Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Chestionar: Ar fi bun un "Minister sl/pentru Situatii de Urgenta"?
Da, este o idee buna
Nu, este bine sa fim sub altii
Nu ma interseaza, vreau doar sa vad rezultatele
[Arată rezultate]
Notă: Acesta este un chestionar public, alţi utilizatori vor putea vedea ce aţi votat.
Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 3 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
Autor Mesaj
enviro Offline
Specialist
*******

Mesaje: 172
Alăturat: Sep 2010
Locatie:
Thanks: 18
Given 393 thank(s) in 108 post(s)

Mesaj: #1
Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
PENTRU UN MINISTER AL SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ

( http://blackopssecurity.blogspot.com/201...or-de.html )

Mario BALINT - analist de securitate şi terorism al ARSS

Citat:Despre înfiinţarea, la nivelul Guvernului României, a unui Minister al Situaţiilor de Urgenţă, sau a unei Agenţii specializate, vorbesc "mai apăsat" din anul 2006, atunci cînd, mai bine de o lună de zile, împreună cu actualul Comandant al Jandarmeriei Române, excelentul profesionist General Dr. Olimpiodor ANTONESCU, am bătut Dunărea pe toată lungimea sa de 1050 de km de sector românesc, răvăşit, înecat, distrus de diluviul fără precedent. Vorbeam cu distinsul profesor în uniformă, într-o noapte, stînd pe un dig din saci cu nisip construit chiar pe mijlocul şoselei la Mănăstirea, sau Spanţov, în judeţul Călăraşi, ce bine ar fi dacă în România ar exista o FEMA care să preia comanda întregii structuri de intervenţie în caz de situaţii de urgenţă, cu intervenţii, cazări, hrăniri etc, post-urgenţă, cu remedierea pagubelor şi eliberarea terenului, dar, mai ales în materie de PREVENIRE, asta însemnînd gestionarea tipurilor de situaţii de urgenţă, materiale, fonduri, oameni, lucrări etc. Discuţia noastră se desfăşura pe fundalul unei ploi mărunte, în hîrşîitul ritmic al lopeţilor militarilor ajutaţi de farurile unui camion al jandarmeriei.
După acel moment, am încercat să-mi exprim punctul de vedere în faţa unor oameni politici la care aveam acces. Unii, parlamentari de Caraş-Severin, alţii, nu. Unii mă priveau ca pe o ciudăţenie care le vorbea de o "prostie" care nu figura pe agenda personală de parlamentar. Alţii, mă băteau prieteneşte pe umăr şi spuneau: "da, da"... Întreb, din nou: CARE SÎNT PRIORITĂŢILE OAMENILOR POLITICI PE CARE ÎI TRIMITEM ÎN PARLAMENT? SITUAŢIILE DE URGENŢĂ NU FIGUREAZĂ PRINTRE ACESTEA? UN MINISTER AL SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ, SAU O AGENŢIE NU AR DA MAI MULTĂ COERENŢĂ GESTIONĂRII UNOR ASTFEL DE SITUAŢII? De zece ani România se confruntă cu inundaţii în aceleaşi zone. Deşi ştiu unde se revarsă apele, în fiecare an autorităţile sînt luate prin surprindere şi spun că natura este de vină. Potrivit estimărilor, în ultimiii 10 ani aproximativ 280 de persoane au murit din cauza inundaţiilor, iar pagubele oficiale înregistrate sînt de milioane de euro. Potrivit specialiştilor, cauzele inundaţiilor sînt aceleaşi în fiecare an: fenomenele de tip flash-flood (căderea unor cantităţi importante de precipitaţii, în intervale scurte de timp), depăşirea capacităţii de transport a podurilor şi podeţelor, defrişarea pădurilor, construirea de case în zonele inundabile şi neîntreţinerea corespunzătoare a cursurilor de apă.
În lista celor 229 de state şi teritorii care se situează la polii riscului de dezastre se află şi România, care prezintă un risc mediu, împreună cu Japonia, Germania, Rusia, Grecia, Canada, Elveţia, Belgia şi Olanda. Sărăcia şi infrastructura deficitară însă, sînt factori care cresc riscul de producere a dezastrelor naturale, şi implicit pe cel de mortalitate. Dar, România, împreună cu alte ţări precum Afganistan, Algeria şi Congo se numără printre ţările cu nivel de risc “foarte ridicat” în ceea ce priveşte expunerea la calamităţi naturale şi fenomene meteorologice extreme. Conform Indexului privind Riscul de Mortalitate, dezbătut în cadrul celei de-a doua sesiuni a Platformei Globale pentru Reducerea Dezastrelor, la Geneva, în 16 iunie 2009, ţara noastră se află pe lista ţărilor cu grad foarte ridicat de expunere la calamităţi naturale. Acest fapt a fost admis şi de directorul Administraţiei Naţionale de Meteorologie - Ion Sandu, care a afirmat că în România, fenomenele meteorologice extreme sînt din ce în ce mai frecvente. El a afirmat că „În sudul ţării, fenomenul de aridizare se accentuează de la un an la altul, iar ploile torenţiale sînt tot mai dese” adăugînd că tot sudul Europei e încadrat în clasa de risc „foarte ridicat” în privinţa expunerii la calamităţi şi fenomene meteo extreme. România are în prezent planuri şi strategii pentru refacerea luncilor inundabile ale rîurilor, ca soluţii pentru reducerea riscului de inundaţii, dar acestea rămîn pe hîrtie, potrivit organizaţiei World Wide Fund for Nature (WWF). De exemplu, în Planul de Management pentru fluviul Dunărea, România propune 473.000 hectare în lunca îndiguită a Dunării, dar termenul de realizare este incert. Cu toate acestea, inundaţiile reven frecvent în România şi ameninţă comunităţile de pe malurile Dunarii.
Potrivit specialiştilor, numărul persoanelor care vor fi afectate de dezastre naturale va creşte cu 50% pînă în 2015, ajungînd la 375 milioane de persoane, în condiţiile în care, oricum numărul lor s-a dublat în ultimii 30 de ani. Aproximativ 252 milioane de oameni sînt afectaţi în prezent de dezastrele naturale, excluzînd cutremurele, erupţiile vulcanice sau alte pericole care nu au legatură cu apa. În aceste situaţii, este de neînţeles de ce din nou DECIDENTUL POLITIC este cel care nu ia în seamă propunerilor specialiştilor. Un minister al situaţiilor de urgenţă, cu un corp de specialişti, care să coordoneze structurile ISU şi SMURD, separat de Ministerul de Interne, se impune cu fermitate acum şi în viitor. DE asemenea, crearea unui corp specializat de jurnalişti care să nu inducă panică gratuită, prin formulări idioate şi o neînţelegere crasă a fenomenelor. Aceştia ar trebui instruiţi pentru: cunoaşterea şi analiza legislaţiei în domeniu; scopul, obiectivele, principiile şi atribuţiile Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă; apărarea împotriva efectelor dezastrelor; metode cantitative specifice managementului situaţiilor de urgenţă; decizia în situaţii de urgenţă; perspectiva ONU, UE şi NATO privind situaţiile de urgenţă; evaluarea riscurilor locale; planificarea, organizarea şi conducerea acţiunilor de căutare-salvare; principiile organizării acordării îngrijirilor medicale prespitaliceşti în dezastre; primul ajutor al victimelor la locul dezastrului; planurile de urgenţă ale sectorului de sănătate pentru managementul afluxului masiv de victime; organizarea spitalicească de urgenţă; transmisiile din zone de risc şi situaţii de urgenţă în media-pool şi DEMS.


Cîteva recomandări, de bun simţ, pe care nu cred că le va lua cineva în calcul!

[Imagine: booktrust.org]
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-01-2015 12:54 PM de Covalciuc Bogdan.)
17-01-2011 08:52 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Covalciuc Bogdan , superman , 112 , constantin bursuc , HomefireNews , teribilus , ASVSU
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,585
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4639
Given 11562 thank(s) in 5220 post(s)

Mesaj: #2
RE: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
(17-01-2011 08:52 PM)enviro Scris:  PENTRU UN MINISTER AL SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ

( http://blackopssecurity.blogspot.com/201...or-de.html )

Mario BALINT - analist de securitate şi terorism al ARSS

Citat:
Cîteva recomandări, de bun simţ, pe care nu cred că le va lua cineva în calcul!

Un articol "naucitor" pentru conducatorii Romaniei ...cred ca aceste "recomandari" sunt de fapt ..sau ar trebui sa fie pasul inainte al Situatiilor de urgenta din Romania ..dupa modelul de functionare SMURD ....un "minister"rupt de interne si administratie !
Este oare posibil acest "lucru"?!... intr-o Romanie "devastata" de ignoranta si indiferenta !
PS super blogul ! Multumim @enviro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-01-2015 12:54 PM de Covalciuc Bogdan.)
17-01-2011 09:14 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews
stefanrares Offline
Membru experimentat
***

Mesaje: 236
Alăturat: Dec 2010
Locatie:
Thanks: 65
Given 60 thank(s) in 7 post(s)

Mesaj: #3
RE: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
ministerul situatiilor de urgenta parca din cate stiu eu au rusii
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-01-2015 12:55 PM de Covalciuc Bogdan.)
17-01-2011 11:41 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,585
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4639
Given 11562 thank(s) in 5220 post(s)

Mesaj: #4
RE: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
(17-01-2011 11:41 PM)stefanrares Scris:  ministerul situatiilor de urgenta parca din cate stiu eu au rusii
...ideea (propunerea ) este un "departament" sau "minister" rupt de ministerul de interne(ordine publica si administratie)! ...aici este "spilul"!

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-01-2015 12:55 PM de Covalciuc Bogdan.)
18-01-2011 07:41 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
eugen Offline
Membru experimentat
***

Mesaje: 80
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 132
Given 43 thank(s) in 16 post(s)

Mesaj: #5
RE: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
(17-01-2011 08:52 PM)enviro Scris:  PENTRU UN MINISTER AL SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ

( http://blackopssecurity.blogspot.com/201...or-de.html )

Mario BALINT - analist de securitate şi terorism al ARSS

Citat:

Interesante "recomandari". Sunt curios daca ridica cineva acolo "sus" problema?Idea
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-01-2015 12:55 PM de Covalciuc Bogdan.)
18-01-2011 10:50 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
atac24 Offline
Membru experimentat
***

Mesaje: 72
Alăturat: Dec 2010
Locatie:
Thanks: 5
Given 30 thank(s) in 0 post(s)

Mesaj: #6
RE: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
fiti siguri ca s-a discutat candva de aceasta varianta ! ideea e ca s-ar scutura multe functii militare sus in minister ! deocamdata, cat inca se mai platesc pensii militare , cei de "sus", in prag de pensie nu au niciun interes sa iasa din sistemul militar
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-01-2015 12:56 PM de Covalciuc Bogdan.)
18-01-2011 11:43 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
stefanrares Offline
Membru experimentat
***

Mesaje: 236
Alăturat: Dec 2010
Locatie:
Thanks: 65
Given 60 thank(s) in 7 post(s)

Mesaj: #7
RE: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
eu unul as fi petnru acest sistem atunci am iesi din aceeasi oala cu adnministratia si celelalte structuri ,politie, jandarmi si nu am mai fi catalogati ca alte arme ale ministerului stii cum spun mai mari tari "politie,jandarmi si alte arme "
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-01-2015 12:56 PM de Covalciuc Bogdan.)
18-01-2011 12:15 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
chrisfire02 Offline
Membru senior
****

Mesaje: 397
Alăturat: Dec 2010
Locatie:
Thanks: 254
Given 152 thank(s) in 39 post(s)

Mesaj: #8
RE: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
Si eu mi-as dori sa nu mai fim numitii "alte arme" sau "lucratorii de la ISU" de parca noi am matura strazile.Sa avem ministerul nostru,cu atributiuni bine definite si cu siguranta gestionarea situatiilor de urgenta si luarea deciziilor s-ar face mult mai bine.Parerea mea!
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-01-2015 12:56 PM de Covalciuc Bogdan.)
18-01-2011 03:32 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,455
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 4818
Given 3052 thank(s) in 1807 post(s)

Mesaj: #9
RE: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
Navigam ,din plictiseală , pe marele internet si ....ce să vezi ....read and tell
if not right :
Citat:Am scris şi lunile trecute că "nu cred în reforma Ministerului de Interne", pe acest blog şi pe siteul oficial al Asociaţiei Române a Specialiştilor de Securitate, din care, cu onoare, fac parte. Propunerea GSD de reformă este simplă: Reforma administraţiei publice locale trebuie să se facă RADICAL. Preşedintele Băsescu, care păstoreşte UN GUVERN DE DREAPTA, vorbeşte de "reforme profunde". O reformă profundă a administraţiei publice începe cu DESFIINŢAREA PREFECTURILOR! Această măsură este perfect justificată: ideologic (prefecturile sînt moşteniri franceze de stînga, incompatibile cu "construcţia" de dreapta...), legislativ (Legea Autonomiei Locale prevede atribuţii TOTALE Consiliilor Judeţene, iar Prefecturile nu fac decît să dubleze şi să împiedice, de multe ori derularea proiectelor de dezvoltare regională. Controlul legalităţii actelor, de care se prevalează prefecturile în existenţa lor, este făcut de 4-5 angajaţi care ar trebui să funcţioneze pe lîngă tribunalele judeţene!), moral (prefecţii sînt numiţi "la propunerea" preşedinţilor de consilii judeţene, de cele mai multe ori, în aceste condiţii cu ce "tupeu" mai controlează derapajele legislative?) şi... economic (o Prefectură funcţionează cu 50-60 de angajaţi, cu salarii mari, din care, să zicem, că doar "contenciosul" se justifică, deci 4-5 oameni! Dacă desfiinţezi aceste instituţii inutile, mamut, ai avea o reducere de personal la MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR de cel puţin 2050 de oameni!

Un alt element esenţial de reformă este REMILITARIZAREA POLIŢIEI NAŢIONALE. Bugetul Ministerului Administraţiei şi Internelor (MAI) avizat, recent de Parlament, prevede disponibilizarea a 18.000 de angajaţi în 2011, în două etape. Cele 18.000 de disponibilizări care s-ar pregăti la Ministerul de Interne i-au pus pe jar pe liderii de sindicat, care i-au cerut ministrului Traian Igaş să analizeze foarte bine situaţia înainte să taie din personal. Statutul de "funcţionar public special" al poliţiştilor permite organizarea sindicală care favorizează ameninţarea comenduirii de către liderii de sindicat: "dacă daţi afară poliţişti, ei s-ar putea transforma în infractori" etc., o astfel de presiune alterînd raporturile de forţe între armele aceluiaşi minister. Apariţia Legii Poliţiei Locale permite autorităţilor locale să dispună de poliţişti cu statutul de "funcţionari publici speciali", poliţia naţională, militarizată, făcînd diferenţa!

Decuplarea structurilor de pază şi ordine (jandarmerie, poliţie şi poliţie de frontieră) de Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă, reorganizarea acestuia în trupe de pompieri şi protecţie civilă, şi înfiinţarea separată a unui minister (sau agenţie naţională) pentru situaţii excepţionale. Într-un recent sondaj publicat pe acest blog, 70% dintre repondenţi s-au pronunţat ÎN FAVOAREA unui Minister pentru Situaţii de Urgenţă, iar 30% ÎMPOTRIVĂ! UN MINISTER AL SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ, SAU O AGENŢIE AR DA MAI MULTĂ COERENŢĂ GESTIONĂRII UNOR ASTFEL DE SITUAŢII, coordonate astăzi de... prefecţi, în calitate de preşedinţi ai Comitetelor Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă, de cele mai multe ori depăşiţi total de viaţă şi de situaţii. De zece ani România se confruntă cu inundaţii în aceleaşi zone. Deşi ştiu unde se revarsă apele, în fiecare an autorităţile sînt luate prin surprindere şi spun că natura este de vină. Potrivit estimărilor, în ultimiii 10 ani aproximativ 280 de persoane au murit din cauza inundaţiilor, iar pagubele oficiale înregistrate sînt de milioane de euro. Potrivit specialiştilor, cauzele inundaţiilor sînt aceleaşi în fiecare an: fenomenele de tip flash-flood (căderea unor cantităţi importante de precipitaţii, în intervale scurte de timp), depăşirea capacităţii de transport a podurilor şi podeţelor, defrişarea pădurilor, construirea de case în zonele inundabile şi neîntreţinerea corespunzătoare a cursurilor de apă. În lista celor 229 de state şi teritorii care se situează la polii riscului de dezastre se află şi România, care prezintă un risc mediu, împreună cu Japonia, Germania, Rusia, Grecia, Canada, Elveţia, Belgia şi Olanda. Sărăcia şi infrastructura deficitară însă, sînt factori care cresc riscul de producere a dezastrelor naturale, şi implicit pe cel de mortalitate. Dar, România, împreună cu alte ţări precum Afganistan, Algeria şi Congo se numără printre ţările cu nivel de risc “foarte ridicat” în ceea ce priveşte expunerea la calamităţi naturale şi fenomene meteorologice extreme. Conform Indexului privind Riscul de Mortalitate, dezbătut în cadrul celei de-a doua sesiuni a Platformei Globale pentru Reducerea Dezastrelor, la Geneva, în 16 iunie 2009, ţara noastră se află pe lista ţărilor cu grad foarte ridicat de expunere la calamităţi naturale. Acest fapt a fost admis şi de directorul Administraţiei Naţionale de Meteorologie - Ion Sandu, care a afirmat că în România, fenomenele meteorologice extreme sînt din ce în ce mai frecvente. El a afirmat că „În sudul ţării, fenomenul de aridizare se accentuează de la un an la altul, iar ploile torenţiale sînt tot mai dese” adăugînd că tot sudul Europei e încadrat în clasa de risc „foarte ridicat” în privinţa expunerii la calamităţi şi fenomene meteo extreme. România are în prezent planuri şi strategii pentru refacerea luncilor inundabile ale rîurilor, ca soluţii pentru reducerea riscului de inundaţii, dar acestea rămîn pe hîrtie, potrivit organizaţiei World Wide Fund for Nature (WWF). De exemplu, în Planul de Management pentru fluviul Dunărea, România propune 473.000 hectare în lunca îndiguită a Dunării, dar termenul de realizare este incert. Cu toate acestea, inundaţiile reven frecvent în România şi ameninţă comunităţile de pe malurile Dunarii. Potrivit specialiştilor, numărul persoanelor care vor fi afectate de dezastre naturale va creşte cu 50% pînă în 2015, ajungînd la 375 milioane de persoane, în condiţiile în care, oricum numărul lor s-a dublat în ultimii 30 de ani. Aproximativ 252 milioane de oameni sînt afectaţi în prezent de dezastrele naturale, excluzînd cutremurele, erupţiile vulcanice sau alte pericole care nu au legatură cu apa. În aceste situaţii, un minister al situaţiilor de urgenţă, cu un corp de specialişti, care să coordoneze structurile, separat de Ministerul de Interne, se impune cu fermitate acum şi în viitor. Cred că am enumerat suficiente motive!

După eliminarea şi transformarea celor două "structuri" din cadrul Ministerului, acesta va mai avea în componenţă, în principal, structurile de forţă, militare, care vor gestiona - sau nu! - siguranţa cetăţeanului: jandarmerie, poliţie şi poliţie de frontieră. Un minister suplu şi... eficient!
Sursa :blackopssecurity

Doamne Mario câtă dreptate ai ....intrebarea este dacă te/ne ascultă cineva ?! nocomment

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-01-2015 12:57 PM de Covalciuc Bogdan.)
23-06-2011 03:19 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,585
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4639
Given 11562 thank(s) in 5220 post(s)

Mesaj: #10
RE: Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă
PENTRU UN MINISTER AL SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ !

Citat:Peste 60.000 de români au rămas captivi în troienele de zăpadă, spulberată de un viscol nemilos. Peste 300 de pompieri şi jandarmi au fost internaţi în spitale pentru că au intervenit, într-un efort extraordinar, pentru salvarea şi ajutorarea semenilor lor, cu salariile decimate de o conducere ministerială absolut dementă, fără echipament adecvat (jandarmii în ţinuta de instrucţie, unică, subţire, iar pompierii în costumele de incendiu, placate cu azbest!). Imaginea este asemănătoare cu cea de la inindaţii. Premierul Mihai Răzvan Ungureanu remarcă: „militarii în frig, la lopată, civilii cu mîinile în buzunare, în faţa camerelor de luat vederi, sau la căldură”. Remarca supără, dar este adevărată. Solidaritatea DIN PROPRIE INIŢIATIVĂ LIPSEŞTE! Se simte nevoia unei coordonări comune. Comandamentele locale pentru situaţii de urgenţă nu s-au descurcat la fel de bine. Multe nu au verificat dacă utilajele menţionate în planurile de intervenţie există. Sau efectivele, sau dacă primarii au instituit serviciul de permanenţă, sau dacă au amenajat adăposturile, dacă au asigurat asistenţa sanitară în comună sau un stoc de alimente şi apă. Nimeni nu a verificat dacă PREGĂTIREA POPULAŢIEI se face ca la carte!
Vremea se strică din nou şi avertizările de cod vin pe telefon, din oră în oră, ceea ce mă face să revin asupra unui subiect asupra căruia Grupul pentru Securitate şi Democraţie s-a aplecat mai pe larg. Despre înfiinţarea, la nivelul Guvernului României, a unui Minister al Situaţiilor de Urgenţă, sau a unei Agenţii specializate, vorbesc "mai apăsat" din anul 2006, atunci cînd, mai bine de o lună de zile, împreună cu fostul Comandant al Jandarmeriei Române, excelentul profesionist General Dr. Olimpiodor ANTONESCU, am bătut Dunărea pe toată lungimea sa de 1050 de km de sector românesc, răvăşit, înecat, distrus de diluviul fără precedent. Vorbeam cu distinsul profesor în uniformă, într-o noapte, stînd pe un dig din saci cu nisip construit chiar pe mijlocul şoselei la Mănăstirea, sau Spanţov, în judeţul Călăraşi, ce bine ar fi dacă în România ar exista o FEMA care să preia comanda întregii structuri de intervenţie în caz de situaţii de urgenţă, cu intervenţii, cazări, hrăniri etc, post-urgenţă, cu remedierea pagubelor şi eliberarea terenului, dar, mai ales în materie de PREVENIRE, asta însemnînd gestionarea tipurilor de situaţii de urgenţă, materiale, fonduri, oameni, lucrări etc. Discuţia noastră se desfăşura pe fundalul unei ploi mărunte, în hîrşîitul ritmic al lopeţilor militarilor ajutaţi de farurile unui camion al jandarmeriei.

După acel moment, am încercat să-mi exprim punctul de vedere în faţa unor oameni politici la care aveam acces. Unii, parlamentari de Caraş-Severin, alţii, nu. Unii mă priveau ca pe o ciudăţenie care le vorbea de o "prostie" care nu figura pe agenda personală de parlamentar. Alţii, mă băteau prieteneşte pe umăr şi spuneau: "da, da"... Întreb, din nou: CARE SÎNT PRIORITĂŢILE OAMENILOR POLITICI PE CARE ÎI TRIMITEM ÎN PARLAMENT? SITUAŢIILE DE URGENŢĂ NU FIGUREAZĂ PRINTRE ACESTEA? UN MINISTER AL SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ, SAU O AGENŢIE NU AR DA MAI MULTĂ COERENŢĂ GESTIONĂRII UNOR ASTFEL DE SITUAŢII? De zece ani România se confruntă cu inundaţii în aceleaşi zone. Deşi ştiu unde se revarsă apele, în fiecare an autorităţile sînt luate prin surprindere şi spun că natura este de vină. Potrivit estimărilor, în ultimiii 10 ani aproximativ 280 de persoane au murit din cauza inundaţiilor, iar pagubele oficiale înregistrate sînt de milioane de euro. Potrivit specialiştilor, cauzele inundaţiilor sînt aceleaşi în fiecare an: fenomenele de tip flash-flood (căderea unor cantităţi importante de precipitaţii, în intervale scurte de timp), depăşirea capacităţii de transport a podurilor şi podeţelor, defrişarea pădurilor, construirea de case în zonele inundabile şi neîntreţinerea corespunzătoare a cursurilor de apă. Fenomenele meteo periculoase, gerul năpraznic, cantităţile uriaşe de zăpadă, viscolul, ploaia de gheaţă completează tabloul hazardurilor naturale la care suntem expuşi.

În lista celor 229 de state şi teritorii care se situează la polii riscului de dezastre se află şi România, care prezintă un risc mediu, împreună cu Japonia, Germania, Rusia, Grecia, Canada, Elveţia, Belgia şi Olanda. Sărăcia şi infrastructura deficitară însă, sînt factori care cresc riscul de producere a dezastrelor naturale, şi implicit pe cel de mortalitate. Dar, România, împreună cu alte ţări precum Afganistan, Algeria şi Congo se numără printre ţările cu nivel de risc “foarte ridicat” în ceea ce priveşte expunerea la calamităţi naturale şi fenomene meteorologice extreme. Conform Indexului privind Riscul de Mortalitate, dezbătut în cadrul celei de-a doua sesiuni a Platformei Globale pentru Reducerea Dezastrelor, la Geneva, în 16 iunie 2009, ţara noastră se află pe lista ţărilor cu grad foarte ridicat de expunere la calamităţi naturale. Acest fapt a fost admis şi de directorul Administraţiei Naţionale de Meteorologie - Ion Sandu, care a afirmat că în România, fenomenele meteorologice extreme sînt din ce în ce mai frecvente. El a afirmat că „În sudul ţării, fenomenul de aridizare se accentuează de la un an la altul, iar ploile torenţiale sînt tot mai dese” adăugînd că tot sudul Europei e încadrat în clasa de risc „foarte ridicat” în privinţa expunerii la calamităţi şi fenomene meteo extreme. România are în prezent planuri şi strategii pentru refacerea luncilor inundabile ale rîurilor, ca soluţii pentru reducerea riscului de inundaţii, dar acestea rămîn pe hîrtie, potrivit organizaţiei World Wide Fund for Nature (WWF). De exemplu, în Planul de Management pentru fluviul Dunărea, România propune 473.000 hectare în lunca îndiguită a Dunării, dar termenul de realizare este incert. Cu toate acestea, inundaţiile revin frecvent în România şi ameninţă comunităţile de pe malurile Dunarii.

Potrivit specialiştilor, numărul persoanelor care vor fi afectate de dezastre naturale va creşte cu 50% pînă în 2015, ajungînd la 375 milioane de persoane, în condiţiile în care, oricum numărul lor s-a dublat în ultimii 30 de ani. Aproximativ 252 milioane de oameni sînt afectaţi în prezent de dezastrele naturale, excluzînd cutremurele, erupţiile vulcanice sau alte pericole care nu au legatură cu apa.

În aceste situaţii, este de neînţeles de ce, din nou, DECIDENTUL POLITIC este cel care nu ia în seamă propunerilor specialiştilor. Un minister al situaţiilor de urgenţă, cu un corp de specialişti, care să coordoneze structurile ISU şi SMURD, şi un alt corp care să cuprindă şi să RE-FORMEZE specialişti în protecţie civilă transformaţi, în ultimii ani, în SALVATORI, alături de Serviciile SALVAMONT şi SALVAMAR, separat de Ministerul de Interne, se impune cu fermitate acum şi în viitor şi reprezintă ADEVĂRATA REFORMĂ A MINISTERULUI DE INTERNE. Spuneam că „solidaritatea voluntară” nu mai există. Trecerea la armata profesionistă a dus la desfiinţarea serviciului militar obligatoriu. Din păcate, tinerii nu au fost obligaţi să înlocuiască armata cu serviciul de salvatori în folosul comunităţii care, în situaţii excepţionale, să acţioneze „voluntari” sub coordonarea salvatorilor profesionişti!

De asemenea, crearea unui corp specializat de jurnalişti care să nu inducă panică gratuită, prin formulări idioate şi o neînţelegere crasă a fenomenelor. Aceştia ar trebui instruiţi pentru: cunoaşterea şi analiza legislaţiei în domeniu; scopul, obiectivele, principiile şi atribuţiile Sistemului Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă; apărarea împotriva efectelor dezastrelor; metode cantitative specifice managementului situaţiilor de urgenţă; decizia în situaţii de urgenţă; perspectiva ONU, UE şi NATO privind situaţiile de urgenţă; evaluarea riscurilor locale; planificarea, organizarea şi conducerea acţiunilor de căutare-salvare; principiile organizării acordării îngrijirilor medicale prespitaliceşti în dezastre; primul ajutor al victimelor la locul dezastrului; planurile de urgenţă ale sectorului de sănătate pentru managementul afluxului masiv de victime; organizarea spitalicească de urgenţă; transmisiile din zone de risc şi situaţii de urgenţă în media-pool şi DEMS, etc
Cîteva recomandări, de bun simţ, pe care nu cred că le va lua cineva în calcul, deşi, bîlbîiala inadmisibilă a autorităţilor statului în gestionarea situaţiei actuale impune, de la sine, O REFORMĂ şi O COMANDĂ UNICĂ .
EU VOTEZ PENTRU UN MINISTER AL SITUAŢIILOR DE URGENŢĂ !
SURSA : http://mariobalint.blogspot.com

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-01-2015 12:57 PM de Covalciuc Bogdan.)
13-02-2012 04:26 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: dragos , Karin , Danpdg
Postează răspuns 


Săritură forum:




Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Topic despre bancuri (in ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 01:00 PM
» Mesaje: 328
» Vizualizări: 158724
Serviciul Protecţiei Civ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 11:14 AM
» Mesaje: 192
» Vizualizări: 123654
Autospeciale pentru stins...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
21-05-2019 07:04 AM
» Mesaje: 415
» Vizualizări: 371281
Legea nr. 80/1995-Statutu...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
21-05-2019 06:23 AM
» Mesaje: 75
» Vizualizări: 117447
Raed Arafat
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
18-05-2019 04:58 PM
» Mesaje: 295
» Vizualizări: 287319
WEBER Rescue Equipment
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
16-05-2019 12:53 PM
» Mesaje: 16
» Vizualizări: 9606
Ghid de prevenire a incen...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
16-05-2019 11:29 AM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 152
HURST Rescue Equipment
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
15-05-2019 09:06 PM
» Mesaje: 5
» Vizualizări: 2496
Requiescat in Pacem
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
14-05-2019 02:58 PM
» Mesaje: 377
» Vizualizări: 299588
Istoria pompierilor din I...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
14-05-2019 09:23 AM
» Mesaje: 16
» Vizualizări: 8508

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro