Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 1 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
O.U.G. Nr. 1 din 29 .01.2014 - Departament situatii de urgență la MAI
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,886
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4847
Given 11890 thank(s) in 5429 post(s)

Mesaj: #1
O.U.G. Nr. 1 din 29 .01.2014 - Departament situatii de urgență la MAI
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 1 din 29 ianuarie 2014
privind unele măsuri în domeniul managementului situaţiilor de urgenţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Naţional de Management al Situaţiilor de Urgenţă

EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 88 din 4 februarie 2014


OUG-1-2014
SURSA : https://www.igsu.ro


"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 15-05-2020 02:23 PM de Covalciuc Bogdan.)
07-02-2014 09:01 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: pompier_talpas
{myadvertisements[zone_3]}
IDLH Offline
Membru junior
**

Mesaje: 27
Alăturat: Mar 2011
Locatie:
Thanks: 3
Given 14 thank(s) in 9 post(s)

Mesaj: #2
RE: OUG Nr. 1 din 29 .01.2014 - DEPARTAMENT SITUATII DE URGENTA LA MAI
Mda, pe undeva această ordonanță de urgență aduce niște clarificări privind coordonarea situațiilor de urgență.
Dar am impresia că a fost făcută cam la repezeală, sub presiunea accidentului aviatic și au modificat doar acele părți ale OUG 21 care îi interesează la momentul ăsta. De exemplu, art. 38 referitor la cuantumul amenzilor nu a fost modificat.
Altă observație, o scăpare probabil:
"ART. 8 (1) Pentru prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă determinate de fenomene meteorologice periculoase şi alunecări de teren se constituie şi funcţionează Comitetul naţional pentru intemperii şi calamităţi sub conducerea viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, în calitate de preşedinte.”
Pe lângă faptul că au mai introdus termenii de ”intemperii” și ”calamități”, termeni care nu sunt definiți și nu sunt utilizați în legislația situațiilor de urgență, comitetul de mai sus gestionează doar fenomenele meteorologice periculoase și alunecările de teren? Păi situațiile de urgență generate de seisme cine le gestionează?
Altă întrebare: cine gestionează situațiile de urgență generate de riscurile biologice (epidemii, epizootii)? Se știe că in astfel de situații vioara întâi este Ministerul Sănătății. Dacă sunt coordonate de Comitetul naţional pentru situaţii speciale de urgenţă, atunci şeful Departamentului pentru situaţii de urgenţă este cam pe dinafară, fiind vicepreședinte la celălalt comitet care nu are treabă cu aceste situații de urgență.
Abrogarea anexei 2 e binevenită, funcțiile de sprijin fiind tratate pe larg în HG 2288/2005 (care oricum e anacronică și ar trebui adusă la zi).
Mai observ faptul că au modificat definiția ”situației de urgență”, prin modificarea aplicabilității ei de la ”populație” la ”persoană”. Deci dacă până acum comitetele pentru situații de urgență (județean, național) intrau în funcțiune în cazul unor situații de urgență care afectau populația dintr-o zonă, acum aceste comitete se pot activa și pot prelua coordonarea chiar și dacă este afectată o singură persoană (întrebarea mea este cine va decide și după ce criterii, activarea comitetului când este afectată o persoană? în funcție de importanța persoanei, de impactul media? cine încadrează această situație de urgență ca ”eveniment excepțional”?)
Nu în ultimul rând remarc un nou termen ”situații de urgență speciale”, termen care nu este definit dar se înțelege din art.8.1 că acesta se referă la situații altele decât intemperii și calamități (uff, iar intemperii și calamități... nu puteau să le spună simplu ”dezastre naturale”, așa cum este definit în legislația în vigoare - HG 642/2005?).
07-02-2014 10:24 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews , pompier_talpas
{myadvertisements[zone_3]}
rrremus2013 Offline
Utilizator nou
*

Mesaje: 7
Alăturat: Feb 2014
Locatie:
Thanks: 1
Given 2 thank(s) in 2 post(s)

Mesaj: #3
RE: OUG Nr. 1 din 29 .01.2014 - DEPARTAMENT SITUATII DE URGENTA LA MAI
Normal maine trebuie sa apara toate HG mentionate in art. VI.
17-02-2014 07:12 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
ihaim Offline
Membru junior
**

Mesaje: 16
Alăturat: May 2013
Locatie:
Thanks: 11
Given 5 thank(s) in 4 post(s)

Mesaj: #4
RE: OUG Nr. 1 din 29 .01.2014 - DEPARTAMENT SITUATII DE URGENTA LA MAI
(17-02-2014 07:12 PM)rrremus2013 Scris:  Normal maine trebuie sa apara toate HG mentionate in art. VI.

Cred ca mai avem de asteptat. Normal ar fi ca inspectoratele sa fie consultate pentru propuneri.....sau nu. Oricum IDLH are dreptate, foarte multi termeni nedefiniti si aspecte care nu se pot raporta la legislatia in vigoare. Curios este ca textul ordonantei, atunci cand sunt situatii de urgenta speciale, prevede ca secretariatul tehnic permanent numai este asigurat de ISUJ-uri, adica vor fi altii cei care vor monitoriza evolutia situatiilor de urgenta generate de accidente chimice, incidente radiologice etc. Vom vedea, poate noile H.G. vor lamuri si nu vor mai da nastere la alte interpretari.Huh
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 18-02-2014 06:03 AM de Covalciuc Bogdan.)
17-02-2014 10:19 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
rrremus2013 Offline
Utilizator nou
*

Mesaje: 7
Alăturat: Feb 2014
Locatie:
Thanks: 1
Given 2 thank(s) in 2 post(s)

Mesaj: #5
RE: OUG Nr. 1 din 29 .01.2014 - DEPARTAMENT SITUATII DE URGENTA LA MAI
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 21-02-2014 10:58 PM de Covalciuc Bogdan.)
20-02-2014 11:29 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Covalciuc Bogdan
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,886
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4847
Given 11890 thank(s) in 5429 post(s)

Mesaj: #6
RE: OUG Nr. 1 din 29 .01.2014 - DEPARTAMENT SITUATII DE URGENTA LA MAI
(20-02-2014 11:29 AM)rrremus2013 Scris:  http://www.scribd.com/doc/208108982/Hot%...12-02-2014

Cu anexe...


HOTĂRÂRE nr. 94 din 12 februarie 2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului naţional pentru situaţii speciale de urgenţă
EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 121 din 18 februarie 2014


HOTĂRÂRE Nr 94 Din 12 Febru...

SURSA : http://www.isuprahova.ro


"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 15-05-2020 02:08 PM de Covalciuc Bogdan.)
21-02-2014 10:56 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
IDLH Offline
Membru junior
**

Mesaje: 27
Alăturat: Mar 2011
Locatie:
Thanks: 3
Given 14 thank(s) in 9 post(s)

Mesaj: #7
RE: OUG Nr. 1 din 29 .01.2014 - DEPARTAMENT SITUATII DE URGENTA LA MAI
HG 94/2014 mi-a lămurit una din nedumeririle pe care le-am exprimat în postul 2. În concluzie, Comitetul național pentru intemperii și calamități gestionează doar fenomenele meteo periculoase și alunecările de teren, iar Comitetul național pentru situații speciale de urgență (CNSSU) celelalte riscuri.
Referitor la riscurile gestionate de CNSSU, prezentate în anexa 2, este de menționat că riscul radiologic apare ca risc de sine stătător. În anexa 2 din HG 2288/2004 nu apărea.
Alte nelămuriri:
- Privitor la art. 7, alin. (4) ”(4) Platforma efectuează analiza asupra evenimentelor şi modului de acţiune în cazurile din competenţa Comitetului naţional şi întocmeşte baza de bune practici, pentru ajustarea şi recalibrarea procedurilor operaţionale.”, referitor la expresia evenimente din competența Comitetului Național, pun și eu întrebarea: care sunt acele evenimente din competența Comitetului Național? Sau acestea rămân la aprecierea secretarul de stat cu atribuţii în domeniul securităţii naţionale? (cum s-ar deduce din art. 6, alin.3).
Privind anexa 4, apreciez faptul că fluxul informațional prezentat este mai clar stabilit decât în HG 1489/2004, adică acesta se va desfășura numai prin centrele operative, nu și prin comitete.
21-02-2014 10:59 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Valentin P Offline
Veteran
*****

Mesaje: 1,383
Alăturat: Jun 2011
Locatie:
Thanks: 684
Given 891 thank(s) in 357 post(s)

Mesaj: #8
RE: OUG Nr. 1 din 29 .01.2014 - DEPARTAMENT SITUATII DE URGENTA LA MAI
Întâlnire de lucru a conducerii Departamentului pentru Situații de Urgență cu reprezentanții salvamont
Citat:În virtutea atribuțiilor legale ale Departamentului pentru Situații de Urgență, astăzi a avut loc prima întâlnire a conducerii Departamentului cu reprezentanții salvamont, respectiv, Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România, Serviciile județene Salvaspeo din Gorj, Mureș și Bihor, Serviciile Județene de Salvamont Neamț și Bihor.

La întâlnirea de lucru au participat, din partea structurilor Ministerului Afacerilor Interne – Inspectoratul General al Jandarmeriei Române (care are componenta de Jandarmerie Montană) și Inspectoratul General pentru Situații de Urgență.

Participanții au convenit constituirea unui grup de lucru comun care va elabora concepția de dezvoltare a acțiunilor de salvare montană, pe termen scurt, mediu și lung, și va propune actele normative necesare în vederea implementării viziunii respective.
Sursa:Flux de ştiri al M.A.I.
07-03-2014 07:26 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
rrremus2013 Offline
Utilizator nou
*

Mesaje: 7
Alăturat: Feb 2014
Locatie:
Thanks: 1
Given 2 thank(s) in 2 post(s)

Mesaj: #9
RE: OUG Nr. 1 din 29 .01.2014 - DEPARTAMENT SITUATII DE URGENTA LA MAI
Hotărârea Nr.121 din 19.02.2014 privind organizarea, funcţionarea şi componenţa Comitetului naţional pentru intemperii şi calamităţi
În vigoare de la 10.03.2014
ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 171 din 10 martie 2014

H+121+2014

(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 12-03-2014 09:23 PM de Covalciuc Bogdan.)
12-03-2014 07:37 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,886
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4847
Given 11890 thank(s) in 5429 post(s)

Mesaj: #10
RE: O.U.G. Nr. 1 din 29 .01.2014 - Departament situatii de urgență la MAI
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 68 din 14 mai 2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative cu incidență în domeniul managementului situațiilor de urgență și al protecției civile
EMITENT
GUVERNUL ROMÂNIEI
Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 391 din 14 mai 2020

Citat:Având în vedere evoluția situației epidemiologice internaționale determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 la nivel global, în care, potrivit datelor publicate de Centrul European pentru Prevenirea și Controlul Bolilor, mai mult de 4 milioane de persoane au fost infectate și peste 290 de mii au decedat, precum și declararea „Pandemiei“ de către Organizația Mondială a Sănătății la data de 11.03.2020, luând în considerare experiența țărilor grav afectate de evoluția virusului și măsurile care au avut impact pozitiv în limitarea răspândirii acestuia și care au vizat acțiuni în planul sănătății publice, concomitent cu limitarea sau întreruperea activităților socioeconomice neesențiale, fără de care celelalte acțiuni desfășurate nu ar fi putut avea efectul scontat, în contextul măsurilor adoptate la nivelul statelor europene, în principal cele limitrofe, dar și cele cu comunități mari de cetățeni români, inclusiv de instituire a unor stări excepționale în scopul prevenirii răspândirii comunitare a infecției, având în vedere contagiozitatea extrem de înaltă a virusului care nu poate fi ținută sub control în lipsa unor măsuri de protecție pentru întreaga populație, proporționale cu gradul riscului asociat evidențiat de nivelul de manifestare al acestui virus la un moment dat,
înțelegând că protejarea vieții, în principal, și a sănătății, în subsidiar, ca drepturi fundamentale ale omului necesită, în context pandemic, asumarea unor măsuri, inclusiv normative, a căror aplicare să fie realizată fără echivoc, în timp real și în scop pozitiv, fără a aduce atingere în substanța drepturilor și libertăților fundamentale, având în vedere deciziile europene privind protecția civilă, în plus față de cele emise în context pandemic, potrivit cărora se constată creșterea semnificativă a numărului și gravității situațiilor de urgență naturale și a celor provocate de om în ultimii ani și dat fiind că situațiile de urgență viitoare pot atinge cote extreme și un grad mai ridicat de complexitate, cu consecințe extinse și pe termen mai lung, ca rezultat al schimbărilor climatice și al interacțiunii potențiale între mai multe pericole naturale și tehnologice, având în vedere și faptul că, pe fondul constatării pe teritoriul național, în mod concret, în ultima perioadă de timp, a unor manifestări climaterice violente, cu un grad ridicat de imprevizibilitate, care pun în pericol viața și integritatea fizică a populației și care diminuează capacitatea de răspuns instituțional prin raportare la timpul de reacție foarte scurt, devine tot mai importantă o abordare integrată a managementului situațiilor de urgență, care să maximizeze capacitățile operative ale tuturor instituțiilor responsabilizate, inclusiv la nivel decizional, și să înlăture pe cât posibil efecte negative.
Luând în considerare în special necesitatea simplificării mecanismului de luare a deciziilor și de eficientizare a structurii de coordonare integrată, cu precădere a Departamentului pentru Situații de Urgență, în cazul situațiilor de urgență curente și al celor de amploare și de intensitate deosebite sau al dezastrelor cu impact deosebit de grav, produse pe teritoriul național - obiective care au în vedere inclusiv concluziile observatorilor interni și internaționali, participanți la exercițiile „SEISM 2018“ și „EU MODEX 2018“,
având în vedere imperativul eficientizării unor activități la nivelul Ministerului Afacerilor Interne în domeniul aviației, în sensul eficientizării activității de coordonare integrată a Inspectoratului General de Aviație al Ministerului Afacerilor Interne, din perspectiva componentei aeromedicale,
ținând cont de necesitatea prevederii unor structuri organizatorice și funcționale care să permită îndeplinirea tuturor atribuțiilor specifice din competența Departamentului pentru Situații de Urgență, în concordanță cu rolul și locul acestei structuri în cadrul Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență, având în vedere intrarea în vigoare a Regulamentului (UE) 2019/515 al Parlamentului European și al Consiliului din 19 martie 2019 privind recunoașterea reciprocă a mărfurilor comercializate în mod legal în alt stat membru și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 764/2008 și necesitatea întăririi rolului de autoritate pe segmentul supravegherii pieței mijloacelor tehnice de apărare împotriva incendiilor,
în vederea asigurării cadrului legal necesar notificării la Comisia Europeană a Centrului Național pentru Securitate la Incendiu și Protecție Civilă ca organism de evaluare a constanței performanței produselor pentru construcții și stabilirea personalității juridice pentru alte unități subordonate Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, întrucât neadoptarea măsurilor propuse poate genera consecințe negative grave asupra fluxului informațional-decizional, constând în aceea că, de la data producerii situației de urgență și până la desfășurarea acțiunii de răspuns, este necesară desfășurarea mai multor activități de informare a factorului decizional, de luare a deciziei și de punere în aplicare a acesteia, activități care sunt asigurate din punct de vedere organizațional de structuri specializate asupra cărora se exercită o relație de coordonare, astfel că inexistența acestor structuri specializate și a coordonării lor integrate are impact direct în privința asigurării măsurilor de protecție a populației și a eficienței managementului situațiilor de urgență și al consecințelor dezastrelor, ținând cont de faptul că urgența reglementării rezultă din aceea că în data de 15 mai 2020 încetează efectele Decretului nr. 240/2020 de prelungire a stării de urgență pe teritoriul național, în timp ce obiectivul pentru care acesta a fost instituit, de refacere a stării de normalitate provizorie, trebuie urmărit în continuare, dat fiind că pericolul de răspândire a COVID-19 subzistă, înțelegând că aceasta este o situație extraordinară, dat fiind că, în continuare, viața și sănătatea populației sunt grav amenințate, datele statistice prezentând evoluții în acest sens, datorită caracterului imprevizibil al evoluției răspândirii COVID-19,
în considerarea faptului că elementele sus-menționate vizează interesul public și constituie situații extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituția României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanță de urgență.
Articolul I
Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 1/2014 privind unele măsuri în domeniul managementului situațiilor de urgență, precum și pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2004 privind Sistemul Național de Management al Situațiilor de Urgență, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 88 din 4 februarie 2014, aprobată prin Legea nr. 104/2014, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. La articolul I, alineatul (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
Articolul I
(1) În cadrul Ministerului Afacerilor Interne se înființează Departamentul pentru Situații de Urgență, denumit în continuare Departamentul, structură operațională, fără personalitate juridică, cu atribuții de:
a) coordonare integrată, cu caracter permanent, la nivel național, a activităților de protecție civilă, de prevenire și gestionare a situațiilor de urgență, de asigurare a resurselor umane, materiale, financiare și de altă natură necesare restabilirii stării provizorii de normalitate, inclusiv de prim ajutor calificat și asistență medicală de urgență, în cadrul unităților și compartimentelor de primire a urgențelor, denumite în continuare UPU/CPU, precum și în cadrul structurilor SMURD și serviciilor publice de ambulanță, până la internarea în spital sau externarea din UPU/CPU;
b) elaborare, coordonare și evaluare metodologică a activității de formare profesională și de educație continuă în domeniul asistenței medicale de urgență și a primului ajutor calificat, în colaborare cu structurile specializate ale Ministerului Sănătății și ale celorlalte instituții sau structuri cu atribuții în domeniu;
c) coordonare și evaluare metodologică a activității de formare profesională și de educație continuă în domeniul intervențiilor de salvare montană și în mediul subteran speologic, precum și a activităților de căutare-salvare canină în domeniul situațiilor de urgență, în colaborare cu structurile specializate cu atribuții în domeniu.
2. La articolul I, după alineatul (1) se introduc trei noi alineate, alineatele (1^1)-(1^3), cu următorul cuprins:
(1^1) Departamentul asigură monitorizarea, controlul operațional și inspecția activității structurilor aflate în coordonare sau coordonare operațională, implementarea proiectelor cu finanțare externă în domeniul situațiilor de urgență, protecției civile și al cooperării civil-militare, pentru care Departamentul sau structurile din coordonare au calitatea de beneficiari, precum și implementarea managementului calității în cadrul structurilor din subordonare/coordonare și coordonare operațională.
(1^2) Departamentul asigură, sub coordonarea ministrului afacerilor interne, comunicarea publică în domeniul situațiilor de urgență și al dezastrelor, potrivit domeniilor de competență ale structurilor aflate în coordonare sau coordonare operațională.
(1^3) Procedura de elaborare, coordonare și evaluare metodologică, precum și evaluare a activității de formare profesională și de educație continuă în domeniul asistenței medicale de urgență și a primului ajutor calificat se stabilește prin ordin comun a ministrului afacerilor interne și al ministrului sănătății.
3. La articolul I alineatul (3), partea introductivă se modifică și va avea următorul cuprins:
(3) La nivelul Ministerului Afacerilor Interne, secretarul de stat, șef al Departamentului pentru Situații de Urgență, coordonează:
4. La articolul I alineatul (3), litera b) se modifică și va avea următorul cuprins:
b) Inspectoratul General de Aviație, cu excepția misiunilor de ordine publică care sunt coordonate de către secretarul de stat pentru ordine publică.
5. La articolul I, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:
(4) Departamentul coordonează operațional serviciile de ambulanță județene, respectiv Serviciul de Ambulanță București-Ilfov, UPU/CPU, serviciile publice Salvamont și Salvaspeo și activitățile de căutare-salvare canină în domeniul situațiilor de urgență.
6. La articolul I, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alineatele (4^1) și (4^2), cu următorul cuprins:
(4^1) Departamentul, Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România și Corpul Român Salvaspeo elaborează și emit proceduri operaționale comune în domeniul coordonării operaționale și metodologice, precum și al evaluării formării profesionale.
(4^2) Departamentul colaborează cu Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România, cu Corpul Român Salvaspeo și cu asociațiile de căutare-salvare canină în domeniul situațiilor de urgență în vederea coordonării metodologice și evaluării activității de formare profesională și de educație continuă, precum și a exercițiilor la nivel național, regional sau transfrontalier în domeniul intervențiilor de salvare montană și în mediul subteran speologic.
7. La articolul I, alineatul (5) se modifică și va avea următorul cuprins:
(5) În exercitarea atribuțiilor, Departamentul folosește personal încadrat în condițiile legii, inclusiv prin detașare, din cadrul Ministerului Sănătății, precum și din alte instituții publice, după caz.
8. La articolul I, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
(5^1) În vederea realizării atribuțiilor specifice, Departamentul are în componență structuri funcționale înființate prin ordin al ministrului afacerilor interne.
9. La articolul I, alineatul (6) se modifică și va avea următorul cuprins:
(6) În exercitarea atribuțiilor, Departamentul colaborează cu celelalte ministere, autorități și instituții din cadrul Sistemului Național de Management al Situațiilor de Urgență.
SURSA : http://legislatie.just.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
15-05-2020 01:59 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Autospeciale pentru stins...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
Ieri 06:49 PM
» Mesaje: 442
» Vizualizări: 448924
Pensii militare
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
03-06-2020 08:40 PM
» Mesaje: 161
» Vizualizări: 214765
Proiectarea constructiilo...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
03-06-2020 04:21 PM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 67
Respect !.....și suntem d...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 01:57 PM
» Mesaje: 178
» Vizualizări: 323630
Asociația Civică „ ACVILA...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 10:02 AM
» Mesaje: 17
» Vizualizări: 392
SMURD Harghita
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 06:50 AM
» Mesaje: 31
» Vizualizări: 15627
Justiție, investigații, m...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
29-05-2020 04:38 PM
» Mesaje: 463
» Vizualizări: 17464
Pompieri români cazuți la...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
28-05-2020 07:22 AM
» Mesaje: 15
» Vizualizări: 26890
Istoria pompierilor din ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
27-05-2020 08:04 PM
» Mesaje: 7
» Vizualizări: 3292
Istoria pompierilor din C...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
27-05-2020 07:07 PM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 87

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro