Forum Pompieri Militari si Civili
112- Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) - Versiune printabilă

+- Forum Pompieri Militari si Civili (https://forum.pompierii.info)
+-- Forum: Comunitate pompieri (/forumdisplay.php?fid=4)
+--- Forum: Alte categorii (/forumdisplay.php?fid=8)
+--- Subiect: 112- Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) (/showthread.php?tid=490)

1 2 3 4 5 6 7 8


112- Sistemul național unic pentru apeluri de urgență (SNUAU) - Homefire News - 11-02-2011 02:50 PM

112 - the single European emergency number








RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA - Coffeeman - 11-02-2011 02:54 PM

Multumim pentru subiect! Good job!


RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA - Homefire News - 14-02-2011 02:22 PM

112 Luxembourg

Canary Islands - 112

112- Romania
[
European 112 Day - MEPs supporting 112



RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA - Covalciuc Bogdan - 26-02-2011 08:03 PM

Fluxul unui apel la numărul de urgență 112

[Imagine: Flux-apel-112-4-CU-salvamont.png]
Citat:Sunați la 112 dacă sunteți într-o situație de urgență sau dacă aveți motive să credeți că cineva se află într-o situație de urgență. O situație de urgență este cea în care sunt puse în pericol viața, proprietatea și/sau mediul și care necesită asistența imediată a agențiilor specializate de intervenție (Ambulanță, SMURD, Poliție, Pompieri, Jandarmerie, Salvamont).

Când sunați la 112, apelul dumneavoastră este preluat de operatorul STS din cadrul Serviciului de urgență 112, în ordinea intrării în sistem, și gestionat astfel:

Operatorul vă adresează întrebările necesare pentru a identifica urgența. În același timp, completează fișa de caz cu informațiile pe care le oferiți.
Ce urgență aveți? – Descrieți succint situația pe care o întâmpinați.
Unde se întâmplă? – Oferiți cât mai exact adresa sau locul unde este necesară intervenția.
Sunt persoane rănite? Care este starea lor? Ce simptome au?
Cum vă numiți?/ Cum se numesc victimele?
Ce vârstă aveți?/ Ce vârste au victimele?
Apoi, operatorul STS confirmă cu dumneavoastră informațiile privind adresa, vă pune în legătură telefonică cu dispecerii agențiilor, în funcție de tipul urgenței, și le transmite fișa de caz cu informațiile comunicate de dumneavoastră.
La rândul lor, dispecerii agențiilor vă adresează întrebări specifice pentru a obține informații suplimentare necesare intervenției și trimit echipaje în teren.
Pentru a primi ajutor rapid și eficient, este esențial să cooperați cu operatorul STS din cadrul Serviciului de urgență 112 și cu dispecerii agențiilor!

Încercați, pe cât posibil, să răspundeți prompt, clar și calm la întrebări, astfel încât operatorul să poată afla, în cel mai scurt timp, ce s-a întâmplat, locul evenimentului și să poată identifica agențiile care sunt în măsură să intervină.
Furnizați datele de contact dacă vă sunt solicitate (număr de telefon, nume și prenume). Acestea sunt utile atât agențiilor, pentru a vă putea contacta dacă au nevoie de informații suplimentare pentru intervenție (de exemplu, dacă echipajele din teren nu găsesc adresa), cât și dumneavoastră, dacă veți avea nevoie de date despre un apel efectuat la 112.
Urmați instrucțiunile pe care le primiți de la operatorul STS și dispecerii agențiilor de intervenție!
Încercați, pe cât posibil, să țineți telefonul pornit și liber, după ce încheiați convorbirea cu dispecerii agențiilor, deoarece este posibil să fiți contactat din teren pentru informații suplimentare.
Sunați la numărul de urgență 112 dacă sunteți martor sau sunteți implicat într-una din situațiile de tipul celor exemplificate mai jos:
[Imagine: screenshot-677.png]
Dacă sunteți martor, împreună cu un grup de persoane, la una dintre situațiile menționate mai sus, și una dintre ele a sunat la 112 pentru a anunța urgența, vă recomandăm să reveniți cu un apel dacă puteți oferi informații suplimentare sau dacă au survenit schimbări în situația anunțată.

Dacă ați sunat la numărul de urgență 112 din greșeală, nu închideți! Așteptați să vă răspundă un operator STS din cadrul Serviciului de urgență 112 și informați-l că nu aveți o urgență și că ați apelat din greșeală. Astfel, salvăm împreună timp prețios, căci apelurile recepționate pe linia de urgență care au fost deconectate înainte de a fi preluate de un operator sau la care nu s-a putut răspunde din cauza unui volum mare de apeluri sunt reapelate de operator în cel mai scurt timp posibil.

Apelurile non-urgente provoacă întârzieri în acordarea de ajutor persoanelor aflate în situații de urgență, acest lucru putând avea consecințe fatale.

Apelarea nejustificată a numărului de urgență 112 poate costa viața unei persoane care are nevoie urgent de ajutor.

Apelarea repetată, cu rea intenție, a numărului 112, fără a avea o urgență ori pentru a aduce injurii operatorilor, constituie abuz și se sancționează conform legii.

Ne puteți ajuta să reducem numărul apelurilor nejustificate la 112 informându-vă familia și prietenii cu privire la utilizarea responsabilă a numărului unic pentru apeluri de urgență 112.
SURSA info : https://www.sts.ro


RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA - grizzly - 26-03-2011 11:49 PM

(25-03-2011 08:05 PM)Karin Scris:  112? Sunt masina lui Popescu. Am avut un accident…
In curand, masinile ar putea suna la numarul de urgente 112 cand sunt implicate intr-un accident! Pe langa airbag-uri sau clima, o noua dotare – si inca una obligatorie – ar putea sa echipeze in scurta vreme noul dumneavoastra autoturism........................................
chiar stiu un caz, de acum cativa ani, un prieten a avut un accident. masina lui a sunat la 112, dar nu s-a luat in seama apelul.


RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA - Homefire News - 16-04-2011 03:29 PM

"eCall -- Cars that 'dial' 112"
Citat:Ideea echipării autovehculelor cu un sistem SOS automat se bucură de şi mai mult sprijin în Europa.
Încă şapte ţări europene au aderat la iniţiativa UE vizând echiparea autoturismelor noi cu un dispozitiv special care apelează automat serviciile de intervenţie de urgenţă în caz de accident.
Recent, Belgia, Bulgaria, Danemarca, Luxemburg, Malta, Polonia şi România au semnat un acord cu Comisia, care prevede introducerea, pe bază voluntară, a sistemului eCall English .
În total, până în prezent, 25 de ţări europene s-au angajat să lanseze acest sistem, trei dintre ele aflându-se în afara UE (Islanda, Norvegia şi Elveţia). Constructorii auto europeni şi operatorii de telefonie mobilă sprijină lansarea sistemului, o condiţie esenţială pentru utilizarea acestuia la scară largă.
În ciuda succesului înregistrat, la cinci ani de la lansarea campaniei eCall, sistemul nu este încă operaţional în niciun stat membru al UE. Comisia Europeană a încurajat autorităţile naţionale să lanseze eCall mult mai devreme, însă unele ţări sunt îngrijorate de costurile estimate (aproximativ 100 de euro pentru un vehicul). Alte state au înregistrat întârzieri în ceea ce priveşte modernizarea centrelor de intervenţie de urgenţă şi formarea personalului care se ocupă de tratarea apelurilor.
În cazul producerii unui impact puternic, sistemul eCall apelează automat numărul de urgenţă european 112, indicându-le echipelor de intervenţie locul accidentului. Apelul poate fi efectuat şi manual, prin simpla apăsare a unui buton.
Indiferent dacă apelul este efectuat automat sau manual, dispozitivul transmite automat datele şi, în plus, permite o convorbire între vehiculul accidentat şi centrul de intervenţie. Astfel, şoferii şi pasagerii care nu sunt grav răniţi pot furniza mai multe date referitoare la accident.
Conform estimărilor, dacă sistemul ar fi operaţional în toată Europa, ar putea salva 2 500 de vieţi în fiecare an şi ar putea reduce gravitatea leziunilor cu cel puţin 15%. Potrivit ultimelor statistici date publicităţii, în 2008, pe şoselele din Europa s-au înregistrat 39 000 de decese.
Iniţiativa Comisiei vizează numai maşinile noi. Nu sunt prevăzute cerinţe privind echiparea retroactivă a autovehiculelor aflate deja în circulaţie.
În ultimii trei ani, UE a furnizat 160 de milioane de euro pentru proiecte de cercetare în domeniul tehnologiei informaţiilor, cu scopul de a ameliora siguranţa şi serviciile din transporturi.



RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA - sandus21 - 19-04-2011 12:42 PM

bravo112


RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA - Covalciuc Bogdan - 31-05-2011 08:15 PM

E-Call. Viaţa răniţilor în accidente rutiere, salvată de autoturismul avariat.
[Imagine: ecall-carousel.jpg]
Citat:Numărul românilor care îşi pierd viaţa acum în accidente rutiere pentru că nu mai sunt capabili să sune singuri la 112 va scădea considerabil.
Salvarea va veni de la un mic dispozitiv cu care vor fi dotate autoturismele şi care va fi capabil, în caz de accident grav, să contacteze singur cel mai apropiat centru de intervenţie şi să furnizeze măcar locul exact al accidentului, chiar dacă victimele nu pot sau nu ştiu să comunice unde se află. Construit pe arhitectura numărului paneuropean de urgenţă, 112, prin noul sistem numit „eCall" de la „emergency call"/„apel de urgenţă", autoturismul avariat va stabili două legături: una de voce şi alta de date. Legătura de voce le permite persoanelor din vehicul să discute cu operatorul centrului de intervenţie, iar pe legătura de date se va trimite, în cazul imposibilităţii victimei de a mai comunica cu cineva, un set minim de date care cuprinde: momentul producerii accidentului, localizarea precisă, identificatorul vehiculului, starea echipamentului eCall (cel puţin dacă a fost declanşat manual sau automat), informaţii despre un posibil furnizor de servicii.Toate aceste lucruri le vor permite forţelor de intervenţie să ajungă la locul accidentului în acea „oră de aur", cum este definit intervalul de intervenţie care le oferă victimelor cele mai mari şanse de supravieţuire.
Sistemul a fost iniţiat de Comunitatea Europeană, iar România a fost invitată să facă parte din consorţiul ce va implementa faza-pilot în Europa şi a semnat în aceste zile un memorandum de înţelegere în acest sens. Înainte ca eCall să devină total operaţional pe tot cuprinsul UE, ţările care vor implementa faza-pilot a sistemului eCall în Europa trebuie să realizeze teste practice şi să stabilească standarde comune. Din acest consorţiu fac parte 15 ţări, printre care Austria, Finlanda, Germania, Olanda, Italia şi Suedia (unde au fost deja lansate astfel de programe-pilot), iar alături de România au mai semnat memorandumul Malta, Polonia, Belgia, Danemarca şi Luxemburg. Comisia Europeană va susţine financiar programul-pilot.
Timpul necesar intervenţiei, redus cu 50%
Din păcate, viitorul sistem eCall nu va putea să reducă numărul foarte mare al accidentelor rutiere din România, dar cel puţin va încerca să ajute accidentaţii. „Pentru România, ţară care se regăseşte pe primele locuri în ceea ce priveşte numărul de accidente mortale din Europa, iniţiativa Comisiei Europene constituie un demers ce trebuie susţinut, având în vedere că prin introducerea acestei tehnologii se poate ajunge la un număr mai scăzut de victime ale accidentelor rutiere", a explicat ministrul Comunicaţiilor, Gabriel Sandu.
Conform estimărilor, dispo-ni-bilitatea rapidă a informaţiilor de la locul accidentului reduce timpul necesar intervenţiei serviciilor de salvare cu 50% în zonele rurale şi cu 40% în cele urbane, ceea ce ar însemna salvarea a circa 2.500 de vieţi pe an - în ţările europene, precum şi diminuarea gravităţii rănirilor cu 10-15%.
SURSA : http://www.romanialibera.ro


RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA - Pompier tălpaș - 08-07-2011 09:28 AM

83% din apelurile călărăşenilor la 112 sunt false!

[Imagine: big-Vizual2.png]

Uploaded with ImageShack.us


Citat:Conform statisticilor realizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS) pentru judeţul Călăraşi se arată că 83, 27% din cele 93. 058 de apeluri primite la 112 au fost false.

Călărăşenii nu au încă, se pare, educaţia necesară pentru a realiza că numărul unic 112 nu poate fi apelat decât în cazuri de urgenţă. Aşa se întâmplă că din cele 93.058 de apeluri primite la acest număr, doar 16,73% au fost reale. Cele mai multe au fost transferate către Ambulanţă – 54,82 %, Poliţie – 30,17 %, Pompieri – SMURD – 12,79 % şi Jandarmerie – 0,72 %.

Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay.

În urma constatărilor făcute de către autorităţile statului, 14 persoane au fost sancţionate conform legii pentru apeluri false şi abuzive către numărul 112.

Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.

Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi. La 112 se sună doar atunci când ai cu adevarat o urgenţă.
sursa:www.adevarul.ro


RE: 112-SISTEMUL NATIONAL UNIC PENTRU APELURI DE URGENTA - sandus21 - 09-07-2011 10:22 AM

Numarul 112 asaltat de apeluri false

Situaţia privind apelurile la numărul de urgenţă 112 nu s-a îmbunătăţit deoarece proporţia de apeluri false este covârşitoare. Statistica pe trimestrul II din anul 2011 realizată de STS pentru judeţul Bihor arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 138.465 apeluri.