Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 7 voturi - 4.43 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 11,901
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4382
Given 10543 thank(s) in 4648 post(s)

Mesaj: #1
Exclamation Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
Primul model de autospecială pentru pompieri, fabricată în 1950 la I.M.B - Timişoara

APC Praga RN
Imaginea face parte din colecţia I.G.S.U.

Citat:Primul model de autospecială pentru pompieri, fabricată în 1950 la I.M.B - Timişoara (U.M.T. Timişoara), respectiv autopompa cisternă „APC Praga RN“. Autospeciala a fost realizată cu sprijinul tehnicienilor cehoslovaci, asistaţi de către specialişti din cadrul pompierilor militari români. Avea un motor pe benzină cu 6 cilindrii în linie, ce dezvolta o putere de 72 CP. Cazanul de apă avea o capacitate de 1700+100 l, iar pompa un debit de 1400l/min.
Text: Florin-Viorel Băluţă
SURSA : http://www.banaterra.eu/

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 13-04-2017 07:24 PM de Covalciuc Bogdan.)
09-12-2010 01:07 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews , Toni
firefighter Offline
Membru experimentat
***

Mesaje: 72
Alăturat: Oct 2010
Locatie:
Thanks: 1
Given 165 thank(s) in 8 post(s)

Mesaj: #2
RE: Fire-fighting and Rescue Vehicles
eu cred ca si masinile romanesti erau bune pt. innoirea tehnicii de interventie
[Imagine: roman_34410df-1.jpg]


eu cred ca si masinile romanesti erau bune pt. innoirea tehnicii de interventie
http://www.automobileromanesti.ro/Roman/..._pompieri/
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 11-08-2013 07:24 AM de Covalciuc Bogdan.)
17-12-2010 10:28 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews
Lion Offline
Membru senior
****

Mesaje: 508
Alăturat: Dec 2010
Locatie:
Thanks: 330
Given 371 thank(s) in 156 post(s)

Mesaj: #3
RE: Fire-fighting and Rescue Vehicles
Ce este made in Romania, made in Romania ramane, automobile din Romania nu as achizitiona nici daca sunt donate

[Imagine: 2nbbrtd.jpg]
17-12-2010 10:51 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 11,901
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4382
Given 10543 thank(s) in 4648 post(s)

Mesaj: #4
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
SR 101 s-a produs incepand cu anul 1954 si a fost inspirat dupa modelul sovietic ZIS 150, care, la randul lui, a fost o copie a camionului american International KR 11. Avea sarcina utila 4 tone, motor de 6 cilindrii in linie, benzina, 5550 cmc, 95 CP, cutie de viteze cu 5 trepte si o viteza maxima de 65 km/h. Autosasiul SR 101 a dus la realizarea unor autovehicule derivate ca autobasculanta SR 109, dube izoterme, autocamioanele de 3 tone, autocisterne si altele, precum si un model 4X4, denumit SR 104.
[Imagine: sr_104-1.jpg][Imagine: sr_104-2.jpg][Imagine: sr_104-3.jpg]

Cred ca au fost cele mai bune autospeciale de productie romaneasca ! Ultima pe care am prins-o in functiune a fost in 1994 la detasamentul de pompieri Constanta _Port .

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 03-10-2012 03:34 PM de Covalciuc Bogdan.)
17-12-2010 11:03 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Dudu , HomefireNews
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 11,901
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4382
Given 10543 thank(s) in 4648 post(s)

Mesaj: #5
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
SR 113 Bucegi a intrat in productie incepand cu anul 1964, acesta avea o sarcina utila de 5 tone (4x2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane), avand la baza aceeasi cabina proiectata de francezii de la Chausson Plant si motorul V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (optional, cutia de viteze putea fii cuplata cu o cutie suplimentara - reductor, sau, axa spate putea fii echipata cu 2 trepte de reductie, comandate pneumatic), o vitexa maxima de 80 km/h si un consum de 29 l/100km.

[Imagine: sr_113-5.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 03-10-2012 03:35 PM de Covalciuc Bogdan.)
17-12-2010 11:06 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 11,901
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4382
Given 10543 thank(s) in 4648 post(s)

Mesaj: #6
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
Roman 8135 FA (autopompa cisterna) echipat cu un motor de 135CP, tractiune 4X4.
[Imagine: roman_8135fa-1.jpg][Imagine: roman_8135fa-4.jpg]


Roman 8135 FA (autoscara mecanica de 30m) echipat cu un motor Saviem 797-05, 135CP, tractiune 4X4.

[Imagine: roman_8135fa-2.jpg]

Inca sunt in fuctiune ! Inca sunt prezent ..nu istorie !

Roman Roman 8135 FA (autospeciala pentru evacuare fumului, gazelor si pentru iluminat) echipat cu un motor Saviem 797-05, 135CP, tractiune 4X4.

[Imagine: roman_8135fa-3.jpg]
...inca in functiune ! buna autospeciala ..bine conceputa ...depasita doar de timp! O bijuterie intre autospecialele de pompieri de productie romanesca ...din punct de vedere "pompieristic" !

Roman 12215 DFA (autospeciala de stins incendii cu praf si azot) echipat cu un motor MAN D2156HMN8, 215CP, tractiune 6X6 si capacitate rezervoare pulbere stingatoare 5000 kg.
[Imagine: roman_12215dfa-2.jpg][Imagine: roman_12215dfa-3.jpg]

Niste "mastodonti" !..dar foarte folositoari la incendii din zona industriala !

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 03-10-2012 03:35 PM de Covalciuc Bogdan.)
17-12-2010 11:24 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Karin , madafakaru , Adyb , HomefireNews
AlexStiffler Offline
Membru junior
**

Mesaje: 28
Alăturat: Oct 2010
Locatie:
Thanks: 1
Given 4 thank(s) in 2 post(s)

Mesaj: #7
RE: Fire-fighting and Rescue Vehicles
Eu zic sa fim optimisti .. sa speram ca gasim prin bucegi un buncar cu aur si devenim American Drem .... si sa vezi GIS-ul in bugatti la incendiu ... Romania noastra draga si prospera.

Lucrurile importante sunt intotdeauna simple !
21-12-2010 01:55 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Doru Offline
Administrator
********

Mesaje: 823
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 1231
Given 739 thank(s) in 149 post(s)

Mesaj: #8
RE: Fire-fighting and Rescue Vehicles
(21-12-2010 01:55 AM)AlexStiffler Scris:  Eu zic sa fim optimisti .. sa speram ca gasim prin bucegi un buncar cu aur si devenim American Drem ....

Un "buncar cu aur" s-a gasit deja in muntii nostri, dar se pare ca acel buncar este visul altora Smile, asa ca o sa ne facem treaba ca si pana acum, incet si bine.

Afla cum sa te comporti pe forum
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 21-12-2010 07:26 AM de Doru.)
21-12-2010 07:24 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
firewolf Offline
Membru experimentat
***

Mesaje: 111
Alăturat: Dec 2010
Locatie:
Thanks: 11
Given 29 thank(s) in 16 post(s)

Mesaj: #9
RE: Fire-fighting and Rescue Vehicles
mai curand azi maine mergem la incendii cu autobuzul shi bicicleta
05-01-2011 11:35 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
florinvb Offline
Utilizator nou
*

Mesaje: 1
Alăturat: Feb 2011
Locatie:
Thanks: 0
Given 2 thank(s) in 0 post(s)

Mesaj: #10
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(09-12-2010 01:07 PM)Covalciuc Bogdan Scris:  Primul model de autospecială pentru pompieri, fabricată în 1950 la I.M.B - Timişoara


Primul model de autospecială pentru pompieri, fabricată în 1950 la I.M.B - Timişoara (U.M.T. Timişoara), respectiv autopompa cisternă „APC Praga RN“. Autospeciala a fost realizată cu sprijinul tehnicienilor cehoslovaci, asistaţi de către specialişti din cadrul pompierilor militari români. Avea un motor pe benzină cu 6 cilindrii în linie, ce dezvolta o putere de 72 CP. Cazanul de apă avea o capacitate de 1700+100 l, iar pompa un debit de 1400l/min.

Atentie ! Este prima masina fabricata la UMT. Primele APC Praga s-au fabricat cu doi ani mai devreme la Intreprinderea de Masini Unelte "Victoria" din Arad (viitoarea Intreprindere "Strungul" Arad) denumita APC Praga Victoria, intr-o serie de 150 de bucati. Ai preluat postarea de pe http://www.banaterra. eu.
(17-12-2010 11:03 AM)Covalciuc Bogdan Scris:  SR 101 s-a produs incepand cu anul 1954 si a fost inspirat dupa modelul sovietic ZIS 150, care, la randul lui, a fost o copie a camionului american International KR 11. Avea sarcina utila 4 tone, motor de 6 cilindrii in linie, benzina, 5550 cmc, 95 CP, cutie de viteze cu 5 trepte si o viteza maxima de 65 km/h. Autosasiul SR 101 a dus la realizarea unor autovehicule derivate ca autobasculanta SR 109, dube izoterme, autocamioanele de 3 tone, autocisterne si altele, precum si un model 4X4, denumit SR 104.


Cred ca au fost cele mai bune autospeciale de productie romaneasca ! Ultima pe care am prins-o in functiune a fost in 1994 la detasamentul de pompieri Constanta _Port .
Putin probabil sa fii rezistat un SR 104. Mai degraba ATI SR 114. Vezi ca exista un CD realizat 2001, despre evolutia tehnicii de stins incendii . De acolo sun luate imaginile. Pana in prezent nu cunosc decat un singur ATI Sr 104 care sa fi supravietuit si care se afla la un REMAT din Resita.
Alaturi de APC Praga, la Uzinele Mao Tze Dun din Bucuresti ( uzinele Vulcan) s-a fabricat APC Skoda 706 R.
Daca intereseaza revin cu info si poze.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 11-08-2013 07:26 AM de Covalciuc Bogdan.)
28-02-2011 11:19 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Doru , Dudu
Postează răspuns 


Săritură forum:




Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Publicitate
eMag

Ultimele subiecte
S.V.S.U. Borlesti / jud.N...
Ultimul mesaj a fost postat de: svsuborlesti
Astăzi 07:56 AM
» Mesaje: 5
» Vizualizări: 1785
Semne conventionale
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 07:00 PM
» Mesaje: 8
» Vizualizări: 18530
Normativ de Siguranta la ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 06:22 PM
» Mesaje: 12
» Vizualizări: 27872
Stingatoare
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 05:44 PM
» Mesaje: 21
» Vizualizări: 29492
Istoria pompierilor din C...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
16-10-2017 07:03 PM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 528
Școala de Subofițeri po...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
16-10-2017 06:42 PM
» Mesaje: 25
» Vizualizări: 9324
Serviciul Protecţiei Civ...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
15-10-2017 04:46 PM
» Mesaje: 179
» Vizualizări: 98522
I.S.U. "Delta" al Judetul...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
15-10-2017 04:32 PM
» Mesaje: 83
» Vizualizări: 52415
Tehnică de intervenție ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
14-10-2017 06:58 PM
» Mesaje: 182
» Vizualizări: 99957
Autospeciale pentru stins...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
14-10-2017 04:20 PM
» Mesaje: 362
» Vizualizări: 286946

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro