Evaluarea subiectului:
- 14 voturi - 4.71 în medie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
|
Autor |
Mesaj |
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
Mesaje: 14,623
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
APCT-SR 114 (Delfinul) UMT
Ultima autospecială asimilată la U.M.T. Timişoara în perioada 1954-1974 a fost autopompa cisternă cu tun, APCT-SR 114 (Delfinul), aceasta fiind şi ultima maşină echipată cu motor pe benzină (tip SR 211, de 140 CP).
Totodată, APCT SR 114 a fost şi prima maşină de stins incendii cu care a început fabricaţia un nou producător de autospeciale (rămas cu tradiţie în acest domeniu până la data actuală) şi anume fosta I.R.A.-3 Olteniţa din Bucureşti, devenită apoi Automecanica, iar în prezent ROMPRIM S.A.
APCT / Delfinul dispune de un rezervor de apă de 2500 l, un altul de praf de 100 kg şi încă unul de 150 l pentru detergent; pentru refularea apei şi spumei la distanţă maşina dispune de tun (cu două ţevi, de apă şi spumă) cu bătaia de 35-40 m.
Pompa centrifugă ce echipează această maşină (cu 3 etaje şi carcasă din aluminiu) a fost cea mai performantă pompă folosită pe maşinile de luptă construite până în anul 1975, aceasta având un debit de 2500 litri/min. la 10 bar şi 1000 litri/min. la 20 bar. În plus, faţă de toate maşinile de stins incendii construite până în anul 1974, APCT-Delfinul a fost echipată cu un tambur (amplasat la partea din spate a maşinii) cu furtun de refulare tip D, cu lungimea de 30 m, prevăzut la cap cu pistol de refulare a apei.
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
10-01-2017 12:29 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan
Administrator
Mesaje: 14,623
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in Romania"
Autospeciala de stingere cu pulbere şi azot ASpPA Roman 12215 DFA
Introducerea în producţia de serie a altor maşini pe şasiuri ROMAN 12215 a continuat şi în anul 1979 când de pe porţile fabricii Automecanica Bucuresti (Romprim) au ieşit primele autospeciale de stingere cu pulbere şi azot, ASpPA - R 12215 şi autospecialele de stingere cu jet de gaze (turbojeturi), ASpJG - R 12215.
Autospeciala de stingere cu pulbere şi azot ASpPA R 12215 DFA, este o maşină de categorie grea, destinată intervenţiilor la incendiile de mari proporţii izbucnite în sectoarele petrochimice, energetice, chimice, transporturi şi electronice.
Caracteristicile funcţionale ale instalaţiei speciale sunt:
- debitul pe ţevile tunului: 2x7,7 = 15,4 kg/sec.;
- debitul pe ţevile de autoprecizie: 4x5,1 = 20,4 kg/sec.;
- debitul pe ţevile manuale de refulare: 4x4,8 = 19,2 kg/sec.;
- debitul total de praf: 55 kg/sec.;
- presiunea de lucru a instalaţiei speciale: 10 daN/cm2;
- presiunea azotului pentru comanda reductorilor şi pentru purjare: 10-12 daN/cm2;
- presiunea azotului în butelii: 130-150 daN/cm2;
- presiunea azotului sau aerului pentru comenzile
electropneumatice: 5-10 daN/cm2;
- bătaia tunului cu praf în plan orizontal: 50 m;
- bătaia ţevilor de autoprotecţie: 35 m;
- bătaia ţevilor manuale de refulare: 25 m;
- rotirea tunului în plan vertical: -100 +800;
- rotirea tunului în plan orizontal: 3600;
- timpul de presurizare a rezervoarelor: 60 sec..
Cantităţi substanţe:
- pulbere stingătoare FLOREX: 4x1250 = 5000 kg;
- butelii azot: (16+1)x40 = 680 litri.
Pulberea se refulează fie pe un tun cu două ţevi, fie pe linii de furtun tip "C" cu ţevi de refulare, care se pot racorda patru la ţevile de autoabsporţie şi patru la ţevile de evacuare plasate pe rezervoarele de pulbere.
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
10-01-2017 12:51 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
|
Bine ai venit, Vizitator! |
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.
|
Sustinem | |
|
|