Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 2 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Codul muncii
Autor Mesaj
Coffeeman Offline
Enforcer
*******

Mesaje: 1,449
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 796
Given 831 thank(s) in 234 post(s)

Mesaj: #51
RE: Codul muncii
Care-s alea 3 (trei) zile libere?!

CCPhotography-500px-
Per aspera ad astra

02-10-2015 06:03 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,585
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 4940
Given 3163 thank(s) in 1902 post(s)

Mesaj: #52
RE: Codul muncii
Codul muncii, modificat prin ordonanță de urgență: Lista celor mai importante modificări aprobate azi de Guvern

Citat:Codul muncii va suferi modificări majore mai repede decât ne-am fi așteptat, iar cele mai importante dintre ele fac referire la munca nedeclarată. Concret, prevederile incluse inițial într-un proiect de lege lansat de Ministerul Muncii au fost mutate între timp într-un proiect de ordonanță de urgență, ce a fost adoptat azi de Guvern. Asta înseamnă că modificările, ce vor influența semnificativ activitatea angajatorilor, vor intra în vigoare mult mai devreme, parcursul legislativ în acest caz fiind mult mai scurt decât cel al unui proiect de lege, ce ar fi trebuit votat și dezbătut și în Parlament. Comparativ cu forma inițială, a fost majorat și cuantumul amenzilor pentru munca nedeclarată, fiind eliminată, totodată, limita de cinci persoane de la care este sancționată în prezent această faptă.
Citat:Un Proiect de ordonanță de urgență pentru modificarea și completarea Legii nr. 53/2003 - Codul muncii a fost adoptat azi în ședința Guvernului, astfel că documentul mai are acum nevoie doar de publicarea în Monitorul Oficial pentru a se aplica.

De altfel, actul conține mai multe propuneri majore de modificare a Codului muncii, care vor influența destul de mult activitatea angajatorilor. Partea interesantă este că toate aceste prevederi, pe care le sintetizăm mai jos, au fost incluse inițial într-un proiect de lege lansat la jumătatea lunii iunie de Ministerul Muncii.

Cum însă traseul legislativ al unui proiect de lege este unul mai lung și anevoios, fiind necesare atât aprobarea Guvernului, cât și a Parlamentului, legiuitorul a decis să mute prevederile într-un proiect de ordonanță de urgență, ceea ce înseamnă că măsurile vor putea intra în vigoare chiar săptămâna viitoare, dacă actul va apărea în Monitor.

De remarcat este că, față de varianta inițială, amenzile pentru munca nedeclarată vor avea un cuantum maxim, fără să mai fie prevăzut un interval, și vor fi aplicate pentru fiecare persoană depistată fără contract individual de muncă, și nu doar în cazurile în care sunt identificate cel puțin cinci persoane în această situație, așa cum încă stabilește legislația din prezent.

1. Actele adiționale vor trebui încheiate înainte să producă efecte

Poate cea mai semnificativă schimbare ce va apărea în activitatea angajatorilor este scurtarea termenului în care se pot încheia actele adiționale pentru modificările contractuale (de exemplu, când se majorează salariul sau când se schimbă criteriile de evaluare a activității profesionale). Mai precis, actele adiționale vor trebui încheiate înainte să producă efecte, nu în termen de 20 de zile lucrătoare de la data apariției modificărilor.

2. Munca salariaților cu normă parțială în afara programului, amendată

Dacă un salariat angajat cu normă parțială se va duce la serviciu în afara programului de lucru stabilit contractual, acesta va presta, conform legii, muncă nedeclarată. În momentul de față, această activitate nu este identificată prin Codul muncii ca muncă nedeclarată, ci există doar o interdicție de a presta ore suplimentare de către salariații cu normă parțială. Astfel, această formă de muncă nedeclarată va putea fi sancționată cu amenzi de 10.000 de lei pentru fiecare persoană identificată. În forma inițială, proiectul lansat de Ministerul Muncii prevedea amenzi între 5.000 și 10.000 de lei.

3. Munca salariaților în timpul suspendării contractului de muncă, amendată

O altă formă de muncă nedeclarată va fi considerată, în mod oficial, primirea la muncă a salariaților aflați în perioada de suspendare a contractului individual de muncă. Această modificare va fi, practic, doar o recunoaștere în legislație a jurisprudenței curții supreme a României. Concret, pentru munca în timpul suspendării contractului, angajatorii vor risca amenzi de 20.000 de lei pentru fiecare persoană identificată (în loc de amenzi între 10.000 și 20.000 de lei, așa cum era prevăzut inițial).

4. Primirea la lucru fără contract și fără raportarea în Revisal, muncă nedeclarată

În afară de munca în perioada de suspendare a contractului individual și în afara programului stabilit pentru salariații cu normă parțială, proiectul va identifica încă două fapte ce constituie muncă nedeclarată. Mai exact, primirea la lucru fără încheierea contractului individual de muncă înainte de începerea activității și primirea la lucru fără înregistrarea în Revisal a raportului de muncă înainte de începerea activității. Ambele fapte vor fi sancționate cu amenzi de 20.000 de lei pentru fiecare persoană identificată (lucru care, de altfel, deja se întâmplă: prima faptă e acoperită acum de Codul muncii, iar a doua - de hotărârea de Guvern privind Revisal). Și aici, a fost eliminat cuantumul minim al amenzilor, de 10.000 de lei, fiind păstrată o singură valoarea, cea maximă (20.000 de lei).

5. Indulgență pentru angajatorii ce plătesc repede amenzile pentru munca nedeclarată

Pentru cele patru fapte ce vor constitui muncă nedeclarată, angajatorii vor putea plăti doar jumătate din minimul amenzilor, însă numai dacă le achită în maximum 48 de ore de la încheierea/comunicarea procesului-verbal de contravenție. Așadar, vorbim de primirea la lucru fără încheierea contractului individual de muncă înainte de începerea activității, primirea la lucru fără înregistrarea în Revisal a raportului de muncă înainte de începerea activității, primirea la lucru a unui salariat în perioada în care acesta are contractul individual de muncă suspendat și primirea la lucru a unui salariat cu normă parțială în afara programului stabilit contractual.

6. Evidența orelor de lucru se va face mult mai strict

Evidența activității zilnice a salariaților va trebui să fie mai detaliată decât este acum. Concret, dacă acum se prevede doar că angajatorii sunt obligați să țină evidența orelor de lucru, în viitor aceștia ar putea fi obligați să înregistreze atât ora de începere a programului de lucru, cât și ora de terminare.

Atenție! Proiectul de ordonanță de urgență NU se aplică momentan. Pentru a intra în vigoare, acesta trebuie publicat în Monitorul Oficial.

Oug

LINK http://sgg.gov.ro


"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
05-08-2017 06:22 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,754
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4750
Given 11725 thank(s) in 5330 post(s)

Mesaj: #53
RE: Codul muncii
Noul Cod al muncii: Sunt interzise discriminarea si hartuirea, iar munca suplimentara neplatita se amendeaza drastic

Doua proiecte legislative ajunse deja in Camera Deputatilor modifica noul Cod al muncii prin amendarea drastica a muncii suplimentare neplatite, prin interzicerea multiplelor forme de discriminare, prin amendarea hartuirii psihologice si a comportamentului de tip bullying.

Citat:Doua noi initiative cu privire la noul Cod al muncii au ajuns la dezbateri si amendari in Camera Deputatilor. Este vorba despre Pl-x nr. 399/2018 si Pl-x nr. 718/2018.

Amendarea muncii suplimentare
Propunerea legislativa pentru modificarea lit. i) a alin. (1) al art. 260 din Codul Muncii (Pl-x nr. 399/2018) a aparut dupa ce un studiu comandat de Comisia Europeana a relevat faptul ca peste 35% dintre angajatii romani muncesc mai mult de 40 de ore pe saptamana, situandu-se pe locul 3 din UE, dupa Republica Ceha si Grecia. "Angajatii cu varsta cuprinsa intre 35 - 49 de ni sunt cei mai expusi riscului de ore suplimentare, 39% dintre acestia muncind mai mult de 40 de ore pe saptamana. Impactul muncii in exces asupra sanatatii si performantei angajatilor e eminamente negativ. 15% dintre romani au afirmat ca munca le afecteaza negativ starea de sanatate, procentul ridicandu-se la 20% in cazul angajatilor sub 35 de ani si la 22% in cazul celor de peste 50 de ani", se arata in expunerea de motive a proiectului.

"Alte cercetari ca <> efectuat de FES si BNS ne arata ca expunerea prelungita la orele de munca suplimentre influenteaza negativ angajatii prin acumularea oboselii si epuizarea energiei, ceea ce poate influenta atat sanatatea lor, cat si pe cea a colegilor de munca (accidente). (...) Orele suplimentare afecteaza viata personala si familiala a individului prin simplul fapt ca reduce timpul petrecut alaturi de familie si implicare scazuta in dezvoltarea copiilor. (...) Amenzile pentru munca suplimentara sunt cuprinse, conform actualelor prevederi din Codul munii intre 1500 si 3000 de lei. Nu exista o corelare a cuantumului amenzilor si numarul de ore suplimentare efectuate, numarul de salariati care au facut ore suplimentare. (...) Aplicarea unei amenzi de maxim 3000 de lei in asemenea cazuri nu are cum sa produca un efect disuasiv, avand o valoare modica", argumenteaza intiatiorii.

LEGE pentru modificarea lt. i) a alin. (1) al art. 260 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. - Litera i) a alineatului (1) al art. 260 din Legea privind Codul muncii, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 345 din 18 mai 2011, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
i) nerespectarea dispozitiilor privind munca suplimentara, cu amenda de la 1500 la 3000 lei pentru fiecare persoana identificata ca prestand munca suplimentara.

n momentul de fata lit. i) a alin. (1) al art. 260 din Codul muncii in vigoare stipuleaza:
i) nerespectarea dispozitiilor privind munca suplimentara, cu amenda de la 1.500 lei la 3.000 lei.

Inainte de a ajunge pentru dezbatere in Camera Deputatilor (for decizional), proiectul a fost respins in Senat. Comisia Juridica, de numiri, disciplina si imunitati a oferit un aviz negativ, iar Comisia pentru munca, familie si protectie sociala a aratat ca a respins modificarea Codului muncii pentru ca "ar putea ingreuna activitatea din anumite sectoare (constructii, agricultura etc.) care necesita exercitarea de activitati urgente sau cu caracter exceptional".

Guvernul Romaniei a oferit un punct de vedere prin care isi manifesta sustinerea pentru acest proiect legislativ.

Retinem, insa, ca in aceasta situatie Camera Deputatilor decide asupra adoptarii modificarii Codului muncii pentru amendarea suplimentara si mai drastic a orelor in plus neplatite corespunzator si trimiterea acestei initiative catre Presedintele Romaniei pentru promulgare.

Discriminarea si hartuirea se vor amenda cu 100.000 de lei
Propunere legislativa (Pl-x nr. 718/2018) pentru modificarea si completarea Legii nr.53/2003 privind Codul muncii a aparut ca raspuns la "o serie de fenomene negative cu care se confrunta piata muncii din Romania".

"Cel mai cunoscut dintre exemplele recente este cel al angajatelor dintr-o fabrica de textile din Prahova jignite si umilite de catre patron. (...) Prezenta propunere legislativa isi propune sa corecteze definitiile discriminarii din Codul Muncii si sa-l completeze cu definirea violentei psihologice, a hartuirii, a discriminarii prin asociere, victimizarii, garantarii dreptului la demnitate si sanctionarii corespunzatoare a incalcarii acestuia", arata initiatorii in expunerea de motive.

LEGE pentru modificarea si completarea Legii nr. 53/2003 privind Codul muncii

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Articol unic. Legea nr. 53/2003 din 24 ianuarie 2003 privind Codul muncii se modifica si completeaza dupa cum urmeaza:
Alin. (2) al art. 5 se modifica si va avea urmatorul cuprins:

[Imagine: modificare-codul-muncii-hartuire-1.jpg]
[Imagine: modificare-codul-muncii-hartuire-2.jpg]
[Imagine: modificare-codul-muncii-hartuire-3.jpg]

Senatul a fost prima camera sesizata si a respins proiectul de lege (nr. voturi: DA= 7 NU=56 AB=31), desi a primit aviz favorabil de la Comisia pentru drepturile omului, egalitate de sanse, culte si minoritati, Consiliul Legislativ si Consiliul Economic si Social. Comisia Juridica de disciplina, numiri, imunitati si validari impreuna cu Comisia pentru munca, familie si protectie sociala au respins aceasta initiativa, amintind de "paralelism legislativ". Acestia au aratat ca OG nr. 137/2000 deja prevede "o parte din modificarile propuse", desi in expunerea de motive se arata ca proiectul respecta stipularile din OG nr. 137/2000 privind prevenirea si sanctionarea tuturor formelor de discriminare.

Guvernul Romaniei a ales sa nu ofere un punct de vedere asupra proiectului, ci a sustinut ca "Parlamentul va decide asupra oportunitatii adoptarii acestei initiative legislative".

Camera Deputatilor va avea rol decizional si in aceasta privinta.

Atentie! Modificarile propuse nu se afla inca in vigoare. Acestea trebuie adoptate de Camera Deputatilor, promulgate de Presedinte si publicate in Monitorul Oficial pentru a intra in efect.
SURSA : https://e-juridic.manager.ro

LINK https://codul-muncii.legislatiamuncii.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
11-06-2019 09:15 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,754
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4750
Given 11725 thank(s) in 5330 post(s)

Mesaj: #54
RE: Codul muncii
Cerere de reexaminare asupra Legii pentru modificarea art. 260 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii

Citat:17 Octombrie 2019
Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a trimis joi, 17 octombrie a.c., Parlamentului, spre reexaminare, Legea pentru modificarea art. 260 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.
Vă prezentăm textul integral al cererii:
București, 17 octombrie 2019
Domnului Teodor-Viorel Meleșcanu
Președintele Senatului
În temeiul articolului 77 alineatul (2) din Constituția României, republicată,
formulez următoarea CERERE DE REEXAMINARE asupra Legii pentru modificarea art. 260 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii

Legea pentru modificarea art. 260 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii vizează sancționarea contravențională, cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei, în situația nerespectării dispozițiilor privind munca suplimentară „pentru fiecare persoană identificată ca prestând muncă suplimentară”.

În expunerea de motive a legii menționate, inițiatorii subliniază că modificarea este necesară pentru generarea unui efect disuasiv, de natură să determine o descurajare a prestării orelor suplimentare dincolo de limita legală, în condițiile în care norma în vigoare nu stabilește o corelare a cuantumului amenzilor și numărului de ore suplimentare efectuate cu numărul de salariați care au făcut ore suplimentare. Menționăm că potrivit reglementării actuale, art. 260 alin. (1) lit. i) din Codul muncii prevede: „Constituie contravenție și se sancționează astfel următoarele fapte: (...) i) nerespectarea dispozițiilor privind munca suplimentară, cu amendă de la 1.500 lei la 3.000 lei”.

Având în vedere faptul că scopul reglementării este acela de a înăspri regimul sancționator doar pentru situația prestării orelor suplimentare dincolo de limita legală prevăzută de art. 114 alin. (1) din Codul muncii - respectiv de 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare sau, în cazuri excepționale peste 48 de ore pe săptămână - dar cu îndeplinirea condițiilor stabilite de art. 114 alin. (2) din Codul muncii, considerăm că, pentru un plus de claritate a legii, ar fi necesară circumstanțierea acestei sancțiuni, prin indicarea în mod expres a situațiilor privind munca suplimentară de natură să atragă aplicarea unei amenzi contravenționale. În acest sens, semnalăm că, potrivit dispozițiilor art. 120 – 124 din Codul muncii există și alte posibile încălcări ale regimului muncii suplimentare cum ar fi: efectuarea de ore suplimentare fără acordul salariaților; neplata orelor suplimentare sau neînregistrarea corespunzătoare a acestora; plata sporului prevăzut de lege pentru efectuarea muncii suplimentare, cu nerespectarea regimului prioritar al compensării cu ore libere plătite în următoarele 60 de zile calendaristice de la efectuarea muncii suplimentare; precum și orice alte situații de încălcare a regimului juridic privind munca suplimentară, ce se pot ivi în practică. Față de cele arătate, apreciem că Parlamentul ar trebui să clarifice dacă înăsprirea sancțiunii pentru încălcarea dispozițiilor privind munca suplimentară vizează doar situația urmărită de inițiatori - cea a prestării orelor suplimentare dincolo de limita legală prevăzută de art. 114 din Codul muncii - sau se referă/se aplică și altor situații ce pot reprezenta încălcări ale Codului muncii.

De asemenea, tot în scopul clarității, dar și al predictibilității reglementării, apreciem că ar fi necesar ca sintagma „pentru fiecare persoană identificată ca prestând muncă suplimentară”, din cuprinsul legii transmise la promulgare, să fie circumstanțiată la persoanele pentru care nu s-au respectat dispozițiile privind munca suplimentară, în caz contrar putându-se înțelege că amenda ar fi aplicată tuturor persoanelor care prestează muncă suplimentară într-o companie, deși dispozițiile legii se aplică numai în cazul unor angajați.

Potrivit art. 260 alin. (1) din Codul muncii, în celelalte cazuri de răspundere contravențională în care încălcările sunt raportate la „fiecare persoană identificată”, amenda contravențională este limitată la o valoare cumulată de cel mult 10 ori maximul amenzii, exemple în acest sens fiind dispozițiile art. 260 alin. (1) literele e), e1), e2), e3) și o). Din această perspectivă, apreciem că ar fi utilă reanalizarea legii transmise la promulgare și sub aspectul stabilirii, și în acest caz, a unei valori maxime cumulate, soluție legislativă care ar fi în acord cu viziunea de ansamblu a legiuitorului în ceea ce privește regimul sancționator din cadrul Codului muncii.

Față de argumentele expuse mai sus și având în vedere competența legislativă exclusivă a Parlamentului, vă solicităm reexaminarea Legii pentru modificarea art. 260 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii.


PREȘEDINTELE ROMÂNIEI
KLAUS-WERNER IOHANNIS
SURSA : https://www.presidency.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
17-10-2019 06:29 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews
Postează răspuns 


Săritură forum:




Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
I.S.U. "Delta" al Judetul...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 08:22 AM
» Mesaje: 106
» Vizualizări: 75640
Incendii de pădure
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 07:06 AM
» Mesaje: 75
» Vizualizări: 69228
Ministerul Afacerilor In...
Ultimul mesaj a fost postat de: raoul
08-11-2019 06:43 PM
» Mesaje: 109
» Vizualizări: 73071
Raed Arafat
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
07-11-2019 07:01 PM
» Mesaje: 310
» Vizualizări: 317035
Respect !.....și suntem ...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
07-11-2019 02:24 PM
» Mesaje: 170
» Vizualizări: 305838
„Nu există pădure f...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
06-11-2019 08:19 PM
» Mesaje: 67
» Vizualizări: 7227
Incendiu Colectiv
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
05-11-2019 04:54 PM
» Mesaje: 71
» Vizualizări: 25833
Serviciul Protecţiei Civ...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
03-11-2019 07:53 AM
» Mesaje: 195
» Vizualizări: 140275
S.V.S.U. - Diverse
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
01-11-2019 09:00 PM
» Mesaje: 93
» Vizualizări: 75476
I.S.U. "Vasile Goldis" al...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
01-11-2019 08:45 PM
» Mesaje: 114
» Vizualizări: 93332

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro