât atât, între timp, societatea care asigurase vehiculul MAI a intrat în faliment, între timp.

Dinamica accidentului

Potrivit polițiștilor de la Rutieră, „în data de 04.11.2015, în jurul orelor 09:32, M.O. (bărbat de 32 ani din Constanţa), a condus autospecializata de stins incendiu, marca MAN , având semnalele acustice şi luminoase în stare de funcţionare, pe şos. Mangaliei, banda 2, dinspre Pod Doraly către Eforie“. În momentul în care a ajuns la intersecţia semaforizată cu str. Pandurului, autospecializata de stins incendiu a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului electric unde a intrat în coliziune cu autoturismul marca Dacia Logan, condus pe str. Pandurului dinspre str.Micşuneleor către str. Liliacului, pe culoarea verde a semaforului electric, de către M.S. (bărbat de 55 ani din Constanţa).


După coliziune autospecializata MAN a intrat întru-un stâlp din beton de iluminat public iar autoturismul Dacia Logan a fost proiectat pe trotuar, distrugând şi indicatorul de trecerea pentru pietoni.

Accidentul s-a soldat cu vătămarea corporală uşoară a conducătorului autoturismului Dacia Logan şi a membrilor din echipajul de pompieri N.D. (bărbat de 47 ani din Mangalia) şi B.D. (bărbat de 48 ani din Constanţa).

Asigurări valabile

La data evenimentului, autovehiculul Dacia Logan avea încheiata polița emisă de S.C. Carpatica Asig. S.A., iar autovehiculul MAI avea încheiata polița RCA emisa de Asirom Vienna Insurance Group S.A.

Pe rolul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar București, a fost înregistrat dosarul nr. 8081/P/2016 privind accidentul din 04.11.2015.

Prin Ordonanța nr. 907/P/2018 din 22.03.2019, Parchetul Militar a dispus clasarea cauzei penale sub aspectul infracțiunii de vătămare corporala din culpa.

Acceptul cu privire la introducerea în reparații a autospecialei

Având în vedere faptul că autospeciala cu nr. de înmatriculare MAI22094 a fost imobilizată din data de 04.11.2015 și de faptul ca există un deficit de mijloace de intervenție, MAI a solicitat Parchetului Militar de pe lângă Curtea Militara de Apel București, acceptul cu privire la introducerea în reparații a autospecialei la data de 04 iunie 2019. Acceptul a fost transmis ISU Constanța la data de 26 iunie 2019.

Prin cererea de plată depusă, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea al Judetului Constanţa a solicitat sa fie despăgubit din disponibilitățile Fondul de Garantare a Asiguraţilor cu suma reprezentând contravaloarea reparației autospecialei cu nr. de înmatriculare MAI 22094.

Îîn cadrul procedurii administrative necontencioase, Fondul de Garantare a Asiguraţilor a analizat cererea de plată a ISU Constanța, iar Comisia Specială a dispus respingerea integrală a cererii de plată ca tardiv formulată.

Potrivit datelor oficiale, solicitarea pompierilor constănțeni a fost respinsă, deoarece, în opinia Fondului, cererea de plată ar fi fost formulată după expirarea termenului legal de 90 de zile de depunere a cererilor de plată la FGA pentru asigurătorul aflat în în faliment.

ISU Constanța a încercat să anuleze decizia Fondului în instanță, respectiv la Curtea de Apel București, instanță care a respins cererea pompierilor constănțeni, ca neîntemeiată, dosar 7166/2/2020 http://portal.just.ro. Nemulțumiți de decizia Curții de Apel București, oficialii ISU Constanța au formulat recurs, acesta fiind trimis spre soluționare Înaltei Curții de Casație și Justiție a României.

SURSA : https://www.ziuaconstanta.ro






"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 12-06-2021 07:02 AM de Homefire News.)
12-06-2021 07:00 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,625
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #999
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
02.07.2021 ora 12:15 / Incendiu Rafinăria Rompetrol Midia - instalaţia de hidrofinare petrol motorină (HPM)

[Imagine: 211425179-4337457152952391-1850777127950463127-n.jpg]

Citat:02.07.2021 ora 12:15 / Incendiu Rafinăria Rompetrol Midia - instalaţia de hidrofinare petrol motorină (HPM)
2 iulie 2021, la ora 12:16 a fost anunţat printr-un apel la 112, un incendiu la Rafinăria Rompetrol, localitatea Năvodari, judeţul Constanţa.
12.18 În urma exploziei s-a produs un incendiu pentru stingerea căruia au intervenit pompierii S.P.S.U. Global Security System (companie în cadrul grupului Rompetrol) cu două autospeciale de lucru cu apă și spumă si operatorii Rafinăriei Rompetrol care au pus în functiune sistemul de stingere cu tunuri fixe.
12:25 Primele echipaje de stingere ISU Constanta au ajuns la locul evenimentului şi au intrat in dispozitiv de intervenție.
12.40: ISU a transmis mesaj de avertizare a populației prin RO-Alert. Populația e sfătuită să nu stea la mai puțin de 1 km de zona exploziei
12.47: Col. Cristian Amarandei - inspector șef ISU Constanta :
Sunt 2 victime – una a fost preluată de SMURD, cealaltă primește îngrijiri. A fost activat planul roșu de intervenție. Nu sunt cunoscute cauzele evenimentului.Momentan nu mai este pericol de o nouă explozie.
13.09: Rompetrol are propriul sistem de stingere a incendiilor. Incendiul nu a depășit perimetrul rafinariei, astfel că Primăria Constanța nu a convocat comitetul de urgență.
13:14 Incendiul a fost localizat , fiind astfel eliminat pericolul extinderii acestuia la vecinătăţi.
13.26: Ministerul Sănătății informează următoarele cu privire la situația victimelor în urma exploziei de la Rafinăria Petromidia din Năvodari:
Din primele informații transmise Centrului Operativ pentru Situații de Urgență (COSU) din cadrul Ministerului Sănătății, în urma exploziei de la Rafinăria Rompetrol Năvodari s-au înregistrat 3 victime:
• 1 cu arsuri pe aproximativ 45% din suprafața corporală și care este transportată cu elicopter SMURD la Spitalul Clinic Județean de Urgență Constanța pentru stabilizare și evaluare
• 1 victimă cu traumatism lombar
• 1 victimă cu arsură la nivelul feței
13.39: Compania Rompetrol a furnizat prima reacție oficială, confirmând că explozia a avut loc la instalația de producție a motorinei, informație publicată în premieră de G4Media. Mai jos, comunicatul integral:
”In cursul acestei zile, a avut loc un incident pe platforma rafinariei Petromidia, in cadrul instalatiei de hidrofinare petrol motorină (HPM).
Conform procedurilor interne de gestionare a situatiilor de criza, procesele tehnologice din cadrul rafinariei au fost sistate in conditii de siguranta. In acest moment, echipele de interventie actioneaza pentru controlul si stingerea incendiului. Vom revenim cu mai multe detalii, in cel mai scurt timp. Multumim autoritatilor pentru profesionalismul si promptitudinea cu care au reactionat la acest incident”.
14.15: Circa 50 de pompieri încearcă să stingă incendiul de la Petromidia, potrivit ISU Constanta
14.17: Situația celor doi arși internați la Spital Clinic Județean de Urgență Constanța: Din prima evaluare, este vorba despre 2 persoane cu vârsta în jurul a 50 de ani, 1 persoană cu arsură pe 40% din suprafața corporală, grad II A/II B, și 1 persoană cu arsură pe 35% din suprafața corporală, grad II A/II B. (Sursa: Ministerul Sănătății)
14.20: Purtătoarea de cuvânt a ISU Constanta a anunțat că la acest moment sunt cinci persoane rănite și una dispărută
14.59: O persoană dispărută a fost găsită decedată, a anunțat prefectul de Constanța, Silviu Coșa.
15.03: ”În acest moment, incendiul din cadrul instalației este izolat și stabilizat, echipele de pompieri interne și externe fac eforturi pentru a-l stinge în cel mai scurt timp” – comunicat al Rompetrol Rafinare
15.15 Grupul KMG International, compania care deține Rompetrol Rafinare, a transmis că incendiul a fost izolat și stabilizat.
“Prioritatea pentru noi, de la începutul incidentului la rafinăria Petromidia, a fost siguranța angajaților noștri. Tot personalul rafinăriei Petromidia a fost evacuat și procesele tehnologice au fost oprite.Din păcate, ca urmare a accidentului, 5 dintre colegii noștri se află în îngrijiri medicale la Spitalul Județean Constanța.Ne pare rău să informăm că o persoană a fost identificată ca decedată. Suntem alaturi de familiile victimelor în acest moment tragic.În acest moment, incendiul din cadrul instalației HPM este izolat și stabilizat, echipele interne și externe fac eforturi pentru a-l stinge în cel mai scurt timp.Va reamintim ca in cursul acestei zile, pe platforma Petromidia a avut loc un incident in cadrul instalatiei de hidrofinare petrol motorină (HPM).” a anunțat KMG International, grupul care deține Rompetrol.
17.30 MAI a făcut bilanţul exploziei de la Rafinăria Petromidia: ”Astăzi, 2 iulie 2021, la ora 12:16 a izbucnit un incendiu la Rafinăria Petromidia, din localitatea Năvodari, județul Constanța. În aproximativ 8 minute de la primirea apelului, pompierii au ajuns la fața locului și au constatat că incendiul se manifesta cu flacără deschisă și degajări mari de fum. Imediat de la primirea apelului, în vederea optimizării misiunii de răspuns, la nivelul județului a fost activat Planul Roșu de Intervenție care presupune suplimentarea resurselor medicale la fața locului. Prioritatea echipajelor de intervenție a reprezentat-o căutarea și salvarea persoanelor surprinse în acest incident.
Bilanțul final al victimelor este de 6 persoane, astfel: 2 persoane cu arsuri pe 45%, respectiv 35% din suprafața corpului transportate cu 2 elicoptere SMURD la Spitalul Clinic de Urgență București, 2 persoane cu diverse traumatisme transportate la spital, 1 persoană cu arsuri minore care a refuzat transportul la o unitate spitalicească. Din nefericire, persoana dispărută a fost găsită decedată. Incendiul a fost localizat la ora 13:14, iar în urmă cu puțin timp acesta a fost lichidat. La acest moment nu mai există flacără, iar echipajele de intervenție acționează pentru răcirea zonei de ardere, în scopul eliminării posibilității de reaprindere.
Pentru gestionarea acestei situații de urgență, aproximativ 120 de pompieri din cadrul mai multor Inspectorate pentru Situații de Urgență Județene au acționat cu următoarele mijloace de intervenție :
14 Autospeciale de stingere cu apa și spumă;
3 Autocamioane de intervenție;
4 motopompe de mică și mare capacitate;
1 autospecială CBRN;
1 autospecială transport victime multiple;
1 ambulanța SMURD Terapie Intensivă Mobilă;
6 ambulanțe SMURD Echipaj de Prim Ajutor;
6 ambulanțe ale SAJ Constanța ( 1 echipaj C2 și 5 echipaje B2);
2 elicoptere SMURD.
Pentru optimizarea acțiunilor de răspuns s-a dispus alocarea de forțe suplimentare din cadrul ISU Călărași, ISU Galați, ISU Vrancea, ISU Ialomița, ISU Tulcea, ISU Brăila. Planul Roșu de Intervenție a fost dezactivat la ora 16:20.Totodată, în scop preventiv, pentru informarea promptă a cetățenilor și luarea măsurilor de autoprotecție a fost trimisă o avertizare prin sistemul RO-ALERT. Dată fiind manifestarea incendiului cu degajări mari de fum, în urma consultării cu reprezentanții Gărzii de Mediu, reiterăm faptul că în toată această perioadă, siguranța cetățenilor nu a fost pusă nicio clipă în pericol.”

[Imagine: 207671146-2957992504325290-6117566403651907294-n.jpg]

[Imagine: explozie-rafinarie-petromidia-navodari-1.jpg]

[Imagine: 208521796-2957992867658587-3302261854179232775-n.jpg]

[Imagine: 210458130-4337457042952402-3203310296224289823-n.jpg]

[Imagine: 207302867-2957992240991983-7930927579646094814-n.jpg]

[Imagine: Incendiu-Rafinaria-Petromidia-cititor-G4-Media-2.jpg]

[Imagine: 210389983-2913074648953539-3184454009513375744-n.jpg]

[Imagine: 210928622-4337457256285714-7587907712666111658-n.jpg]

[Imagine: 212721194-2913074458953558-3155737921624323603-n.jpg]

Momentul exploziei



Incendiu Rompetrol - filmare cu drona



Astăzi, 2 iulie 2021, la ora 12:16 a izbucnit un incendiu la Rafinăria Petromidia, din localitatea Năvodari, județul...

Publicată de ISU Constanta pe Vineri, 2 iulie 2021

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 02-07-2021 07:52 PM de Covalciuc Bogdan.)
02-07-2021 07:39 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Homefire News
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,625
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #1000
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Interviu Ziua de Constanța cu Colonelul Cristian Amarandei , inspectorul șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea al jud.Constanța - „Din orice misiune de intervenție noi trebuie să învățăm”

[Imagine: interviu-ziua-live-cristian-amarandei.jpg]

Citat:Colonelul Cristian Mihail Amarandei: „Începutul meu la ISU Dobrogea a inceput cu acel eveniment tragic (n.r: incendiul de pe bulevardul Mamaia când o femeie a căzut de la balcon). Din orice misiune de intervenție noi trebuie să învățăm. Sunt părți bune, părți mai puțin bune. Evenimentul de pe buevardul Mamaia a scos în evidenta carențe, inclusiv și nivelul de dotare al ISU. Între timp au apărut noi dotări, autospeciale. Nu poti face performanță dacă nu ai și tehnică adecvată. Doar pregatirea personalului nu este suficientă.”

„Intervenția din 16 februarie a avut și anumite evenimente care ar fi putut fi gestionate altfel. S-au făcut și greșeli. Daca stăm să ne gândim statistic, de la începutul perioade mele la ISU am avut 9.200 de intervenții, în jur de 160 de incendii. Au fost și câteva misiuni cum a fost cel cu autocisterna răsturnată de la intrare in localitatea Mihail Kogălniceanu, incendiile de la Petromidia și Celco, accidentul de pe autostradă. Intervențiile au fost cu rezultate foarte bune, s-au limitat efectele dezastrelor. Activitatea cotidiană a putut fi reluată intr-un timp scurt”, a declarat Amarandei.

„Colegii au încercat să se manifeste ca și la o activitate informativă. Activitatea ISU are trei paliere. Desfășurăm și activitati de educare preventivă si informativă, facem aceste actvitati in toate unitatile scolare”, mai spune colonelul Amarandei.

„Numărul misunilor a fost foarte mare și nu știu cât timp am fi putut avea de instruire. A fost o perioadă atipică. Pregatirea nu mai putea fi prioritară. Sunt măsuri care trebuie respectate, distanțarea, echipaje dislocate”, precizează Amarandei.
SURSA : https://www.ziuaconstanta.ro

ZIUA LIVE. Colonelul Amarandei, despre evenimentele care au împins limitele pompierilor constănțeni mai departe decât se credea omenește posibil

ZIUA LIVE. Colonelul Amarandei, despre evenimentele care au împins limitele pompierilor constănțeni mai departe decât se credea omenește posibil
?Interviu LIVE miercuri, 21 iulie, ora 15.00, cu colonelul Cristian Mihail Amarandei, inspectorul șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea
#ziuadeconstanta #interviulive #ziualive

Publicată de ZIUA de Constanţa pe Miercuri, 21 iulie 2021

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
21-07-2021 06:01 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Homefire News
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
I.S.U. "Dobrogea" al Jude...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 10:35 AM
» Mesaje: 1130
» Vizualizări: 1411548
Legea nr. 80/1995-Statutu...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 08:05 AM
» Mesaje: 90
» Vizualizări: 283634
Machete autospeciale pomp...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 07:39 AM
» Mesaje: 150
» Vizualizări: 198
„Nu există pădure fără u...
Ultimul mesaj a fost postat de: Aggressive Firefighter
Ieri 08:43 PM
» Mesaje: 90
» Vizualizări: 10248
Serviciul Mobil de Urgenț...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 10:01 AM
» Mesaje: 757
» Vizualizări: 1029928
Ghidul carierei cadrelor ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 07:28 AM
» Mesaje: 22
» Vizualizări: 25551
Normativ privind asigurar...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 06:32 AM
» Mesaje: 2
» Vizualizări: 5375
Volei interarme
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 06:03 AM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 5
S.P.S.U. Speed Fire Prote...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 08:06 AM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 1918
S.V.S.U. Voluntari / jud....
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 08:02 AM
» Mesaje: 4
» Vizualizări: 9456

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro