Evaluarea subiectului:
- 11 voturi - 4.64 în medie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
|
Autor |
Mesaj |
Covalciuc Bogdan
Administrator
       
Mesaje: 14,505
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6221
Given 18482 thank(s) in 7783 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
APC SKODA 706 R - 1949
Citat:Incepand din anul 1949 s-a realizat în Bucuresti, la Uzinele “Vulcan” (Uzinele Mao Tze-Dun cum se numeau) un lot de 50 de autopompe construite pe sasiu de autocamion Skoda 706 (echipat cu motor Diesel cu 6 cilindri în linie, 11761 cmc cilindree) procurat din Cehoslovacia. Întrucât în acel an problema dotarii pompierilor cu masini de stins incendii era foarte stringenta, autopompa cisterna Skoda 706 R s-a realizat fara pompa centrifuga antrenata de motorul autosasiului, iar pentru refularea apei din cazanul masinii s-a folosit o motopompa SIGMA M.W.45, importata tot din Cehoslovacia, amplasata la partea din spate a masinii. Aceasta masina dispunea initial de un cazan de apa cu capacitatea de 3700 l (ulterior a fost marit la 4000 l) iar cu motopompa se puteau refula 1600 l/min cu presiunea de 8 bar sau 900 l/min la 12 bar. Motopompa SIGMA M.W.45 avea motor cu aprindere prin scanteie de 45 CP la 2500 rot/min si un consum de 14-16 litri de carburant la o ora de functionare în sarcina.
În anii 1955-1956 s-a facut înlocuirea motopompelor Sigma instalate pe APC Skoda 706R cu pompa centrifuga realizata la I.M.B. Timisoara, al carei debit de 3000 l/min la o presiune de 8 bar o recomand\ ca cea mai puternica pompa pentru masinile de stins incendii aflate în dotarea pompierilor romani la acea etapa.
SURSA : http://classiccar.3xforum.ro @florin
SURSA foto : http://classiccar.3xforum.ro
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
24-04-2012 06:14 AM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
       
Mesaje: 14,505
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6221
Given 18482 thank(s) in 7783 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
Autospeciala SR 113 Bucegi - 1964
Citat:SR 113 Bucegi a intrat in productie incepand cu anul 1964, acesta avea o sarcina utila de 5 tone (4x2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane), avand la baza aceeasi cabina proiectata de francezii de la Chausson Plant si motorul V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (optional, cutia de viteze putea fii cuplata cu o cutie suplimentara - reductor, sau, axa spate putea fii echipata cu 2 trepte de reductie, comandate pneumatic), o vitexa maxima de 80 km/h si un consum de 29 l/100km.
SURSA : http://www.automobileromanesti.ro
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 25-04-2012 02:46 PM de Covalciuc Bogdan.)
|
|
25-04-2012 02:45 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
       
Mesaje: 14,505
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6221
Given 18482 thank(s) in 7783 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(21-03-2012 09:10 AM)Homefire Scris: SR-101 ,,clona unei clone'' !
SR-101 a fost primul model de camion produs începând cu anul 1954 la Uzinele "Steagul Roșu" din Brașov. Deși propaganda vremii îl prezenta ca pe o mare realizare el era doar o "clonă" a camionului sovietic ZIS 150 care, la rândul lui, copia camionul american International KR11. O altă clonă a mai fost construită în China sub numele de Jiefang (Eliberare) CA10.
SR-101 dispunea de cazan de apă de 2100 l iar pompa centrifugă cu care era echipată avea debitul maxim de 2000 litri/min., cu presiunea maximă de 16,5 bar. Motorul maşinii era cu 6 cilindrii in linie(capacitatea 5550 cmc), pe benzină, în 4 timpi, dezvoltând o putere de 90 CP cu care se asigura o viteză de deplasare maximă de 60 km/oră. Servanţii maşinii nu erau adăpostiţi în cabină, se aflau plasaţi pe bancheţi, în picioare, în lungul cazanului.
Citat: Motor 6 cilindri în linie, pe benzină,
Capacitate: 5550 cmc.
Alezaj/Cursă: 101.6/114.3 mm
Puterea maximă 90CP/2400rpm,
Raport de compresie: 6.0
Lungime: 6720mm, lățime: 2385mm, înălțime: 2180mm
Ampatament: 4000mm, gardă la sol: 265mm
Ecartament față: 1700mm
Ecartament spate: 1740mm
Raza de bracaj: 8.0 m
Transmisie: spate, 4x2
Ambreiaj: două discuri, uscat
Cutie de viteze: 5 viteze
Greutate (gol): 3900 kg
Viteza maximă: 75 km/h
Pneuri: 9,00x20"
Capacitate rezervor: 150 l
Consum: 29 l/100km
SR 101-Romania /1954
ZIS 150- URSS / 1947
International KR11 - SUA /1942
J iefang CA10 -China /1956
Citat:In august 1953, Guvernul a dispus uzinei Steagul Roşu realizarea în serie a primelor autocamioane româneşti. În a
doua jumătate a aceluiaşi an, a început pregătirea fabricaţiei de autocamioane, iar la data de 1 mai 1954, un lot de autocamioane româneşti au defilat la demonstraţia... oamenilor muncii. Începerea producţiei de autocamioane a însemnat o etapă importantă în dezvoltarea uzinei deoarece a marcat trecerea de la producţia variată şi de serie mică la una unică de serie mare. Acest lucru a dus la ridicarea nivelului tehnic al uzinei şi la cristalizarea unei concepţii unitare în dezvoltarea ulterioară acesteia. Astfel, în 1960, uzina se adaptase deja la producţia de autocamioane. Efortul de profilare a uzinei pentru fabricarea autocamionului SR 101 a tins spre ridicarea la o capacitate comună a sectoarelor care realizau în principal piesele, subansamblele şi ansamblele camionului. Alegerea unui model care să constituie prototipul autocamionului ce urma să intre în producţia de serie nu a fost o treabă uşoară. Era necesar, în primul rând, ca acest tip de autocamion să nu ridice probleme tehnologice şi constitutive deosebite. În al doilea rând, trebuia să corespundă necesităţilor imediate pentru care urma să fie realizat. Din aceste considerente s-a convenit să se ia ca model autocamionul sovietic ZIL 150. Autocamionul SR 101 a reprezentat un produs deosebit de rezistent, uşor de condus în exploatare şi, deci, corespunzător nivelului profesional şi tehnic al personalului de exploatare şi întreţinere existent atunci. Motorul SR 101 şi şasiul SR 101 au fost întrebuinţate şi la realizarea unor autovehicule pentru nevoile imediate ale economiei. Astfel, au fost realizate autobasculante, autocisterne, autobuze TV, iar o parte din subansamblele de la autoşasiul SR 101 s-au folosit la realizarea primelor troleibuze româneşti.
SURSA : http://www.cargomagazin.com
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
08-05-2012 12:07 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
       
Mesaje: 14,505
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6221
Given 18482 thank(s) in 7783 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(02-04-2012 08:32 PM)Covalciuc Bogdan Scris: APCU SR 132 Carpati - 1963
Autopompa cisternă uşoară tip SR 132 asimilată în1963 şi fabricată timp de 5 ani ( 350 buc.) dispunea de un cazan de apa de 1500l apă si un rezervor de 45 kg spumogen praf ce îi permitea să producă 5m3 de spumă ; pmpa centrifugă asigura un debit de 2500 litri/min. la 8 bar.
Era echipat cu motor V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP si avea o greutate totala de 7,5 tone (4x4, axa spate cu roti simple, prinderea jantei cu 6 prezoane, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).
![[Imagine: sr_132_7.jpg]](http://s6.postimage.org/brk0k2jdd/sr_132_7.jpg)
Un APCU SR 132 Carpati -model 1963 aflat în dotarea SVSU comuna Prejmer, jud Brasov
SURSA : http://www.aro4x4.net
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 31-05-2012 02:50 PM de Covalciuc Bogdan.)
|
|
31-05-2012 02:49 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
       
Mesaje: 14,505
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6221
Given 18482 thank(s) in 7783 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
Dacia Logan Van
Citat:Fabricat în 2008, vehiculul este echipat Pack Confort (versiune superioară), are motorizare Diesel şi cântăreşte aproximativ 1,3 tone (cu o sarcină utilă de 725 kg). De la data punerii la dispoziţia ISU Argeş, în mai 2009, până în prezent, vehiculul a fost folosit în operaţiuni de salvare şi a parcurs peste 4 300 de kilometri.Vehiculul a fost folosit drept autospecială de descarcerare.
Citat:Din 2012, autospeciala a fost dotată de Detaşamentul de Pompieri Mioveni cu o motopompă, un tub de aspiraţie, două role de furtun, două stingătoare, costum şi cască de protecţie pentru a fi transformat în autospecială de primă intervenţie şi comandă.
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
17-09-2012 05:03 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
|
Bine ai venit, Vizitator! |
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.
|
Sustinem |  |
 |
|