Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 2 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Proiect noua Lege a sănătăţii
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #1
Exclamation Proiect noua Lege a sănătăţii
Proiectul noii Legi a sănătăţii a fost pus, miercuri, în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Sănătăţii
Ministerul Sănătăţii a anunţat că începând de miercuri, 28 decembrie, proiectul de Lege privind organizarea şi funcţionarea sistemului de sănătate din România se află în dezbatere publică pe site-ul ms.ro, la secţiunea transparenţă decizională.
SURSA : http://www.ms.ro/?pag=22

Observatiile si propunerile privind proiectul de act normativ pot fi transmise pe adresa: propuneri@ms.ro,
Termenul limita pana la care se pot face propuneri este cea de a 30-a zi de la data introducerii pe site a textului proiectului de act normativ

Ce ne intereseaza pe noi !
Citat:TITLUL V
SISTEMUL NAŢIONAL DE ASISTENŢĂ MEDICALĂ DE URGENŢĂ ŞI DE PRIM AJUTOR CALIFICAT

Cap. 1
Dispoziţii generale
Art. 64
(1) In sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, termenii şi noţiunile folosite au următoarea semnificaţie:
a) sistemul naţional de asistenţă medicală de urgenţă şi prim ajutor calificat – ansamblul de structuri, forţe, mecanisme şi relaţii, organizate după aceleaşi principii şi reguli, care utilizează proceduri integrate de management specializat şi/sau calificat;
b) asistenţă integrată de urgenţă – asistenţa asigurată de instituţiile medicale omologate de către Ministerului Sănătăţii pentru participarea la sistemul naţional de asistenta medicala de urgenta şi de prim ajutor calificat, instituţii ale Ministerului Administraţiei şi Internelor şi/sau din structura autorităţilor publice locale, precum şi de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale prin Direcţia pentru apel unic de urgenţă 1-1-2. Ea include ansamblul de măsuri şi activităţi cu caracter logistic, tehnic şi medical, destinate în principal salvării şi păstrării vieţii
c) asistenţă medicală de urgenţă – ansamblul de măsuri şi activităţi cu caracter logistic şi medical furnizate în situaţiile în care amânarea acestora sau lipsa furnizării lor pot cauza moartea sau deteriorarea permanentă a stării de sănătate a persoanei care necesită îngrijire;
d) primul ajutor de bază – efectuarea unor acţiuni salvatoare de viaţă unor persoane care au suferit o accidentare sau îmbolnăvire acută, de către persoane fără pregătire medicală, fără utilizarea unor echipamente specifice acestui scop.
e) primul ajutor calificat – efectuarea unor acţiuni salvatoare de viaţă unor persoane care au suferit o accidentare sau îmbolnăvire acută, de către personal paramedical care a urmat cursuri speciale de formare şi care are în dotare echipamentele specifice acestui scop, funcţionând sub formă de echipe de prim ajutor într-un cadru instituţionalizat;
f) urgenţă medicală – accidentarea sau îmbolnăvirea acută, care necesită acordarea primului ajutor calificat şi/sau a asistenţei medicale de urgenţă, la unul sau mai multe niveluri de competenţă, după caz. Ea poate fi urgenţă medicala cu pericol vital, unde este necesară/sunt necesare una sau mai multe resurse de intervenţie în faza prespitalicească, continuând îngrijirile într-un spital, sau urgenţă medicala fără pericol vital, unde îngrijirile pot fi efectuate, după caz, cu sau fără utilizarea unor resurse prespitaliceşti, la un furnizor de servicii medicale autorizat sau, după caz, la un spital.
g) Personalul paramedical – personalul fără pregătire medicală, instruit special la diferite niveluri în acordarea primului ajutor calificat, utilizând echipamente specifice, inclusiv defibrilatoarele semiautomate externe, activând în echipe de prima ajutor într-un cadru instituţionalizat.

Cap. 2
Primul ajutor de baza şi primul ajutor calificat
Art. 65
(1) Acordarea primului ajutor de baza, fara echipamente specifice, se efectuează de catre orice persoana instruita in acest sens sau de catre persoane fara instruire prealabila, acţionând la indicaţiile personalului specializat din cadrul dispeceratelor medicale de urgenta sau al serviciilor de urgenta prespitaliceasca de tip SMURD şi serviciului de ambulanta având ca scop prevenirea complicaţiilor şi salvarea vieţii pana la sosirea unui echipaj de intervenţie.
(2) Fiecare cetatean are obligaţia sa anunţe direct sau sa se asigure ca un caz de urgenta a fost anunţat deja, la numărul unic de urgenta 1-1-2, înainte sau concomitent cu acordarea primului ajutor, fiind obligat sa respecte indicaţiile specializate oferite de personalul dispeceratului de urgenta.
(3) Persoanele fara pregătire medicala care acorda primul ajutor de baza in mod voluntar, pe baza indicaţiilor furnizate de un dispecerat medical sau a unor cunoştinţe in domeniul primului ajutor de baza, acţionând cu buna-credinţa şi cu intenţia de a salva viata sau sănătatea unei persoane, nu răspund penal sau civil.
(4) Primul ajutor calificat se acorda intr-un cadru instituţionalizat, de echipe aflate sub coordonarea inspectoratelor pentru situaţii de urgenta, in colaborare cu autorităţile administratiei publice locale şi structuri ale Ministerului Sănătăţii
(5) Formarea şi certificarea personalului specializat in acordarea primului ajutor calificat se va efectua pe baza unei metodologii stabilite de catre Ministerul Sănătăţii şi Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenta.
(6) Salvamontul, Salvamarul, Jandarmeria Montana, Unitatea Speciala de Intervenţie in Situaţii de Urgenta din subordinea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenta şi alte instituţii publice similare pot avea personal instruit in primul ajutor calificat, care acţionează in cadrul misiunilor specifice de salvare asigurate de aceste instituţii.
(7) Personalul paramedical nu răspunde penal ori civil, după caz, daca se constata, potrivit legii, îndeplinirea de către acesta, cu buna-credinţa, a oricărui act in legătura cu acordarea primului ajutor calificat, cu respectarea competentei acordate, protocoalelor şi procedurilor stabilite in condiţiile legii.
(8) Primul ajutor calificat şi asistenta medicala de urgenta se acorda fara nici o discriminare legata de, dar nu limitata la, venituri, sex, vârsta, etnie, religie, cetăţenie sau apartenenţa politica, indiferent daca pacientul are sau nu calitatea de asigurat medical.

Cap. 3
Asistenta medicală de urgenta

Art. 66
(1) Asistenta integrata de urgenta prespitaliceasca include misiunile de salvare terestra,aeriana şi navala.
(2) Asistenţa medicală de urgenţă prespitalicească terestra din cadrul sistemului naţional integrat de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat este asigurată de servicii de ambulanţă omologate de Ministerul Sănătăţii, precum şi de echipajele integrate ale Serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare (SMURD), aflate în structura inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, a autorităţilor administratiei publice locale şi a spitalelor omologate prin ordin al ministrului sănătăţii in acest sens
(3) Organizarea şi funcţionarea serviciilor de ambulanta ce nu se încadrează in prevederile de la alineatul (2) se aproba de către Ministerul Sănătăţii.
(4) Ministerele şi instituţiile cu reţele sanitare proprii pot avea in administrarea lor servicii proprii de ambulanta. Modul de organizare a acestora se stabileşte prin norme aprobate de către ministerul sau instituţia in structura căreia funcţionează serviciul de ambulanta, cu avizul ministerului sănătăţii
(5) In spitale pot opera unitati proprii de transport sanitar medicalizat, pentru transportul interclinic al pacienţilor proprii, precum şi al nou-născuţilor aflaţi in stare critica. Modul de organizare şi funcţionare a acestor unitati se va stabili prin norme aprobate de catre Ministerul Sănătăţii.
(6) Echipajele de salvare aeriana şi navala funcţionează conform reglementarilor specifice prevăzute de lege.
(7) Asistenta de urgenta prespitaliceasca din cadrul sistemului naţional integrat de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat este coordonata de dispeceratele medicale specializate, utilizând infrastructura Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare
(8) Asistenta medicala de urgenta spitaliceasca din cadrul sistemului naţional integrat de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat este asigurata in unitati şi compartimente de primiri urgente din structura spitalelor. Ministerul Sănătăţii omologheza periodic UPU şi CPU incluse in structura sistemului naţional integrat de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat.
(9) Spitalele care nu se încadrează in prevederile de la alineatul (8), indiferent de forma de organizare a structurilor de urgenţă (UPU, CPU sau camera de gardă) sau forma de proprietate, au obligaţia de a acorda, in limitele competentelor, asistenta medicala de urgenta pentru pacienţii ce prezintă o urgenta medicala, pana la rezolvarea stării de urgenţă, sau după caz, pana la internarea sau transferul acestora în condiţii de siguranţă la un spital care are competenţa de diagnostic şi tratament a afecţiunilor prezentate de pacienţi.
(10) Asistenta medicala de urgenta se asigura, gratuit, tuturor pacienţilor indiferent de statutul de asigurat al acestuia.
(11) Spitalele din cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate au obligaţia de a accepta transferul pacienţilor aflaţi in stare critica, daca spitalul sau centrul unde se afla pacientul respectiv nu are resursele umane şi/sau materiale necesare acordării asistentei de urgenta in mod corespunzător şi definitiv şi daca transferul este necesar in vederea salvării vieţii pacientului. Protocoalele de transfer interclinic al pacientului critic se aproba prin ordin al ministrului sănătăţii.
(12) Furnizorii de servicii medicale din cadrul sistemului naţional de asistenta medicala de urgenta pot achiziţiona echipamente, autospeciale şi alte mijloace de intervenţie direct, in sistem leasing sau contractând credite având ca sursa de finanţare veniturile proprii şi/sau bugetul de stat, precum şi alte surse prevăzute de lege, inclusiv donaţii şi sponsorizări.
(13) Organizarea şi funcţionarea sistemului naţional de asistenţă medicală urgenţă şi prim ajutor calificat se reglementează prin hotărâre de guvern la propunerea ministerului sănătăţii în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.

Cap. 4
Asistenta de urgenta in caz de accidente colective, calamitaţi şi dezastre
Art. 67
(1) Asistenta de urgenta in cazul accidentelor colective, calamitaţilor şi dezastrelor va fi coordonata de catre inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenta, respectiv al municipiului Bucureşti, sau direct de catre Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenta conform planurilor naţionale aprobate.
(2) In cazul epidemiilor şi/sau pandemiilor, coordonarea activităţii de intervenţie se face de către comitetele judeţene pentru situaţii de urgenta sau de Comitetul pentru Situaţii de urgenta al Ministerului Sănătăţii, după caz, potrivit legii.
(3) Pentru situaţii de accidente colective, calamitati sau dezastre, cu urmări deosebit de grave, se vor întocmi planuri de acţiune comune şi cu celelalte instituţii cu atribuţii in domeniu, care vor fi puse in aplicare la solicitarea Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenta.
(4) In situaţii de accidente colective, calamitati sau dezastre, cu urmări deosebit de grave, acordarea asistentei medicale de urgenţă la nivel spitalicesc se va face şi in unităţile spitaliceşti aparţinând ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitara proprie.
(5) În caz de accident colectiv, calamitaţi naturale sau dezastre, serviciile de ambulanta şi spitalele indiferent de modul de organizare sau proprietate ce nu au contract pentru servicii medicale cu asiguratori din sistemul asigurărilor sociale de sănătate au obligaţia de a efectua servicii medicale de urgenta, la solicitarea comitetelor judeţene/al municipiului Bucureşti, respectiv Comitetului pentru Situaţii de Urgenta al Ministerului Sănătăţii ori Comitetului Naţional pentru Situaţii de Urgenţă. Contravaloarea cheltuielilor prestate ca urmare a acestor solicitari va fi decontata, la tarifele din sistemul de asigurari sociale de sanatate, din FNUASS, din bugetul de stat ori din bugetul local, potrivit dispoziţiilor legale.

Cap. 5
Finatarea asistentei medicale de urgenta
Art. 68
(1) Finanţarea structurilor şi serviciilor medicale din cadrul sistemului naţional integrat de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat, inclusiv a UPU şi CPU din spitalele omologate de către Ministerul Sănătăţii se face de la bugetul de stat, bugetul autoritatilor locale şi din alte surse in condiţiile legii; criteriile si procedura de omologare sunt stabilite prin ordin al Ministrului Sanatatii
(2) UPU, CPU din structura spitalelor ce nu se incadreza in prevederile de la alineatul (1) sunt finanţate din veniturile spitalului obţinute din contractul cu asiguratorul de sănătate în condiţiile legii.

Cap. 6
Dispoziţii finale
Art. 69
(1) Normele de aplicare a prevederilor prezentului titlu se aproba prin hotărâre a guvernului la propunerea ministrului sănătăţii şi al ministrului administraţiei şi internelor, in termen de 30 zile de la intrarea in vigoare a prezentului titlu, şi se publica in Monitorul Oficial al României, Partea I.
(2) In scopul apararii dreptului cetăţenilor la sănătate, securitate şi viata, precum şi in scopul prevenirii şi limitării consecinţelor unei calamitaţi naturale sau ale unui dezastru, personalului din cadrul serviciilor omologate de urgenta spitaliceşti şi prespitaliceşti i se interzice participarea la greve sau la alte acţiuni revendicative menite sa afecteze activitatea prin scăderea capacitatii de intervenţie sau a calităţii actului medical, organizate de sindicate sau de alte organizaţii, in timpul programului de lucru, normal sau prelungit.
(3) Nerespectarea prevederilor prezentului titlu atrage răspunderea juridica a persoanelor vinovate, in condiţiile legii.
(4) Legislaţia secundară elaborată în baza Legii nr. 95/2006, cu modificările şi completările ulterioare, rămâne în vigoare în măsura în care nu contravine cu prezentul titlu.

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 24-08-2022 04:03 PM de Covalciuc Bogdan.)
28-12-2011 04:35 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Karin , Pompier tălpaș
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #2
RE: Proiect noua Lege a sănătăţii
Noul proiect de lege a sanatatii este un fiasco....chiar inainte sa devina public. Una din transformarile majore vizeaza deschiderea urgentelor pentru furnizori privati. green6

Citat:Acest fapt e contestat vehement de creatorul serviciului SMURD in Romania, secretarul de stat Raed Arafat.
Presedintele Traian Basescu l-a numit cel mai mare opozant al reformei.
Noua lege modifica inclusiv medicina de urgenta, asigurata in prezent DOAR de stat.
Sistemul devine astfel deschis tuturor furnizorilor privati.
SMURD-ul si ambulantele judetene vor concura cu privatii, pentru obtinerea finantarilor de la stat.
Vor castiga acele firme care promit pretul cel mai mic pentru o interventie.
Medicul Raed Arafat contesta interventia privata in urgenta si spune ca se va alege praful atat de SMURD, cat si de ambulantele publice judetene.
Aceasta pozitie transanta a atras o replica pe masura din partea presedintelui tarii.
Ministrul sanatatii a incercat sa aplaneze aceste discutii, precizand ca, indiferent de schimbari, tot statul va fi cel care va gestiona serviciul de urgenta.
Adeptii proiectului spun ca, prin introducerea privatilor, va fi incurajata concurenta.
Particularii pot credita sume importante, cu care sa cumpere salvari si sa-si utileze propriile camere de garda.
Contestatarii avertizeaza ca furnizorii privati nu au totusi resurse fizice si experienta pentru a se integra rapid in sistem.
Fiecare ambulanta privata are dispecerat propriu, asa ca va lipsi o coordonare unitara.
Marea schimbare vizeaza insa aparitia caselor de sanatate private. Acestea vor gestiona contributiile salariatilor si pensionarilor la bugetul de stat.
In baza acestor contributii, asiguratii vor primi un pachet minimal de servicii: urgente, profilaxia bolilor si tratamentul suferintelor cronice.
Proiectul de lege va fi publicat pe site-ul ministerului pana la finele anului.
Oficialii incearca sa ne linisteasca - situatiile de urgenta si cateva categorii speciale, precum copiii si cei care sufera de boli cronice, vor avea in continuare tratament platit de stat.
Dar dincolo de aceste cazuri, intervin asigurarile voluntare suplimentare.
Adica pacientul va sta la aceeasi masa cu asiguratorul privat, avand in fata dosarul sau medical.
De pilda, in caz ca este hipertensiv si se teme ca va avea nevoie des de investigatii la inima, va cere un pachet tintit pe aceasta afectiune.
Iar casa privata de sanatate ii va cere, sa zicem, 20 de euro pe luna.
Daca pretul i se pare mare isi poate incerca norocul la o alta casa de asigurare.

O tara condusa de nebuni !...incompetenti si banditi !

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
29-12-2011 11:58 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
firewolf Offline
Membru experimentat
****

Mesaje: 103
Alăturat: Dec 2010
Locatie:
Thanks: 12
Given 39 thank(s) in 20 post(s)

Mesaj: #3
RE: Proiect noua Lege a sănătăţii
doamne ce prostii spun astia pe chipul shi asemanarea lor , aceasta lege va fi un esec total un fiasco care va costa Romania niste vieti nevinovate .
29-12-2011 02:58 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #4
RE: Proiect noua Lege a sănătăţii
Citat:"Asistenţa medicală de urgenţă prespitalicească terestra din cadrul sistemului naţional integrat de asistenţă medicală de urgenţă şi de prim ajutor calificat este asigurată de servicii de ambulanţă omologate de ministerul sănătăţii, precum şi de echipajele integrate ale Serviciilor mobile de urgenţă, reanimare şi descarcerare (SMURD), aflate în structura inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, a autorităţilor administratiei publice locale şi a spitalelor omologate prin Ordin al Ministrului Sanatatii in acest sens"

O sa vedem SMURD Iowemed, sau SMURD Sanador, sau SMURD BGS, etc...Si foarte multe SMURD-uri pe la primarii! green6
O sa fie inceputul unui haos, in care sa ne fereasca bunul D-zeu sa fim pacienti. Dupa ce ca in sistem sunt doar o mana de profesionisti impartiti intre doua sisteme (saj si smurd), pe viitor va exista ocazia ca acestia sa se rasfire intre multiple institutii, fie private fie de stat, iar rezultatul.... nici un sistem nu va avea suficient personal bine calificat. Cine pierde? Pacientul, beneficiarul actului medical de calitate diluata!!!! girofar

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 30-12-2011 01:55 PM de Covalciuc Bogdan.)
30-12-2011 01:53 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7005 thank(s) in 3427 post(s)

Mesaj: #5
RE: Proiect noua Lege a sănătăţii
Noua Lege a Sănătăţii poate fi rezumată foarte pe scurt astfel: vom plăti bani grei la firme private de asigurări de sănătate, pentru servicii medicale, pe care statul le oferea până acum gratuit. green6

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
30-12-2011 02:46 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Coffeeman Offline
Enforcer
*******

Mesaje: 1,374
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 783
Given 867 thank(s) in 248 post(s)

Mesaj: #6
RE: Proiect noua Lege a sănătăţii
Ok, pentru cei care se agita ca aceasta lege va duce la desfiintarea SMURD-ului, va zic decat atat HO!
Sa o luam incet:
Raed Arafat este secretar de stat in MS si fondatorul SMURD, implicit a participat la dezvoltarea acestei legi. Chiar ar avea de gand sa-si distruga cea mai de succes creatie a sa? singura din serviciul medical de urgenta care functioneaza cum trebuie?
Chiar in aceasta lege scrie ca se va pastra actuala structura organizatorica a serviciilor medicale de urgenta, implicit a SMURD-ului, ceea ce duce la pastrarea SMURD in forma actuala. Oferind totodata posibilitatea firmelor private, care vor primi acreditari si vor da dovada ca au cu ce, sa asigura intr-o oarecare maniera sau masura servicii medicale de urgenta.
Deci, ceea ce tot apare pe net ca si petitie este doar o unealta de manipulare, pusa in functiune de un medic, fost sef al unui DSP din tara si mare activist de partid. Sa nu lasam politicul sa se implice in lumea noastra.
I rest my case!
Pheww!Smile

CCPhotography-500px-
Per aspera ad astra

04-01-2012 07:55 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #7
RE: Proiect noua Lege a sănătăţii
Adevarat !...petitia este o tampenie ...dar noua lege a sanatatii este o mare "eroare " ! De ce ?
LOOK ....Am sa postez niste concluzii( observatii) trase de doamna Mihaela Arion MEDICUL ECHIPEI http://www.bucurestifm.ro ("ne oblojeste pe toti cu specialistii domeniilor medicale, trateaza orice problema aparuta, de la fracturi in logica si pana la bolile extreme care afecteaza sistemul sanitar romanesc").
Citat:Posibile riscuri:
Personalul se va muta de la ambulanta publica la ambulanta privata .
SMURD care, in mare este un serviciu militar, se va inlocui cu statii de ambuanta mici si fara traditie sau viziune.
Conceptul pietii libere in acest domeniu va distruge tot ce s-a muncit fara a pune in loc ceva mai bun.
Cine garanteaza platitorilor asigurarilor medicale ca sisteme private obscure de interventii de urgenta isi vor face treaba prompt si nu vor consuma banii inutil?
-vreun privat a vazut vreodata interesul clientului deasupra interesului propriu?
Comparativ cu vechea lege, s-a desfiintat intregul capitol despre organizarea si functionarea SMURD precum si intregul capitol despre organizarea si functionarea sercviciilor publice de ambulanta.
Cum SMURD este un serviciu care functioneaza intre doua ministere, cel al Sanatatii si cel al Administratiei si Internelor, desfiintarea capitolului respectiv de fapt va deregla total modul de functionare a SMURD-ului si poate chiar sa-si piarda baza legala de existanta pentru ca relationarea intre doua ministere se reglementeaza la nivel de lege.
Se vor pierde din vechea lege si toate regelemntarile privind finantarea SMURD care este impartita in mod clar intre cele doua ministere . Faptul ca se mentioneaza iar in lege de "Servicii tip SMURD" la unul din articole ne poate indica dorinta autorilor de a desfiinta identitatea SMURD permitand oricarui serviciu privat de ambulanta sa declare ca este "Serviciu tip SMURD" si poate chiar sa scrie acest lucru pe ambulante.
Mai mult, prin accesul privatului la bugetul de stat si la fondurile publice, se va reduce finantarea servicilor publice de ambulanta si a SMURD prin transferul fondurilor catre mai multe firme private ce va duce la slabirea SMURD si disparitia lui impreuna si cu ambulanta in cativa ani.
Prin deschiderea unitatilor de primiri urgenta la competitie comerciala, se va face un transfer de personal catre sectorul privat slabind structurile acestor unitati care raspund medical de SMURD si care sufera de lipsa de personal de specialitate.
Acest demers implicit va avea impact mai ales pe ambulantele de terapie intensiva a SMURD si pe elicopterele SMURD pentru ca medicii de urgenta se vor imprastia in zeci de false unitati de primiri urgente private obligand cele care asigura acum activitatea SMURD sa-si restranga activitatea lor prin desfiintarea echipajelor de terpaie intensiva ca sa poata asigura activitatile din UPU.
Cu alte cuvinte se disfiinteaza si SMURD si Ambulanta si sistemul de urgenta care functioneaza azi si se inlocuieste cu un nou concept al carui impact nimeni nu-l cunoaste.
In momentul de fata totul e integrat si functional incepand de la primirea apelului la 112 si terminand cu interventia.
Ce facem insa cand la fata locului unui accident cu victime multiple apar 15 firme de ambulanta, toate cu bune intentii: sa puna repede mana pe cel putin un ranit. Cine va mai coordona pe cine? Cine va mai face un triaj? Va fi o lupta pe victime fara sa mai intereseze pe cineva altceva.
(Uitati-va la incendiul de la maternitatea Giulesti unde prima grija a ambulantelor BGS a fost sa blocheze ambulantele SMURD fiind nevoie de interventia jandarmilor pt a le debloca. Se vb in noua lege de mai multe dispecerate medicale.
Fragmentam dispecerizarea?
Pana la urma cine va decide unde merge solicitarea pt o urgenta medicala?
Si cheltuielile de modificare a soft-ului cine le va suporta?
Mediul privat va veni la o masa pentru care nu a platit nimic: totul e facut pe bani publici care acum constituie baza unor bune afaceri private.
Concluzii
În acest moment se poate vorbi de un sistem de urgenţă românesc, model copiat şi de alte ţări - Franţa a preluat la pompieri sistemul 112 cu SMURD, iar Israelul a copiat modelul de telemedicină.
grandpa
SMURD nu se desfiinteaza , Serviciul de ambulanta nu se desfiinteaza ... dar sistemul o sa fie zdruncinat ......contribuabilul o sa sufere ! ceea ce a construit Raed Arafat ...se va duce de rapa !

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
04-01-2012 08:23 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Pompier tălpaș , Karin
{myadvertisements[zone_3]}
chrisfire02 Offline
Membru experimentat
****

Mesaje: 371
Alăturat: Dec 2010
Locatie:
Thanks: 250
Given 152 thank(s) in 38 post(s)

Mesaj: #8
RE: Proiect noua Lege a sănătăţii
Reprezentanţii Cartel Alfa, una dintre cele mai mari organizaţii sindicale, sunt cei mai vehemenţi critici ai proiectului.

Citat:"Esenţa legii este de fapt, aş putea spune în forma populară, bişniţa care se doreşte să se realizeze pe sănătatea şi pe contribuţiile cetăţenilor şi a angajatorilor din România, din cei 10.7% din contribuţia angajator angajat, undeva la 3%, evaluarea noastră, va fi cheltuită pentru dividende pentru acționarii privaţi ai acestor case", spune liderul Cartel Alfa, Bogdan Hossu.
Preşedintele Cartel Alfa mai spune că, dacă această lege va intra în vigoare, vom plăti mai mult pentru îngrijiri medicale. Nici reprezentanţii Sanitas nu sunt mulţumiţi de noul proiect. "Dacă priveşti din punct de vedere al cetăţeanului de rând, acesta va plăti în plus şi nu e bine într-o situaţie de criză", spun reprezentanţii SANITAS.
În perioada următoare, sindicatele au anunţat că îşi vor chema membrii la dezbateri, pentru a concepe amendamente, care ar urma să fie depuse la actualul proiect.
Potrivit proiectului, casele private de sănătate vor primi 93% din banii care se adună la Casa Naţională de Asigurări de Sănătate. Noi toţi vom fi obligaţi să optăm pentru o casă privată de sănătate. Pentru unele servicii medicale, vom fi nevoiţi să încheiem asigurări suplimentare. De asemenea, spitalele vor putea deveni fundaţii sau societăţi comerciale. Proiectul mai prevede că medicii îşi vor putea negocia salariile.

SURSA: REALITATEA.NET
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 04-01-2012 08:48 PM de Covalciuc Bogdan.)
04-01-2012 08:44 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
aba Offline
Membru experimentat
****

Mesaje: 195
Alăturat: Mar 2011
Locatie:
Thanks: 0
Given 44 thank(s) in 19 post(s)

Mesaj: #9
RE: Proiect noua Lege a sănătăţii
04-01-2012 08:48 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #10
RE: Proiect noua Lege a sănătăţii
(04-01-2012 08:48 PM)aba Scris:  http://www.petitieonline.com/spune_nu_desfintarii_smurd
...petitia este o tampenie ....SMURD nu poate fi desfiintat .... dar vor aparea servicii private tip SMURD ..asa cum zice proiectul de lege ! Problema este ca ne trebuie o petitie contra acestui proiect ....
Aici nu este vorba numai despre SMURD ...este vorba de tot sistemul de urgenta ...chiar de sanatatea intregii populatii !

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
04-01-2012 08:54 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Legea nr. 80/1995-Statutu...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 08:05 AM
» Mesaje: 90
» Vizualizări: 283400
Machete autospeciale pomp...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 07:39 AM
» Mesaje: 150
» Vizualizări: 198
„Nu există pădure fără u...
Ultimul mesaj a fost postat de: Aggressive Firefighter
Ieri 08:43 PM
» Mesaje: 90
» Vizualizări: 10248
Serviciul Mobil de Urgenț...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 10:01 AM
» Mesaje: 757
» Vizualizări: 1029870
Ghidul carierei cadrelor ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 07:28 AM
» Mesaje: 22
» Vizualizări: 25542
Normativ privind asigurar...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 06:32 AM
» Mesaje: 2
» Vizualizări: 5368
Volei interarme
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 06:03 AM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 5
S.P.S.U. Speed Fire Prote...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 08:06 AM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 1918
S.V.S.U. Voluntari / jud....
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 08:02 AM
» Mesaje: 4
» Vizualizări: 9454
Avizier posturi scoase la...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 07:31 AM
» Mesaje: 246
» Vizualizări: 318088

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro