Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 7 voturi - 4.43 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,716
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4712
Given 11679 thank(s) in 5305 post(s)

Mesaj: #71
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(26-04-2012 10:48 AM)Covalciuc Bogdan Scris:  ATI SR 114 Bucegi - 1964
Auto Tun de stins Incendii, a fost fabricat la UMT Timisoara.
SR 114 Bucegi a intrat in productie tot in anul 1964, cu o sarcina utila de 4 tone (4x4, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane, diferential spate cu sistem de blocare comandat pneumatic, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).

ATI SR 114 Bucegi in decembrie 1989

ATI SR 114 Bucegi

ATI SR 114 Bucegi
SURSA foto : https://www.facebook.com

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
12-01-2013 06:37 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,716
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4712
Given 11679 thank(s) in 5305 post(s)

Mesaj: #72
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
ATI Roman 19256 DF in dotarea SVSU Bicaz jud.Neamt


[Imagine: Masina_de_pompieri_1024x641.jpg]
Fotografia este facuta in 2012 ... deci ...autospeciala functiona .
Citat:Autotunul de stins incendii ATI Roman 19256 DF

- motor D2156 MTN 8, 256 CP la 2200 rot/min, supraalimentat;
- masa totala 26850 Kg;
- capacitati rezervoare: apa 10.000 litri, spumogen lichid 2.000 litri;
- pompa centrifuga PSI 50/8, debit nominal 5.000 litri/min (8 bar);
- rotirea tunului 360°;
- bascularea tunului: -10° ... 80°;
– producator: AUTOMECANICA Bucuresti

[Imagine: Masina_de_pompieri_02_1024x682.jpg]

[Imagine: Masina_de_pompieri_03_1024x682.jpg]
SURSA foto : http://www.andreibartesch.com

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 19-01-2013 04:35 PM de Covalciuc Bogdan.)
19-01-2013 04:10 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: allex29
allex29 Offline
Utilizator nou
*

Mesaje: 6
Alăturat: Mar 2011
Locatie:
Thanks: 3
Given 1 thank(s) in 1 post(s)

Mesaj: #73
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(19-01-2013 04:10 PM)Covalciuc Bogdan Scris:  ATI Roman 19256 DF in dotarea SVSU Bicaz jud.Neamt
[Imagine: Masina_de_pompieri_1024x641.jpg]
Fotografia este facuta in 2012 ... deci ...autospeciala functiona .
Autotunul de stins incendii ATI Roman 19256 DF


Este vorba de fapt de ATI R12215 DFA, este fabricata in 1977 si intr-adevar inca functioneaza. Sunt mandru ca lucrez pe acest muzeu pe roti cum i-au spus unii si sper ca anul acesta vom primi si noi ceva mai de soi

Smile
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 23-01-2013 09:21 AM de Covalciuc Bogdan.)
23-01-2013 09:05 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,716
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4712
Given 11679 thank(s) in 5305 post(s)

Mesaj: #74
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(23-01-2013 09:05 AM)allex29 Scris:  Este vorba de fapt de ATI R12215 DFA, este fabricata in 1977 si intr-adevar inca functioneaza. Sunt mandru ca lucrez pe acest muzeu pe roti cum i-au spus unii si sper ca anul acesta vom primi si noi ceva mai de soi

Smile

Multumim pentru informatii @ allex29 . Mea culpa ...dar eu stiam ca Autotunul de stins incendii ATI Roman este 19256 DF iar Autospeciala de stins incendii cu praf si azot ASpPN2 Roman 12215 DFA .... inseamna ca au fost fabricate si ATI R12215 DFA .... informatie foarte importanta . Motoarele pentru Roman 19256 sunt la fel ca pentru Roman 12215 DFA (motor D2156 HMN 8, 215 CP la 2200 rot/min ) ... cu specificatia ca cel pentru Roman 19256 este supraalimentat iar ce pentru Roman 12215 ... nu

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 23-01-2013 09:40 AM de Covalciuc Bogdan.)
23-01-2013 09:39 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,716
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4712
Given 11679 thank(s) in 5305 post(s)

Mesaj: #75
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
Cred ca exista ATI Roman 19256 DF pe un sasiu produs la BV si carosat de AUTOMECANICA Bucuresti ...parca actualul ROMPRIM S.A. Bucuresti.

Cred ... sunt doua modele ...unul carosat la Brasov ( cele rosii ) si unul carosat la Automecanica ( cele bronzalii )

De exemplu , cei de la ISU Giurgiu , pe pagina lor, spun ca au ATI Roman 19256 DF

[Imagine: ati%20r12215_resize.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
23-01-2013 01:41 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,716
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4712
Given 11679 thank(s) in 5305 post(s)

Mesaj: #76
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(25-04-2012 02:45 PM)Covalciuc Bogdan Scris:  Autospeciala SR 113 Bucegi - 1964

Citat:SR 113 Bucegi a intrat in productie incepand cu anul 1964, acesta avea o sarcina utila de 5 tone (4x2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane), avand la baza aceeasi cabina proiectata de francezii de la Chausson Plant si motorul V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (optional, cutia de viteze putea fii cuplata cu o cutie suplimentara - reductor, sau, axa spate putea fii echipata cu 2 trepte de reductie, comandate pneumatic), o vitexa maxima de 80 km/h si un consum de 29 l/100km.
SURSA : http://www.automobileromanesti.ro

[Imagine: sr_113_5.jpg]
O fotografie deosebita...
Prin pelegrinarile mele pe internet am gasit o fotografie cu autospeciala SR 113 Bucegi . Autospeciala este in stare de functionare aplause in orasul Rodina /Cehia ...o bijuterie .

 SR 113 Bucegi

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
30-01-2013 01:55 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: maf150 , Dacul
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,528
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 4910
Given 3125 thank(s) in 1869 post(s)

Mesaj: #77
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
Turbojet ....

(11-04-2012 08:01 AM)Covalciuc Bogdan Scris:  Autospeciala de stins cu jet de gaze SR 114 / MIG 15
[Imagine: 36831846885_5ca25c3572_z.jpg]
SURSA foto: http://www.aro4x4.net @ flo


Varianta pentru MApN - Autospeciala de stins cu jet de gaze DAC 665 ,,Noaptea Nemirei" / R 12215 cu motor de MIG 19.


[Imagine: 36691732061_fdcda53d00_z.jpg]

[Imagine: 35997261734_b8431cf358_z.jpg]

Autospeciala de stins incendii cu jet de gaze Roman 12215 DFA

[Imagine: 36831399695_4f54f2eea0_z.jpg]


(10-04-2012 07:30 PM)Covalciuc Bogdan Scris:  Autospeciala pentru stins incendii tip JET-RAF-002-RIGO

[Imagine: 36831670895_75e8dd77df_z.jpg]
JET-RAF-002-RIGO / MIG - 21 autospeciala de stins incendii din parcurile de rezervoare de combustibil, rafinarii, sonde de extractie si centrale nucleare

Autospeciala pentru stins incendii turbojet Roman 22.410 DFA echipata cu motor MAN D 2866 LF 25 (diesel, 6 cilindrii in linie, 11976 cmc, 410 CP, EURO 3), cutie de viteze tip ZF 16 S 181 OD (mecanica, sincronizata cu 16+2 trepte de viteză), tractiune 6X6 si sarcina utila de 22000 kg.

[Imagine: 36661181722_5b68a9f11e_z.jpg]

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 27-08-2017 06:47 AM de Covalciuc Bogdan.)
30-01-2013 10:59 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,528
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 4910
Given 3125 thank(s) in 1869 post(s)

Mesaj: #78
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(07-03-2011 12:57 PM)Karin Scris:  
Citat:ATI SR 114 Bucegi a intrat in productie tot in anul 1964, cu o sarcina utila de 4 tone (4x4, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane, diferential spate cu sistem de blocare comandat pneumatic, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).
Autotunul de stins incendii a fost realizat în vederea întăririi, la vremea respectivă, a capacitaţii de intervenţie a unitaţilor şi formaţiunilor de pompieri.
O caracteristica importantă a acestei maşini, care nu era întâlnită la alte tipuri , o constituie posibilitatea lucrului cu pompele în timpul deplasării, atât înainte, cât şi înapoi.
Împotriva căldurii excesive dezvoltate de incendii, autotunul este prevăzut cu blindaj, este izolat termic şi este prevăzut cu instalaţie de autoprotecţie prin pulverizare de apă, asigurând securitatea servanţilor în cele mai grele condiţii de lucru la incendii .
Pentru lucrul cu spumă mecanică trebuie să se introducă în cazan cantitatea corespunzatoare de praf ori lichid spumant, sau să se umple cazanul cu emulsie de apă şi spumant preparat de o alta maşină de luptă.

CARACTERISTICI TEHNICO – TACTICE
Dimensiuni :
-lungime ...6,58 m.
-lăţime ...2,49 m.
-înălţime ...2,97m
-greutate...1600 kg.
Capacitaţi :
-rezervorul de benzină... 170 l.
-cazanul pentru apă ... 3500 l.
-praf spumant în bidon ...300 kg.
Performanţe :
-viteza maximă...85 km./h
-viteza medie ... 60 km./h
-consum mediu ...50 l/100 km.
-debitul pompei centrifuge la ieşire liberă...3200 l/min.
-debitul ţevii generatoare de spumă mecanică ...25000 l/min.
Descriere :
Autotunul se compune din : a) autoşasiu; b) caroserie; c) instalaţii speciale ; d) comenzile şi aparatele de control.
a)Autoşasiul a fost realizat prin adoptarea unor elemente de construcţie de la autopompa cisternă 5.R.132 şi de la autopompa cisternă 5.R.104. Faţă de autoşasiul lui S.R. 104 la acest autoşasiu s-a întărit cadrul şi s-au facut modificări la cutia de viteze, ambreiaj, suspensii şi la sistemul de frânare. Autotunul are pneuri buretate, nefiind expus penelor de cauciuc în timpul intervenţiei.
b) Caroseria este blindata cu tabla de oţel de 4 mm şi se compune din următoarele părţi :
-masca şi capota motorului ;
-aripile din faţă şi spate ;
-cabina şoferului, prevazută cu o turelă care se poate roti la 360O. În cabina sunt amplasate şi instalaţiile speciale ;
- cazanul, amplasat înapoia cabinei ;
- compartimentul accesoriilor.
Turela este în formă de trunchi de piramidă hexagonală, realizată din placi de stiplex montate în cadru metalic, iar instalaţia de autoprotecţie a maşinii a fost îmbunătăţită faţă de tipurile anterioare.
c) Instalaţiile speciale sunt :
1 ) instalaţia hidraulică, compusă din :
-pompa centrifugă de mare presiune ;
-pompa de vid cu rotor şi palete mobile, montată în partea posterioară a pompei centrifuge;
-cazanul pentru apă, construit din tablă de oţel, prevăzut în interior cu ţeavă de preaplin şi cu o serpentină de încălzire;
-conductele de umplere şi de golire a cazanului;
-tunul de apă, compus din :
-suportul fix al tunului, prins pe şasiu ;
-sistemul angrenajelor pentru manevrare ;

-tunul propriu - zis, în legatură cu una din ieşirile pompei centrifuge.
2) instalaţia pentru autostropire cu apă a caroseriei şi pneurilor ;
Cuplarea pompei de vid la pompa centrifugă se face de la bord, de către şofer, fără a mai fi necesară deplasarea sa, iar dispozitivele de comandă şi aparatele de măsură sunt în cabina servanţilor şi permit manevrarea şi controlul instalaţiei din această cabină.

ATI SR 114 UMT făcută la UMT Timişoara, pe baza unui şasiu SR 114

[Imagine: images_jpgyyyyyy.jpg]

[Imagine: ok_46440.jpg]

[Imagine: SR_114_Bucegi_autospeciala_pompieri_1.jpg]

[Imagine: SR_114_Bucegi_autospeciala_pompieri_2.jpg]




ATI SR 114 UMT
[Imagine: ok_58755.jpg]

[Imagine: ok_58757.jpg]
SURSA foto :http://fiat.3xforum.ro

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 31-01-2013 01:26 PM de HomefireNews.)
31-01-2013 12:42 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Covalciuc Bogdan
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,716
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4712
Given 11679 thank(s) in 5305 post(s)

Mesaj: #79
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(02-04-2012 08:37 PM)Covalciuc Bogdan Scris:  APCT SR 114 (Delfinul) -1964

[Imagine: sr_114_16.jpg]

APCT SR 114 (Delfinul)

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 10-09-2017 10:46 AM de Covalciuc Bogdan.)
31-01-2013 05:45 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Dacul
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,528
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 4910
Given 3125 thank(s) in 1869 post(s)

Mesaj: #80
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(17-12-2010 11:24 AM)Covalciuc Bogdan Scris:  Roman 8135 FA (autoscara mecanica de 30m) echipat cu un motor Saviem 797-05, 135CP, tractiune 4X4.
[Imagine: roman_8135fa-2.jpg]
Inca sunt in fuctiune ! Inca sunt prezent ..nu istorie !

AScM Roman 8135 FA din dotarea I.S.U. "Delta" al Judetului Tulcea
Citat:motor 797-05, 135CP la 3000 rot/min;
- agregate motoare pentru: rotire, ridicare-coborâre, întindere-strângere, nivelare;
- masa totala 8490Kg;
- raza minima de actiune: în pozitie nerezemat 12m, în pozitie rezemat 15m;
- unghiul de rotire 360°;
- unghiul de înclinare 0° ... 75°;
- înaltimea maxima de ridicare 30m;
- producator: ROMPRIM S.A. Bucuresti în colaborare cu FEUERLOSHGERATEWERK - Luchenwalde (Germania).

[Imagine: 646x404.jpg]


(23-01-2013 12:55 PM)Karin Scris:  ATI R19256 DF care dezvolta 256 CP ,motor D2156 MTN 8, supraalimentat cu aer,puntiile spate motoare , sasiu 19 t.
ATI R19256 DF
[Imagine: 424152_177169285731972_1500305602_n.jpg]

Autotunurile de stins incendii ATI Roman 19256 DF din dotarea I.S.U. "Delta" al Judetului Tulcea

Citat: motor D2156 MTN 8, 256 CP la 2200 rot/min, supraalimentat;
masă totală 26850 Kg;
capacităţi rezervoare: apă 10.000 litri, spumogen lichid 2.000 litri;
pompă centrifugă PSI 50/8, debit nominal 5.000 litri/min (8 bar);
rotirea tunului 360°;
bascularea tunului: -10° ... 80°;
producător: ROMPRIM S.A. Bucureşti.

[Imagine: tulcea.jpg]

[Imagine: image.jpg]

[Imagine: 8ggg.jpg]

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 01-02-2013 02:01 PM de HomefireNews.)
01-02-2013 01:41 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Săritură forum:




Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Respect !.....și suntem ...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
Astăzi 03:38 PM
» Mesaje: 169
» Vizualizări: 299943
S.V.S.U. Sacalaz / jud.Ti...
Ultimul mesaj a fost postat de: raoul
Ieri 07:52 PM
» Mesaje: 3
» Vizualizări: 2524
Sfântul Ierarh Iosif cel...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
15-09-2019 06:46 AM
» Mesaje: 15
» Vizualizări: 17436
Pompieri români cazuți ...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
14-09-2019 06:40 PM
» Mesaje: 14
» Vizualizări: 24191
Legea nr. 80/1995-Statutu...
Ultimul mesaj a fost postat de: Pompier02
14-09-2019 06:17 PM
» Mesaje: 77
» Vizualizări: 124168
Scafandri pompieri
Ultimul mesaj a fost postat de: Parvu Florin
13-09-2019 12:20 PM
» Mesaje: 65
» Vizualizări: 57385
Autospeciale pentru stins...
Ultimul mesaj a fost postat de: raoul
12-09-2019 03:16 PM
» Mesaje: 427
» Vizualizări: 398251
Asociaţia Sportivă a Po...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
11-09-2019 06:16 AM
» Mesaje: 399
» Vizualizări: 383800
MANUALUL POMPIERULUI
Ultimul mesaj a fost postat de: raoul
10-09-2019 08:46 PM
» Mesaje: 12
» Vizualizări: 23975
"Feuerwehr Deutschland"
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
10-09-2019 06:17 PM
» Mesaje: 18
» Vizualizări: 15186

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro