Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Chestionar: Pro sau contra proiectului legii pensiilor ?
Pro
Contra
[Arată rezultate]
Notă: Acesta este un chestionar public, alţi utilizatori vor putea vedea ce aţi votat.
Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 7 voturi - 3.86 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pensii militare
Autor Mesaj
Doru Offline
Administrator
********

Mesaje: 821
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 1222
Given 740 thank(s) in 148 post(s)

Mesaj: #71
RE: Pensii militare
CE SE SCHIMBĂ DE FAPT ÎN LEGEA PENSIILOR MILITARE




Afla cum sa te comporti pe forum
10-12-2015 11:44 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: faninter
faninter Offline
Membru experimentat
***

Mesaje: 108
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 46
Given 38 thank(s) in 28 post(s)

Mesaj: #72
RE: Pensii militare
Parerea mea e ca asta se si doreste, cine vrea sa iasa din sistem acum, prin pensionare, are posibilitatea sa o faca pana se aproba in parlament OUG de modificarea legii 233/2015

Uneori cred, alteori nu, ca cei ce se tem de cea ce spera, si spera stiind ca se tem.
11-12-2015 12:44 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
fire'sangel Offline
Membru junior
**

Mesaje: 21
Alăturat: Jan 2011
Locatie:
Thanks: 13
Given 11 thank(s) in 5 post(s)

Mesaj: #73
RE: Pensii militare
Deci pana la urma, nu o sa mai fie 140% , ci undeva la 100%, cam asta e modificarea.
Si ce spunea la urma, au 2 posibilitati cei care vor sa iasa, sa profite de timpul lung (aprox 6 luni) pana la aprobarea legii noi si sa iasa dupa legea veche, sau sa mai astepte 6 luni sa creasca cu 10% salariul si sa iasa cu el marit.
11-12-2015 05:37 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,771
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4772
Given 11741 thank(s) in 5343 post(s)

Mesaj: #74
RE: Pensii militare
Precizări privind pensiile militare
Autor: MApN

Citat:Prevederile cuprinse în Ordonanţa de Urgenţă adoptată de Guvernul României miercuri, 9 decembrie, cu referire la modificarea şi completarea Legii nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat, sunt rezultatul mai multor etape de negocieri la care au participat echipe de specialişti din Sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, împreună cu reprezentanţi ai structurilor sindicale şi asociative din sistem, precum şi ai pensionarilor militari.

Misiunea asumată de echipa interministerială de specialişti a fost aceea de a remedia blocajele şi dificultăţile de natură legală şi procedurală manifestate în punerea în aplicare a noii legi a pensiilor militare de stat.

Legea nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat va intra în vigoare la 1 ianuarie 2016, de aceea era absolut necesar să se găsească o formulă care să fie adoptată până la sfârşitul anului şi care să creeze condiţiile aplicării acesteia, într-o formă sustenabilă şi previzibilă, într-o manieră care să asigure echilibrul, coerenţa, realismul, dar şi justa recompensare a rigorilor, constrângerilor şi riscurilor specifice carierei militare.

A fost nevoie de clarificarea unor prevederi ale legii, care nu asigurau tratamentul unitar, just şi echitabil între toţi militarii, atât între cei care urmează să se pensioneze, cât, mai ales, între aceştia şi cei deja pensionaţi.

Prin modificările survenite în cursul procesului legislativ al adoptării Legii nr. 223 din 2015 privind pensiile militare de stat, se creaseră contradicţii de reglementare. Astfel, legea prevedea, la art. 2 lit. b) principiul egalităţii în stabilirea drepturilor, potrivit căruia se asigură un tratament nediscriminatoriu persoanelor aflate în aceeaşi situaţie juridică, însă lăsa posibilitatea luării în considerare, la stabilirea bazei de calcul, a unor venituri conjuncturale, de natură nesalarială, neaccesibile tuturor cadrelor militare, conducând astfel la stabilirea unor pensii foarte diferite în cuantum pentru militari care au avut cariere cvasiidentice.

În ceea ce priveşte modificările aduse nivelului de pornire a calculului pensiei, principiul avut în vedere este acela al evaluării juste a importanţei carierei militare, cadrele fiind astfel motivate şi cointeresate să dezvolte evoluţia profesională pe durate cât mai mari, în consonanţă şi cu interesele instituţiilor angajatoare. Big Grin Concret, pornind de la pragul de 65% stabilit pentru o vechime cumulată de 25 de ani, militarii primesc procente pentru fiecare an lucrat peste această limită, până la maximum 85%. Mai mult, la cuantumul pensiei stabilite astfel se adaugă, potrivit Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare, un spor de până la 20% pentru militarii care au îndeplinit serviciul militar cel puţin 25 de ani.

Totodată, precizăm că, prin modificarea legii, neintrată încă în vigoare, nu au fost afectate dispoziţii care protejează drepturile deja câştigate de beneficiari, respectiv menţinerea în plată a cuantumului mai avantajos, precum şi posibilitatea de a opta pentru modul de calcul mai favorabil pentru o perioadă de cinci ani de la aplicarea legii. Au fost, de asemenea, menţinute prevederile referitoare la restituirea sumelor de care au fost privaţi unii pensionari în momentul trecerii la sistemul public de pensii.

Aceste abordări vin să garanteze faptul că niciunui pensionar militar nu îi vor fi, în niciun caz, diminuate veniturile aflate în plată.
SURSA : http://www.armataromaniei.ro/

CONDOLEANTE LEGII NR. 223/2015 PRIVIND PENSIILE MILITARE DE STAT!
Frumoasa tara pacat ca-i locuita, cinci legi diferite in patru ani pentru ce? Pentru nimic. Acum realizăm încă odată cât de "puternici" sunt Parlamentul și președintele României dacă un guvern de ”tehnocrati perciunați” format în grabă își permite sa modifice prin ordonanță de guvern o lege adoptată în unanimitate în Parlament și promulgată de președinte. green6 Multumesc, Doamne că mi-ai luminat calea ...și am ieșit la pensie la timp.

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 11-12-2015 06:54 AM de Covalciuc Bogdan.)
11-12-2015 06:51 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Doru , lukian , pompier_talpas , Sea Protect Group FIRE Midia
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,771
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4772
Given 11741 thank(s) in 5343 post(s)

Mesaj: #75
RE: Pensii militare
Dacă perciunații tehnocrați nu schimbă legea ..asa ar fi normal să fie ...dacă ...Angel

Citat:vineri, 18 decembrie 2015
INFORMARE PRIVIND CALCULUL PENSIEI, ELEMENTE SALARIALE CARE SE IAU IN CALCUL.

SINDICATUL NAŢIONAL AL POLIŢIŞTILOR ŞI PERSONALULUI CONTRACTUAL DIN M.A.I.
INFORMARE
Pentru a înlătura eventualele interpretări greşite privind calculul pensiei, conform prevederilor Legii nr. 223/2015, vă prezentăm, mai jos, elementele salariale care se iau in calcul, după cum urmează:
- Salariul de funcţie
- Salariul de grad
- Gradaţia
- Indemnizaţie de comandă
- Spor dispozitiv de luptă
- Spor de fidelitate
- Spor confidenţialitate
- Spor de pericol deosebit
- Spor de condiţii grele (antenă)
- Spor de izolare
- Spor de incordare psihică foarte ridicată (poliţie judiciară)
- Indemnizaţie frontieră
- Salariul de merit
- Spor pentru lucrări de excepţie
- Majorare de 75 % pentru sâmbete, duminici şi sărbatori legale
- Majorare C.A.S.
Elementele salariale de mai sus ne-au fost furnizate de Casa de pensii a M.A.I.
De asemenea, alte elemente care se iau în calcul la stabilirea pensiei sunt:
1. Numărul de ani lucrați în condiții speciale, deosebite sau normale.
2. Numarul de ani ai școlilor militare absolvite (se calculeaza la conditii normale).
3. Numarul de ani lucrati anterior intrarii în sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională (in principiu, se calculeaza la conditii normale).
4. 65% din baza de calcul prevăzută la art. 28 din Legea nr. 223/2015, modificată prin OUG din data de 09.12.2015.
5. Sporul prevăzut la Art. 108 din Legea nr. 223/2015, modificată prin OUG din data de 09.12.2015. – Pentru militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special care au plătit contribuție la Fondul pentru pensia suplimentară și/sau contribuția individuală la buget la stabilirea, recalcularea sau actualizarea pensiei militare se acordă un spor de: a) 3% pentru o vechime a contribuției între 5-15 ani; b) 6% pentru o vechime a contribuției între 15-25 ani; c) 9% pentru o vechime a contribuției peste 25 de ani.” (se calculează doar pentru polițiștii care peste 25 de ani în anul 2011).
6. Art. 11 alin. (3) din Legea nr. 85/1995 privind statutul cadrelor militare (art. 29 alin.(3) din Legea nr. 360/2002) (3) Pensionarii militari decoraţi cu ordinul "Meritul Militar" clasele a III-a, a II-a şi I beneficiază de un spor de 10%, 15% şi, respectiv, 20% al cuantumului pensiei.
În continuare, vă prezentăm modalităţi de calcul al pensiei, pe categorii de personal şi condiţii de muncă.



Alte exemple:
Vechime 25 ani condiții speciale si vârsta de minim 47,5 ani (pentru cei care ar trebui să iasă la vârsta de 60 de ani).
- La cei 25 de ani se adună nr. de ani rezultati din condiițiile speciale - 12,5 ani = 37,5;
- Rezultatul de 37,5 se aduna cu nr. de ani ai școlii militare + numarul de ani lucrați anterior intrării în sistemul de ordine publică, siguranță națională; ex: 37,5 + 2 = 39,5.
- Din suma rezultată se scade nr. de ani lucrați efectiv: 39,5-25=14, 5 ani.
- Rezultatul de 14,5 ani se aduna cu baza de calcul 65%: 65+14,5 = 79,5 ani.
- Suma de 79,5 ani se înmulțește cu sporul de la art. 108 de 3,6, sau 9%; ex: 79,5 x 1,06 = 84, 27%. (s-a luat în calcul sporul de 6%)
- Suma rezultată de 84, 27% se înmulțește cu ordinul militar (10,15 sau 20%).
Ex: 84,27% x 1,20% = 101,124%. (s-a luat în calcul sporul de 20%)
Vechime 26 ani condiții deosebite.
- La cei 26 de ani se adună nr. de ani rezultati din condiițiile deosebite - 7,5 ani = 33,5;
- Rezultatul de 33,5 se aduna cu nr. de ani ai școlii militare + numarul de ani lucrați anterior intrării în sistemul de ordine publică, siguranță națională (dacă există); ex: 33,5 + 2 = 35,5.
- Din suma rezultată se scade nr. de ani lucrați efectiv: 35,5-26=9, 5 ani.
- Rezultatul de 9,5 ani se aduna cu baza de calcul 65%: 65+9,5 = 74,5 ani.
- Suma de 74,5 ani se înmulțește cu sporul de la art. 108 de 3,6, sau 9%; ex: 74,5 x 1,06 = 78,97 %. (s-a luat în calcul sporul de 6%)
- Suma rezultată de 78,97 se înmulțește cu ordinul militar (10,15 sau 20%).
Ex: 78,96% x 1,20% = 94,76%. (s-a luat în calcul sporul de 20%)
În situația în care există perioade diferite de condiții (speciale si deosebite), se calculeaza separat pentru fiecare perioadă, iar sumele se aduna.
Vechime 26 ani (10 conditii deosebite + 16 condiții speciale)
- 10 ani + 2,5 =12,5 ani și 16 ani + 8 = 24 ani; 24 + 12,5 = 36, 5 ani
- 36,5 + 2= 38,5 ani
- 38,5 – 26 =12,5 ani
- 65 + 12,5= 77,5
- 77,5 x 1,06 = 82,15
82,15 x 1,20%= 98,58%
BIROUL EXECUTIV CENTRAL AL S.N.P.P.C.
SURSA : http://scmdfiliala1bihor.blogspot.ro/

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
19-12-2015 06:46 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,771
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4772
Given 11741 thank(s) in 5343 post(s)

Mesaj: #76
RE: Pensii militare
Precizări privind stabilirea și recalcularea pensiilor potrivit Legii nr. 223/2015

Citat:Începând cu data de 01.01.2016 a intrat în vigoare Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările şi completările ulterioare.
Principalele elemente de noutate aduse de acest act normativ sunt:

1) Baza de calcul pentru stabilirea şi recalcularea pensiilor militare de stat o reprezintă media soldelor brute realizate la funcția de bază în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, actualizate la data deschiderii sau recalculării dreptului de pensie, la alegerea pensionarului.
Din baza de calcul fac parte sporuri, indemnizaţii, compensaţii şi alte drepturi incluse în solda lunară brută cu excepţia celor prevăzute la art. 28 alin. (1) din Legea nr. 223/2015.

2) Algoritmul de calcul al pensiei militare constă în aplicarea unui procent de maxim 85% asupra bazei de calcul, acesta fiind stabilit astfel:
- 65% pentru 25 de ani de vechime cumulată;
- 1% din baza de calcul pentru fiecare an care depășește vechimea cumulată de 25 ani;
- un spor de 3%, 6% sau 9%, potrivit legii, pentru contribuția la Fondul pentru pensia suplimentară și/ sau contribuţia individuală la buget.
Valoarea astfel obținută se majorează prin adăugarea sporului procentual acordat pentru Semnul Onorific în Serviciul Patriei de 10%, 15% sau 20%, conform Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare.
Prin această modalitate de calcul, cuantumul pensiei militare de stat poate fi de maxim 93,5%, 97,75% sau 102% din baza de calcul, respectiv media soldelor brute realizate la funcția de bază în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate, în funcţie de Semnul Onorific în Serviciul Patriei deţinut.

3) Pensiile militarilor stabilite, revizuite, recalculate sau plătite conform legislaţiei anterioare devin pensii militare de stat şi se recalculează în raport cu vechimea valorificată prin ultima decizie de pensie şi baza de calcul actualizată conform prevederilor care reglementează salarizarea militarilor, acest proces urmând a se finaliza în termen de maxim 24 de luni de la intrarea în vigoare a legii.
În acest sens, începând cu luna ianuarie 2016, vor fi parcurse următoarele etape:
informarea pensionarilor, prin intermediul unui mesaj inscripţionat pe taloanele de pensie, de către Casa de Pensii Sectorială, despre necesitatea formulării opţiunii scrise privind alegerea celor 6 luni în funcţie de care se stabileşte baza de calcul;
comunicarea prin intermediul ACMRR şi al unităţilor centrale şi teritoriale a unor clarificări necesare pentru consilierea pensionarilor în procesul de recalculare;
completarea de către pensionari a unei cereri, pe suport hârtie, cuprinzând opţiunea celor 6 luni alese ca bază de calcul şi transmiterea acesteia la Casa de Pensii Sectorială, până la finele lunii iunie 2016. În cazul în care aceştia nu îşi exprimă opţiunea în acest termen, se utilizează ultimele 6 luni de activitate;
centralizarea opţiunilor pensionarilor la nivelul Casei de Pensii Sectoriale şi transmiterea de către aceasta la unităţile militare care au eliberat adeverinţele de venit pentru recalcularea pensiilor, în vederea detalierii şi actualizării veniturilor care constituie baza de calcul;
recalcularea pensiilor şi emiterea deciziilor de pensie de către Casa de Pensii Sectorială în baza adeverinţelor cu veniturile actualizate;

În cazul în care se constată diferenţe între cuantumul pensiilor recalculate şi cuantumul pensiilor aflate în plată, va fi păstrat în plată cuantumul cel mai avantajos beneficiarului de pensie militară de stat.
Astfel nicio pensie aflată în plată nu va scădea.

Pensiile astfel recalculate se plătesc începând cu luna următoare emiterii deciziei de pensie şi se cuvin începând cu data de 1 ianuarie 2016.

Proiectele ordinelor comune privind Metodologia de întocmire a dosarului de pensionare și Procedurile de recalculare și actualizare a pensiilor militare de stat sunt în fază avansată de elaborare și avizare în cadrul instituțiilor cu atribuții în acest domeniu.

4) În termen de 5 ani de la intrarea în vigoare a legii, militarii care vor ieşi la pensie în această perioadă pot opta pentru modul de calcul prevăzut de Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, dacă acesta este mai avantajos.

5) Diferenţele rezultate între cuantumul pensiilor cuvenite pentru luna decembrie 2010 şi cele stabilite în baza Legii nr. 119/2010, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se restituie titularilor la cererea acestora, în mod eşalonat, pe o perioadă de cel mult 2 ani de la data de 01.01.2016, în baza normelor aprobate prin hotărâre a guvernului, act normativ aflat în procesul de avizare și aprobare.

6) Începând cu data de 01.01.2016, toate pensiile militare de stat se majorează cu 5%, în conformitate cu prevederile art. 14 alin. (2) din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum și unele măsuri fiscal-bugetare.
De asemenea, prin aplicarea prevederilor noului Cod Fiscal vor rezulta și creșteri ale cuantumului pensiei nete puse în plată, determinate de modificarea deducerilor din venitul din pensie, astfel:
Baza lunară de calcul a contribuției de asigurări sociale de sănătate o reprezintă numai partea din venit care depășește valoarea, întregită în plus la un leu, a unui punct de pensie stabilit pentru anul 2016, respectiv 871,7 lei;
Suma neimpozabilă lunară crește la 1050 lei.

7) Cuantumul pensiilor militare de stat se actualizează ori de câte ori se majorează soldele de grad şi/ sau soldele de funcţie ale militarilor. În situaţia în care în acelaşi an au loc și indexări se aplică dispoziţiile cele mai favorabile.
SURSA : http://www.sri.ro/

Legea 223/2015 privind pensiile militare de stat. Pensiile militare de stat LINK http://forum.pompierii.info/subiect-pens...5#pid38145

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
07-01-2016 10:17 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Doru
Karin Offline
Moderator
*******

Mesaje: 132
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 1951
Given 2626 thank(s) in 795 post(s)

Mesaj: #77
RE: Pensii militare
IN ATENTIA PENSIONARILOR M.A.I
Citat:COMUNICAT
Nr. 5 din 5 ianuarie 2016
În condiţiile intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, ministrul afacerilor interne, Petre Tobă, a dispus o serie de măsuri pentru informarea pensionarilor MAI referitor la noile prevederi legislative, printre care şi înfiinţarea unei linii telefonice speciale. Linia telefonică 021 264 8505 va funcţiona de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 - 16.00, fiind gestionată de specialişti ai Casei de Pensii a Ministerului Afacerilor Interne.
Totodată, MAI a luat măsurile necesare pentru ca pe talonul de pensie pe care pensionarii îl vor primi în luna ianuarie 2016 să se introducă o menţiune prin care aceştia sunt informaţi că, până la data de 30.06.2016, îşi pot exprima opţiunea cu privire la perioada de timp avută în vedere pentru realizarea recalculării pensiei, conform art. 109 sau 110 din Legea nr. 223/2015.
Cei interesaţi pot transmite solicitări de informaţii privind noul cadru legal aplicabil pensiilor militare la adresa de e-mail casapensii@mai.gov.ro sau la adresa de corespondenţă a Casei de Pensii a MAI - Bucureşti, Strada George Georgescu nr. 3, sector 4, Cod Poştal 040131.
În plus, pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne, http://www.mai.gov.ro, pe prima pagină, la secţiunea ”UTILE”, a fost creat un link către pagina Casei de Pensii a MAI (http://www.mai.gov.ro/index03_3_04.html), unde pot fi găsite informaţii referitoare la noile prevederi legale privind pensiile militare, răspunsuri la întrebări frecvente şi modalităţile de contact ale specialiştilor de la Casa de Pensii a MAI.
Aceste iniţiative au ca scop sprijinirea celor care doresc să beneficieze de prevederile acestei legi, informarea rapidă şi corectă a pensionarilor MAI şi creşterea nivelului de transparenţă privind implementarea şi aplicarea noii legislaţii în domeniul pensiilor militare de stat.
DIRECŢIA INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE MAi

Facebook Pompierii Fagaras

"Pompierii nu mor niciodata, ei ard pentru eternitate in inimile oamenilor ale caror vieti le-au salvat " - Susan Diane Murphree


13-01-2016 12:20 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews , Doru
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,609
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 4948
Given 3186 thank(s) in 1919 post(s)

Mesaj: #78
RE: Pensii militare
Este MAI-ul laudat pentru transparenta ....ma lasi Big Grin

Ordine şi precizări ale MApN

Citat:Astăzi despre M-123/2015
Aşa cum spuneam acum câteva zile, nici nu a început bine anul şi Ministerul Apărării Naţionale ne-a bombardat cu ordine şi precizări privind calcularea pensiei, normele de aplicare, etc etc. Trebuie să recunoaştem că e mai bine decât nimic, aşa că gestul în sine este de apreciat şi nu ne cade nasul să spunem asta. Numai că atunci când documentele respective sunt incomplete sau propagandistice sau conţin unele prevederi neplăcute, parcă nu îţi mai vine să te bucuri.
Am luat la puricat Ordinul Ministrului numărul 123/2015 ca şi Informaţiile esenţiale privind aplicarea L-223 şi am constatat unele aspecte care m-au pus pe gânduri.
1. Prima întrebare pe care mi-am pus-o este de ce a simţit nevoia domnul ministru să elaboreze alte norme privind încadrarea în condiţiile de muncă. Iniţial am crezut că acestea se schimbă sau că vom avea în sfârşit ocazia să aflăm şi noi, pensionarii, în ce grupe de muncă ne încadrăm, care sunt criteriile şi cine beneficiază de ele, deci că se va desecretiza celebra anexă 1. Canci ! Păstrând prostul obicei introdus de Oprea et Co, actualul ministru, probabil sfătuit de aceiaşi consilieri continuă să trateze pensionarii cu secretomanie, deşi MODUL DE CALCUL A PENSIEI NU CONSTITUIE UN SECRET DE STAT , NICI MĂCAR DE SERVICIU. Şi atunci se pune întrebarea de ce se păstrează acea anexă la secret? Conducerea ministerului ar spune că nu e bine să ştie civilii care sunt aceste criterii, pentru că vezi Doamne, ar isca discuţii. Ce discuţii ? Este ceva ilegal în ele? Este ceva gen pensiile parlamentarilor? Nu. Oricum, civilii ar trebui să înţeleagă că aşa cum militarii nu pot beneficia de unele drepturi la care toată societatea civilă are acces, au şi drepturi care să compenseze aceste interdicţii şi cu asta basta. Dacă însă vom continua să păstrăm o secretomanie prost aplicată, vom alimenta insinuările sau atacurile la adresa pensiilor militare pe care unii le cataloghează drept pensii speciale. Să fim serioşi şi să clarificăm acest aspect odată pentru totdeauna: pensii speciale sunt cele ale magistraţilor, parlamentarilor, „aleşilor neamului” ŞI NU AU NICI LOGICĂ NICI BUN SIMŢ ŞI NIMIC SFÂNT şi nici corespondent în nici o ţară din lume. Militarii au pensii militare aşa cum există şi în alte ţări membre NATO. Adevărul este că acea anexă este ţinută la secret pentru a se putea face cu ea ce s-a făcut în perioada Oprea când pensiile au fost calculate după bunul plac al condeierilor sau apartenenţa la UNPR.

La fel de adevărat este că aceleaşi norme mai prevăd şi unele aberaţii prin care unele funcţii ale celor din servicii sau de pe la birouri privilegiate au fost încadrate la „alte condiţii” sau speciale fără nici o justificare, doar aşa pentru că ochii albaştri si-au impus punctul de vedere.

Această anexă este practic secretizată pentru a nu şti militarii, nu civilii ce conţine şi a nu se isca discuţii interne. Aşa s-a făcut că datorită unui ordin interpretativ dar ilegal al domnului -îmi vine greu să spun general- Seserman mulţi pensionari nu au putut beneficia şi nici măcar avea cunoştinţă de prevederile HG-1019 CARE COMPLETA, NU MODIFICA ŞI NICI ÎNLOCUIA HG -1294. Datorită acestor secrete şi secretizări, pensia multor militari a fluctuat fără nici o explicaţie, după cum bătea vântul iar deciziile de pensionare curgeau câte 2-3 într-un plic. Este timpul să se pună capăt acestei bătăi de joc şi să se dea dreptul militarilor să ştie cum li se calculează pensia, FIE CĂ SE DESECRETIZEAZĂ ANEXA ŞI TOATE DOCUMENTELE PRIVIND CALCULUL PENSIEI, FIE CĂ ACESTE DOCUMENTE SE PUN LA DISPOZIŢIA PENSIONARULUI, SPRE STUDIU, ÎN CMZ-uri, pentru că ESTE NECONSTITUŢIONAL SĂ CALCULEZI SALARIUL SAU PENSIA CUIVA FĂRĂ A-I DA DREPTUL SĂ VERIFICE DACĂ DOCUMENTELE ŞI CALCULELE SUNT CORECTE.
2. Faţă de precedentul ordin, M116/2012, abrogat prin prezentul ordin, se constată următoarele date, unele pozitive, altele negative, după cum urmează:
 Pozitive:
a. Art.5(1) prevede că locurile de muncă în condiţii deosebite, speciale şi alte condiţii se stabilesc de comandantul fiecărei structuri, la propunerea unei comisii din care fac parte 6 ofiţeri. În vechiul ordin, această comisie nu exista, comandantul având drept de viaţă şi de moarte.
b. Art6(1)specifică faptul că veridicitatea datelor din fişa cu evidenţa locurilor de muncă ale personalului este certificată de şeful structurii resurse umane a fiecărei unităţi, cu semnătură şi notarea „certific exactitatea datelor” ceea ce duce la o asumare a răspunderii de către cineva, nu ca până acum, când nimeni nu era responsabil şi nu putea fi tras la răspundere pentru greşelile în calculul pensiei.
c. Art.9(1,2) dă dreptul celor care participă la cursuri de specialitate să beneficieze de condiţiile specifice locului unde şi-au desfăşurat cursurile şi activităţilor desfăşurate. Până acum, cei care participau la cursuri sau specializări, erau trecuţi pe perioada respectivă la condiţii normale, indiferent că erau cursuri DIU, de bucătari sau cursuri unde se făcea paraşutism, alpinism sau scufundări.
d. Art 9(3) prevede că cei care au făcut parte din comisiile de asanare beneficiază pe tot anul de „alte condiţii” dacă au efectuat cel puţin o astfel de activitate în anul respectiv.
e. Art.10(5) prevede de asemenea că certificarea datelor cu privire la locurile de muncă transmise de unităţile unde a fost detaşat militarul se face atât de şeful de cadre cât şi de comandantul unităţii, cu semnătură şi ştampilă, asigurând astfel o mai mare responsabilitate pentru cel care până acum semna ca primarul.
 Negative :
a. Art 6(6) prevede că fişa de evidenţă cu locurile de muncă se întocmeşte pe baza documentaţiei existente la unitate (pentru cei care urmează să iasă la pensie) sau a adeverinţei eliberate de unităţile deţinătoare de arhive sau memorii, (pentru cei deja pensionaţi) la cererea beneficiarului. „ Adeverinţele se solicită de către persoanele interesate unităţilor militare în care au fost încadrate ori structurilor care au preluat arhivele unităţilor militare desfiinţate, transformate sau redimensionate, numai pentru situaţiile în care condiţiile de muncă deosebite, condiţiile speciale şi alte condiţii nu rezultă cu certitudine sau nu au fost evidenţiate în memoriul original/dosarul personal.” Întrebare de baraj pentru domnul ministru Motoc, cel care a semnat acest ordin verificat juridic- probabil – de domnul Maciu: de unde ştie beneficiarul pensionar dacă datele “ nu rezultă cu certitudine sau nu au fost evidenţiate în memorial original,, atâta vreme cât nu este deţinător de arhivă şi nici nu are acces la criteriile de stabilire a condiţiilor de muncă, anexa fiind secretizată? Domnule ministru, ce spuneţi nu stabiliţi o responsabilitate şi pentru cei care semnează ordine fără să le înţeleagă?
b. Art.6(8) prevede că : „Pentru situaţiile în care condiţiile de muncă deosebite, condiţii speciale şi alte condiţii nu rezultă cu certitudine, nu au fost evidenţiate în memoriul original/dosarul personal ori încadrarea în acestea a fost reconsiderată, centrele militare/ structurile militare care au în păstrare memoriile originale/ dosarele personale ale personalului militar în rezervă/retragere, la cerere, întreprind toate demersurile necesare în scopul obţinerii adeverinţelor de la unităţile militare în care acestea au fost încadrate ori de la structurile care au preluat arhivele unităţilor militare desfiinţate, transformate sau redimensionate.” Aici intervin două aspecte.

Primul este că nu se specifică cine trebuie să facă cererea şi cui anume.

A doua problemă este ca şi în cazul de mai sus- că cel care se presupune că ar trebui să facă cererea, respectiv pensionarul, nu are de unde să ştie dacă datele sunt corecte/complete sau nu, pentru că nu are la dispoziţie nici datele, nici anexa despre care vorbeam. În această situaţie, pensionarul rămâne cu situaţia întocmită greşit sau incomplet. Poate îi spune cineva domnului ministru să facă necesarele corecturi, pentru că noi pensionarii nu putem pune în practică prevederile art 6.
c. Art.13. prevede că „Centrele militare sau structurile militare, care au în păstrare memoriile originale/dosarele personale ale personalului militar în rezervă/retragere, la cererea acestuia, înaintează fişele cu locurile de muncă/adeverinţele caselor de pensii sectoriale ale Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne şi Serviciului Român de Informaţii sau celorlalte instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională.” Întrebare: de ce este nevoit pensionarul să facă această cerere? Ne întoarcem la situaţia din 2010?Nu cumva şi doamna Lupu a rămas pe undeva prin structuri? Domnul Motoc nu cunoaşte sau nu îşi aminteşte scandalul generat de trimiterea pensionarilor pe la unităţile deţinătoare de arhivă? ASTA ESTE REFORMA ŞI REPARAŢIA PE CARE O PROMITE GUVERNUL CIOLOŞ ŞI O APLICĂ DOMNUL MOTOC? Sau domnul Motoc speră ca unii pensionari să nu cunoască sau să nu mai fie în măsură să facă aceste cereri şi astfel bugetul ministerului să aibă “de suferit” cât mai puţin? Sunteţi cinic domnule ministru şi începeţi să semănaţi cu Boc.

3. Există în lege un articol care ridică mari semne de întrebare. Ori eu nu înţeleg şi atunci îmi cer scuze pentru incompetenţă, ori ne aflăm în faţa unei declaraţii ciudate. Art 11 al Ordinului M-123 spune că : „Personalul militar care lucrează în condiţii de muncă deosebite sau condiţii speciale potrivit Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, cu modificările şi completările ulterioare, altele decât cele prevăzute în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 1.294/2001, cu modificările ulterioare, beneficiază de încadrarea în condiţii de muncă potrivit legii.”
Întrebări:
– Care sunt acele prevederi, altele decât cele prevăzute în anexa 1 a HG 1294 ŞI DE CE UNII BENEFICIAZĂ DE UNELE PREVEDERI IAR ALŢII NU? Uită domnul ministru că unul din principiile L- 223 pe care spune că o aplică este EGALITATEA DE TRATAMENT? Să fie oare acele prevederi, cele conţinute de HG-1019? Dacă da, de ce se aplică numai celor ieşiţi la pensie în baza Legii 263 şi nu tuturor pensionarilor aşa cum ar fi trebuit şi cum specifică chiar Legea 223, pentru că aceasta menţionează că toţi pensionarii aflaţi în plată beneficiază de prevederile HG1294 CU MODIFICĂRILE ŞI COMPLETĂRILE ULTERIOARE, deci inclusiv HG-1019, care completează, nu anulează HG-1294. Se face din nou discriminare? Eu ştiam că Seserman a ieşit la pensie, sau a fost reîncadrat pe funcţie civilă, ca alţii, nu spun cine, cumnaţi importanţi.
– Ce înseamnă că aceştia beneficiază de “încadrarea în condiţile de muncă potrivit legii” ? Din modul în care este formulat articolul, rezultă că ori doar ei beneficiază de încadrarea în condiţiile de muncă conform legii, iar ceilalţi nu, ori că aceştia nu au beneficiat până acuma de condiţii de muncă conform legii şi de acuma vor beneficia. ORICUM AR FI, ARTICOLUL RIDICĂ MARI SEMNE DE ÎNTREBARE VIZAVI ATÂT DE INTENŢIILE CÂT ŞI DE EXPRIMAREA CELUI CARE L-A CONCEPUT.
4. Şi acum un alt aspect foarte ciudat, EU I-AS SPUNE PENAL. Deşi nici L-223/2015, nici Ordinul M 123/2015 şi nici OUG 57/2015 nu prevăd nimic despre categoria celor pensionaţi înainte de 2011, PRIVIND CONDIŢIILE DE MUNCĂ, pe pagina MApN la rubrica pensii militare, acolo unde găsim informaţiile privind documentele care dirijează pensiile militare, găsim printre precizările Casei de pensii Sectoriale a MApN la punctul 1, „Informaţii esenţiale pentru beneficiarii Legii nr. 223/2015″, la punctul 5, există indicaţia ca cei care au fost pensionaţi înainte de 1 Ianuarie 2011, să “adreseze o solicitare centrelor militare în a căror rază teritorială îşi au domiciliul, în vederea REÎNCADRĂRII ACTIVITĂŢILOR DESFĂŞURATE ÎN CONDIŢII DE MUNCĂ similar prevederilor aplicabile militarilor în activitate, în conformitate cu legislaţia actuală.” HOPA HENŢ! Cum prevederea respectivă nu este trecută nici în lege şi nici în ordinul ministrului, dar nici explicată, solicit pe această cale celor care au făcut precizarea să specifice în baza cărui ordin au cerut ceva neprevăzut în lege şi nici în metodologie.

Cum mintea încă mă mai duce, pot intui care este motivul acestei cereri. Cei ieşiţi la pensie până în 2011 nu au beneficiat –ÎN MOD ABUZIV ŞI ILEGAL – de prevederile HG -1019 iar acum se urmăreşte –probabil- repararea acestei ilegalităţi, DAR FĂRĂ A SE RECUNOAŞTE OFICIAL CĂ S-AU COMIS ABUZURI. M-aş bucura să fie aşa, dar nu este suficient, pentru că în baza aceleiaşi HG-1019 regimul Oprea, MApN, prin domnul colonel – în rezervă în acest moment, dar şef al CMZ Bucureşti în acel moment- Viorel Stoica a emis în anul 2012 o serie de documente ILEGALE, cu caracter penal numite „completare la fişa cu locurile de muncă” prin care pensiile unor pensionari, care scăzuseră considerabil în urma recalculării şi revizuirii, au fost „ajustate” în aşa fel încât să nu provoace scandal în masă în rândul pensionarilor şi să amelioreze şocul. Numai că odată cu schimbarea regimului, după luna Mai 2012 o comisie a noului ministru a constatat că documentele erau întocmite ilegal pentru că CMZ Bucureşti nu avea nici un drept să elibereze astfel de documente pentru persoane care nu îşi desfăşuraseră activitatea în zona sa de activitate şi astfel începând cu luna Mai pensiile acestora au fost din nou ciuntite şi ei puşi să dea banii înapoi deşi nu ei comiseseră ilegalitatea. Sper că pensionarii îşi mai amintesc calvarul deciziilor din perioada respectivă, calvar datorat aplicării acestei HG după cum ordona partidul de suflet al domnilor Pricină şi Iliescu. Deşi comisia respectivă a constatat emiterea unor documente ilegale, (contrare art 1. Alin 2 din OG1/2011), nici până în ziua de azi emitentul şi semnatarul acelor documente, care au cauzat drame în unele familii, nu a fost tras la răspundere, iar personajul sau personajele îşi mănâncă liniştiţi pensia ca şi domnul Vişinescu până acum un an. Se gândeşte cineva să facă lumină şi dreptate în acest caz domnule Motoc sau mergeţi pe burtă ca şi până acum cu doamna Oti la timonă?

Deci nu cumva această indicaţie venită din partea Casei de Pensii Sectorială a MApN este menită să corecteze greşeala sau abuzul generat de neaplicarea HG-1019 celor pensionaţi înainte de 2011? ÎN ACEST CAZ, REPARAŢIA NU ESTE COMPLETĂ, PENTRU CĂ PENSIONARII TREBUIE SĂ PRIMEASCĂ NU NUMAI DREPTURILE CUVENITE DE ACUM ÎNCOLO CI ŞI PE CELE DE CARE NU AU BENEFICIAT ÎN PERIOADA 2011 -2016, RESPECTIV DIFERENŢELE DINTRE SUMELE DATORATE APLICĂRII HG-1019 ŞI CELE PRIMITE ÎN PERIOADA 2011-2016.
De aceea eu consider că şeful casei de pensii este dator cu lămurirea acestui aspect a acestui punct 5 din informaţiile postate pe pagina MApN, cu atât mai mult cu cât nici în Legea 223/2015 şi nici în OG-57/2015 sau ordinul M-123/2015 nu se face referire la această obligaţie sau prevedere. CINE RĂSPUNDE? Dar pentru ilegalităţile comise şi pierderile de vieţi datorate acestor abuzuri până acum ?

Poate cei care se vor întâlni luni 11.01.2016 pentru a discuta prevederile OUG-57 sau pentru a celebra nu ştiu câţi ani de la înfiinţare, sau pentru a marca o nouă activitate şi a se felicita, vor pune în discuţie şi acest subiect şi vor găsi printre activităţile viitoare şi o sesizare către domnul ministru prin care să solicite lămuririle ŞI REPARAŢIILE de rigoare.
Sugestii :
Având în vedere cele expuse mai sus, sugerez celor care vor să pună în aplicare instrucţiunile, sfaturile şi prevederile ultimelor documente să facă aceste cereri şi să ceară în ele, atât şefului Casei de pensii cât şi şefilor CMZ să aplice prevederile L223/2015, OUG-57/2015 şi ordinului ministrului apărării naţionale M-123/2015 cu privire la calcularea pensiei, fără a specifica ce date trebuie să le înainteze sau să transmită, pentru a nu se trezi cu răspunsuri gen”Datele cerute nu sunt prevăzute în lege, vă rugăm reveniţi cu precizări” sau „datele nu se regăsesc în baza noastră de date, faceţi altă cerere prin care să vă căutăm datele”. Practic, nu e nevoie de aceste cereri atâta vreme cât pensionarul nu ştie ce date există la CMZ sau dacă sunt complete sau nu şi nu ştie nici în ce condiţii beneficiază de condiţii de muncă, anexele fiind secrete, iar Casa de Pensii şi CMZ ul ştiu ce date sunt necesare şi unde să le găsească, din memoriul personal. Cerând însă să aplice prevederile legii, îi obligaţi să îşi ia toate măsurile şi să caute toate datele fără a mai fi nevoie de altă cerere, pentru că ea este acoperită de cererea de a fi respectată legea.

Numai că cei care au întocmit aceste ordine absurde speră ca militarii să nu facă aceste cereri sau speră că până să le „găsească” ei şi să dea răspuns cererilor, pensionarul trece în lumea celor drepţi şi aşa scutesc statul de plata unor drepturi cuvenite.

Pentru a evita acest neajuns recomand celor care fac aceste cereri ( mai ales celor care fac cerere pentru recuperarea unor sume) să specifice în cerere că în cazul în care din motive obiective nu vor putea intra în posesia drepturilor cuvenite, acestea să fie înmânate unuia din membrii de familie, specificând numele şi datele de identificare ale acestuia. În felul acesta Casa de Pensii este obligată să dea aceste drepturi moştenitorului în cazuri de deces. Altfel, aceştia nu vor primi nimic pentru că cererea este făcută în nume personal iar pentru a intra în posesia sumelor (sau a unei părţi din ele) moştenitorii vor trebui să facă şi ei altă cerere, dar legea nu specifică ce se întâmplă în acest caz şi pe acest viciu legislativ contează şi legiuitorul să mai „recupereze” unele sume.

L -223/2015 şi L-241/2013 în conflict de interese
Conform Legii 223,art28 coroborat cu art 60(a) pensionarii trebuie să trimită la CPSperioada pe care doresc să o fructifice pentru calculul pensiei. Pentru aceasta însă, ei trebuie să aibă o situaţie cu veniturile realizate în ultimii 5 ani.
De unde iau pensionarii aceste venituri? Este de presupus că din documentele primite cu ocazia recalculării si revizuirii pensiilor în regimul BOC.



Dar pentru o anumită categorie de pensionari, şi anume cei care au fost vitregiţi de la începutul recalculării şi revizuirii pensiilor, începe un nou calvar pentru că ei sunt din nou puşi în imposibilitatea de a beneficia de prevederile L223, din mai multe motive:
PROBLEMA NUMĂRUL 1 .
Pentru o parte din ei, aşa cum se specifică în expunerea de motive a L-241 a datele nu au fost complete şi deci sunt incorecte, de aceea pentru acestia s-a revenit la cuantumul din Decembrie 2010. Iată ce spune legea în motivarea ei :
“Din cauza distrugerii arhivelor sau deteriorării acestora în timp, nu au putut fi identificate, în termenul prevăzut de legea 119/2010 şi OUG nr 1 /2011, documentele necesare dovedirii în totalitate a veniturilor în cadrul procesului de recalculare sau revizuire, lucru care a avut un impact negativ asupra valorificării dreptului la pensie al beneficiarilor acestor acte normative. Pentru cei în cazul cărora nu s-au putut prezenta acte care să dovedească veniturile obţinute, în funcţie de care s-a calculat pensia de serviciu, s-a utilizat salariul mediu brut pe economie sau cuantumul soldelor de grad şi al soldelor de funcţie minime, corespunzător gradului militar deţinut în acea perioadă.
În consecinţă, pentru un număr însemnat de persoane, din cauză că nu au putut fi dovedite veniturile lunare realizate, din motive independente de voinţa lor, cuantumul pensiei a fost semnificativ diminuat faţă de cel obţinut legal în baza legislaţiei anterioare. “
Scrie negru pe alb deci, în motivarea legii care are valoare de lege ca şi motivarea deciziilor judecătoreşti care stau la baza sentinţelor sau hotărârilor judecătoreşti, de vreme ce au stat la baza elaborării legii, că nu au putut fi găsite sau determinate corect veniturile. Si atunci daca datele sunt incomplete şi incorecte, cum pot aceşti pensionari să stabilească perioada cea mai favorabila? Cine le garantează ca datele primite sunt corecte, atâta vreme cat LEGEA 241 A CONSTATAT CĂ DATELE INTRODUSE NU SUNT CORECTE? CUM REZOLVĂ MINISTERUL SITUAŢIA ACESTOR MILITARI? ESTE NEVOIE DE O REVEDERE A DOCUMENTELOR ACESTOR PENSIONARI , DE COMPLETAREA ŞI ACTUALIZAREA DATELOR, IAR PENTRU ASTA RESPONSABILI SUNT CEI DE LA UNITĂŢI, CMZ ŞI CASA DE PENSII, NU PENSIONARII, AŞA CUM SPUNE CHIAR LEGIUITORUL ÎN MOTIVAREA LEGII.
În plus, mulţi pensionari au primit mai multe situaţii cu veniturile. Cine le garantează care din liste sunt cele corecte? Şi pentru acestia este nevoie de o retrimitere a datelor, care să fie certificate ca fiind corecte, sub semnatură, asa cum prevede M-123/2015, pentru a garanta corectitudinea datelor.
PROBLEMA NR 2
În motivarea legii 223/2015, la paragraful 5, scrie: “ Nici Legea 241/2013 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine public şi siguranţă naţională, considerat ca un act reparatoriu parţial, NU A SOLUŢIONAT INTEGRAL PROBLEMATICA, CREÂND DISCRIMINĂRI PENTRU BENEFICIARII CU PENSII DIMINUATE PRIN NEINDEXAREA ACESTORA. “
Reamintesc faptul că Expunerea de motive din lege face parte din legea însăşi pentru că a stat la baza ei şi a justificat apariţia şi promulgarea legii, are avizul juriştilor camerelor parlamentare şi nu a fost contestată la CCR. Dacă legea a fost acceptată şi promulgată aceasta se datoreşte chiar motivării ei, deci prevederile Motivării legii sunt parte a legii.
În aceste condiţii orice acţionare în instanţă pentru recuperarea sumelor aferente indexării pe perioada 2013-2016 va avea câştig de cauză. De aceea cei care au căzut sub incidenţa L-241 SUNT ÎNDREPĂŢIŢI SĂ CEARĂ MApN pe de o parte să le calculeze şi returneze banii pe care nu i-au primit prin efectele art 2 punctul 4 din L241 DOVEDITĂ CA DISCRIMINATORIE DE ÎNSĂŞI LEGEA 223/2015, iar pe de altă parte să ceară să le fie revăzute, completate şi actualizate veniturile care conform legii 241/2013 nu au putut fi găsite.

Drept urmare a cestei actualizări şi completări, ÎN BAZA ART 109(3) din L -223/2015 acestora TREBUIE SĂ LI SE RECALCULEZE IMEDIAT PENSIILE, ÎN CONDIŢIILE L-223/2015.

De aceea este necesar ca militarii care au intrat sub incidenţa L-241, ÎNAINTE DE ORICE SĂ CEARĂ MApN să le actualizeze şi compleze fişele cu veniturile şi apoi Ministerul Apărării Naţionale, să:
• Calculeze şi să restituie sumele cuvenite dacă pensiile le-ar fi fost indexate, pentru că însăşi Legea 223 în motivarea ei -acceptată şi însuşită odată cu legea de către cei care au votat-o şi promulgat-o – specifică faptul că s-a comis o discriminare.
• Ordone o anchetă care să stabilească cine se face vinovat de emiterea şi punerea în aplicare a unor documente ilegale, în special a documentelor emise de CMZ Bucureşti privind unele modificări la fişele locurilor de muncă ale unor pensionari.
• Dea ordin unităţilor deţinătoare de arhivă şi unităţilor militare să refacă şi actualizeze situaţia cu datele privind veniturile realizate pentru cei care conform L-241 nu au avut datele complete, ÎN URGENŢĂ PE ultimii 5 ani, pentru a fi în măsură să îşi aleagă perioada convenabilă în vederea aplicării L-223/2015. Aceeaşi măsură trebuie luată şi în cazul celor care au primit mai multe documente cu aceste date care nu sunt garantate ca fiind reale. Noua documentaţie să fie certificată şi contrasemnată conform ordinului M-123/2015.
• Aplice aceste măsuri recuperatorii şi reparatorii şi pentru pensionarii militari care au decedat între timp, iar drepturile să fie trimise moştenitorilor legali, respectiv soţilor, soţiilor, sau copiilor.
• Emită un PROIECT DE LEGE PENTRU COMPLETAREA L- 223 prin care să specifice că toate drepturile de care beneficiază/beneficiau pensionarii militari ca ordin recuperatoriu sau reparatoriu privind recalcularea/actualizarea pensiilor vor fi plătite soţului/soţiei integral şi într-o singură tranşă în cazul în care pensionarul a decedat/ va deceda până la punerea în aplicare a legii sau până la data la care este programat să i se aplice respectivele norme.
• Ceară scuze public acestor pensionari pentru nedreptăţile şi batjocorirea în formă continuată la care au fost supuşi de conducerea ministerului şi funcţionarii care au emis documente incomplete sau ilegale în baza cărora le-au fost calculate greşit pensiile şi ciuntit cuantumul acestora.
• Creeze condiţii optime prin personal specializat pentru actualizarea şi completarea fişelor cu veniturile şi locurile de muncă pentru cei căzuţi sub incidenţa L241, ALE CĂROR DATE INCOMPLETE AU CREAT DISCRIMINĂRILE ŞI NEDREPTĂŢILE ENUMERATE MAI SUS ŞI CONSTATATE DE L-241/2013, RESPECTIV L-223/2015.

După cum se poate constata, beneficiarii L-241 NU POT PUNE ÎN APLICARE, DIN MOTIVE NEIMPUTABILE LOR, prevederile L-223 art.28 şi 60, pentru că nu au toate datele necesare, aşa cum se menţionează în motivarea L-241. Pe De altă parte aceiaşi pensionari au fost discriminaţi prin aceeaşi lege 241 aşa cum spune chiar L-223 în expunerea de motive. Cine repară aceste aspecte? Şi aceste probleme trebuie discutate de cei care se întâlnesc pe data de 11.01.2016 dar şi de cei care vor înainta sau vor discuta orice aspecte legate de militari, cu ministrul apărării naţionale, primul ministru sau parlamentari.

Normele pentru aplicarea prevederilor art. 121 din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat
Întâlnirea din 24 Ianuarie este din ce în ce mai necesară. Mi-am făcut obiceiul să iau la bani mărunţi “binefacerile” trâmbiţate de MApN şi am constatat că oricine ar fi la conducerea ministerului sau a SMG-ului, lucrurile merg spre aceeaşi direcţie, batjocorirea militarilor fie ei activi sau pensionari. Toate legile “reparatorii” sau “drepte” care se se dau de 5 ani încoace privind armata, luate la puricat, conţin pe lângă aşa zisele binefaceri şi inechităţi sau furturi, încălcări ale legii, normelor constituţionale strigătoare la cer. Asta în cazul în care unele articole nu se bat cap în cap.
Cineva, nu spui cine, persoană importantă, m-a atenţionat că pe pagina MApN abureşte de o zi o altă pleaşcă cu care mai marii ministerului ne fericesc, un document dat spre studiu public şi cuvenite propuneri, numit HOTĂRÂRE privind aprobarea Normelor pentru aplicarea prevederilor art. 121 dinLegea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat. Ia uite, mi-am zis, ce repede se mişcă băieţii când e vorba să ne dea ceva avem 10 zile să ne spunem părerea iar ei apoi 10 luni să se facă că îl pun în aplicare, dacă nu cumva între timp mai apare o OUG care să îl abroge. Nu ştiu cum or fi alţii, dar eu când văd prevederi din astea care azi se aprobă dar se pun în aplicare după câteva luni, mă gândesc imediat la modificări şi ţepe. Aceasta a devenit o lege în MApN în ultimii ani şi mă întrebam de unde ştiu miniştrii ăştia care se schimbă la fiecare 2 ani cum să îşi bată joc de noi, toţi la fel. Apoi, privind pe ce pagină a apărut docomentul mi-am dat seama că ei nu ştiu săracii, ei semnează ce le pune sub nas şeful DLAJ, el e cel care ştie ce are de făcut, el a fost instruit odată şi bine, cei care semnează primesc la investire îndemnul ”contaţi pe tovarăşul Maciu, ştie ce face” aşa cum era dat în primire pe vremuri domnul Gherghină la finanţe.
Studiind documentul supus dezbaterii aşa la mişto, pe 10 zile, pentru că bănuiesc că militarii activi luaţi cu treburile cotidiene habar nu au că a apărut, am constatat lucruri bune dar şi aspecte puse pieziş şi bineînţeles şi încălcări flagrante ale normelor Constituţionale.
Părţi bune:
1. Actul în sine, faptul că totuşi cineva s-a gândit să îl facă, deşi la nivel MApN este o nebuloasă, încă nu se ştie dacă HG-57 se aplică sau nu aşa că „specialiştii” stau cu peniţa în călimară, nu pot scrie, neştiind ce.
2. Actul clarifică, chiar dacă lungeşte nejustificat şi neîntemeiat procedura de înapoiere a banilor cuveniţi celor loviţi de reparaţiile L-241/2013. Aflăm în sfârşit cam când ne vom primi banii înapoi, – dacă nu cumva până în Noiembrie 2016 se schimbă modificarea şi se anulează şi acest articol 121 din L223- şi cam cum.
3. Aflăm că cei care au depus cererile în 2015 îşi vor primi banii ca şi cei care le-au depus sau le depun în perioada Ianuarie-Noiembrie 2016, deci nu le-au depus degeaba. Numai că trebuie să verifice dacă au fost luate în evidenţă, pentru că nu ar fi exclus ca cineva să le fi aruncat la coş.
4. Vor primi banii şi membrii familiilor celor care trec în nefiinţă după ce au depus cererile de restituire, indiferent dacă şi cât au primit. Dar atenţie celor care le vor întocmi de acum în acolo, nu uitaţi să specificaţi ceea ce spuneam în articolul anterior privind legi şi instrucţiuni, respectiv menţionaţi pe cerere cui doriţi să revină sumele dacă vă calcă trenul. Nu strică să scrieţi că faceţi această menţiune în spiritul art 15 din documentul menţionat mai sus.
5. Conform art 14, „În situaţia persoanelor care, la data efectuării plăţilor unei tranşe, nu mai sunt în evidenţa caselor de pensii sectoriale, suma de restituit se plăteşte prin mandat poştal”.
6. Pe talonul de pensie, când vor primi sumele pensionarii vor primi informaţii privind suma respectivă.
Părţi negative:
1. Nu prea înţeleg eu cum e cu Art. 3. – (1), care spune: „ Prevederile art. 121 alin. (1) din lege nu se aplică persoanelor care, deşi depun în termenul prevăzut de lege cererea de restituire şi, la data respectivă, se află în evidenţa casei de pensii sectoriale, ulterior acestei date se constată că nu îndeplineau condiţiile legale pentru acordarea acestora, fiind scoase din evidenţă din cauza încetării calităţii de pensionar.”
Poate cei de la CPS vor explic ce înţeleg ei prin „la data respectivă, se află în evidenţa casei de pensii sectoriale, ulterior acestei date se constată că nu îndeplineau condiţiile legale pentru acordarea acestora”, dar mai ales ce înţeleg ei prin „încetarea calităţii de pensionar” pentru că nicăieri în lege nu se precizează ce înseamnă asta, nici legea 223 nu scrie şi nici Statutul Cadrelor Militare. Prin Legea 223 la art. 71 1 se specifică situaţiile în care se încetează acordarea pensiei deci când ar înceta şi calitatea de pensionar şi una din situaţii ar fi când pensionarul a decedat.Păi atunci ce facem, că art 3 se ceartă cu art 15. Ar fi preferabil ca cineva să explice concret care sunt situaţiile la care se referă art 3 din actualul document suspus dezbaterii.
2. Şi acum, marea palmă dată cu străşnicie şi ură proletară de către chiar slujbaşii şi conducătorii militari, umililor şi batjocoriţilor lor ghiocei. La art. 5, punctul 3, se dă un răspuns clar şi fără echivoc întrebărilor şi problemelor ridicate de mine în articolul anterior vizavi de plata dobânzilor şi indexărilor furate prin L-241. Iată ce spune respectivul articol: ” (2) Sumele ce urmează a fi restituite pensionarilor nu se actualizează cu indicele de inflaţie şi nu sunt purtătoare de dobânzi, penalităţi sau majorări de întârziere.”
Păi eu nu aşa vedeam lucrurile, eu credeam că de vreme ce ministerul, guvernul, parlamentarii au înţeles că s-a comis o discriminare prin acel punct 4 al art 2 din L-241 şi că mi s-a făcut o nedreptate, acuma, venind cu o reparaţie, îmi vor da înapoi tot ce mi se cuvine, că aşa era frumos, şi indexările şi dobânda la banii mei care au intrat în buzunarul ministerului, sau statului. Nu se părea fair ca statul să dea toţi banii înapoi, nu doar o parte, ca Băsescu lui Bercea, că dacă e să fiu tratat ca ţigan, atunci mă ţigănesc până îi las fără păr pe cap pe toţi, de la Maciu până la Piciu. Poate domnul Maciu, marele jurist al armăsii o să spună că nu îl interesează punctul meu de vedere. Poate, nici nu m-ar mira, ştiu că domnia sa este foarte zgârcit când e vorba să îţi acorde drepturi, suntem deja ciocniţi, îi cunosc modul de a interpreta şi aplica legea. Dar aici nu e vorba numai de punctul meu de vedere ci şi de al Curţii Constituţionale, pe care nu ştiu dacă domnia sa îl cunoaşte, dar în mod cert îl încalcă.
Îi amintesc şi poate o să studieze modul în care a fost pusă în aplicare – cu aceeaşi întârziere prevederea privind salariile profesorilor şi cum aceştia au primit înapoi sumele cu toate dobânzile şi indexările aferente. De ce la ei se poate şi la noi nu ? Ce au în plus profesorii sau ce nu au militarii? Aaaaaaaaaaa, militari nu pot face grevă. Am înţeles.
Dar, ca să nu spună domnul Maciu că profesorii au constituit o excepţie, îi supun spre vizualizare şi studiere cazul celor care şi-au primit înapoi banii plătiţi statului ca taxe de înmatriculare, cărora legea iniţial nu le restituia şi dobânzile la banii respectivi. Printr-o decizie a Curţii de Casaţie şi Justiţie, apoi prin Decizia 694/2015 a CCR, aceasta din urmă a decis că oamenii sunt îndreptăţiţi să primească nu doar banii daţi ca taxă ci şi dobânzile ce au revenit sumelor respective prin depozitare, pentru că -spunea CCR- „se pune problema îmbogăţirii fără justă cauză a statului, prin diminuarea patrimoniului contribuabilului ca urmare a imposibilităţii folosirii sumei de bani percepute nelegal şi lipsirea de dreptul de a se bucura de acoperirea beneficiului nerealizat.” Ei, ce spuneţi domnule Maciu, nu e aşa că nu e bine? Păi nu e bine domnule Maciu, nu e bine ! Iar dumnevoastră pe lângă faptul că produceţi documente împotriva intereselor militarilor, nici nu cunoaşteţi jurispudenţa în cauză şi mai şi învaţaţi pe domnul ministru şi pe şeful SMG să dea legi strâmbe care apoi să fie supuse unor procese din care ministerul pierde, pe lângă bani şi timp, încrederea şi respectul militarilor. Eu pentru aşa ceva v-aş demite. Scurt pe doi, pentru că de fapt dumnevoastră sunteţi numit pe funcţia aia exact pentru a evita astfel de situaţii dar dumnevoastră prin girul dat acestei ilegalităţi, nu numai că nu le evitaţi, dar chiar le provocaţi. Citiţi vă rog, stimate domn Maciu şi Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 8/2014 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi alte măsuri fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 151 din 28 februarie 2014, care a introdus alin. (11)la art. 124 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, în care se spune: “În cazul creanţelor contribuabilului rezultate din anularea unui act administrativ fiscal prin care au fost stabilite obligaţii fiscale de plată şi care au fost stinse anterior anulării, contribuabilul este îndreptăţit la dobândă începând cu ziua în care a operat stingerea creanţei fiscale individualizate în actul administrativ anulat şi până în ziua restituirii sau compensării creanţei contribuabilului rezultate în urma anulării actului administrativ fiscal.”
De reţinul că în legea 207/2015 care este în vigoare în acest moment, la art 182, “Dobânzi în cazul sumelor de restituit sau de rambursat de la buget se prevede”:
Pentru sumele de restituit sau de rambursat de la buget, contribuabilul/plătitorul are dreptul la dobândă din ziua următoare expirării termenului prevăzut la art. 168 alin. (4) sau la art. 77, după caz, până la data stingerii prin oricare dintre modalităţile prevăzute de lege. Acordarea dobânzilor se face la cererea contribuabilului/plătitorului.
Deci MApN este obligat de legea fiscală să restituie pensionarilor nu numai sumele datorate ci şi dobânzile care se calculează, conform art 168. Aici este interpretabil de când anume decurge termenul, dar pentru cei care au contestat art 2 alin 4 din – L241 şi mai au acasă copie după contestaţie, dobânda decurge din momentul depunerii contestaţiei respective cererii de recuperare a sumelor. Cei care nu au făcut contestaţie sau cerere la aceste sume, CÂND VOR FACE CERERE DE RESTITUIRE, SĂ CEARĂ ÎN CERERE ŞI SUMELE DATORATE CA DOBÂNDĂ ŞI CELE OPRITE PRIN NEINDEXARE, CĂCI LE VOR CÂŞTIGA ÎN INSTANŢĂ DACĂ MINISTERUL SE ÎNCĂPĂŢÂNEAZĂ SĂ NU LE PREVADĂ ÎN ORDIN.

În fapt OG 29/2003 fusese supusă atenţiei CCR pentru că dobânda stabilită era prea mică, nu decurgea de la momentul opririi sumelor, iar CCR a dat câştig de cauză petenţilor.

În finalul deciziei, Curtea precizează : „În fine, Curtea reţine că forţa obligatorie a actelor jurisdicţionale, deci şi a deciziilor Curţii Constituţionale, se ataşează nu numai dispozitivului, ci şi considerentelor pe care se sprijină acesta. Aşadar, atât considerentele, cât şi dispozitivul deciziilor Curţii Constituţionale sunt general obligatorii, potrivit dispoziţiilor art. 147 alin. (4) din Constituţie, şi se impun cu aceeaşi forţă tuturor subiectelor de drept. „

În limba română asta înseamnă că decizia trebuie considerată obligatorie nu doar în ceea ce priveşte cele ce le impune ci şi prin argumentele şi fundamentarea ei. Tradus sau aplicat la legi asta ănseamnă că nu doar prevederile legii au fostţă de lege ci şi notele de fundamentare şi motivările acestora ceea ce prectic confirmă ceea ce spuneam vizavi de motivările legiloe 241 şi 223 PENTRU CĂ SE SPECIFICĂ DISTINC CĂ SE IMPUN CU ACEEAŞI FORŢĂ TUTUROR SUBIECTELOR DE DREPT.
La noi însă MApN dirijat de DLAJ condus de domnul Maciu, sare şi peste art 182 din Codul Fiscal şi peste decizia nr 694/2015 a CCR, ceea ce face art 3 şi mai penal.
În baza celor enunţate mai sus, a art.52 alin (1 ) din Constituţie şi a prevederilor art 1 alin. (1) şi art. 2 alin. (1) lit. a), p) şi r) din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, orice pensionar lovit de prevederile art.3 din actul supus dezbaterii, va avea dreptul să deschidă proces împotriva MApN, proces pe care îl va câştiga fără prea mare bătaie de cap, jurisprudenţa fiindu-i favorabilă. Dacă MApN doreşte din nou procese cu pensionarii, având în vedere cele arătate mai sus înseamnă nu numai că juriştii săi nu cunosc legea ci că urmăresc cu tot dinadinsul batjocorirea pensionarilor.
Poate touşi există şi un cap mai Limpede prin minister care să convingă pe domnii Ciucă şi Motoc, că nu tot ce spun juriştii pe care îi au în subordine este legal şi îi mai schimbă, căci aşa cum spunea cineva, puterea corupe iar dacă nu corupe, ia minţile.

UPDATE:

3. Mie mi-a scăpat, dar am fost atenţionat că şi art 4 este făcut la baătaie de joc, deoarece cere ca cererile pentru returnarea drepturilor cuvenite să se depună DOAR personal sau prin mandatar, dar musai la sediul Direcţiei Financiare, CPS din Bucureşti şi nu altfel, adică nu prin mandat poştal sau mail. Să mai spună cineva că nu ne iubeşte conducerea ministerului.

„Restituirea diferenţelor, se face doar la cererea depusă de titularul dreptului de pensie la casa de pensii sectorială în evidenţele căreia se află sau de tutorele ori curatorul acestuia, de către persoana căreia i s-a încredinţat ori i s-a dat în plasament copilul minor, după caz, depusă personal sau prin mandatar desemnat prin procură specială.”

Cum legea- 223 la art 121 nu prevede expres cum se trimit cererile, MApN nu poate da vina pe lege , deci prevederile art 4 din actul emis de MApN este opera iubiţilor noştri colegi care vor să ne vadă aşteptând pe la porţile lor, să mai dăm bani pe drum şi să ne îndreptăm către Bucureşti.DOMNULE MINISTRU, SĂ FIŢI ÎN BUCUREŞTI PE DATA DE 24 IANUARIE, VENIM CU CERERILE!

Să nu trec prea uşor peste acest proiect legislativ, este interesant de citit şi salvată până nu dispare, şi motivarea din nota de fundamentare a proiectuului în care se spune că pensionarii loviţi de OG1/2011 ŞI l241, „au suferit o serie de inechităţi determinate, pe de o parte, de renunţarea de legiuitorul din anul 2010 la principiul specific dreptului asigurărilor sociale de menţinere în plată a cuantumului mai avantajos al pensiei în ipoteza recalculării acesteia ca urmare a modificării cadrului legal. Pe de altă parte, inechităţile au fost generate şi de imposibilitatea identificării documentelor care dovedesc veniturile obţinute în activitatea profesională cu prilejul recalculării pensiei potrivit Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, respectiv a revizuirii pensiilor potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, aprobată prin Legea nr. 165/2011, cu modificările şi completările ulterioare.”

4. Deloc lipsit de importanţă este art 6 care spune că sumele ce trebuiesc calculate fac obiectul compensării cu cele ce au fost graţiate prin-L-241 şi-L -125, cu alte cuvinte, mai pe româneşte, cei care au fost scutiţi de plata unor diferenţe cauzate de neglijenţa, prostia sau oboseala lucrătorilor care le-au calculat greşit pensiile, „scapă de graţiere” şi sumele pe care nu le-au plătit deşi nu le erau imputabile, acuma le sunt şi se vor deduce din sumele pe care ar trebui să le primească. Frumos lucrat. Ca la carte. Când trebuie li se ia pensionarilor, li se ia cu două mâini, când trebuie să li se dea, li se dă cu ţârâita până mor. Pun pariu că la sumele debitoare către stat se vor calcula şi dobânzi.

Armata e cu noi!

De ce MApN nu ne informează?

După atâtea veşti proaste sau mă rog semi, hai să bifăm şi un lucru pozitiv care se datorează poate şi unor reprezentanţi ai militarilor. Nu ştiu cine a iniţiat proiectul de lege sau cine a făcut lobby pentru a se include şi militarii în L 227/2015, dar începând cu anul 2016, o parte din militari sunt scutiţi de plata impozitului pe clădiri şi locuinţe. Este adevărat, pe lângă ce ni se ia sau ni se fură, această scutire de impozit este minoră pentru că la cei mai mulţi suma este minoră, dar sunt şi persoane, miltari în activitate sau pensionari, veterani în special, pentru care orice ban economisit înseamnă o gură de aer un medicament în plus poate o zi de viaţă în plus.
Deci, spuneam că L 227/2015 prevede la art 456, (1) (p), faptul că
„(1) Nu se datorează impozit/taxă pe clădiri pentru:
p) clădirea folosită ca domiciliu şi/sau alte clădiri aflate în proprietatea sau coproprietatea persoanelor prevăzute la art. 2 lit. a), c) – e) din Ordonanţa De urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare;”
La rândul său, Art. 2 din OUG 82/2006 prevede:
Art. 2. – În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
a) personalul armatei – cadrele militare, soldaţii şi gradaţii voluntari, precum şi personalul civil care participă la acţiuni militare, în mod individual sau colectiv;
b) acţiuni militare – misiunile prevăzute la art. 2 lit. a)-f) din Legea nr. 42/2004 privind participarea forţelor armate la misiuni în afara teritoriului statului român, cu modificările ulterioare, precum şi cele pentru contracararea şi limitarea efectelor acţiunilor teroriste pe teritoriul statului naţional, inclusiv cele de poliţie aeriană şi de intervenţie cu nave;
Deci, militarii de la punctul a al art.2 OUG 82 care au participat la misiunile menţionate înart 2 b din legea 82 respectiv art 2 al legii 42/2004, sunt scutiţi de impozitul pe clădiri şi terenuri oriunde şi oricâte ar avea. La art 2 din L 42/2004 se prevede că : Art. 2.
“Misiunile la care pot participa forţele armate în afara teritoriului statului român sunt:
a) de apărare colectivă; b) în sprijinul păcii; c) de asistenţă umanitară; d) tip coaliţie; e) exerciţii comune; f) individuale; “
Deci toţi militarii indiferent de grad sau funcţie care au participat la cel putin o misiune din cele expuse mai sus în afara teritoriului statului român, fie ele NATO sa ONU, vor fi scutiţi de plata impozitului pe clădiri şi terenuri. Dacă posedă respectivele bunuri în coproprietate şi figurează în aceeaşi partidă la fisc, cu un membru al familiei sau altă persoană, numai el va fi scutit de plata impozitului mai bines pus de partea sa de impozit aferentă părţii sale de proprietate. Practic în această situaţie impozitul se plăteşte la jumătate.

Cum în lege nu se specifică nici numărul de misiuni nici peroada, rezultă că de ea beneficiază toţi cei care au fost indiferent pe ce perioadă, în una din situaţiile descrise la art.2 a-f din legea 42/2004.
Bun şi aşa, de la omul al dracu iei ce îţi dă.

Informaţii de la MI
Şi acuma să ne întoarcem puţin la L- 223 care ne va mânca sufletul de acuma şi până vom muşca ţărâna. La cererea SNPPC, Casa de Pensii Sectorială a MAI a pus la dispoziţia acestora Acestea sunt:
[Imagine: elemente_ale_bazei_de_calcul_MI.jpg]
[Imagine: elemente_ale_bazei_de_calcul_MI1.jpg]
După cum se poate observa, asta este diferenţa între MAI şi MApN: MAI anunţă oamenii ce sporuri li se iau în calcul, ca să poată şti în baza căror date şă îşi calculeze cele 6 luni. MApN ne anunţă ce sporuri ni se taie ca să putem injura după puteri. Chestie de orientare dar mai ales de transparenţă.

AŞA ÎNŢELEGE CONDUCEREA MApN SĂ FIE APROAPE DE MILITARI, păstrând tăcere asupra drepturilor pe care le au aceştia, ca să le poată mătrăşi după cum le e voia.
Hai la Milcov cu UNIRE!
SURSA : http://www.in-cuiul-catarii.info/

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
15-01-2016 08:25 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,771
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4772
Given 11741 thank(s) in 5343 post(s)

Mesaj: #79
RE: Pensii militare
Comunicat referitor la pensii al CSP a MAI

Citat:CONSILIUL EXECUTIV

Vă prezentăm COMUNICATUL DIRECŢIEI INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE din M.A.I., nr. 5 din data de 5 ianuarie 2016, referitor la recalcularea pensiilor militare, cu rugămintea de a fi adus la cunoştinţa tuturor membrilor Asociaţiei:


În condițiile intrării în vigoare a Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, ministrul afacerilor interne, domnul Petre Tobă, a dispus o serie de măsuri pentru informarea pensionarilor MAI referitor la noile prevederi legislative, printre care și înființarea unei linii telefonice speciale. Linia telefonică 021 264 8505 va funcționa de luni până vineri, în intervalul orar 08.00 – 16.00, fiind gestionată de specialiști ai Casei de Pensii a Ministerului Afacerilor Interne.

Totodată, Casa de Pensii a MAI a luat măsurile necesare pentru ca pe talonul de pensie pe care pensionarii îl vor primi în luna ianuarie 2016 să se introducă o mențiune prin care aceștia sunt informați că, până la data de 30.06.2016, își pot exprima opțiunea cu privire la perioada de timp avută în vedere pentru realizarea recalculării pensiei, conform art. 109 sau 110 din Legea nr. 223/2015.

Cei interesați pot transmite solicitări de informații privind noul cadru legal aplicabil pensiilor militare la adresa de e-mail casapensii@mai.gov.ro sau la adresa de corespondență a Casei de Pensii a MAI – Bucureşti, Strada George Georgescu nr. 3, sector 4, Cod Poștal 040131.

În plus, pe site-ul Ministerului Afacerilor Interne, http://www.mai.gov.ro, pe prima pagină, la secțiunea ”UTILE”, a fost creat un link către pagina Casei de Pensii a MAI (http://www.mai.gov.ro/index03_3_04.html), unde pot fi găsite informații referitoare la noile prevederi legale privind pensiile militare, răspunsuri la întrebări frecvente și modalitățile de contactare a specialiștilor de la Casa de Pensii a MAI.

Aceste inițiative au ca scop sprijinirea celor care doresc să beneficieze de prevederile acestei legi, informarea rapidă și corectă a pensionarilor MAI și creșterea nivelului de transparență privind implementarea și aplicarea noii legislații în domeniul pensiilor militare de stat.

CONSILIUL EXECUTIV AL A.N.C.M.R.R. din M.A.I.
SURSA : http://rezervisti.ro/

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
22-01-2016 08:05 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,771
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4772
Given 11741 thank(s) in 5343 post(s)

Mesaj: #80
RE: Pensii militare
Informații esențiale pentru beneficiarii Legii nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, modificată şi completată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare

Informatii Esentiale Pentru Beneficiarii Legii 223 Din 2015

SURSA : https://cps.mapn.ro


"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 29-07-2017 02:14 PM de Covalciuc Bogdan.)
22-01-2016 08:17 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Săritură forum:




Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Holmatro Rescue equipment
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 03:12 PM
» Mesaje: 61
» Vizualizări: 85631
Raed Arafat
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
Astăzi 08:09 AM
» Mesaje: 317
» Vizualizări: 327963
Pensii militare
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 07:29 AM
» Mesaje: 149
» Vizualizări: 178248
I.S.U. "Oltenia" al Judet...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
06-12-2019 07:08 PM
» Mesaje: 99
» Vizualizări: 77339
Școala de Subofițeri po...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
06-12-2019 08:11 AM
» Mesaje: 17
» Vizualizări: 10848
Femei pompier ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
06-12-2019 07:48 AM
» Mesaje: 47
» Vizualizări: 55303
Autospeciale pentru stins...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
04-12-2019 09:33 PM
» Mesaje: 431
» Vizualizări: 418527
Programul de lucru la po...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
04-12-2019 08:21 PM
» Mesaje: 162
» Vizualizări: 87026
Operațiuni aeromedicale ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
04-12-2019 08:02 AM
» Mesaje: 139
» Vizualizări: 96807
Incendiu Colectiv
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
01-12-2019 07:13 AM
» Mesaje: 72
» Vizualizări: 28475

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro