Evaluarea subiectului:
- 3 voturi - 5 în medie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
ISU 01 - Regulament de intervenție al serviciilor profesioniste ptr. S.U.
|
Autor |
Mesaj |
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Pompier tălpaș
Super Moderator
Mesaje: 650
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 2798
Given 1371 thank(s) in 185 post(s)
|
RE: Regulament de interventie al serviciilor profesioniste ptr. S.U. - RSU 1
Propunere(continuare)
Definitii si notiuni
"Boil-over" - incendii la rezervoare de stocare a produselor petroliere,fenomenul se produce la rezervoare incendiate care contin o cantitate importanta de apa.Apa acumulată în rezervor poate proveni ca impuritate, din apa de stingere utilizată de pompieri în exces, din apa de ploaie scursă accidental în rezervor.
"Pool fire " - incendierea unor balti de lichid
"Flash fire " - incendii fulger, caracteristicile aprinderii vaporilor si gazelor inflamabile in dispersie atmosferica
"Jet fire " - incendii tip jet de foc, aprinderea scurgerilor de gaze sau vapori sub presiune.("Pool fire ","Flash fire ","Jet fire " , - incendii prin aprinderea unor emisii de gaze sau/si vapori rezultati din prelucrarea fractiilor de hidrocarburi si incendierea scurgerilor de lichide )
3.3.2. Indatoriri
Art.50. Indatoririle comandantului de echipaj la autospecialele de stins incendii cu apa si spuma.
lit.k. (reformulare ) indeplineste functia de sef al echipei de salvare formata din servantii echipajului său;
lit o. - sa se asigure de existenta si functionarea normala a accesoriilor si utilajelor cu care actioneaza echipajul.
lit.p.- intocmeste documentele pentru conducerea si desfasurarea actiunilor de interventie (procesul verbal de interventie) si documente pentru evidenta,analiza, evaluare si raportarea actiunilor de interventie (Registrul actiunilor de interventie ) pentru interventiile pe care le conduce.
3.2.2. Indatoririle conducatorului autospecialei
Art.48. Indatoririle conducatorului autospecialei la autospecialele de stins incendii cu apa si spuma.
lit.k. ??- aici este vorba de Aparatul izolant tip "MEDI B,Z,A 495/400 , aparat care cu siguranta nu se mai gaseste in dotarea pompierilor, deci ,cred ca nu mai face obiectul .Echiparea cu ARIAC se face in barem la pompierii profesionisti.
Ceea ce nu gasesc in regulament referitor la operatiuni de lunga durata (Legea 307/2006 lit f. operatiuni de lunga durata - interventiile pentru stingerea incendiilor si eliminarea efectelor de negative ale acestora cu durata mai mare de 4 ore )
Rotatia echipei binom care participa la actiuni de stingere in medii ostile(dupa 15 -20 de minute, control butelie,piese,masca etc. ARIAC,hidratare,reglare termica a corpului,repaus)
Pentru servanti - folosirea jetului de apa pentru ventilarea spatiului prin metoda ventilatia orizontala si verticala cat si tactica de ventilare ofensiva si defensiva.
“Lupta împotriva incendiilor este o ştiinţă care nu se schimbă niciodată. Lucruri care se schimbă sunt utilajele, aparatele,uneltele.“
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 16-08-2013 08:11 PM de Covalciuc Bogdan.)
|
|
07-07-2012 06:32 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
{myadvertisements[zone_3]}
SAPEUR
Utilizator nou
Mesaje: 1
Alăturat: Jul 2011
Locatie:
Thanks: 12
Given 3 thank(s) in 1 post(s)
|
RE: Regulament de interventie al serviciilor profesioniste ptr. S.U. - RSU 1
Ma bucura faptul ca cineva cu experienta profesionala destul de vasta a preluat initiativa de a demonstra ce inseamna sa fi cu adevarat pompier prin definirea corecta si detaliata a unor termeni profesionali care are legatura cu pompieristica moderna.
Multumim Pompier_Talpas
Am o rugaminte catre administratorii forumului de a trimite propunerile de mai sus celor care se ocupa cu proiectul de regulament pentru a face cunostinte cu ele si sa i-si dea cu parerea.Mie definitiile mi se par mai corect formulate decat in proiectul de regulament , exemplu anumite formulari cum ar fi:
servant-profesionist specializat pe tip de risc din serviciile de urgenta, folosind echipament si mijloace care sa-i asigure securitatea , integrat in componenta unui echipaj care deserveste s-au nu o autospeciala antrenat sa execute misiuni cu caracter umanitar........fata de cea din proiectul de regulament.
Hai sa avem si noi un regulament care sa ne ajute ca pe viitor sa nu intampinam probleme cu definitii care se pot interpreta.
Multumesc.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 16-08-2013 08:12 PM de Covalciuc Bogdan.)
|
|
11-07-2012 08:00 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News
Old firefighter Moderator
Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7000 thank(s) in 3426 post(s)
|
RE: Regulament de interventie al serviciilor profesioniste ptr. S.U. - RSU 1
(10-05-2013 12:29 PM)Homefire Scris: Merita o analiza amanuntita . Interesanta introducerea conceptului de binom , binom de interventie ...
Un puct negativ la prima citire...spun eu ...este acest articol Citat:Art. 7 În funcţie de existentul de personal, echipajele autospecialelor pot fi încadrate cu unul sau mai mulţi servanţi, până la numărul maxim de servanţi prevăzut la art.6.
Studiez si revin ...merita o dezbatere constructiva .
PS Cei care au realizat acest regulament merita felicitari pentru efortul depus.
La observatii pozitive remarc aparitia cagulei de protecţie ca echipament obligatoriu la echiparea pentru interventie.
Tot la pozitiv remarc acest articol privitor la atributiunile servantilor Citat:În funcţie de specificul intervenţiei, autospecialele pe care sunt încadraţi, nivelul de încadrare al acesteia sau la ordin, servanţii vor executa prin cumul şi îndatoririle specifice altor funcţii.
...desi cred ca unii colegi nu o sa fie fericiti
Ca noutate ...remarc statutul conducătorului autospecialei la interventie . Modul lui de echipare la alertare si interventie ma duce cu gandul ca acesta devine un membru activ in cadrul dispozitivului de interventie ...nu ca pana acum omul in salopeta care trebuie sa aiba grija de autospeciala .
Citat:Art. 26 (1) La alertare sau la ordin, conducătorii autospecialelor se echipează cu:
a) costum de protecţie tip pompier;
b) brâu pompier (centura de siguranţă);
c) capelă/caciulă;
d) bocanci;
e) radio-telefon portabil
(2) La locul intervenţiei conducătorul autospecialei/mecanicul de utilaj se echipează şi cu:
a) cască de protecţie cu vizor;
b) aparat de respirat cu aer comprimat (dotat sau nu cu dispozitiv de detectare a mişcării) – la nevoie;
c) mănuşi de protecţie (la nevoie);
d) cizme de cauciuc (la nevoie)
Si la indatoririle "soferului" apare un articol clarificator ... Citat:k) ajutat de întregul echipaj, execută întreţinerea autospecialei şi accesoriilor din dotarea acesteia.
Nu o sa mai fie neclaritati "dezbinatoare" ..eu cabina ...voi accesoriile ...apare conceptul de noi echipa
A fost spulberata si teama unora ca functia de sef GIS o sa fie ocupata de ofiteri Citat:g) Şef gardă de intervenţie-stingere – funcţie prevăzută prin statul de organizare, încadrată cu subofiţeri, destinaţi să asigure conducerea gărzii de intervenţie;
Regulamentul face si clarificari pentru seful GIS si Comandantul intervenţiei
Citat:g) Şef gardă de intervenţie-stingere – funcţie prevăzută prin statul de organizare, încadrată cu subofiţeri, destinaţi să asigure conducerea gărzii de intervenţie;
j) Comandantul intervenţiei – ofiţerul din cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, respectiv ofiţerul sau subofiţerul din cadrul serviciilor profesioniste pentru situaţii de urgenţă, care asigură conducerea intervenţiei la locul evenimentului;
Mai studiez si revin cu pareri ...
"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 16-08-2013 08:14 PM de Covalciuc Bogdan.)
|
|
12-05-2013 09:00 AM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
sorin andrei
Utilizator nou
Mesaje: 3
Alăturat: Nov 2012
Locatie:
Thanks: 2
Given 0 thank(s) in 0 post(s)
|
RE: Regulament de interventie al serviciilor profesioniste ptr. S.U. - RSU 1
Cam tarziu am reusit sa studiez proiect RSU,si e din vina mea,dar de la nivelul conducerii,oficial trebuia sa fim implicati.Despre proiect au scris destule colegii care au citit de mai mult timp,multe lucruri vehi cateva noi e bine.Dar:organizari,echipari, imbarcari,deplasari,nu o sa ma faca mai bun pompier.Astept cu interes procedueile de la ultimul articol.
Un incendiu la et 8:cdt ecipaj urca cu GISu la recunoastere ser1 si ser3 aduc linia ajutati de ser2 si inca 2ser dupa masina a2-a,GISu si cdt e asteapta la usa pana vine ori descarcerarea ori ser3 cu tarnacopul sa deschida usa asta dupa ce a tras de furtun pina la 8.In cazul asta ar fi mai bine GISu si cdt e sa se echipeze cu topor si tarnacop sau cu alte accesorii pt deblocare(departator).Apropo de art care face referire la organizarea ser pe autospeciale (in functie de personalul disponibil).La noi linia este efectiv trasa de la masina pina in ap/am auzit si de alte metode(dusa panglica sus si lasata in jos printre scari,sau loata in panglica cate un furtun, legat la mijloc cu o chinga,tot racordate intre ele cea de la baza desfacuta la parter ,urmatoarea cand este cazul pina la ap,dar in cazul asta ar trebui sa apreciezi destul de bine lungimea de furtun disponibil.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 16-08-2013 08:15 PM de Covalciuc Bogdan.)
|
|
11-06-2013 05:38 AM |
|
Thanks given by: | |
|
{myadvertisements[zone_3]}
|
Bine ai venit, Vizitator! |
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.
|
Sustinem | |
|
|