Evaluarea subiectului:
- 6 voturi - 5 în medie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Tehnică de intervenție - istorie ... sau poate nu !?
|
Autor |
Mesaj |
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)
|
RE: Tehnica de interventie - istorie ... sau poate nu !?
Aceasta este cea mai tare masina de pompieri din toate timpurile!
Citat:SEMA 2011: Aceasta este cea mai tare masina de pompieri din istorie!
Faptul ca SEMA Show este o expozitie plina de ciudatenii nu mai reprezinta nici un secret pentru nimeni. Si cu toate acestea, suntem siguri ca nu sunt multi cei care se asteptau sa vada la fata locului un camion de pompieri din anul 1944 care, mai presus de toate, ascunde sub capota un motor de Dodge Viper.
Pusa la punct de compania Precision Designs, impresionanta creatie se poate lauda cu o inima de supercar. Mai exact, sub capota se ascunde un urias V10 de 8.3 litri - preluat de la un Dodge Viper SRT10 al anilor 2005, a carei putere ajunge la roti datorita prezentei unei transmisii automate Dodge 48RE.
Tot de la un model al constructorului american provin si numeroase componente ale trenului de rulare - mai exact, atat axa, cat si suspensia spate ale masinii de pompieri au fost inlocuite cu unele de la un Ram din 2008.
La final, sistemul de franare folosit de extremul Dodge Ram SRT10 asigura si forta necesara opririi acestui proiect, in timp ce jantele cromate pe 24 inci dau nastere unui aspect cool.
SURSA : http://www.4tuning.ro
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
08-11-2011 12:47 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)
|
RE: Tehnica de interventie - istorie ... sau poate nu !?
“Bătrânica” roşie din Oraviţa
Citat:Clădirea „salamandrelor" orăviţene este nouă, deşi secţia a fost înfiinţată în 1940. Pentru a se îmbarca cât mai operativ, militarii nu mai coboară, în remiză, pe scări. Se lasă, cu graţia unor acrobaţi profesionişti, pe două bare metalice, lucioase. În câteva secunde sunt lângă maşinile de stingere.
Uriaşul garaj adăposteşte, pregătite în orice moment de intervenţie, patru autospeciale. Toate strălucesc de curăţenie, dovadă a mâinilor grijulii de gospodar. Una este foarte nouă, două sunt româneşti, modelul arhicunoscut tuturor pompierilor români, iar „veterana" cvartetului motorizat, adevărată bijuterie tehnică, o autospecială de fabricaţie suedeză, marca Volvo. Pitoreasca maşină a ieşit pe poarta uzinei scandinave în anul 1968. De-atunci, rezistă, neîntrerupt, în serviciu. Cum s-ar zice, are „state vechi". Totuşi, nu i-a sosit, încă, sorocul casării. Este una dintre cele mai vechi autospeciale operative din dotarea pompierilor militari români. Până să ajungă la Secţia de Pompieri Oraviţa, a fost folosită la stingerea incendiilor izbucnite într-un mic orăşel din Suedia. „La compania din Oraviţa, cum i se spunea pe-atunci subunităţii de intervenţie, a ajuns în 1996, prin intermediul primăriei. Încercăm să-i prelungim, cât se poate, durata de viaţă. E o maşină foarte bună.
Când a fost adusă, ne gândeam că va rezista maximum patru ani" îBatranica_rosie_din_Oravitaşi aminteşte, nostalgic, colonelul Ilarie Buşe, adjunctul inspectorului şef al ISU „Semenic". La acea vreme, ofiţerul era şeful de stat major al pompierilor militari cărăşeni. Din fericire, previziunile de-acum 15 ani nu s-au împlinit. „Bătrânica" roşie încă merge la toate intervenţiile din raionul subunităţii bănăţene, ce are o suprafaţă de peste 135.000 de hectare. Şi cuprinde 45 de localităţi, cu aproape 44.000 de locuitori. Numai anul trecut, maşina a intervenit la peste 50 de incendii. Când situaţia operativă o impune, urcă, bărbăteşte, pantele munţilor din împrejurimi. Totuşi, pe drumurile dificile de ţară, unele şerpuitoare, autospeciala este pusă la grea încercare. Dar produsul inginerilor suedezi face faţă.
Deşi până acum „a înghiţit" aproape 55.000 de kilometri, când sună alarma, motorul „veteranei" porneşte fără probleme. Şi toarce ascultător, fără să tuşească.
În ciuda vârstei, venerabila autospecială nu a fost reparată niciodată. Doar bazinul de apă, cu o capacitate de 4000 de litri, a fost sudat de câteva ori. Are şi tabla viaţa ei! „În afară de accesorii şi furtunuri, care sunt româneşti, totul este original pe maşină. Când mai vin delegaţii oficiale din Suedia la primărie, trec şi pe-aici să se pozeze cu ea. Oamenii sunt foarte încântaţi! La ei în ţară nu mai este în funcţiune un asemenea tip de autospecială. O pot vedea doar la muzeu" spune plutonierul adjutant şef Vichente Ciublea, cel care se ocupă de logistica pompierilor orăviţeni. Fiecare tură operativă ce serveşte pe vechea maşină, doi servanţi şi un şofer, o îngrijeşte cu multă dragoste. Ca pe-un copilaş! Militarii ţin la ea ca la ochii din cap. O şterg conştiincioşi, apoi se uită, atenţi, din toate unghiurile. O mai şterg odată! Îi cunosc, în amănunţime, fiecare piesă şi fiecare şurub. Încă mai este nevoie de serviciile „bătrânicii" roşii!
SURSA : http://www.revistapentrupatrie.ro
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
22-11-2011 10:33 AM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
|
Bine ai venit, Vizitator! |
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.
|
Sustinem | |
|
|