Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 4 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Operațiuni aeromedicale SMURD / Operațiuni salvare IGAv-MAI / Piloții SMURD
Autor Mesaj
Mihaela Arion Offline
Specialist
*

Mesaje: 1
Alăturat: Jan 2011
Locatie:
Thanks: 0
Given 8 thank(s) in 0 post(s)

Mesaj: #1
Brick Operațiuni aeromedicale SMURD / Operațiuni salvare IGAv-MAI / Piloții SMURD
Elicopter M.A.I. în misiune umanitară

În noaptea de 16-17 aprilie a.c., Inspectoratul General de Aviaţie a pus la dispoziţia echipelor medicale de intervenţie un elicopter de tip Mi-17, pentru executarea unei misiuni de transport aeromedical de urgenţă a doi copii cu arsuri grave.
Cei doi copii, cu vârste cuprinse între 1 şi 4 ani, au fost preluaţi de pe aeroportul din Suceava, în jurul orei 04:00, şi transportaţi în Bucureşti, pentru tratament de specialitate.
Intervenţia elicopterului din dotarea Inspectoratului General de Aviaţie s-a impus întrucât acesta are capacitatea de a transporta cei doi pacienţi în acelaşi timp.
La această misiune, desfăşurată în condiţii dificile, pe timp de noapte, au participat: un echipaj de zbor al Inspectoratului General de Aviaţie şi două echipe medicale de la Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca, conduse de dr. Raed Arafat, subsecretar de stat in Ministerul Sănătăţii.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 24-07-2016 04:34 PM de Covalciuc Bogdan.)
17-04-2011 02:49 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: pompier_talpas , Covalciuc Bogdan , Karin , Nimeni , HomefireNews , billy the kid , Doru , Coffeeman
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,689
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4698
Given 11658 thank(s) in 5294 post(s)

Mesaj: #2
Operare Aeromedicala SMURD / Piloţii SMURD
Salvatorii din aer: pilotii SMURD

Un articol , interesant si impresionant , scris de photojournalista Marcela Dragan pe blogul personal . aplause

Citat:La Punctul de Operare Aeromedicala SMURD, cum este el denumit oficial, am ajuns dis de dimineata, un pic inainte de 8.00, ca sa pot prinde verificarea si pregatirea aparatelor de zbor. Preluata de purtatorul de cuvant al Inspectoratului, sublocotenentul Simion-Adrian Purza, suntem opriti pe drum ca sa ni se spuna ca un elicopter trebuie sa plece sa transporte doua persoane cu arsuri de la Targu Mures catre Capitala. O informatie care il va tine lipit de telefon in incercarea lui de a afla cat mai multe detalii si a le transmite redactiilor de stiri.
Pregatirea echipei si a echipamentului necesar deplasarii imi ofera ocazia de a-i vedea pe acesti oameni la lucru, fara ca vreo unul dintre ei sa mai bage in seama ziaristul care se invartea pe acolo cu un aparat foto atarnat de gat.
Ales pentru transportul pacientilor este un elicopter de tip Mi-17, aparat care in momentul ajungerii noastre pe pista, facea deja zborul de verificare. Odata realizata verificarea, o ambulanta este trasa in fata micutei cladiri ce serveste ca statie pentru personal. Totul decurge “ca uns”, fiecare stie pe ce echipamente sa puna mana si unde sa le aseze. Intre intrebari legate de detaliile misiunii si vreo doua glume facute pe seama colegilor, intregul echipament este pregatit si masina, flancata de doi medici si doi asistenti, se indreapta spre elicopter.
In tot acest timp activitatea echipajului care era in tura in ziua in care am ajuns eu la punct si-a desfasurat activitatea ca in orice alta dimineata. Aceasta incepe la ora 8.00 cu un briefing legat de conditiile meteo, de activitatea de zbor in spatiul aerian al tarii si mai ales in zona lor de interes, adica partea de sud, cu precadere zona Bucurestiului, cu eventualele restrictii de zbor. Se efectueaza vizita medicala, pentru a se asigura ca toti membrii echipajului sunt intr-o stare optima pentru efectuarea misiunilor.
Urmeaza apoi intalnirea cu echipa medicala care face parte din echipajul de zbor, le sunt si lor prezentate conditiile de zbor si eventualele probleme. Li se face apoi instructajul zilnic, legat de modul de colaborare dintre ei si piloti in elicopter sau modul in care pot sa coboare din elicopter. Toate aceste intalniri fac parte din pregatirea misiunii pentru ziua respectiva.
Odata incheiata aceasta etapa, se face un zbor de verificare. Prima parte a verificarii este cea la sol, realizata de tehnicieni terestri si apoi de comandantul de echipaj, iar in timpul zborului propriu-zis, la care participa ambii piloti, sunt verificate toate sistemele aparatului.

Cu toate pregatite incheiate, se asteapta solicitarile, care vin prin dispeceratul de urgenta 112. Cand primesc solicitarea, li se spune locul unde trebuie sa ajunga, cat mai exact posibil, urmand ca, pe baza informatiilor despre conditiile meteo sau restrictii de zbor, sa decida daca efectueaza sau nu misiunea. Daca decizia este una pozitiva se decoleaza, la bord fiind echipajul format din piloti, personal medical, medic si asistent, si, daca este nevoie de descarcerare, un pompier.
Informatiile suplimentare despre locatie si tipul de interventie se obtin pe parcursul zborului, tot prin sistemul 112. Uneori datele primite initial sunt incomplete sau eronate, ele fiind furnizate de martori, care nu reusesc mereu sa transmita cu exactitate situatia de la locul evenimentului respectiv.
Deciziile finale si cele de la locul evenimentelor sunt luate de piloti, prin urmare, experienta acestora este vitala. Vorbind de experienta, nici unul dintre pilotii SMURD nu are sub 1000 de ore de zbor si sunt instructori pe tipul respectiv aparat.
Nu e usor de ajuns pilot la SMURD, asa cum o recunoaste pilotul secund al echipajului cu care stateam de vorba, locotenent-comandor Lucian Lupescu: ”mie mi-au trebuit vreo 3 ani ca sa ajung aici, ani in care am efectuat alte tipuri de misiuni si un antrenament continuu. Dupa ce am ajuns la un anumit nivel, am putut sa incerc zborul ca si copilot.”
Care sunt diferentele dintre misiunile pe care le efectua inainte si cele pe care le face acum? Raspunsul vine fara urma de ezitare: ”aici trebuie sa actionezi rapid, sa iei decizii rapide si acele decizii rapide trebuie sa fie cele mai bune”, imi spune comandantul de echipaj, locotenent-comandor Florin Ciornei.
Raspunderea pe care o au acesti oameni este mare, mai ales cea a comandantului de echipaj, care trebuie sa ia in calcul, atunci cand este in aer, chiar si cele mai, aparent, neinsemnate lucruri, precum cantitatea de combustibil. De el depinde in final viata pacientilor. Decolarea de la un accident in care sunt mai multe victime este decisa dupa ce toti ranitii sunt stabilizati si preluati de alti medici de la sol, medici din echipajul SMURD stabilind care sunt prioritatile, care sunt pacientii in starea cea mai grava. Se transporta persoanele ranite, efectuandu-se atatea zboruri cate sunt necesare, apoi, daca din echipaj a facut parte si un pompier, se revine dupa acesta.
Cel mai important lucru de care se tine cont este siguranta echipajului, pentru ca nimeni nu isi doreste ca salvatorii sa devina la randul lor victime. Iar orice zbor are riscurile sale. Desi dimensiunile reduse ale elicopterului le permite sa ajunga in locuri greu accesibile, acest lucru nu face anumite misiuni mai usoare, ci, dimpotriva, ele devin mai solicitante. Aterizarile pe sosele sunt cele care necesita foarte mare atentie din cauza liniilor de inalta tensiune, iar salvarile in zone montane au cel mai mare grad de risc, in general cauzat de locurile de aterizare, care sunt greu de gasit si foarte periculoase. Un exemplu ar fi blocarea Transfagarasanului timp de doua ore, cat au avut nevoie medicii si salvamontistii sa scoata si sa stabilizeze o persoana cazuta in prapastie. Un alt factor care conteaza enorm in zonele montane este vremea extrem de schimbatore, iar locotenent-comandorul Florin Ciornei isi aduce aminte de o misiune in care au reusit sa salveze o persoana cazuta intr-o prapastie la Busteni. Atunci a anticipat corect schimbarea vremii, pentru ca au ajuns, au intervenit si dupa ce au plecat ei s-a acoperit totul cu un plafon de nori, ceea ce ar fi facut imposibila efectuarea zborului si salvarea turistului respectiv, deoarece acesta nu ar fi supravietuit undei coborari pe sol, din platou pana la o unitate medicala care sa ii fi acordat ingrijirile necesare. Zborul pe timp de iarna este de asemenea dificil si pentru ca trebuie sa ai incredere in aparat si in instrumentele de zbor.
Asa cum era de asteptat, cu cat sunt mai mari dificultatile cu care se confrunta, cu atat sunt mai mari si satisfactiile, care insa pot fi redate in cateva cuvinte: ”ai ajutat un om, l-ai salvat”. Copii sunt primii pe care cei doi piloti ii mentioneaza. Nou-nascutii sunt ”prioritate unu”, asa ca au transportat foarte multi bebelusi, mare parte cu probleme cardiace. Nu isi amintesc de ”un caz anume”, pentru ca le-au ramas in minte toate misiunile la care au participat. Raman cateva repere, in general accidente de circulatie in care nimeni nu dadea victimelor sanse de supravietuire, ca mai apoi sa afle ca acele persoane s-au recuperat si si-au reluat viaţa.
Aceasta meserie presupune si sacrificii personale, dar cei doi piloti nu vorbesc mult despre ele. Faptul ca sunt departe de familie e lucrul pe care il regreta cel mai mult. Aici programul incepe dimineata la 8 si se termina la apusul soarelui, adica atata timp cat este lumina, iar cand sunt misiuni sau situatii deosebite, se intorc acasa chiar si dupa zile.
Vorbind despre motivele care i-au facut sa aleaga sa piloteze elicopterele SMURD, la satisfactiile oferite se adauga provocarile fiecarui zbor. Fiecare este diferit, se face in conditii diferite si ridica probleme diferite, cu locuri de aterizare noi si conditii meteo care nu sunt niciodata la fel.
Discutia deviaza rapid catre intregul sistem SMURD, catre serviciile medicale de urgenta. Catre lucrurile simple, normale, care ar fi trebuit sa fie stiute de toata lumea, precum faptul ca medicina de urgenta este un serviciu gratuit. Interventia cu elicopterul SMURD este gratuita, un simplu apel la serviciul 112 si, in cazurile in care este nevoie, acesta este trimis sa intervina, fie ca este vorba de accident, salvare sau transportul pacientilor. Pentru ca au intalnit situatii in care elicopterul a fost solicitat prea tarziu pentru a se mai putea face ceva pentru pacientul respectiv.
”Cei 2%” a fost un alt subiect despre care s-a vorbit, odata incheiata discutia oficiala despre ”meseria de pilot SMURD”. Pentru salvatorii din aer acesta este un alt subiect important, caci banii colectati vor contribuii la achizitionarea unui elicopter pentru noul Punct de Operare Aeromedical din Arad, care va deservi judetele din vestul tarii.
Inainte de plecare nu am cum sa refuz o cafea fierbinte si placerea de a cunoaste si restul echipei de interventie din acea zi, si anume echipajul medical, format din doctorul Ioana Mihai si asistentul Dumitru Selavartea, si pompierul de serviciu, plutonierul Cristian Popescu.
Punctele de Operare Aeromedicale SMURD
Punctele de Operare Aeromedicale S.M.U.R.D. sunt conduse de comandanti numiti de inspectorul general al Inspectoratului General de Aviatie, din randul pilotilor cu experienta, iar personalul care executa serviciul de garda pentru interventie este desemnat de structurile care coopereaza, fiind detasat temporar.
Acesta se compune din:
- personal aeronautic al Inspectoratului General de Aviatie: piloti, mecanici de bord, tehnicieni terestri si conducatori auto;
- medici specialisti in medicina de urgenta si asistenti medicali ai Spitalului Clinic de Urgenta Floreasca Bucuresti si Spitalului Clinic Judetean Targu Mures;
- pompieri specializati in misiuni de descarcerare ai Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta „Dealu Spirii” Bucuresti;
- salvamontisti ai Serviciilor de Salvamont Judetene;
- personal specializat in misiuni de cautare-salvare, operatori troliu, etc.
- in cazul transportului neonatologic poate fi solicitat un medic neonatolog sa insoteasca echipajul medical al elicopterului.
Foto : http://marcelladragan.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 19-01-2014 10:42 AM de Covalciuc Bogdan.)
24-10-2011 11:38 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: pompier_talpas , Karin , billy the kid
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,689
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4698
Given 11658 thank(s) in 5294 post(s)

Mesaj: #3
RE: Piloţii SMURD
Zbor cu elicopterul SMURD
Citat:Zbor realizat pentru emisiunea Salveaza-i viata, in colaborare cu Inspectoratul General de Aviatie.





SURSA : http://www.sperantatv.ro/

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 13-12-2011 09:31 AM de Covalciuc Bogdan.)
13-12-2011 09:30 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Karin , Alina
Valentin P Offline
Veteran
*****

Mesaje: 1,384
Alăturat: Jun 2011
Locatie:
Thanks: 685
Given 890 thank(s) in 357 post(s)

Mesaj: #4
Rainbow Salvaţi cu elicopterul
Mai mulţi bolnavi, salvaţi cu elicopterul
<!--[if !IE]>--><!--Get Adobe Flash player<!--[if !IE]>--><!--
Citat:Peste 200 de localităţi sunt în continuare izolate. Mii de oameni stau pe întuneric în casele îngropate de troiene, iar bilanţul morţilor a ajuns la 79. Misiunile de salvare ale bolnavilor au continuat, iar în zona de sud-est a ţării peste 10 pacienţi au fost transportaţi cu elicopterele până la spitalele din oraşele mari.
Sursa:Antena3
15-02-2012 08:42 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Valentin P Offline
Veteran
*****

Mesaje: 1,384
Alăturat: Jun 2011
Locatie:
Thanks: 685
Given 890 thank(s) in 357 post(s)

Mesaj: #5
RE: Salvaţi cu elicopterul
Elicopter M.A.I. in misiune umanitara
17-02-2012 01:30 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,689
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4698
Given 11658 thank(s) in 5294 post(s)

Mesaj: #6
RE: Piloţii SMURD
Raed ARAFAT: Vom avea opt baze aeriene de Salvare, până la sfârşitul lui 2013

[Imagine: raed-arafat-ghimpele-630x418.jpg]

Citat:Arafat a precizat că, până la sfârşitul anului 2012, la nivel naţional vor fi operaţionale cinci baze aeriene de salvare, la Bucureşti, Târgu Mureş, Arad, Iaşi şi Craiova sau Constanţa, iar în 2013 vor fi deschise alte trei.
"Sistemul de salvare aeriană SMURD are, de marţi, un nou elicopter de tip EC135, pentru intervenţiile aeriene de urgenţă. Acesta va fi direcţionat către baza Iaşi. Ministerul Sănătăţii are un contract-cadru, semnat pe patru ani, care prevede achiziţionarea a şase elicoptere pentru asigurarea serviciilor de urgenţă. Contractul se află în derulare, în 2011 fiind achiziţionat un elicopter care a fost localizat pentru intervenţiile din regiunea vest", a mai spus subsecretarul de stat din Ministerul Sănătăţii.
Elicopterul EC135 a costat aproximativ 5.300.000 de euro, fondurile fiind asigurate de la bugetul de stat.
SURSA : http://www.ghimpele.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
28-10-2012 10:28 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: maf150 , eugen
Valentin P Offline
Veteran
*****

Mesaje: 1,384
Alăturat: Jun 2011
Locatie:
Thanks: 685
Given 890 thank(s) in 357 post(s)

Mesaj: #7
RE: Salvaţi cu elicopterul
In Albinia Italia pompierii au fost nevoiti sa foloseasca elicopterul pentru a salva o persoana
15-11-2012 02:38 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
maf150 Offline
Moderator
*******

Mesaje: 2,848
Alăturat: Apr 2011
Locatie:
Thanks: 2251
Given 1200 thank(s) in 576 post(s)

Mesaj: #8
Jurnalul secret al celor mai puternici oameni din Iasi
Citat:EXCLUSIV! Jurnalul secret al celor mai puternici oameni din Iasi - FOTO, VIDEO

• In spatele salvarii unor vieti omenesti stau cei mai puternici oameni din Iasi • Chiar daca petrec mai multe ore la inaltime, clipele alaturi de familie sunt calitativ superioare • Pilotii de pe elicopterul SMURD traiesc o viata plina de provocari, in care se hranesc cu adrenalina • Datoria pilotilor este de a nu transforma salvatorii in victime • In afara de zborurile zilnice, acestia ascund pasiuni nebanuite, pe care le impartasesc alaturi de cei dragi • "Trebuie sa fac corp comun cu aparatul de zbor, iar mie imi place sa spun ca zborul e asemeni unui dans, unde fiecare pas conteaza", a spus Nicolae Barlenghea, comandantul punctului aeromedical Iasi

O mana de oameni se lupta zilnic pentru a scapa de la moarte zeci de persoane. Viata contracronometru la sute de metri altitudine, implica multe sacrificii si provocari. Pilotii de pe elicopterul SMURD sunt cei care au cea mai importanta misiune. Acestia trebuie sa se asigure ca cei transportati nu devin victime din salvatori. Fiecare misiune este diferita si necesita concentrare maxima, dar si un psihic de fier. Pilotii au datoria sa ajunga in cel mai scurt timp la victimele care se afla la un pas de moarte. Incarcerate intre fiare contorsionate, in stare de infarct sau cu grave probleme de sanatate, victimele ajung la mana cadrelor medicale transportate de piloti devotati. Toata regiunea Moldovei, dar si alte zone sunt survolate de oamenii care si-au dedicat viata profesiei. Inspectoratul General de Aviatie are rolul de a selecta pilotii care sa aiba puterea si experienta pentru a lua aceasta sarcina pe umeri. "De doi ani pilotez pe echipaje SMURD, dupa ani de experienta in spate. Din Buzau am ajuns sa fiu detasat la Iasi, refuzand oferta pentru Bucuresti de dragul fiului meu. A fi pilot pe elicopterul SMURD inseamna sa traiesti in fiecare zi in alerta. M-am nascut la Onesti, am locuit cu familia la Buzau si acum traiesc in Iasi. Impreuna cu cei de la punctul aeromedical formez o echipa extraordinara si reusim sa ne sincronizam pentru a salva vieti, care depind de noi. Totul tine de comunicare si de psihic. Duc o viata alerta si daca nu as avea un psihic puternic as putea claca in orice moment. La orice zbor ma gandesc ca trebuie sa am grija sa nu transform salvatorii in victime", a precizat Nicolae Barlenghea, comandantul punctului aeromedical Iasi.

Sot si tata de weekend

La cei 44 de ani, pilotul recunoaste cu sinceritate ca ar alege acelasi drum, daca ar fi sa dea timpul inapoi. Sacrificiile personale si familiale sunt pe primul loc, pentru a putea face fata unei astfel de cariere. Pilotul recunoaste ca este un om norocos, pentru ca are langa el o sotie si un copil care l-au sustinut si l-au urmat. Fiul lui Nicolae Barlenghea, student la Conservator, nu a imbratisat pasiunea tatalui, fiind mai degraba pasionat de muzica. "Recunosc ca am incercat sa-i insuflu pasiunea pentru zbor, dar nu am avut nicio sansa. A mostenit un alt talent al meu si a ales muzica. S-a adaptat foarte bine in Iasi si deja a inceput sa aiba solicitari la diverse evenimente. Eu cred ca m-am nascut pilot si am nevoie de adrenalina zborului. Trebuie sa fac corp comun cu aparatul de zbor, iar mie imi place sa spun ca zborul e asemenea unui dans, unde fiecare pas conteaza. Zborul cu elicopterul SMURD inseamna ceva mai mult decat a fi pilot pe un avion de linie. Este adevarat ca diferentele se vad la castigurile financiare, inlocuind costumul cu echipamentul SMURD. In afara serviciului am si unele pasiuni ascunse, care ma relaxeaza. Imi place sa merg la vanatoare, la pescuit si cochetez cu muzica. O buna perioada de timp eram sot si tata de weekend. Am avut si momente dificile in care am simtit ca incepe sa ma cuprinda un soi de teama. Eram in timpul unui zbor de la Onesti, iar conditiile meteo s-au schimbat la un interval mic de timp. Mi-a fost foarte greu sa aterizez dar nu am lasat nicio clipa sa se vada ingrijorarea pe fata mea. In spate aveam un om cu arsuri grave care era la un pas de moarte. M-am reorganizat si am calculat fiecare risc, pentru a ma asigura ca ajung la sol in conditii foarte bune", a completat comandorul Nicolae Barlenghea. La punctul aeromedical din Iasi, fiecare zi este diferita, iar pilotii sunt gata de zbor de la rasarit pana la apus. Noaptea se efectueaza doar zboruri intre aeroporturi, pentru pacientii care necesita sa fie transferati de la un spital la altul.

Ore intregi in misiune si doar cateva clipe in familie

Aparatul de zbor SMURD, adus la Iasi in urma cu doua saptamani, este un elicopter EC135 de ultima generatie, fabricat de Franta in colaborare cu Germania. Capacitatea de transport este de trei persoane si un ranit pe targa, iar a rezervorului principal de 593 de litri. Elicopterul poate ajunge la o viteza continua de 287 km/h si este dotat cu toata aparatura medicala necesara acordarii primului ajutor. "Este o meserie frumoasa, dar si foarte solicitanta. Esti un om norocos daca ai langa tine o familie care te sustine si te asteapta acasa cu zambetul pe buze. Inainte de a fi piloti, suntem oameni si nu putem fi de piatra atunci cand ajungem la victime care se zbat intre viata si moarte. Am doi baieti si ma gandesc mereu la ce este in sufletul unui parinte care isi vede copilul in suferinta. La aterizarea elicopterului SMURD, sperantele celor care se afla la un pas de moarte cad asupra medicilor de care sunt preluati. Datoria noastra este sa asiguram siguranta zborului, iar munca noastra se termina atunci cand aterizam. Greul este preluat de medici. Cu toate sacrificiile, este o meserie frumoasa si ma bucur ca unul din fiii mei imi calca pe urme", a spus Ovidiu Petre, pilot elicopter SMURD. Pilotii recunosc ca elicopterul SMURD se piloteaza mai greu, membrele acestora fiind in continua miscare. La primirea unei solicitari, acestia primesc informatii cu privire la conditiile meteo, dupa care incep cursa contracronometru.

Pilotii mai tineri invata sa fure meserie

Pe langa munca depusa in cadrul serviciului SMURD, pilotii au sub aripa lor tineri care incearca sa fure meserie din mers. Zilnic se fac zboruri de antrenament, prin care viitorii piloti sunt pregatiti pentru a prelua stafeta. Membrii echipajului sunt veniti la Iasi din Bucuresti, Cluj, Tulcea, prin rotatie. La doar 26 ani, un tanar a ajuns din Bucuresti la Iasi pentru a se ocupa de partea tehnica a elicopterului timp de o saptamana. "Inainte de a decola, trebuie sa efectuez toate verificarile de rutina pentru a asigura un zbor fara incidente si fara defectiuni tehnice. Initial mi-am dorit sa ajung pilot, dar conjunctura a facut sa nu-mi pot atinge acest vis. Am ramas tot in domeniu, pentru ca iubesc aparatele de zbor, chiar daca sunt constient ca intr-o zi voi vrea sa-mi fac propria familie. Este o meserie care te poarta mereu pe drumuri si mai tot timpul la inaltime", a spus Marius Ilie. Cadrele medicale au rolul de a face tot posibilul ca pe timpul zborului, pacientul sa ramana intr-o stare stabila. Sunt momente in care medicii simt cum viata victimelor se scurge, in ciuda tuturor eforturilor depuse. Interventiile elicopterului SMURD sunt salvarea celor cazuti in inconstienta. "La fiecare misiune ne punem increderea in piloti pentru a ne intoarce cu totii vii de la interventie. Pe elicopter suntem o echipa si formam un front comun pentru a ne indeplini scopul. Nu trebuie sa existe divergente si nici o lipsa de sincronizare. Fiecare minut poate insemna o sansa pierduta in salvarea unei vieti omenesti", a punctat conf. dr. Diana Cimpoesu, medic sef UPU-SMURD.

[Imagine: Jurnalul_secret_al_celor_mai_puternici_o...Iasi_4.jpg]

SURSA:http://www.bzi.ro/exclusiv-jurnalul-secr...deo-327150
16-11-2012 02:07 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Valentin P Offline
Veteran
*****

Mesaje: 1,384
Alăturat: Jun 2011
Locatie:
Thanks: 685
Given 890 thank(s) in 357 post(s)

Mesaj: #9
RE: Salvaţi cu elicopterul
Elicopter SMURD în misiune la Bumbești Jiu

Un elicopter de tip EC 135 din dotarea Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Administraţiei şi Internelor a decolat astăzi, 16 noiembrie a.c., în jurul orei 11:00, de la București, pentru executarea unei misiuni umanitare în localitatea Bumbești Jiu.

Intervenţia elicopterului a fost solicitată pentru transportul medical de urgenţă a unei persoane rănite în urma deflagrației unui bloc de garsoniere din Bumbești Jiu.

Elicopterul va ateriza în jurul orei 14:30, în Bucureşti, pe stadionul Dinamo, pacientul fiind transportat la Spitalul de Oftalmologie pentru îngrijiri de specialitate.

La bordul aeronavei se află un echipaj de zbor din cadrul Inspectoratului General de Aviaţie si o echipă medicală din cadrul U.P.U. SMURD Bucureşti, compusă din 1 medic si 1 asistent.
Sursa:Flux de stiri al M.A.I.
Undecided Din ce am vazut la tv se pare ca este un pompier (comandantul gărzii de intervenţie la secţia de pompieri Turceni).
17-11-2012 03:35 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Valentin P Offline
Veteran
*****

Mesaje: 1,384
Alăturat: Jun 2011
Locatie:
Thanks: 685
Given 890 thank(s) in 357 post(s)

Mesaj: #10
RE: Salvaţi cu elicopterul
Salvaţi cu elicopterul

[Imagine: 270066_492562084097696_893316064_n.jpg]

Salvarea cu elicopterul este cea mai costisitoare.Avem nevoie de situatie meteo.

Pentru a zbura este nevoie sa se cunoasca cele trei stari ale cerului:

-Plafonul de nori;
-Vantul;
-Vizibilitatea(Pacla,Ceata in zone de vai,lacuri,rauri sau paduri).
Zborul trebuie sa se desfasoare in conditii de vizibilitate.Daca baza norului are plafon la 100-200m,nu se poate face salvare cu elicopterul.Trebuie sa fie un vant prielnic de pana in 10m/s.La viteze ale vantului mai mari de 10m/s elicopterul se poate rasturna.La vant de 5m/s vantul nu trebuie sa fie in rafale la 3-4m.Elicopterul trebuie sa aiba "vant de fata" pentru a avea portanta.La fel elicopterul cand salveaza trebuie sa aiba "vant de fata".La 2-3m fata de sol vantul este mai slab decat mai sus de aceasta inaltime cand vantul creste in intensitate.Vantul se masoara pe diferite inaltimi.

Interventia cu elicopterul
La avion abordarea(apropierea de aparat) se face prin spate iar la elicopter abordarea se face pe la botul aparatului.
Apropierea de aparat se face la semnalul echipajului de pe elicopter.Elicopterul are nevoie de o platforma de aterizare sau suprafata plana de 20 pe 20m.Trebuie sa mentina o distanta de 100m fata de stalpi sau pomi.Elicopterul nu poate ateriza intre blocuri pentru ca se formeaza curenti turbionari si aparatul poate sa se prabuseasca.Elicopterul lucreaza cu fata in vant.Locul unde trebuie sa aterizeze elicopterul trebuie sa fie semnalizat.Maneca de vant ne indica intensitatea si directia vantului(maneca de vant este slaba la viteze ale vantului de 0,1-2m/s).
Elicopterul pentru a ateriza trebuie sa fie coordonat de o persoana care sa stea cu spatele in vant si sa indice locul de aterizare.Pilotul vine cu fata catre cel care semnalizeaza aterizarea.Bratul stang in fata este un semnal care nu permite aterizarea elicopterului.Noaptea se lucreaza cu lanterne rosii sau verzi.
Cand se intervine de mai multe ori cu elicopterul trebuiesc asigurate mai multe puncte de aterizare.Un elicopter poate avea o autonomie de zbor de aproximativ 800-1000km,un factor important il reprezinta greutatea.

Pilotul elicopterului are nevoie de un conducator de zbor care sa cunoasca:

-raionul de decolare(aerodrom,aeroport);
-raionul de aterizare;
-raionul de interventie;
-raionul de aterizare de rezerva(atunci cand vremea este schimbatoare se schimba si zona de actiune sau de aterizare).
Cand se ridica de la sol o persoana accidentata cu cablu acea persoana trebuie sa fie fixa pentru a nu produce o miscare de rotatie,daca totusi se produce acea miscare de rotatie in jurul axei se tin bratele putin in directia opusa pentru a opri miscarea de rotatie.
Lucrul pe apa este mai dificil decat pe uscat.Nu orice pilot de linie poate fi un bun pilot la punct.
04-12-2012 06:36 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Săritură forum:




Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Topic despre bancuri (in ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 05:24 PM
» Mesaje: 335
» Vizualizări: 168288
Tehnică de intervenție ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 05:01 PM
» Mesaje: 184
» Vizualizări: 127887
S.V.S.U. Codlea / jud.Bra...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 07:03 AM
» Mesaje: 5
» Vizualizări: 4712
Asociaţia Sportivă a Po...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
20-07-2019 08:23 AM
» Mesaje: 395
» Vizualizări: 377143
OMAI nr.177/ 2016 privind...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
19-07-2019 07:11 PM
» Mesaje: 12
» Vizualizări: 23034
Departamentul pentru Situ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
19-07-2019 06:49 PM
» Mesaje: 46
» Vizualizări: 61253
Prietenii pompierilor...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
19-07-2019 06:02 PM
» Mesaje: 95
» Vizualizări: 60492
Regulamentul de organizar...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
19-07-2019 06:55 AM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 790
Scafandri pompieri
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
18-07-2019 09:40 AM
» Mesaje: 63
» Vizualizări: 56054
Legea nr. 59/2016 privind...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
17-07-2019 01:46 PM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 3932

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro