Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 5 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Respect !.....și suntem datori să nu uităm !
Autor Mesaj
klauscris Offline
Utilizator nou
*

Mesaje: 3
Alăturat: Jun 2011
Locatie:
Thanks: 4
Given 1 thank(s) in 1 post(s)

Mesaj: #41
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !
Odihneasca-se in pace!!!!!!!!!!!nu-i vom uita!!!!
09-09-2012 11:23 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Covalciuc Bogdan
pompier_talpas Offline
Moderator
*******

Mesaje: 716
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 1847
Given 1240 thank(s) in 155 post(s)

Mesaj: #42
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !
Dumnezeu să le dea odihnă veşnică..! Iar familiilor indurerate un gând creştinesc de mângâiere, îmbărbătare, alinare, împărtăşindu-le totodată durerea inerentă firii omeneşti, la despărţirea de cei dragi şi trecerea în veşnicie.

“Lupta împotriva incendiilor este o ştiinţă care nu se schimbă niciodată. Lucruri care se schimbă sunt utilajele, aparatele,uneltele.“
09-09-2012 12:41 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
maf150 Offline
Moderator
*******

Mesaje: 2,848
Alăturat: Apr 2011
Locatie:
Thanks: 2251
Given 1200 thank(s) in 576 post(s)

Mesaj: #43
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !
Citat:Emotionant: Marius Loghin, pompierul care traieste inca in inimile colegilor sai! FOTO

[Imagine: emotionant-marius-loghin-pompierul-care-...nimile.jpg]

Aflati la zi de sarbatoare, pompierii din cadrul Inspectoratului Judetean pentru Situatii de Urgenta Botosani nu au uitat de colegul lor plecat mult prea devreme in oastea pompierilor din cer, sublocotenentul post-mortem Marius Loghin, care a murit la datorie, pe 17 septembrie 2010, la Radauti-Prut.

Pompierul a decedat dupa ce s-a intoxicat cu monoxid de carbon, in timp ce incerca sa salveze un barbat cazut intr-un put.

In cadrul manifestarilor organizate cu ocazia Zilei Pompierilor a fost tinuta si o slujba de pomenire in memoria lui Marius Loghin, fiind prezenta si mama acestuia.

De asemenea, au fost depuse coroane de flori la momumentul dedicat acestuia, din fata sediului ISU Botosani.

"Ne cerem de iertare fata de mama lui Marius", a spus cu ochii in lacrimi coloneul Radu Anton, seful ISU Botosani.



SURSA:http://stiri.botosani.ro/stire/43633/Emo...+FOTO.html
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 25-05-2018 06:33 AM de Covalciuc Bogdan.)
13-09-2012 07:15 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,682
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4680
Given 11651 thank(s) in 5287 post(s)

Mesaj: #44
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !
Slujbă de comemorare pentru pompierii căzuţi la datorie

Citat:În toate subunităţile Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Dobrogea” vor fi organizate, sâmbătă, slujbe Te-Deum şi slujbe pentru comemorarea eroilor pompierilor constănţeni cu ocazia sărbătorii Sfântul Ierarh Iosif Cel Nou de la Partoş, patronul spiritual al pompierilor. La Constanţa vor fi comemoraţi plutonier major Vasile Prisăcaru, locotenent Iulian Popa, soldaţii în termen Dumitru Doiciu şi Ionel Deuşteanu şi plutonierul major Iulian Arusoaei. Plt. maj. Vasile Prisăcaru şi-a pierdut viaţa în timpul Revoluţiei, pe 24 decembrie 1989. Acesta a fost împuşcat mortal, puţin după miezul nopţii, de persoane rămase necunoscute, care au deschis focul asupra subunităţii pe care pompierul şi camarazii săi aveau misiunea de a o apăra. Lt. Iulian Popa, de 23 de ani, şi soldatul în termen Dumitru Doiciu, de 20 de ani, au murit la datorie pe data de 5 aprilie 1995, în urma unei deflagraţii produse la silozurile societăţii „Pacomb” SA Nazarcea.

MISIUNI FATALE Pe 31 iulie 1999, pompierii militari au intervenit la docul nr. 1 al Şantierului Naval Constanţa, după ce, în cala navei malteze „Lady Nada”, ancorată pentru reparaţii, s-a produs o explozie. Soldatul Ionel Deuşteanu, de 21 de ani, a murit la datorie, din cauza concentraţiei mult prea mari de monoxid de carbon, în timp ce încerca să-l salveze pe un sudor care leşinase. Ultima tragedie a avut loc la începutul lunii septembrie 2007, în timpul unei intervenţii care a avut loc pe bd. 1 Decembrie 1918. Pentru că proprietarul apartamentului din care ieşea un fum gros nu a vrut să deschidă uşa, plt. maj. Iulian Arusoaei a luat trei subalterni şi a urcat la etajul superior pentru a coborî în apartamentul incendiat, prin exteriorul blocului, cu ajutorul unei coarde de salvare. Bărbatul şi-a legat de centura de siguranţă coarda groasă de 12 mm, iar la câteva secunde după ce s-a desprins de pe pervaz şi a rămas susţinut doar de coarda confecţionată din material sintetic, aceasta s-a rupt. Pompierul s-a prăbuşit în gol şi a murit în urma impactului cu solul.
SURSA : http://www.telegrafonline.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
15-09-2012 07:56 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,682
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4680
Given 11651 thank(s) in 5287 post(s)

Mesaj: #45
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !
7 noiembrie 1977 - 7 noiembrie 2012 / Pompierii marcheaza 135 de ani de la moartea Eroului Martir Mr. Constantin Ene

[Imagine: Mr_Constantin_Ene_comemorat_in_Bacau_20_255x170.jpg]

Citat:Astazi, de la ora 9.30, o delegatie de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta al judetului Bacau va depune coroane de flori la mormântul eroului martir de la Rahova, maiorul Constantin Ene, din Cimitirul Central, caruia ii poarta numele. Comemorarea are loc cu ocazia implinirii a 135 de ani de la moartea acestuia in lupta pentru cucerirea cetatii Rahova. Ultima dorinta a eroului a fost sa fie înmormântat la Bacau – localitatea unde s-a nascut si unde se afla si familia sa. Înmormântat provizoriu la Ghigen, un sat situat in apropiere de Rahova, corpul sau a fost adus la Bacau si reînhumat cu onoruri militare la data de 17 noiembrie 1877, în Cimitirul Central.
SURSA : http://www.desteptarea.ro

[Imagine: Mr_Constantin_Ene_comemorat_in_Bacau_33.jpg]

Citat:“Maiorul Constantin Ene a avut onoarea, ca în ziua de 7 noiembrie 1877, sa conduca primul esalon de atac pentru cucerirea cetatii Rahova. Însa, în timpul luptelor un glont îi strapunge pieptul, ranindu-l grav. Ultima dorinta a bravului erou a fost sa fie înmormântat la Bacau – localitatea unde s-a nascut si unde se afla si familia
Înmormântat provizoriu la Ghigen (un sat de lânga Rahova), corpul sau a fost adus la Bacau si reînhumat cu onoruri militare la data de 17 noiembrie 1877 în Cimitirul Central din Bacau”, au spus in discursul lor pompierii bacauani.
SURSA : http://www.ziaruldegarda.ro

[Imagine: Mr_Constantin_Ene_comemorat_in_Bacau_7.jpg]

[Imagine: Mr_Constantin_Ene_comemorat_in_Bacau_9_290x290.jpg]

LINK

LINK Pompieri români cazuti la datorie.

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 07-11-2012 10:04 AM de Covalciuc Bogdan.)
07-11-2012 09:59 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,682
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4680
Given 11651 thank(s) in 5287 post(s)

Mesaj: #46
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !
La mormântul eroului Constantin Ene

[Imagine: DSC_0037_300x199.jpg]

Citat:Astăzi se împlinesc 135 de ani de la naşterea maiorului Constantin Ene, patronul spiritual al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Bacău. La fel ca în fiecare an, pompierii au depus coroane de flori la mormântului eroului din Cimitirul Central şi la bustul acestuia din Parcul Trandafirilor. Reprezentanţii Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă au comemorat miercuri dimineaţă 135 ani de la moartea maiorului Constantin Ene, patronul spiritual al instituţiei băcăuane. Pompierii militari s-au adunat la mormântul eroului martir de la Rahova, din Cimitirul Central precum şi la monumentul acestuia din Parcul Trandafirilor unde au depus coroane de flori. La eveniment au fost prezenţi şi reprezentanţi ai Filialei judeţene “col. Corneliu Chirieş” a Asociaţiei Cultul Eroilor şi ai Asociaţiei Veteranilor de Război Bacău. Maiorul Constantin Ene a condus la data de 7 noiembrie 1877 primul eşalon de atac pentru cucerirea cetăţii Rahova. În timpul confruntărilor a fost împuşcat şi rănit grav. Ultima dorinţă a sa a fost să fie înmormîntat în Bacău, locul în care s-a născut şi a trăit familia sa.
SURSA : http://www.impulstv.ro

[Imagine: DSC_0036.jpg]

[Imagine: DSC_0029.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
08-11-2012 05:09 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,488
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 4887
Given 3089 thank(s) in 1839 post(s)

Mesaj: #47
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !
Maiorul Constantin Ene, erou comemorat doar de veterani şi pompieri
Citat:135 de ani de la moartea maiorului Constantin Ene au trecut aproape neobservaţi pentru băcăuani. Doar pompierii şi cei de la Cultul Eroilor l-au omagiat pe cel pe care istoria l-a consemnat ca fiind conducătorul primului eşalon de atac pentru cucerirea cetăţii Rahova.

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
08-11-2012 06:50 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,682
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4680
Given 11651 thank(s) in 5287 post(s)

Mesaj: #48
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !
Comemorare la Iaşi: 7 ani de la prăbuşirea elicopterului SMURD

[quote='Covalciuc Bogdan' pid='13572' dateline='1326085420']

[Imagine: 4.jpg]
[quote]9 ianuarie 2006, ora 8.00: O zi obişnuită de muncă pentru personalul Unităţii de Primire Urgenţe a Spitalului „Sf. Spiridon”. Toţi angajaţii sunt la post. Astăzi, de gardă pe elicopterul SMURD sunt medicul Liliana Puiu şi asistenta Mioara Haută. Încă o zi în care se aşteaptă intervenţii dificile, dar echipa este pregătită.
Ora 9.16: Elicopterul care deserveşte SMURD Iaşi decolează într-un zbor tehnic de verificare. Zbor de rutină. La bord, patru persoane: pilotul Valentin Stănescu, copilotul Augustin Toma, medicul Liliana Puiu şi asistenta Mioara Haută, ambele de la Unitatea de Primire Urgenţe a Spitalului Clinic “Sf. Spiridon”.
Ora 9.26: La numărul de urgenţă 112 se primeşte un apel disperat : elicopterul SMURD Iaşi s-a prăbuşit în zona aeroportului! Ambulanţele pornesc cu viteză maximă spre locul incidentului, dar nimic nu se mai poate face. Toţi pasagerii sunt morţi.
Ora 9.30: Vestea prăbuşirii elicopterului SMURD cade ca o bombă în UPU “Sf. Spiridon”. Întreg personalul încremeneşte, nevenindu-i să creadă cele auzite. Se încearcă luarea legăturii cu cele două colege. Telefoanele mobile sună, dar nimeni nu răspunde. Medici şi asistenţi izbucnesc în plâns. Printre lacrimi, îşi găsesc timp şi pentru pacienţii care aşteaptă şi care înţeleg că este vorba de o mare nenorocire. Lacrimile celor din UPU nu mai contenesc. “Nu se poate, nu se poate!”, se aude in jur. Se lasă tăcerea, o tăcere ca de plumb.
Ora 11.00: Tot personalul se adună pentru a afla ultimele veşti despre tragedie. Imaginile difuzate de Realitatea TV de la locul catastrofei lovesc încă o dată : un morman de fiare contorsionate este tot ce se mai distinge din elicopter. Nimeni nu vorbeşte. Nu mai au putere. Ochii spun însă totul. Fratele asistentei dispărute tragic plânge. Feţele tuturor sunt răvăşite de durere.
Ora 11.45: Un asistent nu mai rezistă şi iese afară, la o ţigară. Stă de vorbă cu doi colegi : “Parcă este blestemat serviciul ăsta de urgenţă! Anul trecut am avut accident cu maşina, iar acum cu elicopterul. De fiecare dată, de gardă a fost doctoriţa Puiu”. Ştirile îngrozesc însă şi familiile angajaţilor de la UPU. Fiecare se gândeşte la ce e mai rău. O asistentă telefonează acasă : „Eu sunt teafără, sunt la serviciu, spune-le să nu-şi facă griji”, încearcă ea să-i liniştească pe cei din familie.
Ora 12.00: La intrarea în curtea spitalului este arborat steagul negru, ca semn al cumplitei tragedii. Alt steag este pe o uşă de la intrarea în UPU.
Ora 12.15: La spital apar ziariştii. Au fost, în prealabil, la locul prăbuşirii elicopterului. În aşteptarea declaraţiilor oficiale, vorbesc în şoaptă. Sunt vizibil marcaţi de tragicul accident.
Ora 12.45: “Ce să vă spun? Pentru doctoriţa Puiu - Lala, cum îi spuneam noi - zborul constituia o bucurie. Era trup şi suflet, gata oricând să intervină şi să ajute. A fost mai întâi medic rezident, apoi a intrat la noi prin concurs. A avut misiuni foarte grele şi acumulase o bogată experienţă în medicina de urgenţă.
Mioara era şi ea devotată serviciului nostru. A fost printre cei mai vechi şi cu experienţă asistenţi pe care îi aveam. Ea a venit încă din 1998, la Triaj, apoi a trecut la UPU. Era conştiincioasă şi credincioasă, cânta chiar în corul Mitropoliei. Mai ştiu că în casă ea constituia baza şi îşi îngrijea mama, care este bolnavă. Mioara niciodată nu a refuzat pe nimeni, îşi înlocuia colegii oricând era nevoie, mergând chiar şi acasă la pacienţi. A fost la Târgu Mureş, la SMURD, voluntar, pe banii ei, numai ca să înveţe“, spune dr. Anda Păuleţ din cadrul UPU “Sf. Spiridon”.
“I-am făcut poze Mioarei cu telefonul ei mobil astăzi, chiar înainte de a pleca. Şi de ieri avem câteva fotografii”, mărturiseşte, printre lacrimi, asistenta Alina Cojocaru.
Ora 13.32: Patru ambulanţe, transportând corpurile neînsufleţite, intră în curtea spitalului. Trei maşini trec spre Morgă. Una staţionează câteva minute în faţa UPU. Colegii o pot vedea pe doctoriţa Liliana Puiu. Lacrimile curg şiroaie pe feţele tuturor şi nici nu încearcă să le mai ascundă. Jurnaliştii păstrează tăcerea şi distanţa. Oamenii înţeleg că este vorba despre ceva grav şi trec încet şi cu respect. În sfârşit, maşina se mişcă din loc. Medici, asistenţi şi ziarişti o urmează.
Asistentul-şef UPU, Rolandi Murariu, abia se stăpâneşte să nu izbucnească în plâns. “Pe 25 ianuarie, Mioara ar fi împlinit 31 de ani. Pe Lala o ştiu foarte bine, a fost colegă de clasă cu soţia mea, a terminat liceul sanitar în 1987, iar la bază era asistent medical”, le şopteşte el ziariştilor prezenţi la spital.
Ora 14.00: Tura de după-amiază la UPU intră în serviciu. Cu lacrimi şi durere. Aglomeraţia pe holul unităţii este mare. Medicul Iulian Coca, din tura de dimineaţă, încearcă să explice ceva unor pacienţi. Este obosit. La „Informaţii”, telefoanele sună continuu, iar asistentul de serviciu cu greu face faţă solicitărilor.
Ora 14.30: Ambulanţa aduce încă un pacient. Cazul este preluat imediat. Pe hol, asistenta de pe „Salvare” izbucneşte în plâns. O colegă de la UPU încearcă să o liniştească, dar îi dau şi ei lacrimile.
Elicopterul SMURD Iaşi s-a prăbuşit la aproximativ zece minute de la decolare, la circa 1,5 km de turnul de control.
Potrivit subprefectului de Iaşi, Florin Ungureanu, zborul a durat mai puţin de zece minute, iar aeronava s-a prăbuşit razant, rostogolindu-se pe o distanţă de 30-40 de metri, moment în care au fost proiectate în afara aeronavei corpurile medicului şi asistentei, cu tot cu scaune. Corpurile pilotului şi copilotului au fost găsite în interiorul aeronavei.
Conducerea Prefecturii Iaşi a precizat că condiţiile meteo erau favorabile zborului, luni dimineaţă fiind minus 3 grade Celsius, vânt slab şi vizibilitate bună, de pănă la 5.000 de metri. La rândul său, directorul Aeroportului Iaşi, Mitică Rebegea, a apreciat că nu condiţiile meteo sunt cele care au dus la prăbuşirea elicopterului.
Cei doi piloţi morţi în accident erau de la Unitatea Specială de Aviaţie a Ministerului Administraţiei şi Internelor şi au fost avansati post-mortem, de ministrul Vasile Blaga. Astfel, pilotul Vasile Valentin Mihai Stănescu a fost avansat de la gradul de maior la cel de locotenent-colonel, iar copilotul Mihai Augustin Toma, a fost avansat de la gradul de locotenent-comandor la cel de căpitan-comandor.

SURSA :http://oamr-iasi.ro
[Imagine: 4.jpg]

[Imagine: 2006010904.gif]


[/quote]

S-au împlinit 7 ani de la prăbuşirea elicopterului SMURD de la Iaşi. În accident şi-au pierdut atunci viaţa două cadre medicale şi doi piloţi. Familiile victimelor, angajaţi ai SMURD şi ai Ministerului Administraţiei şi Internelor au adus un omagiu celor care au murit. Comemorarea a avut loc la monumentul făcut în memoria acestora, la Aeroportul Internaţional Iaşi.


[quote] Părinţii şi fraţii victimelor au participat la slujba de comemorare oficiată la Iaşi. Au trecut 7 ani dar durerea cauzata de teribilul accident nu a disparut.
Reprezentanţii SMURD Iaşi spun că tot ce au realizat în ultimii 7 ani a fost pentru a deveni cât mai eficienţi şi pentru a salva cât mai multe vieţi, lucru pentru care se pregăteau şi colegii lor, care şi-au pierdut viaţa.
Angajaţii din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor sunt conştienţi că se expun la riscuri în fiecare minut, însă pasiunea şi dorinţa de a salva vieţi îi motivează în ceea ce fac.
Ancheta Ministerului Administraţie şi Internelor a arătat că accidentul s-a produs din cauza condiţiilor meteo nefavorabile.[/quote]
SURSA : http://www.digi24.ro





Requiescat in Pace....Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
10-01-2013 02:28 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
firehonci Offline
Membru experimentat
***

Mesaje: 61
Alăturat: Nov 2011
Locatie:
Thanks: 62
Given 49 thank(s) in 16 post(s)

Mesaj: #49
RE: RESPECT TIE, pompierule
(22-01-2013 02:53 PM)maf150 Scris:  EDITORIAL | Eroii merita mai mult! RESPECT TIE, pompierule!
MARIUS LOGHIN



Constantin Patache
[attachment=1391]

fireman11
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 09-03-2014 09:00 AM de Covalciuc Bogdan.)
22-01-2013 04:47 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,682
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4680
Given 11651 thank(s) in 5287 post(s)

Mesaj: #50
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !
4 martie 2003 -4 martie 2013


(04-03-2012 11:29 AM)Covalciuc Bogdan Scris:  [Imagine: Lorand_Csongor_Ferenczi_7f809d5.jpg]
Lorand Csongar Ferenczi -asistent medical SMURD
Citat:In seara zilei de 4 martie 2003 elicopterul IAR 316B inmatriculat YR-SNG, apartinand SNTGN TRANSGAZ SA din Medias, efectua un zbor de MEDEVAC pt SMURD Tg Mures. Au transportat un copilas de o luna de la Mures la Cluj, acesta fiind imbarcat intr-o alta cursa aeriana pt Budapesta, unde urma sa aiba o interventie chirurgicala la inima.
Comandantul elicopterului era Nicolae Marian 43 de ani, casatorit, un baietel, Lucian Husdup 43 de ani copilot, casatorit, o fetita, Monica Cardos, 33 de ani, medic de la SMURD necasatorita si Lorencz Csongor Ferencz, asistent medical, 27 de ani, necasatorit.
Elicopterul decolase de 5 minute de pe aeroportul Cluj cand Nae a intrat in radio cu aeroportul si a reusit sa zica: "Sunt YR Sierra November Golf" cu o voce gatuita dupa care s-a lasat tacerea.

Patru membri ai unui echipaj al Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Targu-Mures au murit dupa ce elicopterul in care se aflau s-a prabusit, ieri noapte, in apropierea satului Moristi, de pe raza comunei clujene Cojocna. Victimele accidentului se intorceau de la Budapesta, unde transportasera un nou-nascut din Bistrita, care trebuia supus de urgenta unei operatii pe cord. Coordonatorul SMURD, medicul Raed Arafat, spune ca a fost contactat de Presedintia Romaniei, care si-a manifestat intentia de a-i decora pe cei patru.
Imprastiati pe 2.000 de metri patrati
Localnicii din Cojocna spun ca au auzit, in jurul orei 23,00, elicopterul zburand deasupra satului, dupa care unul dintre sateni a alertat autoritatile, anuntand prabusirea aparatului de zbor. La fata locului s-au deplasat imediat echipajele de interventie ale pompierilor, Salvarii, Politiei, Inspectoratului pentru Protectie Civila, precum si prefectul Clujului, Vasile Soporan, si directorul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo. In ciuda interventiei rapide, cei patru membri ai echipajului, toti cu varste sub 42 de ani, nu au mai putut fi salvati. Resturile elicopterului erau imprastiate pe o suprafata cu o lungime de o suta de metri si o latime de aproape 20 de metri, iar cei patru fusesera zdrobiti in carlinga elicopterului, fapt care a ingreunat actiunea echipelor de descarcerare. Mai mult, acestea au ajuns destul de greu la locul accidentului, fiind nevoite sa strabata un traseu abrupt, de aproape 2,5 kilometri.
Cinci copii au ramas orfani de tata
Coordonatorul SMURD, medicul Raed Arafat, a afirmat ca, in momentul accidentului, la bordul elicopterului marca Alouette, inchiriat de la Transgaz pentru a salva viata unui nou-nascut care suferea o malformatie congenitala cardiaca, se aflau un medic, Monica Cardos, in varsta de 33 de ani, un asistent medical, Ferenczi Csongar, de 24 de ani, copilotul Lucian Huzdup, in varsta de 42 de ani si pilotul comandant Nicolae Marian. In august 2000, Marian Nicolae a fost implicat intr-un alt accident aerian, in urma caruia, desi aparatul de zbor s-a prabusit, nu a existat nici o victima.
Elicopterul pe care Marian Nicolae il pilota atunci - la bordul caruia se aflau si patru inspectori ai Autoritatii Aeronautice - a decolat de la Sighisoara s-a prabusit pe un camp din apropierea orasului, in timpul unui zbor de verificare pentru prelungirea licentei.
Ajungand la o inaltime de aproximativ 80 de metri, pilotul Marian Nicolae a simtit o cadere si, aflandu-se deasupra cartierului Tarnava, a reusit sa evite acest loc si s-a prabusit pe un camp. Raed Arafat a subliniat ca anul trecut, echipajul Marian - Huzdup, ambii fosti piloti militari, a efecutat peste 300 de ore de zbor pentru SMURD, jumatate dintre actiuni avand loc pe timp de noapte. Pentru intreg anul 2002, cei doi aveau la activ 450 de ore de zbor. Moartea lui Lucian Huzdup a lasat fara tata doi copii, in timp ce Nicolae Marian a lasat in urma sa trei copii. Cea de-a treia victima, Monica Cardos, era medic specialist in urgente si lucra in cadrul Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare inca din anul 1997, in timp ce asistentul medical Ferenczi Csongar s-a angajat ca voluntar in acest serviciu inca de la 16 ani, fiind angajat dupa ce a absolvit studiile de asistent medical. Corpurile celor patru victime au fost transportate la Institutul de Medicina Legala din Cluj, pentru autopsie.

Comandantul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat ca elicopterul tip Alouette YAR 316 B a decolat de la Cluj in jurul orei 23,00. Ciceo a adaugat ca o comisie formata din reprezentanti ai Inspectiei Aviatiei Militare si ai Autoritatii Aeronautice Civile s-a deplasat deja la Cluj-Napoca pentru a ancheta cauzele care au stat la baza tragicului eveniment. Potrivit aceleiasi surse, comisia este condusa de Dan Vulcan, inspectorul sef al Inspectiei Aviatice Civile (IAC), fiind formata din Constantin Voicu, inspector in cadrul IAC, Radu Stanescu si Marin Nuta, ambii inspectori in cadrul Autoritatii Aviatice Civile (AAC).
Cei patru inspectori s-au deplasat, ieri, in jurul pranzului, la locul accidentului, iar rezultatele anchetei vor fi date publicitatii cel mai probabil, in aproximativ o luna. Pe de alta parte, medicul Raed Arafat a afirmat ca a fost contactat, in dimineata zilei de ieri, de Presedintia Romaniei, care si-a anuntat intentia de a-i decora post-mortem pe cei patru membri ai echipajului.
Ordinul National "Serviciul Credincios" in grad de Cavaler, conferit post-mortem victimelor accidentului

Presedintele Romaniei, domnul Ion Iliescu, a conferit post-mortem Ordinul National "Serviciul Credincios" in grad de Cavaler celor patru victime ale tragediei de langa Cluj: Monica Cardos - medic, Sebastian Nicolae Marian - pilot coordonator si Lucian Huzdup - pilot, si Crucea nationala "Serviciul Credincios" Clasa a III-a, lui Lorand Csongar Ferenczi, asistent medical, pentru inaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite in numeroase actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat din partea Serviciului Medical de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD), din Targu-Mures, judetul Mures.
Citat:Decret 96 / 169/2003
DECRET
privind conferirea unor decoratii nationale
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 99 din Constitutia României, precum si ale art. 4 alin. (1), ale art. 6 lit. A si B si ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificãrile ulterioare, pentru înaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite în numeroase actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat din partea Serviciului Medical de Urgentã, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Târgu Mures, judetul Mures,

Presedintele României decreteazã:
Art. 1. - Se conferã post-mortem Ordinul national Serviciul Credinciosîn grad de Cavaler urmãtorilor:
- Otilia Diana Monica Cardos, medic;
- Sebastian Nicolae Marian, pilot coordonator;
- Cristian-Lucian Stefan-Dragos Husdup, pilot.
Art. 2. - Se conferã post-mortem Crucea nationalã Serviciul Credincios clasa a III-a lui Lorand Csongor Ferenczi, asistent medical.


PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,contrasemnãm acest decret
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Bucuresti, 5 martie 2003.

Citat:O femeie medic, de 33 de ani, un asistent medical, de 24 de ani, si doi piloti experimentati au pierit, dupa ce elicopterul-ambulanta s-a zdrobit langa Cluj
Un elicopter de tipul Alouette YAR 316 B, apartinand S.C. Transgaz Medias si inchiriat, inca din februarie anul trecut, de Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare - SMURD Tg. Mures pentru transporturi medicale de urgenta, s-a prabusit, marti noaptea, pe o colina situata la circa 4 km de comuna Cojocna, judetul Cluj. Toate cele 4 persoane aflate la bordul aeronavei au decedat. Aparatul transportase un copil, in varsta de o luna, aflat in stare grava, la Budapesta. La ora 22,45 elicopterul a decolat spre Tg. Mures. Dupa aproximativ 5 minute de zbor, din motive necunoscute, aparatul s-a prabusit pe o panta abrupta, in apropierea unei cai ferate. Resturile aparatului s-au imprastiat pe o raza de circa 100 de metri. Ceasul unuia dintre piloti se oprise la ora prabusirii, respectiv 22,50. Aparatul a cazut ca un bolovan la marginea satului Satenii au declarat ca, la un moment dat, luminile elicopterului s-au stins, motorul acestuia s-a oprit, iar aparatul a cazut ca un bolovan la marginea satului. Operatorii turnului de control de pe Aeroportul din Cluj-Napoca au confirmat si ei ca, dupa circa 5 minute de la decolare, au pierdut brusc legatura cu aparatul. La mansa acestuia se afla pilotul Marian Nicolae, unul dintre putinii comandanti cu brevet pentru zbor cu elicopterul pe timp de noapte. Langa el, pe scaunul copilotului, se afla Husdup Lucian Cristian, 43 de ani, din Medias. Locurile din spate erau ocupate de doctorita Cardos Otilia, 33 de ani, si de asistentul medical Ferenczi Csongor, 24 de ani, de la Spitalul Clinic Universitar de Urgenta din Tg. Mures. Pilotul Nicolae Marian - la a doua prabusire Pilotul Nicolae Marian, casatorit, tatal unui baiat de 14 ani, s-a mai prabusit cu un elicopter Alouette, de tipul IAR 316 B, in ziua de 1 august 2000, pe un camp de langa Sighisoara. Desi aparatul s-a zdrobit la impactul cu solul, ocupantii acestuia, 6 la numar, din care 4 inspectori ai Autoritatii Aeronautice Bucuresti, au scapat cu rani usoare. Zborul de atunci era unul de verificare pentru prelungirea licentei de zbor. Dupa ce a ajuns la inaltimea de 80 de metri, elicopterul a inceput sa piarda brusc din inaltime. Si asta deasupra unuia din cele mai mari cartiere ale Sighisoarei. Pilotul a reusit sa mentina aeronava in aer pana ce a ajuns deasupra unui teren viran. Acolo a cazut ca o piatra. Motorul a fost aruncat 20 de metri de locul unde s-a prabusit elicopterul. Directorul Transgaz de atunci ne-a declarat ca ar fi trebuit ridicata o biserica lui Dumnezeu in acel loc, pentru ca numai grija si mila acestuia au facut ca aparatul sa nu cada peste oras. Despre copilotul Lucian Husdup, 42 de ani, originar din Radauti, am aflat ca avea si el o pregatire militara temeinica, locuia la Medias, unde-l asteptau sa se intoarca din misiune sotia si copiii. Slujbasii vietii Medicul Monica Cardos, 33 de ani, este oradeanca de origine. Era unicul copil al unei familii de profesori pensionari. A absolvit medicina la Tg. Mures si dupa absolvire a ramas la SMURD, fiind angajata ca specialist in medicina de urgenta. Parintii i-au cerut sa se intoarca la Oradea, dar doctorita a spus ca-i place munca pe care o face si ca ramane in Mures. Toti spun despre ea ca se identifica cu profesia. Parintii i-au respectat decizia si tocmai ii cumparasera un apartament. Ieri, acestia s-au dus la Cluj pentru a aduce acasa sicriul. Colegul doctoritei, asistentul medical Ferenczi Csongor, abia implinise 24 de ani. A lucrat ca voluntar la SMURD de la varsta de 16 ani. Intre timp a absolvit Liceul Sanitar, obtinand calificarea de asistent medical. Despre cele patru victime, medicul Raed Arafat, intemeietorul si coordonatorul SMURD, ne-a spus ieri ca erau oameni de un inalt profesionalism, care nu vor putea fi niciodata inlocuiti. Victimele accidentului aviatic, decorate post-mortem Ieri, presedintele Romaniei, dl. Ion Iliescu, a conferit, post-mortem, Ordinul National "Serviciul Credincios", in grad de cavaler, medicului Otilia Diana Cardos, pilotului coordonator Sebastian Nicolae Marian si pilotului Cristian Stefan Husdup. Asistentului Lorand Csongor Ferenczi i-a fost conferita Crucea Nationala "Serviciul Credincios" clasa a III-a. Ordinele au fost conferite victimelor pentru inaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite in numeroasele actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat, din partea Serviciului Medical de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Tg. Mures. Cauzele tragediei nu sunt cunoscute O comisie formata din reprezentanti ai Parchetului si ai Inspectoratului Aviatiei Civile, coordonata de inginerul Dan Vulcan, a ajuns ieri la locul accidentului. Au fost cercetate si ridicate spre conservare resturile elicopterului. Pana aseara nu fusese avansata o ipoteza privind cauza prabusirii aparatului. Controlorii de trafic de pe aeroportul clujean exclud insa dintre cauze conditiile meteorologice. La ora decolarii elicopterului nu era ceata, iar vremea era relativ calma. Pe de alta parte, Raed Arafat, coordonatorul SMURD Tg. Mures a precizat ca, in urma cu o saptamana, specialistii de la Ghimbav au efectuat revizia la o suta de ore de zbor a elicopterului si nu au descoperit nimic suspect. In 2002, aparatul Alouette, de tipul IAR 316 B, a efectuat 450 de ore de zbor, din care aproape jumatate pe timp de noapte. SMURD - pentru a doua oara in doliu, in sase luni In octombrie anul trecut, un alt angajat al SMURD, soferul Valentin Grosu, 48 de ani, si-a pierdut viata pe Valea Prahovei, intr-un accident rutier. In acelasi eveniment a decedat si Florin Butilica, 66 de ani, seful Directiei Sanitare Mures. Cei doi se aflau intr-o ambulanta a SMURD si se indreptau de la Bucuresti spre Brasov. Ambulanta rula cu semnale acustice si luminoase, iar soferul a incercat sa depaseasca o coloana de masini. O cisterna care circula din sens invers nu a observat salvarea, lovind-o frontal si impingand-o in parapetul de pe marginea drumului. Din pacate, impactul a fost fatal pentru ocupantii ambulantei. Seria neagra a elicopterelor prabusite Accidentul aviatic de marti dimineata, petrecut la Cojocna, Cluj, este unul din cele mai grave din cate s-au inregistrat in Romania dupa anul 1990. In 1994, la Tuzla, si-au pierdut viata sase persoane aflate intr-un aparat PUMA, care decolase spre Bucuresti, tot pentru un zbor de urgenta, cu un bolnav grav si membrii familiei acestuia la bord. Un an mai tarziu, elicopterul pilotat de Vasile Malutan, fostul pilot al dictatorului Nicolae Ceausescu, s-a prabusit si el cu elicopterul Robinson 22 deasupra unei podgorii, la Fundulea. Alte sase persoane, intre care si fostul secretar de stat al MI, Ion Eugen Sandu, si fostul sef al Jandarmeriei Romane, gen. Ioan Gunoaica, au murit la Mogosesti, pe 1 septembrie 1995, tot intr-un accident de elicopter. Au mai cazut apoi elicoptere in: 1996 - la Vama Veche - fara victime; 1996 - la Petresti Satu Mare (mecanicul a murit carbonizat); iulie 1999 - la Podul Turcului, Bacau - fara victime; 1999 - la Obarsia Lotrului - fara victime; august 2001 - la Faget-Timis (pilotul si copilotul morti); septembrie 2001- la Titu - unde un aparat militar s-a prabusit de la 50 m in timpul unui zbor de antrenament chiar in curtea unitatii, ocupantii suferind rani grave. Pasagerii elicopterului - asigurati pentru circa 40.000 de euro fiecare Fiecare dintre persoanele aflate in elicopter era asigurata, in caz de accident, ne-a spus dr. Raed Arafat, coordonatorul SMURD. "Familiile vor primi o despagubire financiara. Trebuie sa verific, dar cred ca suma se ridica la circa 40.000 de euro de persoana, a mai spus dr. Arafat. Este o incercare grea, dar sper sa o depasim..."
SURSA : http://www.adevarul.ro 6 martie 2003
[Imagine: niculucimunte.jpg]
Nicolae Marian -pilot / Lucian Husdup -copilot

Zece ani de la tragedie

Au intervenit pentru salvarea vieţii unui bebeluş, dar şi-au pierdut viaţa. S-a întâmplat în urmă cu zece ani, pe 4 martie, în judeţul Cluj, unde un elicopter SMURD Târgu Mureş, în care se aflau un medic, un asistent şi doi piloţi, s-a prăbuşit în jurul orei 23:00, în satul Moriști, comuna Cojocna din Cluj.
Citat:n momentul accidentului, la bordul elicopterului marca Alouette, închiriat de la Transgaz pentru a salva viața unui nou-născut care suferea o malformație congenitală cardiacă, se aflau medicul Monica Cardos, în vârstă de 33 de ani, un asistent medical, Ferenczi Csongar, de 24 de ani, copilotul Lucian Huzdup, în vârstă de 42 de ani și pilotul comandant Nicolae Marian.

Victimele accidentului transportau la Budapesta un bebeluş care urma să fie supus supus unei operaţii pe cord. Elicopterul tip Alouette YAR 316 B a decolat de la Cluj în jurul orei 23:00, iar după câteva minute, un localnic din Cojocna a alertat autorităţile, anunţând prăbuşirea elicopterului, scria presa la acea vreme.

În urma unei anchete s-a stabilit că elicopterul s-a prăbuşit din cauza condiţiilor meteo nefavorabile.

Accidentul aviatic din județul Cluj, soldat cu moartea a doi piloți experimentați și a două cadre medicale de la SMURD Târgu Mureș este unul din cele mai grave accidente de elicopter produse în România, după 1990.

Dr. Arafat speră "să salvăm vieţi, nu să pierdem vieţi"

"Colegii pe care i-am pierdut atunci rămân în memoria noastră şi ne gândim la ei în fiecare zi având în vedere activitatea care se desfăşoară în acest serviciu şi sunt convins că toţi colegii care lucrează în cadrul SMURD şi care sunt mai ales pe elicopterele SMURD sunt în asentimentul meu. Eu ce sper este să nu mai avem astfel de situaţii şi să nu mai fim încercaţi de astfel de situaţii şi să putem să salvăm vieţi fără să pierdem vieţi", a declarat dr. Raed Arafat, cel care a înfiinţat SMURD.

Președintele României la acea vreme, Ion Iliescu, a conferit post-mortem Ordinul Național "Serviciul Credincios" în grad de Cavaler celor patru victime ale tragediei de lângă Cluj: Monica Cardos - medic, Sebastian Nicolae Marian - pilot coordonator și Lucian Huzdup - pilot, și Crucea națională "Serviciul Credincios" Clasa a III-a, lui Lorand Csongar Ferenczi, asistent medical, pentru înaltul profesionalism, umanismul și spiritul de sacrificiu dovedite în numeroase acțiuni de salvare a vieților omenești, la care au participat din partea Serviciului Medical de Urgență, Reanimare și Descarcerare (SMURD) din Târgu-Mureș, județul Mureș.
SURSA : http://mures.citynews.ro

Requiescat in Pace ... Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
05-03-2013 09:43 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
Postează răspuns 


Săritură forum:




Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Ministerul Afacerilor In...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
Astăzi 07:05 AM
» Mesaje: 102
» Vizualizări: 61488
I.S.U. "Crisana" al Judet...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
Astăzi 06:38 AM
» Mesaje: 169
» Vizualizări: 128160
Topic despre bancuri (in ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 06:33 PM
» Mesaje: 333
» Vizualizări: 164486
Requiescat in Pacem
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
14-07-2019 06:12 PM
» Mesaje: 382
» Vizualizări: 304976
Posturi de ofiter ramase ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Firefighter01
13-07-2019 07:54 PM
» Mesaje: 24
» Vizualizări: 24314
S.S.S.I. Aeroport Interna...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
13-07-2019 01:51 PM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 118
Concursuri profesionale a...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
13-07-2019 06:36 AM
» Mesaje: 82
» Vizualizări: 75932
Prietenii pompierilor...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
12-07-2019 02:24 PM
» Mesaje: 94
» Vizualizări: 60020
Respect !.....și suntem ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Lion
11-07-2019 07:38 AM
» Mesaje: 163
» Vizualizări: 293315
Ordinul MAI nr. 75/2019 p...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
09-07-2019 07:49 PM
» Mesaje: 11
» Vizualizări: 3875

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro