Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 14 voturi - 4.71 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #41
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
APC SKODA 706 R - 1949

Citat:Incepand din anul 1949 s-a realizat în Bucuresti, la Uzinele “Vulcan” (Uzinele Mao Tze-Dun cum se numeau) un lot de 50 de autopompe construite pe sasiu de autocamion Skoda 706 (echipat cu motor Diesel cu 6 cilindri în linie, 11761 cmc cilindree) procurat din Cehoslovacia. Întrucât în acel an problema dotarii pompierilor cu masini de stins incendii era foarte stringenta, autopompa cisterna Skoda 706 R s-a realizat fara pompa centrifuga antrenata de motorul autosasiului, iar pentru refularea apei din cazanul masinii s-a folosit o motopompa SIGMA M.W.45, importata tot din Cehoslovacia, amplasata la partea din spate a masinii. Aceasta masina dispunea initial de un cazan de apa cu capacitatea de 3700 l (ulterior a fost marit la 4000 l) iar cu motopompa se puteau refula 1600 l/min cu presiunea de 8 bar sau 900 l/min la 12 bar. Motopompa SIGMA M.W.45 avea motor cu aprindere prin scanteie de 45 CP la 2500 rot/min si un consum de 14-16 litri de carburant la o ora de functionare în sarcina.
În anii 1955-1956 s-a facut înlocuirea motopompelor Sigma instalate pe APC Skoda 706R cu pompa centrifuga realizata la I.M.B. Timisoara, al carei debit de 3000 l/min la o presiune de 8 bar o recomand\ ca cea mai puternica pompa pentru masinile de stins incendii aflate în dotarea pompierilor romani la acea etapa.
SURSA : http://classiccar.3xforum.ro @florin

APC SKODA 706 R - 1949
SURSA foto : http://classiccar.3xforum.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
24-04-2012 06:14 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Homefire News , Baloo
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #42
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
Autospeciala SR 113 Bucegi - 1964

Citat:SR 113 Bucegi a intrat in productie incepand cu anul 1964, acesta avea o sarcina utila de 5 tone (4x2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane), avand la baza aceeasi cabina proiectata de francezii de la Chausson Plant si motorul V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (optional, cutia de viteze putea fii cuplata cu o cutie suplimentara - reductor, sau, axa spate putea fii echipata cu 2 trepte de reductie, comandate pneumatic), o vitexa maxima de 80 km/h si un consum de 29 l/100km.
SURSA : http://www.automobileromanesti.ro

[Imagine: sr_113_5.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 25-04-2012 02:46 PM de Covalciuc Bogdan.)
25-04-2012 02:45 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Homefire News , Baloo
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #43
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
ATI SR 114 Bucegi - 1964
Auto Tun de stins Incendii, a fost fabricat la UMT Timisoara.
Citat:SR 114 Bucegi a intrat in productie tot in anul 1964, cu o sarcina utila de 4 tone (4x4, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane, diferential spate cu sistem de blocare comandat pneumatic, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).

Autotun de stins incendii cu pulbere

[Imagine: sr_114_15.jpg]

Autotun pentru stins incendii


[Imagine: sr_114_14.jpg]

[Imagine: SR_114_Bucegi_autospeciala_pompieri_UMT_10.jpg]

[Imagine: sr_114_6.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 26-01-2015 09:06 PM de Covalciuc Bogdan.)
26-04-2012 10:48 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Karin , Baloo
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #44
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
APC SR 101 ...încă în funcţiune ! aplause
1954 - 2012 ...
Există două 'supravietuitoare" ...una la la Autocamioane Brasov si aceasta la Dorna jud Suceava

[Imagine: APC_SR_101_foto_1.jpg]
SURSA foto : http://www.cartula.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 06-05-2012 10:36 AM de Covalciuc Bogdan.)
06-05-2012 10:32 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Stefan Radu , claudiu_clo , Dacul , Baloo
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #45
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(21-03-2012 09:10 AM)Homefire Scris:  SR-101 ,,clona unei clone'' !

SR-101 a fost primul model de camion produs începând cu anul 1954 la Uzinele "Steagul Roșu" din Brașov. Deși propaganda vremii îl prezenta ca pe o mare realizare el era doar o "clonă" a camionului sovietic ZIS 150 care, la rândul lui, copia camionul american International KR11. O altă clonă a mai fost construită în China sub numele de Jiefang (Eliberare) CA10.
SR-101 dispunea de cazan de apă de 2100 l iar pompa centrifugă cu care era echipată avea debitul maxim de 2000 litri/min., cu presiunea maximă de 16,5 bar. Motorul maşinii era cu 6 cilindrii in linie(capacitatea 5550 cmc), pe benzină, în 4 timpi, dezvoltând o putere de 90 CP cu care se asigura o viteză de deplasare maximă de 60 km/oră. Servanţii maşinii nu erau adăpostiţi în cabină, se aflau plasaţi pe bancheţi, în picioare, în lungul cazanului.
Citat: Motor 6 cilindri în linie, pe benzină,
Capacitate: 5550 cmc.
Alezaj/Cursă: 101.6/114.3 mm
Puterea maximă 90CP/2400rpm,
Raport de compresie: 6.0
Lungime: 6720mm, lățime: 2385mm, înălțime: 2180mm
Ampatament: 4000mm, gardă la sol: 265mm
Ecartament față: 1700mm
Ecartament spate: 1740mm
Raza de bracaj: 8.0 m
Transmisie: spate, 4x2
Ambreiaj: două discuri, uscat
Cutie de viteze: 5 viteze
Greutate (gol): 3900 kg
Viteza maximă: 75 km/h
Pneuri: 9,00x20"
Capacitate rezervor: 150 l
Consum: 29 l/100km

SR 101-Romania /1954
[Imagine: sr_101_967.jpg]

ZIS 150- URSS / 1947
[Imagine: 14940.jpg]

International KR11 - SUA /1942
[Imagine: 4377150274_f8d92cc09d.jpg]

Jiefang CA10 -China /1956
[Imagine: KGr_Hq_NHJCME63_5_Dh_Vh_BO7d8t8_YF_60_3.jpg]

Citat:In august 1953, Guvernul a dispus uzinei Steagul Roşu realizarea în serie a primelor autocamioane româneşti. În a
doua jumătate a aceluiaşi an, a început pregătirea fabricaţiei de autocamioane, iar la data de 1 mai 1954, un lot de autocamioane româneşti au defilat la demonstraţia... oamenilor muncii. Începerea producţiei de autocamioane a însemnat o etapă importantă în dezvoltarea uzinei deoarece a marcat trecerea de la producţia variată şi de serie mică la una unică de serie mare. Acest lucru a dus la ridicarea nivelului tehnic al uzinei şi la cristalizarea unei concepţii unitare în dezvoltarea ulterioară acesteia. Astfel, în 1960, uzina se adaptase deja la producţia de autocamioane. Efortul de profilare a uzinei pentru fabricarea autocamionului SR 101 a tins spre ridicarea la o capacitate comună a sectoarelor care realizau în principal piesele, subansamblele şi ansamblele camionului. Alegerea unui model care să constituie prototipul autocamionului ce urma să intre în producţia de serie nu a fost o treabă uşoară. Era necesar, în primul rând, ca acest tip de autocamion să nu ridice probleme tehnologice şi constitutive deosebite. În al doilea rând, trebuia să corespundă necesităţilor imediate pentru care urma să fie realizat. Din aceste considerente s-a convenit să se ia ca model autocamionul sovietic ZIL 150. Autocamionul SR 101 a reprezentat un produs deosebit de rezistent, uşor de condus în exploatare şi, deci, corespunzător nivelului profesional şi tehnic al personalului de exploatare şi întreţinere existent atunci. Motorul SR 101 şi şasiul SR 101 au fost întrebuinţate şi la realizarea unor autovehicule pentru nevoile imediate ale economiei. Astfel, au fost realizate autobasculante, autocisterne, autobuze TV, iar o parte din subansamblele de la autoşasiul SR 101 s-au folosit la realizarea primelor troleibuze româneşti.
SURSA : http://www.cargomagazin.com

SR-101

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
08-05-2012 12:07 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Baloo
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #46
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(02-04-2012 08:32 PM)Covalciuc Bogdan Scris:  APCU SR 132 Carpati - 1963

Autopompa cisternă uşoară tip SR 132 asimilată în1963 şi fabricată timp de 5 ani ( 350 buc.) dispunea de un cazan de apa de 1500l apă si un rezervor de 45 kg spumogen praf ce îi permitea să producă 5m3 de spumă ; pmpa centrifugă asigura un debit de 2500 litri/min. la 8 bar.
Era echipat cu motor V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP si avea o greutate totala de 7,5 tone (4x4, axa spate cu roti simple, prinderea jantei cu 6 prezoane, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).

[Imagine: sr_132_7.jpg]

Un APCU SR 132 Carpati -model 1963 aflat în dotarea SVSU comuna Prejmer, jud Brasov

[Imagine: umt.jpg]

[Imagine: umt1.jpg]

[Imagine: umt2.jpg]

[Imagine: umt3.jpg]

[Imagine: umt4.jpg]

[Imagine: umt5.jpg]
SURSA : http://www.aro4x4.net

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 31-05-2012 02:50 PM de Covalciuc Bogdan.)
31-05-2012 02:49 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Dacul , Baloo
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #47
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(21-03-2012 09:10 AM)Homefire Scris:  SR-101 ,,clona unei clone'' !

SR-101

APC SR 101 intr-o fotografie din Revista "Viata Armatei"

[Imagine: SR%2520101%2520pompier%25201.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 31-05-2012 03:09 PM de Covalciuc Bogdan.)
31-05-2012 03:07 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Homefire News , Baloo
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #48
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(23-04-2012 12:11 PM)Covalciuc Bogdan Scris:  A.P.C. Praga RN -1950

Citat:Primul model de autospecială pentru pompieri, fabricată în 1950 la I.M.B - Timişoara (U.M.T. Timişoara) respectiv autopompa cisternă „APC Praga RN“. Autospeciala a fost realizată cu sprijinul tehnicienilor cehoslovaci, asistaţi de către specialişti din cadrul pompierilor militari români. Avea un motor pe benzină cu 6 cilindrii în linie, ce dezvolta o putere de 72 CP. Cazanul de apă avea o capacitate de 1700+100 l, iar pompa un debit de 1400l/min.
SURSA : http://www.banaterra.eu

A.P.C. Praga RN -1950
SURSA foto : http://www.banaterra.eu

A.P.C. Praga RN -1950
SURSA foto : http://www.aro4x4.net

A.P.C. Praga RN
Sursa foto : http://www.isumm.ro

APC Praga RN ...undeva în jud.Timis ..."in carne si oase" !
1950 - 2012

APC Praga RN

APC Praga RN

APC Praga RN

APC Praga RN

APC Praga RN
SURSA foto : http://www.aro4x4.net

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
13-06-2012 03:19 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Homefire News , thunderbird , eugen , Dacul , Baloo
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #49
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
Dacia Logan Van

[Imagine: 531494_337856539624939_1398971655_n.jpg]
Citat:Fabricat în 2008, vehiculul este echipat Pack Confort (versiune superioară), are motorizare Diesel şi cântăreşte aproximativ 1,3 tone (cu o sarcină utilă de 725 kg). De la data punerii la dispoziţia ISU Argeş, în mai 2009, până în prezent, vehiculul a fost folosit în operaţiuni de salvare şi a parcurs peste 4 300 de kilometri.Vehiculul a fost folosit drept autospecială de descarcerare.
Citat:Din 2012, autospeciala a fost dotată de Detaşamentul de Pompieri Mioveni cu o motopompă, un tub de aspiraţie, două role de furtun, două stingătoare, costum şi cască de protecţie pentru a fi transformat în autospecială de primă intervenţie şi comandă.

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
17-09-2012 05:03 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Baloo
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,622
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19005 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #50
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
Dacia Logan MCV

[Imagine: logan_pompieri_mcv.jpg]

Citat:Specificaţii tehnice (model Dacia Logan MCV cu 5 locuri Ambiance 1.5 dCi)
Motor
Combustibil motorina
Putere maxima 70 cp
Cuplu maxim 160 Nm
Capacitate cilindrica 1461 cc
Transmisie
Tip transmisie 5 viteze manuala
Tractiune fata
Pneuri 185/65 R15
Caroserie
Tip caroserie Wagon
Numar usi 5 usi
Numar locuri 5 locuri
Lungime 4450 mm
Latime 1993 mm
Inaltime 1674 mm
Ampatament 2905 mm
Ecartament fata 1481 mm
Ecartament spate 1458 mm
Bracaj stanga 11.25 mm
Bracaj dreapta 11.25 mm
Capacitate rezervor 50 l
Greutate 1205 kg
Capacitate portbagaj 700 l
Performante
Acceleratie 0-100 km/h 17.7 s
Viteza max 150 km/h
consum la 100 km
Consum urban 6.2 l
Consum extraurban 4.8 l
Consum mixt 5.3 l

[Imagine: Pompieri.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
20-09-2012 07:35 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Baloo
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Serviciul Mobil de Urgenț...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Astăzi 10:01 AM
» Mesaje: 757
» Vizualizări: 1029358
Ghidul carierei cadrelor ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 07:28 AM
» Mesaje: 22
» Vizualizări: 25182
Normativ privind asigurar...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 06:32 AM
» Mesaje: 2
» Vizualizări: 5279
Volei interarme
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 06:03 AM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 4
S.P.S.U. Speed Fire Prote...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 08:06 AM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 1900
S.V.S.U. Voluntari / jud....
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 08:02 AM
» Mesaje: 4
» Vizualizări: 9401
Avizier posturi scoase la...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 07:31 AM
» Mesaje: 246
» Vizualizări: 317787
Incendii de pădure
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 07:17 AM
» Mesaje: 92
» Vizualizări: 145315
I.S.U. "Lt. Col. Dumitru ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 06:58 AM
» Mesaje: 75
» Vizualizări: 108109
S.P.S.U. SSG Fire& Rescue...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 06:41 AM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 41

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro