Evaluarea subiectului:
- 14 voturi - 4.71 în medie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
|
Autor |
Mesaj |
Covalciuc Bogdan
Administrator
Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
APC-SR 101
Citat:Prima autospecială de stins incendii integral românească a fost APC-SR 101, (autopompa cisterna) construită (la IMB Timisoara) pe şasiu de camion de serie fabricat in Romania, dispunea de cazan de apă de 2100 l iar pompa centrifugă cu care era echipată avea debitul maxim de 2000 litri/min., cu presiunea maximă de 16,5 bar. Motorul maşinii era cu 6 cilindrii in linie(capacitatea 5550 cmc), pe benzină, în 4 timpi, dezvoltând o putere de 90 CP cu care se asigura o viteză de deplasare maximă de 60 km/oră. Servanţii pompieri nu erau adăpostiţi în cabină, se aflau plasaţi pe bancheţi, în picioare, în lungul cazanului.
SURSA foto : Autocamionul Steagul Rosu
"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
|
|
04-12-2019 09:33 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News
Old firefighter Moderator
Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7005 thank(s) in 3427 post(s)
|
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
Autospeciala de stingere a incendiilor cu pulberi, de 2500 kg capacitate, ASpP 2 x 1250/SR 114
Citat:Autospeciala de stingere a incendiilor cu pulberi de 2500 kg capacitate este destinata dotarii unitatilor militare si formatiilor civile de pompieri, folosind ca agent de stingere pulberi usoare, vehiculate cu ajutorul azotului sub presiune.
Caracteristicile tehnico-tactice ale autospecialei sunt urmatoarele:
Dimensiuni:
- lungime (m) 6,850
- latime (m) 2,500
- inaltime (m) 3,100
Greutati:
- greutatea buteliilor (kg) 720 (9 x 80)
- greutatea incarcaturii de pulbere (kg) 2500
- greutatea buteliilor (kg) 720 9 x 80
Capacitati:
- rezervorul de benzina (l) 250
- rezervoarele de pulbere (l) 2 x 1400 = 2800
Performante:
- inclinarea tunului - 15 + 80º
- rotirea orizontala 240º
- debitul de pulberi la tevile tunului (kg/sec) 2 x 10 = 20
- debitul de pulberi la pistoanele de refulare (kg/sec) 2 x 5 = 10
- bataia maxima a pistonului de refulare (m) 45 – 50
- bataia medie a pistonului de refulare (m) 15 – 20
- timp de evacuare a pulberii (min.) 1 – 8
Descriere
Autospeciale de stingere a incendiilor cu pulberi este executa pe autosasiul SR 114, in organizarea sa deosebindu-se doua ansamble de baza: caroseria si instalatia de lucru cu pulbere.
Forma constructicva a caroseriei acestei masini se aseamana in mare masura, cu cea a autotunului SR 114.
Principalele ansamble care compun caroseria sunt: masca si capota motorului, cabina soferului si servantilor si compartimentul grupurilor de pulbere.
Masca motorului este prevazuta cu jaluzele mobile, care contribuie atat la protejarea radiatorului cat si la dirijarea judicioasa a jetului de apa asupra motorului pentru racire.
Cabina soferului si servantilor, incalzita si ventilata, este inchisa permitand transportul a 5 persoane. Deasupra cabinei se afla turela mobila in forma de trunchi de piramida hexagonala.
Compartimentul grupurilor de pulbere este situat in spatele cabinei si asigura spatiul necesar pentru amplasarea in conditii bune a celor doua unitati de lucru cu pulbere.
Peretii laterali dispun fiecare de cate un panou rabatabil, care serveste ca suport pentru patru butelii de azot. Cele 3 usi permit accesul la gurile de refulare, la reductoarele principale si la cutiile cu aparate izolante.
Peretele despartitor intre cabina si compartimentul grupurilor de pulbere este prevazut cu doua usi glisante care permit accesul servantilor la buteliile de azot. Peretele din spatele masinii este complet inchis.
Instalatia de lucru cu pulbere cuprinde practic doua unitati de lucru interconectate, la fiecare deosebindu-se:
- recipientul pentru pulberea stingatoare de 1250 kg;
- bateria cu 4 butelii de azot pentru vehicularea pulberii (4 x 40 l);
- reductorul principal de presiune pentru azotul de lucru;
- sistemul de fluidizare;
- butelia pentru azotul de comanda si purjare;
- tabloul de comanda si control.
Principiul de functionare a fiecarei unitati de pulbere consta in evacuarea substantei stingatoare din rezervor cu ajutorul azotului sub presiune.
Procesul expulzarii prafului prin gurile sistemului de refulare necesita o serie de operatii premergatoare care asigura:
- punerea sub presiune a colectoarelor tabloului de comanda si a rezervorului de praf;
- fluidizarea substantei pulverizatoare;
- orientarea tevilor tunului de praf asupra focarului;
- luarea dispozitivului de lucru cu pistoletele de pulbere;
- deschiderea la momentul oportun (in functie de cerintele operative) a tuturor robinetelor de pe circuitele de evacuare.
"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 30-05-2020 04:51 PM de Homefire News.)
|
|
30-05-2020 04:34 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
|
Bine ai venit, Vizitator! |
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.
|
Sustinem | |
|
|