Evaluarea subiectului:
- 8 voturi - 4.5 în medie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
|
Autor |
Mesaj |
Covalciuc Bogdan
Administrator
       
Mesaje: 14,149
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 5885
Given 15832 thank(s) in 7266 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(26-04-2012 10:48 AM)Covalciuc Bogdan Scris: ATI SR 114 Bucegi - 1964
Auto Tun de stins Incendii, a fost fabricat la UMT Timisoara.
SR 114 Bucegi a intrat in productie tot in anul 1964, cu o sarcina utila de 4 tone (4x4, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane, diferential spate cu sistem de blocare comandat pneumatic, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).
ATI SR 114 Bucegi in decembrie 1989
SURSA foto : https://www.facebook.com
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
12-01-2013 06:37 PM |
|
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
       
Mesaje: 14,149
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 5885
Given 15832 thank(s) in 7266 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(25-04-2012 02:45 PM)Covalciuc Bogdan Scris: Autospeciala SR 113 Bucegi - 1964
Citat:SR 113 Bucegi a intrat in productie incepand cu anul 1964, acesta avea o sarcina utila de 5 tone (4x2, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane), avand la baza aceeasi cabina proiectata de francezii de la Chausson Plant si motorul V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP, cutie de viteze cu 5 trepte, treptele 2, 3, 4 si 5 fiind sincronizate (optional, cutia de viteze putea fii cuplata cu o cutie suplimentara - reductor, sau, axa spate putea fii echipata cu 2 trepte de reductie, comandate pneumatic), o vitexa maxima de 80 km/h si un consum de 29 l/100km.
SURSA : http://www.automobileromanesti.ro
![[Imagine: sr_113_5.jpg]](http://s6.postimage.org/i52o4334h/sr_113_5.jpg)
Douî fotografii deosebite ...
Prin pelegrinarile mele pe internet am gasit o fotografie cu autospeciala SR 113 Bucegi . Autospeciala este in stare de functionare  in orasul Rodina /Cehia ...o bijuterie .
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 11-01-2022 07:54 AM de Covalciuc Bogdan.)
|
|
30-01-2013 01:55 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News
Old firefighter Moderator
      
Mesaje: 6,711
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7055
Given 5259 thank(s) in 2997 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
Turbojet ....
(11-04-2012 08:01 AM)Covalciuc Bogdan Scris: Autospeciala de stins cu jet de gaze SR 114 / MIG 15
![[Imagine: 36831846885_5ca25c3572_z.jpg]](https://farm5.staticflickr.com/4391/36831846885_5ca25c3572_z.jpg)
SURSA foto: http://www.aro4x4.net @ flo
Varianta pentru MApN - Autospeciala de stins cu jet de gaze DAC 665 ,,Noaptea Nemirei" / R 12215 cu motor de MIG 19.
Autospeciala de stins incendii cu jet de gaze Roman 12215 DFA
(10-04-2012 07:30 PM)Covalciuc Bogdan Scris: Autospeciala pentru stins incendii tip JET-RAF-002-RIGO
![[Imagine: 36831670895_75e8dd77df_z.jpg]](https://farm5.staticflickr.com/4344/36831670895_75e8dd77df_z.jpg)
JET-RAF-002-RIGO / MIG - 21 autospeciala de stins incendii din parcurile de rezervoare de combustibil, rafinarii, sonde de extractie si centrale nucleare
Autospeciala pentru stins incendii turbojet Roman 22.410 DFA echipata cu motor MAN D 2866 LF 25 (diesel, 6 cilindrii in linie, 11976 cmc, 410 CP, EURO 3), cutie de viteze tip ZF 16 S 181 OD (mecanica, sincronizata cu 16+2 trepte de viteză), tractiune 6X6 si sarcina utila de 22000 kg.
"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 27-08-2017 06:47 AM de Covalciuc Bogdan.)
|
|
30-01-2013 10:59 PM |
|
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News
Old firefighter Moderator
      
Mesaje: 6,711
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7055
Given 5259 thank(s) in 2997 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(07-03-2011 12:57 PM)Karin Scris: Citat:ATI SR 114 Bucegi a intrat in productie tot in anul 1964, cu o sarcina utila de 4 tone (4x4, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane, diferential spate cu sistem de blocare comandat pneumatic, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).
Autotunul de stins incendii a fost realizat în vederea întăririi, la vremea respectivă, a capacitaţii de intervenţie a unitaţilor şi formaţiunilor de pompieri.
O caracteristica importantă a acestei maşini, care nu era întâlnită la alte tipuri , o constituie posibilitatea lucrului cu pompele în timpul deplasării, atât înainte, cât şi înapoi.
Împotriva căldurii excesive dezvoltate de incendii, autotunul este prevăzut cu blindaj, este izolat termic şi este prevăzut cu instalaţie de autoprotecţie prin pulverizare de apă, asigurând securitatea servanţilor în cele mai grele condiţii de lucru la incendii .
Pentru lucrul cu spumă mecanică trebuie să se introducă în cazan cantitatea corespunzatoare de praf ori lichid spumant, sau să se umple cazanul cu emulsie de apă şi spumant preparat de o alta maşină de luptă.
CARACTERISTICI TEHNICO – TACTICE
Dimensiuni :
-lungime ...6,58 m.
-lăţime ...2,49 m.
-înălţime ...2,97m
-greutate...1600 kg.
Capacitaţi :
-rezervorul de benzină... 170 l.
-cazanul pentru apă ... 3500 l.
-praf spumant în bidon ...300 kg.
Performanţe :
-viteza maximă...85 km./h
-viteza medie ... 60 km./h
-consum mediu ...50 l/100 km.
-debitul pompei centrifuge la ieşire liberă...3200 l/min.
-debitul ţevii generatoare de spumă mecanică ...25000 l/min.
Descriere :
Autotunul se compune din : a) autoşasiu; b) caroserie; c) instalaţii speciale ; d) comenzile şi aparatele de control.
a)Autoşasiul a fost realizat prin adoptarea unor elemente de construcţie de la autopompa cisternă 5.R.132 şi de la autopompa cisternă 5.R.104. Faţă de autoşasiul lui S.R. 104 la acest autoşasiu s-a întărit cadrul şi s-au facut modificări la cutia de viteze, ambreiaj, suspensii şi la sistemul de frânare. Autotunul are pneuri buretate, nefiind expus penelor de cauciuc în timpul intervenţiei.
b) Caroseria este blindata cu tabla de oţel de 4 mm şi se compune din următoarele părţi :
-masca şi capota motorului ;
-aripile din faţă şi spate ;
-cabina şoferului, prevazută cu o turelă care se poate roti la 360O. În cabina sunt amplasate şi instalaţiile speciale ;
- cazanul, amplasat înapoia cabinei ;
- compartimentul accesoriilor.
Turela este în formă de trunchi de piramidă hexagonală, realizată din placi de stiplex montate în cadru metalic, iar instalaţia de autoprotecţie a maşinii a fost îmbunătăţită faţă de tipurile anterioare.
c) Instalaţiile speciale sunt :
1 ) instalaţia hidraulică, compusă din :
-pompa centrifugă de mare presiune ;
-pompa de vid cu rotor şi palete mobile, montată în partea posterioară a pompei centrifuge;
-cazanul pentru apă, construit din tablă de oţel, prevăzut în interior cu ţeavă de preaplin şi cu o serpentină de încălzire;
-conductele de umplere şi de golire a cazanului;
-tunul de apă, compus din :
-suportul fix al tunului, prins pe şasiu ;
-sistemul angrenajelor pentru manevrare ;
-tunul propriu - zis, în legatură cu una din ieşirile pompei centrifuge.
2) instalaţia pentru autostropire cu apă a caroseriei şi pneurilor ;
Cuplarea pompei de vid la pompa centrifugă se face de la bord, de către şofer, fără a mai fi necesară deplasarea sa, iar dispozitivele de comandă şi aparatele de măsură sunt în cabina servanţilor şi permit manevrarea şi controlul instalaţiei din această cabină.
ATI SR 114 UMT făcută la UMT Timişoara, pe baza unui şasiu SR 114
ATI SR 114 UMT
![[Imagine: ok_58757.jpg]](http://s19.postimage.org/zeh7y01jn/ok_58757.jpg)
SURSA foto :http://fiat.3xforum.ro
"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 31-01-2013 01:26 PM de Homefire News.)
|
|
31-01-2013 12:42 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News
Old firefighter Moderator
      
Mesaje: 6,711
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7055
Given 5259 thank(s) in 2997 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(17-12-2010 11:24 AM)Covalciuc Bogdan Scris: Roman 8135 FA (autoscara mecanica de 30m) echipat cu un motor Saviem 797-05, 135CP, tractiune 4X4.
![[Imagine: roman_8135fa-2.jpg]](http://www.automobileromanesti.ro/images/mici/Roman/roman_8135fa-2.jpg)
Inca sunt in fuctiune ! Inca sunt prezent ..nu istorie !
AScM Roman 8135 FA din dotarea I.S.U. "Delta" al Judetului Tulcea
Citat:motor 797-05, 135CP la 3000 rot/min;
- agregate motoare pentru: rotire, ridicare-coborâre, întindere-strângere, nivelare;
- masa totala 8490Kg;
- raza minima de actiune: în pozitie nerezemat 12m, în pozitie rezemat 15m;
- unghiul de rotire 360°;
- unghiul de înclinare 0° ... 75°;
- înaltimea maxima de ridicare 30m;
- producator: ROMPRIM S.A. Bucuresti în colaborare cu FEUERLOSHGERATEWERK - Luchenwalde (Germania).
(23-01-2013 12:55 PM)Karin Scris: ATI R19256 DF care dezvolta 256 CP ,motor D2156 MTN 8, supraalimentat cu aer,puntiile spate motoare , sasiu 19 t.
ATI R19256 DF
![[Imagine: 424152_177169285731972_1500305602_n.jpg]](http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/424152_177169285731972_1500305602_n.jpg)
Autotunurile de stins incendii ATI Roman 19256 DF din dotarea I.S.U. "Delta" al Judetului Tulcea
Citat: motor D2156 MTN 8, 256 CP la 2200 rot/min, supraalimentat;
masă totală 26850 Kg;
capacităţi rezervoare: apă 10.000 litri, spumogen lichid 2.000 litri;
pompă centrifugă PSI 50/8, debit nominal 5.000 litri/min (8 bar);
rotirea tunului 360°;
bascularea tunului: -10° ... 80°;
producător: ROMPRIM S.A. Bucureşti.
"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 23-05-2022 12:39 PM de Covalciuc Bogdan.)
|
|
01-02-2013 01:41 PM |
|
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
|
Bine ai venit, Vizitator! |
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.
|
Sustinem |  |
 |
|