Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 6 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
112- Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU)
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,623
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #21
RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA
[Imagine: logo_s1.png]

Sistemul eCall
eCall: eCall - salvarea vieţilor folosind sistemul de comunicaţii de la bordul vehiculului

Citat:În viitorul apropiat, autovehiculul dumneavoastră va fi ehipat cu un sistem automat de apelare a serviciului de urgenţă în cazul implicării într-un accident rutier grav. Chiar dacă sunteţi inconştient, sistemul va furniza echipei de intervenţie coordonatele exacte ale accidentului care va putea ajunge la locul acestuia în câteva minute. Sistemul, denumit "eCall", va funcţiona în toate Statele Membre ale Uniunii Europene. urmând să fie extins şi în Islanda, Norvegia şi Elveţia.
La momentul depistării de către dispozitivul eCall a implicării autovehiculului într-un accident grav, acesta iniţiază automat un apel de urgenţă la serviciul 112 la cel mai apropiat centru şi transmite coordontale geografice exacte ale accidentului precum şi alte informaţii. În acelaşi timp, iniţierea unui apel eCall se va putea face şi manual, prin acţionarea unui buton. Activarea manuală a sistemului poate fi folosită, de exemplu, în situaţia în care sunteţi martor al unui accident. Indiferent de modul de activare, manual sau automat, suplimentar faţă de schimbul automat de informaţii, se iniţiază şi o conexiune vocală între vehicul şi centrul de apeluri de urgenţă. În acest fel, orice ocupant al autovehiculului apt să răspundă la întrebări poate furniza detalii suplimentare despre accident centrului de apeluri de urgenţă.
Accidentele rutiere - cum poate ajuta serviciul eCall
Luarea de măsuri pentru reducerea accidentelor şi deceselor pe drumurile europene este imperios necesară! În 2009, aproximativ 35 000 de persoane au decedat şi 1,5 milioane au fost rănite în 1,15 milioane de accidente rutiere doar în reţeau de drumuri europene.
Alertarea imediată în caz de accident şi cunoaşterea exactă a locaţiei acestuia reduce timpul de răsuns al echipelor de intervenţie cu 50% în mediul urban şi cu 40% în mediul rural. Datorită acestei reduceri de timp, eCall poate salva până la 2 500 de vieţi în Uniunea Europeană în fiecare an şi va limita efectele a zeci de mii de răniri grave. eCall va conduce la aplicarea mai rapidă a tratamentului, cu perspective de recuperare mult mai bune ale victimelor. Ajungerea mai devreme la locul accidentului va permite şi degajarea rapidă a acestuia, reducând astfel riscul unor accidente secundare, scăzând timpul de congestie a traficului, a risipei de carburant şi a emisiilor de CO2.
În termeni financiari, pierderile Uniunii Europene cauzate de accidentele rutiere se ridică la 160 miliarde Eur/an. Dacă toate autovehicule ar fi echipate cu sistemul eCall, se obţine o reducere anuală de 20 miliarde a acestor pierderi anual.
[Imagine: ecall_chain_final1_png.jpg]

Depre HeERO
Ce este HeERO?
Citat:HeERO se adresează servicului de urgenţă eCall, bazat pe 112, numărul european unic de urgenţă. Pe durata a trei ani (din ianuarie 2011 până în decembrie 2013), nouă state europene, care formează consorţiul HeERO, vor asigura implementarea, interoperabilitatea şi armonizarea sistemului bazat pe numărul unic de urgenţă 112.
Croaţia, Republica Cehă, Finlanda, Germania, Grecia, Italia, Olanda, România şi Suedia împart acelaşi obiectiv major: pregătirea infrastructurii locale necesare furnizării unui serviciu sustenabil eCall pentru cetăţenii Europei şi împărtăşirea acestei experienţe cu celelalte ţări membre sau asociate din Uniunea Europeană.
Sistemul eCall va contribui la atingerea obiectivului UE de reducere a accidentelor grave şi a deceselor cu 50%.
Proiectul este parţial finanţat de Comisia Europeană prin programul PSP ICT.

Viziune
Citat:Proiectul HeERO va implementa şi coordona pregătirea pilotului 112 eCall la nivel european având în vedere standardele comune europene definite şi aprobate de Organizaţia Europeană de Standardizare.
Metodologie
Proiectul pilot a început prin descrierea stării actuale a lanţului valoric prin identificarea cerinţelor de implementare şi completările necesare infrastructurii. Accentul este pus pe interfaţa sistemului din autovehicul, infrastructura de telecomunicaţii (în special referitoare la 112/E112) şi infrastructura PSAP.
Folosind rezultatele acestor analize se va concepe un plan de implementare pentru fiecare ţară, pentru îndrumarea implementării şi testării serviciului. Similar, for fi redactate manuale de pregătire şi proceduri operaţionale pentru preluarea apelurilor eCall.
Acestă fază de operare se va desfăşura în condiţii reale şi are ca obiectiv testarea componentelor implementate. Scopul este evaluarea tuturor sistemelor necesare pentru operarea integrală a serviciului paneuropean eCall.
Rezultatele testelor vor identifica facilităţile/barierele de dezvoltare. Aceste observaţii globale vor fi incluse în recomandările finale pentru implementările viitoare ale eCall în alte ţări din Europa.
Statele participante
Proiectul pilot HeERO include componente naţionale şi internaţionale prin implicarea sistemelor din România, Germania, Republica Cehă, Finlanda, Italia, Olanda, Grecia, Croatia şi Suedia. Proiectul include, de asemenea, activităţi de testare privind integrarea cu sistemul rusesc ERA-GLONASS. Peste 100 de autovehicule echipate cu eCall se vor deplasa în statele membre sau asociate precum şi în zone transfrontaliere.
HeERO presupune, de asemenea, activităţi transfrontaliere cu Rusia pentru testarea compatibilităţii eCall cu sistemul rusesc ERA-GLONASS.
Standarde eCall
HeERO va testa şi va evalua standardele definite şi aprobate de Organizaţia Europeană de Standardizare şi anume ETSI MSG şi CEN TC 278 WG 15.
Deschidere
Rezultatele, din punct de vedere al standardelor specifice eCall referitoare la interfaţă şi protocoale care vor rezulta din proiectul pilot, vor fi transferate Organizaţiei Europene de Standardizare (OES), deja implicate în standardele eCall (CEN şi ETSI) pentru a permite optimizarea şi finalizarea procesului de standardizare. Aceste specificaţii vor fi diseminate părţilor interesate care nu participă direct la pilot prin Platforma Europeană de Implementare eCall, prin completarea "Ghidului de implementare eCall".
HeERO va produce şi rezultate care se vor regăsi în completări operaţionale şi noi proceduri de lucru pentru structurile de management de urgenţă. Aceste observaţii vor fi incluse ţi în noua ediţie a "Ghidului de implementare eCall" şi, în special, vor fi distribuite reprezentanţilor Serviciilor Europene de Urgenţă folosind reţelel şi membrii EENA.
În plus, pe lângă diseminarea la nivel european, fiecare Stat Membru va fi angajat în publicarea rezultatelor proiectelor pilot naţionale prin acitvităţi specifice locale de diseminare.
Impact
HeERO va furniza un set de rapoarte privind implementarea eCall şi un ghid de bune practici care vor facilita şi accelera implementarea servciului în statele participante şi în alte ţări neimplicate în proiectele pilot. Prin urmare, cel mai important aspect pe termen lung în Europa este implementare unui serviciu eCall sustenabil şi interoperabil. Aceasta va conduce la creşterea siguranţei rutiere, eCall fiind unul din cele mai promiţătoare sisteme de siguranţă rutieră.
SURSA : http://www.heero-pilot.eu/view/en/home.html





"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 24-04-2023 07:40 PM de Covalciuc Bogdan.)
06-03-2012 04:38 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,623
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #22
RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA
Au salvat de la moarte 34 de cercetaşi belgieni
112, premiat pentru cea mai remarcabilă salvare

20 Aprilie 2012
[Imagine: PTRh-ZDdk-YTg2-OGZj-N2-Zh-Zm-Vk-Nz-I2-ZG...-thumb.jpg]
Ionel Sorinel Vasilica, adjunctul tehnic al directorului STS, primind premiul din partea vicepreşedintelui EENA, Dieter Nuessler, alături de o parte din cercetaşii belgieni salvaţi

Citat:Munca celor câtorva mii de oameni din spatele Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) 112 a Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) din România a fost răsplătită cu una dintre cele mai importante distincţii, la întâlnirea anuală a serviciilor de urgenţă din UE. În cadrul festivităţii organizată, miercuri, la Riga, în Letonia, STS-ul a primit premiul pentru cea mai remarcabilă salvare. Membrii Asociaţiei Europeane a Numărului de Urgenţă (EENA) au apreciat modul în care operatoarea de la 112 a organizat şi coordonat misiunea de salvare a 34 de cercetaşi belgieni care s-au rătăcit în pădurile din apropierea satului Ghioroc, din judeţul Arad. Acesta este cel de-al premiu european obţinut de STS, în 2009 fiind medaliat pentru campaniile de educare-informare a 112. „Ne face o deosebită plăcere să-i premiem pe aceşti eroi europeni, care merită întreaga noastră recunoaştere. Iniţiativele lor ne fac să ne simţim în fiecare zi din ce în ce mai în siguranţă“, a declarat preşedintele EENA, Olivier Paul-Morandini.
MISIUNE DE SALVARE Pe 21 iulie 2011, ora 19.55, la Centrul Judeţean de Preluare al Apelurilor de Urgenţă Arad 112, a fost primit un apel telefonic de la un cetăţean belgian, prin care acesta informa că s-a rătăcit împreună cu alte 33 de persoane în pădurile din apropierea satului Ghioroc. Plimbându-se, grupul a luat-o pe o potecă greşită din care nu a reuşit să se mai întoarcă la locul de campare. Neştiind locul exact, dar având informaţii ca urmare a discuţiei telefonice şi după localizarea apelului, operatoarea 112 şi-a dat seama că cele 34 de persoane se aflau în regiunea Munţilor Zarandului, între localităţile Covasânţ şi Căsoaia. Ca urmare a identificării urgenţei şi a locului, operatoarea 112 a alertat serviciile de intervenţie, iar după două ore de căutări cele 34 de persoane au fost găsite, una dintre ele fiind transportată la spital în şoc hipotermic.
SURSA : http://www.telegrafonline.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 24-04-2023 07:43 PM de Covalciuc Bogdan.)
20-04-2012 06:51 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Karin , Homefire News
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7005 thank(s) in 3427 post(s)

Mesaj: #23
RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA
Imnul Numărului Unic European pentru Urgenţe – 112. Lansat pentru prima dată în Parlamentul European cu ocazia Zilei Numărului Unic European pentru Urgenţe – 112, aniversată la 11 februarie (11.2).
Interpretare: Nara Noïan
Versuri: Jacques Mercier
Producător: Fundaţia 112.

Versiunea în limba engleză


Versiunea în limba franceză

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 24-04-2023 07:44 PM de Covalciuc Bogdan.)
22-10-2012 08:18 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,623
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #24
RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA
(06-03-2012 04:38 PM)Covalciuc Bogdan Scris:  [Imagine: logo_s1.png]
Sistemul eCall
eCall: eCall - salvarea vieţilor folosind sistemul de comunicaţii de la bordul vehiculului

Seviciul eCall-112, obligatoriu din 2015

Citat:In cadrul celui de-al 19-lea Congres Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport, organizat de Comisia Europeană (CE) la Viena, România şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale au fost felicitate în mod oficial. Reprezentanţii CE au susţinut că ţara noastră este pregătită pentru implementarea serviciului eCall, ce va deveni obligatoriu în Europa din anul 2015. În cazul unui accident rutier, sistemul eCall permite apelarea de urgenţă, manual sau automat, a dispeceratului 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate. La acest Congres au participat reprezentanţi ai Comisiei Europene, importanţi oameni din domeniul Sistemelor Inteligente de Transport, dar şi reprezentanţi ai industriei auto. Invitat oficial a fost directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), generalul Marcel Opriş. Reprezentanţii STS au fost singurii care au făcut o demonstraţie practică pentru ca participanţii la eveniment să poată evalua direct modul de implementare şi operare în România a noului serviciu, în care au prezentat întregul flux al serviciului de urgenţă eCall. Apelurile eCall generate din Bucureşti au fost recepţionate pe o staţie tip dispecer 112 instalată în standul expoziţional din Viena, conectată securizat prin Internet, într-o reţea privată virtuală, la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă - Dispeceratul 112 Bucureşti. Astfel, participanţii Congresului au putut vedea modul de recepţionare a apelului si poziţionarea automată pe hartă a datelor despre accident şi apoi alarmarea serviciilor de urgenţă din România pentru intervenţie şi salvare.
SURSA : http://www.telegrafonline.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
26-10-2012 05:48 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,623
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #25
RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA
România dă lecții Europei în ceea ce privește serviciile de urgență rutiere

[Imagine: ecall.jpg]

Citat:Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) este prezent la cel de-al 19-lea Congres Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport, eveniment organizat sub egida Comisiei Europene la Viena.

Invitat oficial la Congres, Directorul STS, generalul inginer Marcel Opriş, a prezentat rezultatele concrete obţinute de România pe linia dezvoltării serviciilor de urgenţă cu aplicabilitate în domeniul transportului rutier.

De un succes deosebit s-a bucurat partea practică, demonstrativă, prilej cu care participanţii au putut evalua direct modul de implementare şi operare în România a noului serviciu pentru apel de urgenţă din vehicule, denumit eCall-112. Sistemul eCall permite apelarea de urgenţă, manual sau automat, a dispeceratului 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale este singurul invitat la acest congres mondial care a prezentat, printr-o demonstraţie în direct, întregul flux al serviciului de urgenţă eCall.
Apeluri eCall generate din Bucureşti au fost recepţionate pe o staţie tip dispecer 112 instalată în standul expoziţional din Viena, conectată securizat prin Internet, într-o reţea privată virtuală, la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă – Dispeceratul 112 Bucureşti. Participanţii au putut vedea modul de recepţionare a apelului si poziţionarea automată pe hartă a datelor despre accident şi apoi alarmarea serviciilor de urgenţă din România pentru intervenţie şi salvare.

Comisia Europeană susţine armonizarea şi standardizarea serviciului eCall-112 şi a felicitat în mod oficial România şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru performanţele atinse, arătând că ţara noastră este pregătită pentru implementarea serviciului eCall, ce va deveni obligatoriu în Europa din anul 2015.
SURSA : http://incomod-media.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
28-10-2012 10:13 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,623
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #26
RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA
(06-03-2012 04:38 PM)Covalciuc Bogdan Scris:  [Imagine: logo_s1.png]
Sistemul eCall
eCall: eCall - salvarea vieţilor folosind sistemul de comunicaţii de la bordul vehiculului

Seviciul eCall-112, obligatoriu din 2015

Citat:In cadrul celui de-al 19-lea Congres Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport, organizat de Comisia Europeană (CE) la Viena, România şi Serviciul de Telecomunicaţii Speciale au fost felicitate în mod oficial. Reprezentanţii CE au susţinut că ţara noastră este pregătită pentru implementarea serviciului eCall, ce va deveni obligatoriu în Europa din anul 2015. În cazul unui accident rutier, sistemul eCall permite apelarea de urgenţă, manual sau automat, a dispeceratului 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate. La acest Congres au participat reprezentanţi ai Comisiei Europene, importanţi oameni din domeniul Sistemelor Inteligente de Transport, dar şi reprezentanţi ai industriei auto. Invitat oficial a fost directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS), generalul Marcel Opriş. Reprezentanţii STS au fost singurii care au făcut o demonstraţie practică pentru ca participanţii la eveniment să poată evalua direct modul de implementare şi operare în România a noului serviciu, în care au prezentat întregul flux al serviciului de urgenţă eCall. Apelurile eCall generate din Bucureşti au fost recepţionate pe o staţie tip dispecer 112 instalată în standul expoziţional din Viena, conectată securizat prin Internet, într-o reţea privată virtuală, la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă - Dispeceratul 112 Bucureşti. Astfel, participanţii Congresului au putut vedea modul de recepţionare a apelului si poziţionarea automată pe hartă a datelor despre accident şi apoi alarmarea serviciilor de urgenţă din România pentru intervenţie şi salvare.
SURSA : http://www.telegrafonline.ro


Din 2015 ...112, apelat automat din autovehicule în cazul unui accident


Citat:Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a prezentat, vineri, soluţia tehnică românească a sistemului de urgenţă eCall, care va permite apelarea automată sau manuală din autovehicule a numărului de urgenţă 112. Potrivit colonelului Dănuţ Popescu, şefului Serviciului Apel Unic de Urgenţă 112 din cadrul STS, CE a luat iniţiativa realizării unui serviciu eCall care să permită transmiterea alertelor către centrele 112 în cazul accidentelor de circulaţie, în scopul reducerii numărului victimelor acestora. Soluţia tehnică realizată de STS a fost deja integrată în sistemul 112 existent şi ar putea permite preluarea unui apel de tip eCall, dacă dispozitivele necesare ar fi montate pe autovehicule. Implementarea sistemului va fi obligatorie pentru toate autovehiculele noi produse în UE după 1 ianuarie 2015. Conform aceloraşi surse, în cazul unui accident grav, apelul către 112 va fi realizat automat de către echipamentul instalat în autovehicul şi nu de către ocupanţii acesteia. Echipamentul se va comporta ca un telefon mobil, având integrat şi un dispozitiv GPS. Informaţiile care vor ajunge la dispeceratul 112 vor conţine un set minim de date referitoare la tipul autovehiculului, poziţia şi direcţia de deplasare a acestuia, combustibilul utilizat şi numărul de persoane din maşină. Operatorul 112 care va prelua apelul va fi avertizat printr-un mesaj vocal că acesta este unul de tip eCall. Totodată, va fi deschis un canal vocal de comunicare între ocupanţii autovehiculului şi operatorul 112, prin care vor putea fi transmise informaţii suplimentare referitoare la accident. Va exista şi posibilitatea apelării înapoi a victimei, dacă aceasta este în incapacitatea de a comunica cu operatorul, de la dispecerat către autovehiculul implicat în accident. Operatorul 112 va stabili tipul de accident şi îl va transfera celor responsabili pentru intervenţia la faţa locului: Ambulanţă, Poliţie, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. Apelul va fi recepţionat la dispeceratele agenţiilor, cazul fiind poziţionat automat pe hartă împreună cu setul de date transmise automat. Dacă dispecerul are nevoie de date suplimentare, el poate interoga EUCARIS, o bază de date europeană cu date despre autovehicule precum numărul de înmatriculare sau proprietarul maşinii. După ce au fost recepţionate aceste informaţii, dispecerul va aloca resursele disponibile pentru intervenţie şi va transmite datele către echipaj. Datele vor fi recepţionate în maşinile echipajelor de intervenţie care vor pleca la locul accidentului. Pe parcursul intervenţiei, echipaje vor plutea comunica permanent cu dispeceratele pentru a cere suplimentar informaţii despre caz. Potrivit reprezentanţilor STS, avantajul major al acestui sistem constă în informatizarea întregului lanţ de procesare a cazului, ceea ce va face ca reacţia să fie mult mai rapidă.
Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) a prezentat, vineri, soluţia tehnică românească a sistemului de urgenţă eCall, care va permite apelarea automată sau manuală din autovehicule a numărului de urgenţă 112. Potrivit colonelului Dănuţ Popescu, şefului Serviciului Apel Unic de Urgenţă 112 din cadrul STS, CE a luat iniţiativa realizării unui serviciu eCall care să permită transmiterea alertelor către centrele 112 în cazul accidentelor de circulaţie, în scopul reducerii numărului victimelor acestora. Soluţia tehnică realizată de STS a fost deja integrată în sistemul 112 existent şi ar putea permite preluarea unui apel de tip eCall, dacă dispozitivele necesare ar fi montate pe autovehicule. Implementarea sistemului va fi obligatorie pentru toate autovehiculele noi produse în UE după 1 ianuarie 2015. Conform aceloraşi surse, în cazul unui accident grav, apelul către 112 va fi realizat automat de către echipamentul instalat în autovehicul şi nu de către ocupanţii acesteia. Echipamentul se va comporta ca un telefon mobil, având integrat şi un dispozitiv GPS. Informaţiile care vor ajunge la dispeceratul 112 vor conţine un set minim de date referitoare la tipul autovehiculului, poziţia şi direcţia de deplasare a acestuia, combustibilul utilizat şi numărul de persoane din maşină. Operatorul 112 care va prelua apelul va fi avertizat printr-un mesaj vocal că acesta este unul de tip eCall. Totodată, va fi deschis un canal vocal de comunicare între ocupanţii autovehiculului şi operatorul 112, prin care vor putea fi transmise informaţii suplimentare referitoare la accident. Va exista şi posibilitatea apelării înapoi a victimei, dacă aceasta este în incapacitatea de a comunica cu operatorul, de la dispecerat către autovehiculul implicat în accident. Operatorul 112 va stabili tipul de accident şi îl va transfera celor responsabili pentru intervenţia la faţa locului: Ambulanţă, Poliţie, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă. Apelul va fi recepţionat la dispeceratele agenţiilor, cazul fiind poziţionat automat pe hartă împreună cu setul de date transmise automat. Dacă dispecerul are nevoie de date suplimentare, el poate interoga EUCARIS, o bază de date europeană cu date despre autovehicule precum numărul de înmatriculare sau proprietarul maşinii. După ce au fost recepţionate aceste informaţii, dispecerul va aloca resursele disponibile pentru intervenţie şi va transmite datele către echipaj. Datele vor fi recepţionate în maşinile echipajelor de intervenţie care vor pleca la locul accidentului. Pe parcursul intervenţiei, echipaje vor plutea comunica permanent cu dispeceratele pentru a cere suplimentar informaţii despre caz. Potrivit reprezentanţilor STS, avantajul major al acestui sistem constă în informatizarea întregului lanţ de procesare a cazului, ceea ce va face ca reacţia să fie mult mai rapidă.
Apelul către 112 se va realiza automat doar în cazul accidentelor grave, pe autovehicule urmând să fie instalaţi senzori care să permită stabilirea felului acestora. Astfel, sistemul va porni automat doar în cazul unor accidente în care se declanşează air-bag-ul sau se întrerupe alimentarea autovehiculului. Sistemul va permite şi apelarea manuală a numărului 112, prin simpla apăsare a unui buton de urgenţă care va fi instalat la bordul maşinii. Astfel, ocupanţii autovehiculului vor putea solicita ajutor de urgenţă chiar dacă maşina nu a fost implicată într-un accident rutier. Şi în acest caz sistemul va genera transmiterea automată a poziţiei maşinii şi a întregului set minim de date. În cazul în care apelul către numărul de urgenţă 112 a fost realizat din greşeală, ocupanţii autovehiculului vor putea semnala acest lucru. Sistemul va fi gratuit şi nu va vehicula date despre persoane. Potrivit reprezentanţilor STS, dispozitivul care va fi instalat pe autovehicule va costa între 60 şi 100 de euro şi va fi inclus obligatoriu de producătorii de autovehicule în pachetul de bază de la 1 ianuarie 2015. Pentru început, sistemul va fi introdus la autovehiculele cu o masă mai mică de 3,5 tone.
Sursa : http://www.telegrafonline.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 03-11-2012 07:50 AM de Covalciuc Bogdan.)
03-11-2012 07:48 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
firehonci Offline
Membru activ
***

Mesaje: 57
Alăturat: Nov 2011
Locatie:
Thanks: 62
Given 50 thank(s) in 17 post(s)

Mesaj: #27
RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA
Ziua Europeană a Numărului pentru Apeluri de Urgenţă 112, sărbătorită şi la Botoşani
[attachment=1432]
În situaţiile de urgenţă, fiecare secundă contează. Pentru a nu pierde timp preţios căutând numărul de telefon la care să sunaţi pentru a obţine ajutor, când viaţa cuiva este în pericol, Uniunea Europeană a hotărât, în urmă cu 22 de ani, introducerea unui număr unic, 112. Acest număr este comun pentru toate ţările Uniunii Europene şi este utilizat pentru a contacta gratuit serviciile de urgenţă. Data de 11 februarie marchează „Ziua Europeană a Numărului pentru Apeluri de Urgenţă 112”.
În România, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU) a devenit operaţional la nivelul întregii ţări în aprilie 2005.
112 este numărul unic de urgenţă care poate fi apelat în toate cazurile în care incidentele au sau pot avea un efect negativ asupra persoanelor, a mediului ori a proprietăţii şi necesită intervenţia imediată a Ambulanţei, Poliţiei, Pompierilor sau Jandarmeriei. Numărul 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon, fix sau mobil, în România şi în întreaga Uniune Europeană. Apelul către acest număr trebuie efectuat cât mai curând posibil din momentul producerii incidentului. Operatorul ce preia apelul vă va chestiona în vederea stabilirii naturii urgenţei.
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Nicolae Iorga” al Judeţului Botoşani marchează această zi printr-o serie de activităţi de informare preventivă cu elevii de la Şcolile nr. 12 şi 13 din municipiul Botoşani şi Şcolile gimnaziale din localităţile Roşiori, comuna Răchiţi şi Orăşeni Deal, comuna Curteşti. Inspectorii de prevenire ai I.S.U. Botoşani îi vor învăţa cum şi când trebuie să apeleze la 112. Totodată, se va urmării conştientizarea de către cei mici că apelarea abuzivă a acestui număr poate costa viaţa unui semen aflat în pericol. Convorbirile efectuate în sistemul 112 sunt înregistrate.
Pentru mai multe informaţii, vizitaţi pagina de internet a Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta 112: http://www.112.ro

fireman11
08-02-2013 10:26 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Valentin P Offline
Veteran
******

Mesaje: 1,307
Alăturat: Jun 2011
Locatie:
Thanks: 669
Given 937 thank(s) in 358 post(s)

Mesaj: #28
RE: I.S.U. "Barbu Stirbei" al Judetului Calarasi
11 februarie – Ziua europeană a numărului unic 112 Cadrele I.S.U. Călăraşi vor desfăşura activităţi de informare în şcoli

Citat:Toţi cetăţenii Uniunii Europene pot apela gratuit serviciile de urgenţă oriunde în U.E. cu doar un apel la 112, care a devenit număr unic pentru apelurile de urgenţă

Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991.
În aprilie 2005, Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit operaţional în toată România.

Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon fix, telefon public sau mobil pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene.

Numărul unic pentru apeluri de urgenţă 112 trebuie folosit doar atunci când este necesară intervenţia agenţiilor specializate de urgenţă, pentru asigurarea asistenţei imediate în situaţii în care este periclitată viaţa, integritatea ori sănătatea cetăţeanului, ordinea publică, proprietatea publică sau privată ori mediul.

Ultimul Eurobarometru al Comisiei Europene, referitor la numărul unic european de urgenţă 112, arată că România se află pe primele locuri în ceea ce priveşte informarea şi educarea populaţiei în UE.

În acest domeniu, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale realizează campanii de educare, având ca target principal tinerii şi turiştii români şi străini aflaţi în ţara noastră.
La nivel judeţean, cadrele Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Barbu Ştirbei” vor desfăşura în unităţile de învăţământ din municipiul Călăraşi activităţi de informare şi educare a elevilor, având ca temă „112 este şansa fiecărei vieţi în pericol”.

La nivel european, doar 1 din 4 cetăţeni ai UE cunoaşte faptul că 112 este Numărul de Urgenţă pe care îl poate apela în toate ţările Uniunii Europene. Mai mult decât atât, această cifră stagnează de ani de zile şi variază semnificativ în ţările europene. Astfel, începând cu 2009, în mai mult de 25 de ţări din Europa sunt organizate activităţi de sensibilizare a populaţiei cu ocazia celebrării Zilei Europene 112 care are loc pe 11 februarie în fiecare an.

Sărbătorirea Zilei Europene 112 este un pas crucial în promovarea 112, mai ales în zilele noastre când cetăţenii călătoresc mai mult decât oricând către locul de muncă, către locul unde îşi defăşoară studiile, în vacanţe. În acest an, se aşteaptă ca numărul de ţări care organizează Ziua 112 să fie mai mare ca niciodată. În majoritatea ţărilor europene au loc sesiuni de informare şi prezentări despre 112 în şcoli, Ziua Uşilor Deschise şi vizite în centrele de urgenţă 112. Mai multe ţări au ales ca în 2013, să sărbătorească Ziua 112 în jurul conceptului de resuscitare cardiopulmonara (CPR), întrucât marea majoritate a europenilor nu stiu cum să efectueze procedurile de resuscitare în cazul în care sunt martorii unui stop cardiac.

"Numărul semnificativ de ţări care organizează Ziua Europeană 112 subliniază importanţa creşterii gradului de conştientizare la nivelul UE, în special pe parcursul acestui An al Cetăţenilor. Niveluri mai bune de sensibilizare şi calitate a serviciului 112 ar reprezenta, cu siguranţa, un mare beneficiu pentru cetăţenii europeni care se deplasează în cadrul Pieţei Unice precum şi pentru serviciile de urgenţă care fac eforturi să răspundă sutelor de milioane de apeluri de urgenţă pe care le primesc în fiecare an ", a comentat Olivier Paul Morandini, Preşedintele Asociaţiei Europene a Numărului de Urgenţă, EENA.

În anul care a trecut, în România, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, în calitate de administrator al Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă, a desfăşurat numeroase activităţi de educare – informare: în zonele turistice montane şi pe litoral, campanie în gări, aerogări, trenuri, staţiile de metrou şi pe principalele drumuri naţionale, au fost difuzate spoturi 112 la posturile de radio şi televiziune, au avut loc vizite ale elevilor în dispeceratele 112, o amplă acţiune împreună cu Biserica Ortodoxă Română dar şi multe alte activităţi punctuale.

“Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 a devenit, în doar câţiva ani, unul dintre cele mai prestigioase şi de încredere servicii puse de către stat în slujba salvării vieţii oamenilor, a protejării proprietăţii şi a mediului. Este un adevărat brand naţional. Numărul 112 face parte din cotidian, este parte a societăţii şi îşi confirmă zilnic, minut cu minut, utilitatea. Dacă 112 nu ar fi existat el ar fi trebuit inventat”, a spus Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale.

Compartimentul Informare şi Relaţii Publice – I.S.U. „Barbu Ştirbei” al judeţului Călăraşi
Plutonier major – Tătăranu Ştefan – Ovidiu
Sursa:MediaCalarasi.ro
08-02-2013 11:45 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7005 thank(s) in 3427 post(s)

Mesaj: #29
RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA
Pompierii ieşeni vor organiza luni „Ziua Porţilor Deschise“ la sediul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Iaşi, cu ocazia împlinirii a opt ani de la implementarea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112.

Citat:Mai mulţi angajaţi ai ISU Iaşi vor sta la dispoziţia vizitatorilor pe data de 11 februarie, în intervalul orar 9.00 – 16.00, la sediile instituţiei din Iaşi, Paşcani şi Târgu Frumos. Cei ce aleg să facă această vizită gratuită vor primi informaţii cu privire la utilitatea numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112 şi la situaţiile în care acesta poate fi apelat. În plus, curioşii vor putea asista la prezentarea autospecialelor de intervenţie din dotarea ISU Iaşi şi la demonstraţii de acordare a primului ajutor medical efectuate de către paramedicii SMURD.

Pompierii ieşeni vor organiza activităţi informative şi în unităţi de învăţământ din Iaşi, unde copiii vor putea afla cum să utilizeze corect numărul 112.

„Numărul unic 112 este gratuit şi poate fi apelat de pe orice telefon fix, public sau mobil, numai pentru urgenţe medicale sau situaţiile în care sunt puse în pericol viaţa, siguranţa, bunurile cetăţenilor sau mediul. Preluarea apelului o face Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, care, în funcţie de specificul acestuia, îl redirecţionează către serviciile specializate de intervenţie: Poliţie, Ambulanţă, pompieri sau jandarmi“, a afirmat ieri căpitanul Silvia Bolohan, purtătorul de cuvânt al ISU Iaşi. În România, acest sistem a devenit operaţional la nivelul întregii ţări din 2005, pe data de 11 februarie fiind marcată Ziua Europeană a Numărului Unic pentru Apeluri de Urgenţă.
SURSA : http://flacaraiasului.info

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 24-04-2023 07:45 PM de Covalciuc Bogdan.)
09-02-2013 01:54 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,623
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #30
RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA
Demonstraţii SMURD de prim-ajutor, de Ziua Europeană 112

[Imagine: gethumb_php.jpg]

Citat:Cu ocazia Zilei Europene a Numărului Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Mihail Grigore Sturdza” va organiza luni Ziua Porţilor Deschise, la sediul din Iaşi şi la subunităţile din Paşcani şi Tîrgu Frumos, între orele 9-16. Vizitatorii vor primi informaţii cu privire la utilitatea numărului unic pentru apeluri de urgenţă 112, precum şi situaţiile când acesta poate fi apelat. De asemenea, vor asista la prezentarea autospecialelor de intervenţie din dotarea inspectoratului şi la demonstraţii de acordare a primului ajutor medical efectuate de către paramedicii SMURD. Totodată, pentru informarea copiilor cu privire la semnificaţia zilei de 11 februarie şi importanţa utilizării corecte a numărului 112, reprezentanţi ai ISU al judeţului Iaşi vor desfăşura activităţi educative în două unităţi de învăţământ din municipiul Iaşi - Grădiniţa cu program prelungit nr. 9 şi Grădiniţa cu program prelungit nr. 16. „Suntem convinşi că locuitorii judeţului Iaşi apreciază utilitatea Sistemului Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă 112 şi îi invităm să participe la activităţile organizate de instituţia noastră cu prilejul sărbătoririi Zilei Europene 112”, a declarat lt. Elena Covalschi, din cadrul ISU Iaşi.
SURSA : http://www.ziarulevenimentul.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
09-02-2013 05:04 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Machete autospeciale pomp...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 07:39 AM
» Mesaje: 150
» Vizualizări: 198
„Nu există pădure fără u...
Ultimul mesaj a fost postat de: Aggressive Firefighter
Ieri 08:43 PM
» Mesaje: 90
» Vizualizări: 10248
Serviciul Mobil de Urgenț...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 10:01 AM
» Mesaje: 757
» Vizualizări: 1029851
Ghidul carierei cadrelor ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 07:28 AM
» Mesaje: 22
» Vizualizări: 25524
Normativ privind asigurar...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 06:32 AM
» Mesaje: 2
» Vizualizări: 5358
Volei interarme
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 06:03 AM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 5
S.P.S.U. Speed Fire Prote...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 08:06 AM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 1918
S.V.S.U. Voluntari / jud....
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 08:02 AM
» Mesaje: 4
» Vizualizări: 9446
Avizier posturi scoase la...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 07:31 AM
» Mesaje: 246
» Vizualizări: 318016
Incendii de pădure
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 07:17 AM
» Mesaje: 92
» Vizualizări: 145390

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro