Evaluarea subiectului:
- 8 voturi - 4.5 în medie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
|
Autor |
Mesaj |
Thanks given by: | Toni |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
       
Mesaje: 14,149
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 5885
Given 15826 thank(s) in 7266 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(07-03-2011 12:57 PM)Karin Scris: Citat:ATI SR 114 Bucegi a intrat in productie tot in anul 1964, cu o sarcina utila de 4 tone (4x4, axa spate cu roti duble, prinderea jantei cu 8 prezoane, diferential spate cu sistem de blocare comandat pneumatic, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).
Autotunul de stins incendii a fost realizat în vederea întăririi, la vremea respectivă, a capacitaţii de intervenţie a unitaţilor şi formaţiunilor de pompieri.
O caracteristica importantă a acestei maşini, care nu era întâlnită la alte tipuri , o constituie posibilitatea lucrului cu pompele în timpul deplasării, atât înainte, cât şi înapoi.
Împotriva căldurii excesive dezvoltate de incendii, autotunul este prevăzut cu blindaj, este izolat termic şi este prevăzut cu instalaţie de autoprotecţie prin pulverizare de apă, asigurând securitatea servanţilor în cele mai grele condiţii de lucru la incendii .
Pentru lucrul cu spumă mecanică trebuie să se introducă în cazan cantitatea corespunzatoare de praf ori lichid spumant, sau să se umple cazanul cu emulsie de apă şi spumant preparat de o alta maşină de luptă.
CARACTERISTICI TEHNICO – TACTICE
Dimensiuni :
-lungime ...6,58 m.
-lăţime ...2,49 m.
-înălţime ...2,97m
-greutate...1600 kg.
Capacitaţi :
-rezervorul de benzină... 170 l.
-cazanul pentru apă ... 3500 l.
-praf spumant în bidon ...300 kg.
Performanţe :
-viteza maximă...85 km./h
-viteza medie ... 60 km./h
-consum mediu ...50 l/100 km.
-debitul pompei centrifuge la ieşire liberă...3200 l/min.
-debitul ţevii generatoare de spumă mecanică ...25000 l/min.
Descriere :
Autotunul se compune din : a) autoşasiu; b) caroserie; c) instalaţii speciale ; d) comenzile şi aparatele de control.
a)Autoşasiul a fost realizat prin adoptarea unor elemente de construcţie de la autopompa cisternă 5.R.132 şi de la autopompa cisternă 5.R.104. Faţă de autoşasiul lui S.R. 104 la acest autoşasiu s-a întărit cadrul şi s-au facut modificări la cutia de viteze, ambreiaj, suspensii şi la sistemul de frânare. Autotunul are pneuri buretate, nefiind expus penelor de cauciuc în timpul intervenţiei.
b) Caroseria este blindata cu tabla de oţel de 4 mm şi se compune din următoarele părţi :
-masca şi capota motorului ;
-aripile din faţă şi spate ;
-cabina şoferului, prevazută cu o turelă care se poate roti la 360O. În cabina sunt amplasate şi instalaţiile speciale ;
- cazanul, amplasat înapoia cabinei ;
- compartimentul accesoriilor.
Turela este în formă de trunchi de piramidă hexagonală, realizată din placi de stiplex montate în cadru metalic, iar instalaţia de autoprotecţie a maşinii a fost îmbunătăţită faţă de tipurile anterioare.
c) Instalaţiile speciale sunt :
1 ) instalaţia hidraulică, compusă din :
-pompa centrifugă de mare presiune ;
-pompa de vid cu rotor şi palete mobile, montată în partea posterioară a pompei centrifuge;
-cazanul pentru apă, construit din tablă de oţel, prevăzut în interior cu ţeavă de preaplin şi cu o serpentină de încălzire;
-conductele de umplere şi de golire a cazanului;
-tunul de apă, compus din :
-suportul fix al tunului, prins pe şasiu ;
-sistemul angrenajelor pentru manevrare ;
-tunul propriu - zis, în legatură cu una din ieşirile pompei centrifuge.
2) instalaţia pentru autostropire cu apă a caroseriei şi pneurilor ;
Cuplarea pompei de vid la pompa centrifugă se face de la bord, de către şofer, fără a mai fi necesară deplasarea sa, iar dispozitivele de comandă şi aparatele de măsură sunt în cabina servanţilor şi permit manevrarea şi controlul instalaţiei din această cabină.
(31-01-2013 12:42 PM)Homefire Scris: ATI SR 114 UMT făcută la UMT Timişoara, pe baza unui şasiu SR 114
![[Imagine: images_jpgyyyyyy.jpg]](http://s19.postimage.org/ahduh3d1v/images_jpgyyyyyy.jpg)
![[Imagine: ok_46440.jpg]](http://s19.postimage.org/k0njak0k3/ok_46440.jpg)
![[Imagine: SR_114_Bucegi_autospeciala_pompieri_1.jpg]](http://s19.postimage.org/szi71butv/SR_114_Bucegi_autospeciala_pompieri_1.jpg)
![[Imagine: SR_114_Bucegi_autospeciala_pompieri_2.jpg]](http://s19.postimage.org/xwvrmfwsz/SR_114_Bucegi_autospeciala_pompieri_2.jpg)
ATI SR 114 UMT
![[Imagine: ok_58755.jpg]](http://s19.postimage.org/ju9u7grf7/ok_58755.jpg)
![[Imagine: ok_58757.jpg]](http://s19.postimage.org/zeh7y01jn/ok_58757.jpg)
SURSA foto :http://fiat.3xforum.ro
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
26-02-2013 09:41 PM |
|
Thanks given by: | Doru |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | Doru |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
       
Mesaje: 14,149
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 5885
Given 15826 thank(s) in 7266 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
(02-04-2012 08:32 PM)Covalciuc Bogdan Scris: APCU SR 132 Carpati - 1963
Autopompa cisternă uşoară tip SR 132 asimilată în1963 şi fabricată timp de 5 ani ( 350 buc.) dispunea de un cazan de apa de 1500l apă si un rezervor de 45 kg spumogen praf ce îi permitea să producă 5m3 de spumă ; pmpa centrifugă asigura un debit de 2500 litri/min. la 8 bar.
Era echipat cu motor V8, benzina, dezvoltat pe baza unei licente Ford, de 5025 cmc, 140 CP si avea o greutate totala de 7,5 tone (4x4, axa spate cu roti simple, prinderea jantei cu 6 prezoane, cutie de transfer cu 2 trepte nesincronizate, fara diferential central).
![[Imagine: sr_132_7.jpg]](http://s6.postimage.org/brk0k2jdd/sr_132_7.jpg)
Un APCU SR 132 Carpati -model 1963 aflat în dotarea SVSU comuna Prejmer, jud Brasov
![[Imagine: umt.jpg]](https://lh3.googleusercontent.com/-3dJULp3sgI0/T8dZjFMvC-I/AAAAAAAABCA/nErP-2kKHTA/s640/umt.jpg)
APCU SR 132 Carpati - in filmul "Explozia" - 1973
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
02-03-2013 01:44 PM |
|
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
|
Bine ai venit, Vizitator! |
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.
|
Sustinem |  |
 |
|