Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 7 voturi - 4.43 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 13,138
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4918
Given 12343 thank(s) in 5680 post(s)

Mesaj: #287
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
APCT Roman-8135-FA
Motor de 135CP, tractiune 4X4.

[Imagine: 30125763154_e641c7888a_z.jpg]APCT-Roman-8135-FA

Citat:APCT/R 8135 FA
Autopompa cisterna cu tun de apa si spuma R.8135 FA prin constructie si dotare asigura transportul la locul incendiului a substantelor de stingere, personalului si accesoriilor necesare. Poate actiona atat stationar, cat si din mers, cu apa din surse naturale sau artificiale, cu posibilitati de refulare in jet compact, pulverizat sau tromba prin tevile tunului ori tevile mobile. De asemenea, poate actiona cu spuma aeromecanica cu refulare fie prin tunul propriu, fie prin tevi manuale generatoare de spuma.
Principalele caracteristici tehnico-tactice ale autospecialei sunt urmatoarele:
Dimensiuni:
- lungime (m) 7,660
- latime (m) 2,370
- inaltime (m) 3,160
Greutati:
- greutatea totala (kg) 12500
- greutatea apei (kg) 2800
- greutatea prafului spumogen (kg) 100
- greutatea detergentului (kg) 140
Performante:
- bataia jetului de apa prin teava tunului-orizontal (m) 70
- vertical (m) 50 – 60
- bataia medie a jetului de spuma (m) 50
- debitul de spuma al tevii generatoare a tunului (l/min) 10000
- consumul de spumogen (kg/min) 20
- timp mediu de lucru cu spuma (min) 5
- cantitate medie de spuma ce rezulta din
spumogenul praf aflat in dotarea masinii (100 kg) 70 mc
Autopompa cisterna cu tun de apa si spuma se compune din urmatoarele parti principale: autosasiul descris la generalitati, caroseria si instalatiile speciale.
Caroseria este o constructie unitara, de tip autobuz, cu compartimente prevazute pentru personal, instalatii si accesorii.
Compartimentul de comanda este prevazut cu doua scaune fixe, placa de bord cu aparatele de control ale masinii si ale instalatiei hidraulice.
Compartimentul personalului are doua banchete a cate 12 locuri fiecare si doua scaune rabatabile.
In continuitatea compartimentului personalului se gaseste compartimentul instalatiilor, despartit de primul prin doua usi culisabile. In compartimentul instalatiilor sunt amplasate: instalatia pentru producerea spumei, instalatia pentru detergenti, rezervorul de apa, rezervorul pentru spumogen, compartimentul pentru accesorii, tamburul cu furtunul de refulare pentru prima interventie. Acest compartiment este prevazut cu patru usi laterlae si o usa in peretele din spate. Pentru accesorii sunt prevazute rafturi si suporti.
In compunerea instalatiei speciale intra:
- priza de putere montata pe peretele din spate al cutiei de viteze ce permite actionarea pompei centrifuge si a pompei de ulei. Miscarea de la priza de putere se transmite la pompa centrifuga prin intermediul unui arbore cardanic. Acesta se prinde de axul pompei de apa si de axul care iese din priza de putere prin intermediul a doua cuplaje: unul pe caneluri, celalalt pe canal de pana;
- pompa centrifuga primeste miscarea de la priza de putere prin arborele de transmisie, transformand energia mecanica in energie hidraulica. Se compune din camera de refulare, axum pompei, motorul pompei, statorul pompei si camera de aspiratie. Pompa este prevazuta cu doua intrari cu diametrul de 100 mm si doua iesiri de 70 mm. Iesirea din stanga are o legatura cu culoana tubului de apa si spuma, o legatura la instalatia de producere a spumei, o legatura la ramificatiile de refulare si o legatura la racirea caroseriei. Iesirea din dreapta are o legatura la rezervorul de apa, o legatura la instalatia pentru detergenti si racirea suplimentara la motor;
- rezervorul de apa, reprezentand o constructie sudata, cu o capacitate de 2800 l, este confectionat din tabla de hotel de 3 mm protejata contra coroziunii cu o vopsea speciala. Este prevazuta la partea superioara cu o gura de vizitare, un racord B pentru umplere si o conducta de supraplin. La partea inferioara sunt instalate conducte cu robinet contra actiunii mecanice a apei se realizeaza prin spargatoarele de valuri;
- instalatia de producere a spumei se compune din: rezervoul pentru spumogen, generatorul pentru producerea spumei, conductele de legatura, observatorul cu doua manete, dispozitivele de comanda;
- tunul de apa si spuma este montat pe acoperisul masinii si se compune din: tevile pentru apa si spuma, mecanismul de actionare si cilindrul de ridicare;
- instalatia de detergenti cuprinde urmatoarele instalatii principale: rezervorul de detergenti, amestecatorul si dispozitivul de dozare. Amestecul de apa si detergenti se realizeaza pe principiul ejectiei;
- tamburul furtunului de refulare are un furtun tip D din cauciuc, de 30 m lungime folosit pentru faza intiala a incendiului pana la realizarea dispozitivului.
Pompa centrifuga poate fi alimentata cu apa din rezervor sau de o sursa exterioara prin teava de aspiratie ale carei capete sunt prevazute cu racorduri fixe de tip A si cu capace. Apa este refulata de pompa centrifuga prin conductele de refulare stanga-dreapta, prevazute la capete cu racorduri fixe tip B cu capace. Prin ramificatiile de pe conductele de refulare apa poate fi dirijata spre coloana tunului de apa si spuma sau direct prin furtune spre tevile manuale. Autopompa cisterna cu tun poate actiona cu apa, apa imbunatatita sau spuma, avand asigurata alimentarea cu apa astfel:
- de la sursa de apa fara presiune (rau, lac, fantana, bazin etc.);
- din cazanul de apa propriu, racordat prin furtun B la o alta sursa de apa sub presiune (hidrant sau pompa).

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
03-11-2016 09:26 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Dacul , Toni , ralfgermania , HomefireNews , SPG Fire Midia , raoul
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Mesaje în acest subiect
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania" - Covalciuc Bogdan - 03-11-2016 09:26 PM

Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Istoria pompierilor din ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 06:54 AM
» Mesaje: 13
» Vizualizări: 9614
Miniaturi,machete,jucarii...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
22-01-2021 05:32 AM
» Mesaje: 122
» Vizualizări: 121410
I.S.U. "Neron Lupascu" al...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
19-01-2021 06:39 PM
» Mesaje: 96
» Vizualizări: 76341
Requiescat in Pacem
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
19-01-2021 06:15 PM
» Mesaje: 434
» Vizualizări: 389214
SMURD Bucuresti
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
09-01-2021 04:19 PM
» Mesaje: 109
» Vizualizări: 82908
Respect !.....și suntem d...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
09-01-2021 02:11 PM
» Mesaje: 187
» Vizualizări: 348124
Purtător de cuvânt
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
07-01-2021 07:23 PM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 384
I.S.U. "Barbu Stirbei" a...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
06-01-2021 07:05 AM
» Mesaje: 346
» Vizualizări: 255645
Pompierii ..si arta - Cen...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
05-01-2021 02:40 PM
» Mesaje: 57
» Vizualizări: 68695
Ministerul Afacerilor In...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
02-01-2021 01:48 PM
» Mesaje: 118
» Vizualizări: 102677

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro