RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
Autospecială de pompieri Huanghe JN162 (Roman R 10215 FS) md.1980
Citat:Colaborarea dintre China şi România a început în anul 1978, printr-un acord care prevedea producţia locală a camioanelor Roman în China, la fabrica de camioane din Jinan. Acordul prevedea o asamblare în regim SKD, ceea ce înseamnă că toate componentele erau fabricate în România şi erau exportate în China ca subansamble mari, iar fabrica din China trebuia să le facă doar asamblarea finală. Peste un an, în 1979, în baza acestui acord fabrica din Braşov trimisese, iar în China ajunseseră, primele 280 de asemenea kit-uri pentru camioane. Iar acele camioane aveau emblemă Roman pe ele, doar că era încă percepute în China ca un produs de import.
Fabrica din Jinan a asamblat camioane româneşti Roman din 1979 până în 1984, pe baza componentelor primite de la Braşov
"Audacia Et Devotio" Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 02-08-2023 03:45 PM de Covalciuc Bogdan.)
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
Citat:Autospeciala pentru stins incendii turbojet Roman 22.410 DFAechipata cu motor MAN D 2866 LF 25 (diesel, 6 cilindrii in linie, 11976 cmc, 410 CP, EURO 3), cutie de viteze tip ZF 16 S 181 OD (mecanica, sincronizata cu 16+2 trepte de viteză), tractiune 6X6 si sarcina utila de 22000 kg.
"Audacia Et Devotio" Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
RE: Autospeciale pentru stins incendii - "Made in România"
ASpLS Roman 19215 DFA
In dotarea Detașamentului de Pompieri Nr.1 Timișoara
Citat:Caracteristici tehnice:
-tip șasiu: ROMAN 19215 DFA
-tip motor: S 215 HMN8
-tip carburant: Diesel
Capacități:
-rezervor apă -4.000 l
-rezervor spumogen -6.000 l
-rezervor carburant -220 l
Instalații speciale din dotare autospecialei:
-tip pompă refulare -PSI 50/8
-nr. guri aspirație -4 Tip A
-nr. guri refulare -8 ( 2 Tip C, 6 Tip B )
-debit tun apă -5.000 l/min la 8 bari
Funcționarea instalațiilor speciale
-alimentare din surse cu presiune
-se realizeaza prin gura de alimentare de Tip A amplasata in partea dreapta spate cu ajutorul unei linii de Tip B
-alimentare din sure fără presiune
-se realizeaza dispozitivul de aspiratie, minim 2 coloane, se verifica etanseitatea dispozitivului, se comuta ambreiajul in compartimentul instalatiilor speciale si se actioneaza comutatorul de pe panoul de comanda.
-lucrul cu apă:
se comuta ambreiajul in compartimentul instalatiilor, se realizeaza dispozitivul la gurile de refulare,
-se deschide vana centrala, se cupleaza pompa si se creste treptat presiunea prin actionarea levierului de acceleratie.
Se recomanda sa fie deschis putin robinetul de retur pentru a evita supraincalzirea pompei cand nu se refuleaza.
-lucrul cu spumă:
-se executa operatiunile pentru refularea apei, doar ca se cuplează pompa de spumogen de pe panoul de comandă de la butonul de cuplare pompă, se deschide robinetul de spumogen, se montează o țeavă de spumogen și se dozeaza in functie de necesitate.
La incetarea refularii se inchide robinetul dozator si robinetul de golire a rezervorului de spumogen si dupa ce iese apa curata apa curata se inchide si robinetul pregenertorului.
"Audacia Et Devotio" Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.