RE: Tehnică de intervenție - istorie ... sau poate nu !?
Autoscara Zil 131 6×6 / MAI 21711 de peste patru decenii, în slujba făgărășenilor.
Citat:Alături de alte categorii profesionale, pompierii sunt considerați eroii noștri. Ei sunt cei care ne salvează viețile, casele, bunurile și chiar animalele. Ori de câte ori este un incendiu, accident, inundații, vânt puternic, pompierii sunt mereu la datorie. Numai că, de multe ori echipamentele pe care le folosesc nu sunt din cele mai performante sau în cazul nostru sunt vechi de peste patru decenii.
Astfel, din şase autospeciale pentru intervenţii la înălţime pe care Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă al Judeţului Braşov le are în dotare, doar două sunt funcţionale, cele de la Detaşamentul 2 Braşov şi Detaşamentul Făgăraş, ambele însă foarte vechi. La Făgăraș, singura autospecială pentru intervenții la înălțime a ajuns în orașul nostru în urmă cu 42 de ani, mai exact la 1 august 1975.
„Este o autospecială de lucru și salvare la înălțime, la un unchi de 67 de grade, înălțimea maximă la care putem acționa sprijinită este de 27 de metri. Este adusă la Făgăraș la 1 august 1975, este de producție rusească, pe autoșasiu Zil, cu motor Zil 131 6×6. Din fericire pot să afirm că nu am avut mari probleme cu ea din punct de vedere al motorului, cauciucurile sunt originale, nici pe partea aceasta nu am avut probleme, autospeciala funcționează bine, dar din păcate consumă cam multă benzină, aproape 55-60 l/100 km. Este foarte simplu de întreținut, nefiind un motor complicat, dar având în vedere că este veche câteodată ne mai dă și de furcă, dar ne descurcăm. De schimbat, dorim să o schimbăm, însă noi facem revizia anuală și din punct de vedere al întinderii cablului care asigură întinderea și strângerea pachetului de scări, și având în vedere vechimea ei, se prezintă foarte bine din acest punct de vedere“, ne-a declarat lct. col. Dorin Moldovan, comandantul Detașamentului de Pompieri Făgăraș.
Autospeciala este scoasă din garaj doar atunci când sunt intervenții la înălțime. Anul trecut, de exemplu a fost folosită pentru trei intervenții.
„În general participăm cu această autospecială pentru salvarea persoanelor la înălțime, precum și pentru stingerea incendiilor la înălțime. Anul trecut am intervenit la 3 intervenții cu ea mai deosebite, una pentru salvarea unei pisici dintr-un pom, alta la salvarea unei păsări din pom, iar alta la stingerea unui incendiu la o casă cu etaj și mansardă“, a mai spus lct. col Dorin Moldovan.
Parcul auto al Detașamentului de Pompieri numără 7 autospeciale, 6 din acestea fiind vechi de peste 30 de ani. Una singură este nouă și a ajuns la Făgăraș în urmă cu trei ani.
RE: Tehnică de intervenție - istorie ... sau poate nu !?
Piesa de muzeu-deliciu pentru noi, aur pentru pompierii din FAGARAS!
Un titlu de articol gresit . Piesa de muzeu este a pompierilor din Fagaras din anul 1975 , fabricata in anul 1974 ,functionala .
Citat:Placerea devenita rara de a auzi un motor 8V de capacitate mare (6.960 cmc), lent (de turatie joasa), rusnac si BENZINAR ...putini o mai au in ziua de azi.
Ei bine, ieri fiind participant la Conferinta "Protectia civila si managmentul dezastrelor" organizata de catre MAI/DSU/IGSU la hotelul "Crowne Plaza" (despre care am sa va povestesc deosebit de amplu in curand, a fost DEOSEBIT de interesanta!), am avut marea surpriza si placere de a "da ochii" cu tehnica de interventii (masini de pompieri) deja "de epoca" din dotarea IGSU, langa cele mai noi achizitii -nave spatiale in adevar!
Au avut ambitia sa prezinte trecutul si prezentul, mandri de cat de bine intretinuta este cea ...veche si de cat de moderne sunt "vedetele" proaspat intrate in dotare (Nu chiar proaspat, dar fata de celelalte...)
Am sa va prezint intr-un microserial ceva "piese de forta" care au facut si inca mai fac o cariera plina de succes, fiind rasfatate si iubite, functionand "ceas".BRAVO !
Incep cu aceasta autoscara superba, perfect functionala si originala ZIL131 din anii 70, din dotarea ISU Targu Mures, cu motorul specificat mai sus.
M-au patruns fiorii cand i-am auzit motorul incalzindu-se ,cu sunetul pur si simplu fantastic si mirosul...cam nashpa de benzina de calitate si aditivata fara plumb, aceste motoare 'inghitind " cu pofta rebuturi petroliere, adica benzine de maxim 75CO cu plumb, gazoline, toluen si alte nenorociri.
Se pare ca nu-i plac "fineturile " din aceste vremuri caci se cam scutura in anumite momente. Dar cu cata gratie o facea!
Acest model, tot benzinar, inca exista in dotarea RoArmy ca Punct Comanda, autoatelier, radiostatie, cisterna, si (retrasa) ca macara pentru sistemele ROT Luna, dar de mult de tot nu am mai auzit vreuna functionand .
Ei bine, v-am filmat-o sa o auziti si sa o vedeti.
RE: Tehnică de intervenție - istorie ... sau poate nu !?
De "Ziua invenţiei automobilului", vă prezentăm miniautospeciala Trabant din dotarea Serviciului Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Sântimbru - jud .Harghita
"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
RE: Tehnică de intervenție - istorie ... sau poate nu !?
Motociclete retro in dotarea poimpierilor din R. Moldova
Citat:Datorită eforturilor depuse de Şumleanschi Victor Nichifor, motocicleta a fost renovată cu scopul utilizării în timpul intervențiilor la stingerea incendiilor și pomparea apei. Aceasta este dotată cu o motopompă cu capacitatea cilindrică de 500 cm3, puterea motorului de 20 cai putere și capacitatea pompei de 800 litri de apă pe minut, precum și cu o țeavă de refulare, hârleț și stingător. Totodată, vehiculul a fost vopsit în culoare roșie fiind aplicate inscripția și simbolica IGSU. Motocicleta reprezintă un model unic în cadrul IGSU fiind reutilată pentru diverse activități cum ar fi intervenția în situații de risc, dar și va putea reprezenta instituția la evenimente și ceremonii oficiale.
SURSA :
Inspectoratul General pentru Situații de Urgență al MAI / R.Moldova
"Audacia Et Devotio" Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 24-08-2020 08:02 AM de Covalciuc Bogdan.)
RE: Tehnică de intervenție - istorie ... sau poate nu !?
Povestea unui colecţionar de autospeciale de pompieri. A adunat peste 400 de unităţi!
Citat:În timp ce unii milionari sunt înnebuniți după colecțiile de supercaruri și mașini clasice, există și alții care sunt pasionați de ceva mai diferit, cum ar fi autospecialele pompierilor. Un exemplu în acest sens este Andrew Leider, un om de afaceri din New-York, care deține cea mai mare colecție de autospeciale!
Businessman-ul în vârstă de 63 de ani, a început să colecționeze autospecialele acum 13 ani în urmă, iar în prezent a ajuns la un număr de 450 de exemplare unice, care valorează în jur de un milion de euro! Acesta susține că a început a colecționa autospeciale, după ce a fost mișcat de evenimentele tragice din 11 septembrie 2001, când au murit mulți pompieri în cadrul operațiunilor de salvare a victimelor atentatelor teroriste din New- York, iar fiecare autospecială este în dedicată în memoria unui pompier.
Colecţia este atât de voluminoasă încât a fost nevoie de trei depozite mari pentru ale adăposti, în New York dar şi în Pennsylvania.