Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 5 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Respect !.....și suntem datori să nu uităm !
Autor Mesaj
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,759
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5049
Given 3283 thank(s) in 2000 post(s)

Mesaj: #114
RE: Respect !.....și suntem datori să nu uităm !
Eroii SMURD. Sau când timpul nu-i iartă nici măcar pe salvatori

Citat:Vieţile se salvează cu preţul vieţii. În cei 25 de ani de la înfiinţarea SMURD, 13 salvatori şi-au dat viaţa în misiuni. Iar din fiecare misiune au învăţat ceva, au îmbunătăţit procedurile şi măsurile de siguranţă. Salvatorii şi-au plâns morţii şi au pornit spre alte intervenţii. În meseria lor, tocmai timpul este cel care nu are răbdare.

[Imagine: eeeeee.jpg]

Octombrie 2002

Citat:Un alt angajat al SMURD, soferul Valentin Grosu, 48 de ani, si-a pierdut viata pe Valea Prahovei, intr-un accident rutier. In acelasi eveniment a decedat si Florin Butilica, 66 de ani, seful Directiei Sanitare Mures. Cei doi se aflau intr-o ambulanta a SMURD si se indreptau de la Bucuresti spre Brasov. Ambulanta rula cu semnale acustice si luminoase, iar soferul a incercat sa depaseasca o coloana de masini. O cisterna care circula din sens invers nu a observat salvarea, lovind-o frontal si impingand-o in parapetul de pe marginea drumului. Din pacate, impactul a fost fatal pentru ocupantii ambulantei.



5 martie 2003, Cojocna, Cluj. Echipajul se întorcea de la Budapesta, unde a transportat un nou-născut care urma să sufere o operaţie pe cord.

(04-03-2012 11:29 AM)Covalciuc Bogdan Scris:  4 martie 2003
[Imagine: Lorand_Csongor_Ferenczi_7f809d5.jpg]
Lorand Csongar Ferenczi -asistent medical SMURD
Citat:In seara zilei de 4 martie 2003 elicopterul IAR 316B inmatriculat YR-SNG, apartinand SNTGN TRANSGAZ SA din Medias, efectua un zbor de MEDEVAC pt SMURD Tg Mures. Au transportat un copilas de o luna de la Mures la Cluj, acesta fiind imbarcat intr-o alta cursa aeriana pt Budapesta, unde urma sa aiba o interventie chirurgicala la inima.
Comandantul elicopterului era Nicolae Marian 43 de ani, casatorit, un baietel, Lucian Husdup 43 de ani copilot, casatorit, o fetita, Monica Cardos, 33 de ani, medic de la SMURD necasatorita si Lorencz Csongor Ferencz, asistent medical, 27 de ani, necasatorit.
Elicopterul decolase de 5 minute de pe aeroportul Cluj cand Nae a intrat in radio cu aeroportul si a reusit sa zica: "Sunt YR Sierra November Golf" cu o voce gatuita dupa care s-a lasat tacerea.

Patru membri ai unui echipaj al Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Targu-Mures au murit dupa ce elicopterul in care se aflau s-a prabusit, ieri noapte, in apropierea satului Moristi, de pe raza comunei clujene Cojocna. Victimele accidentului se intorceau de la Budapesta, unde transportasera un nou-nascut din Bistrita, care trebuia supus de urgenta unei operatii pe cord. Coordonatorul SMURD, medicul Raed Arafat, spune ca a fost contactat de Presedintia Romaniei, care si-a manifestat intentia de a-i decora pe cei patru.
Imprastiati pe 2.000 de metri patrati
Localnicii din Cojocna spun ca au auzit, in jurul orei 23,00, elicopterul zburand deasupra satului, dupa care unul dintre sateni a alertat autoritatile, anuntand prabusirea aparatului de zbor. La fata locului s-au deplasat imediat echipajele de interventie ale pompierilor, Salvarii, Politiei, Inspectoratului pentru Protectie Civila, precum si prefectul Clujului, Vasile Soporan, si directorul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo. In ciuda interventiei rapide, cei patru membri ai echipajului, toti cu varste sub 42 de ani, nu au mai putut fi salvati. Resturile elicopterului erau imprastiate pe o suprafata cu o lungime de o suta de metri si o latime de aproape 20 de metri, iar cei patru fusesera zdrobiti in carlinga elicopterului, fapt care a ingreunat actiunea echipelor de descarcerare. Mai mult, acestea au ajuns destul de greu la locul accidentului, fiind nevoite sa strabata un traseu abrupt, de aproape 2,5 kilometri.
Cinci copii au ramas orfani de tata
Coordonatorul SMURD, medicul Raed Arafat, a afirmat ca, in momentul accidentului, la bordul elicopterului marca Alouette, inchiriat de la Transgaz pentru a salva viata unui nou-nascut care suferea o malformatie congenitala cardiaca, se aflau un medic, Monica Cardos, in varsta de 33 de ani, un asistent medical, Ferenczi Csongar, de 24 de ani, copilotul Lucian Huzdup, in varsta de 42 de ani si pilotul comandant Nicolae Marian. In august 2000, Marian Nicolae a fost implicat intr-un alt accident aerian, in urma caruia, desi aparatul de zbor s-a prabusit, nu a existat nici o victima.
Elicopterul pe care Marian Nicolae il pilota atunci - la bordul caruia se aflau si patru inspectori ai Autoritatii Aeronautice - a decolat de la Sighisoara s-a prabusit pe un camp din apropierea orasului, in timpul unui zbor de verificare pentru prelungirea licentei.
Ajungand la o inaltime de aproximativ 80 de metri, pilotul Marian Nicolae a simtit o cadere si, aflandu-se deasupra cartierului Tarnava, a reusit sa evite acest loc si s-a prabusit pe un camp. Raed Arafat a subliniat ca anul trecut, echipajul Marian - Huzdup, ambii fosti piloti militari, a efecutat peste 300 de ore de zbor pentru SMURD, jumatate dintre actiuni avand loc pe timp de noapte. Pentru intreg anul 2002, cei doi aveau la activ 450 de ore de zbor. Moartea lui Lucian Huzdup a lasat fara tata doi copii, in timp ce Nicolae Marian a lasat in urma sa trei copii. Cea de-a treia victima, Monica Cardos, era medic specialist in urgente si lucra in cadrul Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare inca din anul 1997, in timp ce asistentul medical Ferenczi Csongar s-a angajat ca voluntar in acest serviciu inca de la 16 ani, fiind angajat dupa ce a absolvit studiile de asistent medical. Corpurile celor patru victime au fost transportate la Institutul de Medicina Legala din Cluj, pentru autopsie.

Comandantul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat ca elicopterul tip Alouette YAR 316 B a decolat de la Cluj in jurul orei 23,00. Ciceo a adaugat ca o comisie formata din reprezentanti ai Inspectiei Aviatiei Militare si ai Autoritatii Aeronautice Civile s-a deplasat deja la Cluj-Napoca pentru a ancheta cauzele care au stat la baza tragicului eveniment. Potrivit aceleiasi surse, comisia este condusa de Dan Vulcan, inspectorul sef al Inspectiei Aviatice Civile (IAC), fiind formata din Constantin Voicu, inspector in cadrul IAC, Radu Stanescu si Marin Nuta, ambii inspectori in cadrul Autoritatii Aviatice Civile (AAC).
Cei patru inspectori s-au deplasat, ieri, in jurul pranzului, la locul accidentului, iar rezultatele anchetei vor fi date publicitatii cel mai probabil, in aproximativ o luna. Pe de alta parte, medicul Raed Arafat a afirmat ca a fost contactat, in dimineata zilei de ieri, de Presedintia Romaniei, care si-a anuntat intentia de a-i decora post-mortem pe cei patru membri ai echipajului.
Ordinul National "Serviciul Credincios" in grad de Cavaler, conferit post-mortem victimelor accidentului

Presedintele Romaniei, domnul Ion Iliescu, a conferit post-mortem Ordinul National "Serviciul Credincios" in grad de Cavaler celor patru victime ale tragediei de langa Cluj: Monica Cardos - medic, Sebastian Nicolae Marian - pilot coordonator si Lucian Huzdup - pilot, si Crucea nationala "Serviciul Credincios" Clasa a III-a, lui Lorand Csongar Ferenczi, asistent medical, pentru inaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite in numeroase actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat din partea Serviciului Medical de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD), din Targu-Mures, judetul Mures.
Citat:Decret 96 / 169/2003
DECRET
privind conferirea unor decoratii nationale
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 99 din Constitutia României, precum si ale art. 4 alin. (1), ale art. 6 lit. A si B si ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificãrile ulterioare, pentru înaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite în numeroase actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat din partea Serviciului Medical de Urgentã, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Târgu Mures, judetul Mures,

Presedintele României decreteazã:
Art. 1. - Se conferã post-mortem Ordinul national Serviciul Credinciosîn grad de Cavaler urmãtorilor:
- Otilia Diana Monica Cardos, medic;
- Sebastian Nicolae Marian, pilot coordonator;
- Cristian-Lucian Stefan-Dragos Husdup, pilot.
Art. 2. - Se conferã post-mortem Crucea nationalã Serviciul Credincios clasa a III-a lui Lorand Csongor Ferenczi, asistent medical.


PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,contrasemnãm acest decret
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Bucuresti, 5 martie 2003.

Citat:O femeie medic, de 33 de ani, un asistent medical, de 24 de ani, si doi piloti experimentati au pierit, dupa ce elicopterul-ambulanta s-a zdrobit langa Cluj
Un elicopter de tipul Alouette YAR 316 B, apartinand S.C. Transgaz Medias si inchiriat, inca din februarie anul trecut, de Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare - SMURD Tg. Mures pentru transporturi medicale de urgenta, s-a prabusit, marti noaptea, pe o colina situata la circa 4 km de comuna Cojocna, judetul Cluj. Toate cele 4 persoane aflate la bordul aeronavei au decedat. Aparatul transportase un copil, in varsta de o luna, aflat in stare grava, la Budapesta. La ora 22,45 elicopterul a decolat spre Tg. Mures. Dupa aproximativ 5 minute de zbor, din motive necunoscute, aparatul s-a prabusit pe o panta abrupta, in apropierea unei cai ferate. Resturile aparatului s-au imprastiat pe o raza de circa 100 de metri. Ceasul unuia dintre piloti se oprise la ora prabusirii, respectiv 22,50. Aparatul a cazut ca un bolovan la marginea satului Satenii au declarat ca, la un moment dat, luminile elicopterului s-au stins, motorul acestuia s-a oprit, iar aparatul a cazut ca un bolovan la marginea satului. Operatorii turnului de control de pe Aeroportul din Cluj-Napoca au confirmat si ei ca, dupa circa 5 minute de la decolare, au pierdut brusc legatura cu aparatul. La mansa acestuia se afla pilotul Marian Nicolae, unul dintre putinii comandanti cu brevet pentru zbor cu elicopterul pe timp de noapte. Langa el, pe scaunul copilotului, se afla Husdup Lucian Cristian, 43 de ani, din Medias. Locurile din spate erau ocupate de doctorita Cardos Otilia, 33 de ani, si de asistentul medical Ferenczi Csongor, 24 de ani, de la Spitalul Clinic Universitar de Urgenta din Tg. Mures. Pilotul Nicolae Marian - la a doua prabusire Pilotul Nicolae Marian, casatorit, tatal unui baiat de 14 ani, s-a mai prabusit cu un elicopter Alouette, de tipul IAR 316 B, in ziua de 1 august 2000, pe un camp de langa Sighisoara. Desi aparatul s-a zdrobit la impactul cu solul, ocupantii acestuia, 6 la numar, din care 4 inspectori ai Autoritatii Aeronautice Bucuresti, au scapat cu rani usoare. Zborul de atunci era unul de verificare pentru prelungirea licentei de zbor. Dupa ce a ajuns la inaltimea de 80 de metri, elicopterul a inceput sa piarda brusc din inaltime. Si asta deasupra unuia din cele mai mari cartiere ale Sighisoarei. Pilotul a reusit sa mentina aeronava in aer pana ce a ajuns deasupra unui teren viran. Acolo a cazut ca o piatra. Motorul a fost aruncat 20 de metri de locul unde s-a prabusit elicopterul. Directorul Transgaz de atunci ne-a declarat ca ar fi trebuit ridicata o biserica lui Dumnezeu in acel loc, pentru ca numai grija si mila acestuia au facut ca aparatul sa nu cada peste oras. Despre copilotul Lucian Husdup, 42 de ani, originar din Radauti, am aflat ca avea si el o pregatire militara temeinica, locuia la Medias, unde-l asteptau sa se intoarca din misiune sotia si copiii. Slujbasii vietii Medicul Monica Cardos, 33 de ani, este oradeanca de origine. Era unicul copil al unei familii de profesori pensionari. A absolvit medicina la Tg. Mures si dupa absolvire a ramas la SMURD, fiind angajata ca specialist in medicina de urgenta. Parintii i-au cerut sa se intoarca la Oradea, dar doctorita a spus ca-i place munca pe care o face si ca ramane in Mures. Toti spun despre ea ca se identifica cu profesia. Parintii i-au respectat decizia si tocmai ii cumparasera un apartament. Ieri, acestia s-au dus la Cluj pentru a aduce acasa sicriul. Colegul doctoritei, asistentul medical Ferenczi Csongor, abia implinise 24 de ani. A lucrat ca voluntar la SMURD de la varsta de 16 ani. Intre timp a absolvit Liceul Sanitar, obtinand calificarea de asistent medical. Despre cele patru victime, medicul Raed Arafat, intemeietorul si coordonatorul SMURD, ne-a spus ieri ca erau oameni de un inalt profesionalism, care nu vor putea fi niciodata inlocuiti. Victimele accidentului aviatic, decorate post-mortem Ieri, presedintele Romaniei, dl. Ion Iliescu, a conferit, post-mortem, Ordinul National "Serviciul Credincios", in grad de cavaler, medicului Otilia Diana Cardos, pilotului coordonator Sebastian Nicolae Marian si pilotului Cristian Stefan Husdup. Asistentului Lorand Csongor Ferenczi i-a fost conferita Crucea Nationala "Serviciul Credincios" clasa a III-a. Ordinele au fost conferite victimelor pentru inaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite in numeroasele actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat, din partea Serviciului Medical de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Tg. Mures. Cauzele tragediei nu sunt cunoscute O comisie formata din reprezentanti ai Parchetului si ai Inspectoratului Aviatiei Civile, coordonata de inginerul Dan Vulcan, a ajuns ieri la locul accidentului. Au fost cercetate si ridicate spre conservare resturile elicopterului. Pana aseara nu fusese avansata o ipoteza privind cauza prabusirii aparatului. Controlorii de trafic de pe aeroportul clujean exclud insa dintre cauze conditiile meteorologice. La ora decolarii elicopterului nu era ceata, iar vremea era relativ calma. Pe de alta parte, Raed Arafat, coordonatorul SMURD Tg. Mures a precizat ca, in urma cu o saptamana, specialistii de la Ghimbav au efectuat revizia la o suta de ore de zbor a elicopterului si nu au descoperit nimic suspect. In 2002, aparatul Alouette, de tipul IAR 316 B, a efectuat 450 de ore de zbor, din care aproape jumatate pe timp de noapte. SMURD - pentru a doua oara in doliu, in sase luni In octombrie anul trecut, un alt angajat al SMURD, soferul Valentin Grosu, 48 de ani, si-a pierdut viata pe Valea Prahovei, intr-un accident rutier. In acelasi eveniment a decedat si Florin Butilica, 66 de ani, seful Directiei Sanitare Mures. Cei doi se aflau intr-o ambulanta a SMURD si se indreptau de la Bucuresti spre Brasov. Ambulanta rula cu semnale acustice si luminoase, iar soferul a incercat sa depaseasca o coloana de masini. O cisterna care circula din sens invers nu a observat salvarea, lovind-o frontal si impingand-o in parapetul de pe marginea drumului. Din pacate, impactul a fost fatal pentru ocupantii ambulantei. Seria neagra a elicopterelor prabusite Accidentul aviatic de marti dimineata, petrecut la Cojocna, Cluj, este unul din cele mai grave din cate s-au inregistrat in Romania dupa anul 1990. In 1994, la Tuzla, si-au pierdut viata sase persoane aflate intr-un aparat PUMA, care decolase spre Bucuresti, tot pentru un zbor de urgenta, cu un bolnav grav si membrii familiei acestuia la bord. Un an mai tarziu, elicopterul pilotat de Vasile Malutan, fostul pilot al dictatorului Nicolae Ceausescu, s-a prabusit si el cu elicopterul Robinson 22 deasupra unei podgorii, la Fundulea. Alte sase persoane, intre care si fostul secretar de stat al MI, Ion Eugen Sandu, si fostul sef al Jandarmeriei Romane, gen. Ioan Gunoaica, au murit la Mogosesti, pe 1 septembrie 1995, tot intr-un accident de elicopter. Au mai cazut apoi elicoptere in: 1996 - la Vama Veche - fara victime; 1996 - la Petresti Satu Mare (mecanicul a murit carbonizat); iulie 1999 - la Podul Turcului, Bacau - fara victime; 1999 - la Obarsia Lotrului - fara victime; august 2001 - la Faget-Timis (pilotul si copilotul morti); septembrie 2001- la Titu - unde un aparat militar s-a prabusit de la 50 m in timpul unui zbor de antrenament chiar in curtea unitatii, ocupantii suferind rani grave. Pasagerii elicopterului - asigurati pentru circa 40.000 de euro fiecare Fiecare dintre persoanele aflate in elicopter era asigurata, in caz de accident, ne-a spus dr. Raed Arafat, coordonatorul SMURD. "Familiile vor primi o despagubire financiara. Trebuie sa verific, dar cred ca suma se ridica la circa 40.000 de euro de persoana, a mai spus dr. Arafat. Este o incercare grea, dar sper sa o depasim..."
SURSA : http://www.adevarul.ro 6 martie 2003
[Imagine: niculucimunte.jpg]
Nicolae Marian -pilot / Lucian Husdup -copilot


Viaţa şi-a etalat nedreptatea şi 3 ani mai târziu, când un elicopter s-a zdrobit de buza unui deal în Iaşi.

(09-01-2012 08:03 AM)Covalciuc Bogdan Scris:  9 ianuarie 2006, ora 8.00: O zi obişnuită de muncă pentru personalul Unităţii de Primire Urgenţe a Spitalului „Sf. Spiridon”. Toţi angajaţii sunt la post. Astăzi, de gardă pe elicopterul SMURD sunt medicul Liliana Puiu şi asistenta Mioara Haută. Încă o zi în care se aşteaptă intervenţii dificile, dar echipa este pregătită.
Ora 9.16: Elicopterul care deserveşte SMURD Iaşi decolează într-un zbor tehnic de verificare. Zbor de rutină. La bord, patru persoane: pilotul Valentin Stănescu, copilotul Augustin Toma, medicul Liliana Puiu şi asistenta Mioara Haută, ambele de la Unitatea de Primire Urgenţe a Spitalului Clinic “Sf. Spiridon”.
Ora 9.26: La numărul de urgenţă 112 se primeşte un apel disperat : elicopterul SMURD Iaşi s-a prăbuşit în zona aeroportului! Ambulanţele pornesc cu viteză maximă spre locul incidentului, dar nimic nu se mai poate face. Toţi pasagerii sunt morţi.
Ora 9.30: Vestea prăbuşirii elicopterului SMURD cade ca o bombă în UPU “Sf. Spiridon”. Întreg personalul încremeneşte, nevenindu-i să creadă cele auzite. Se încearcă luarea legăturii cu cele două colege. Telefoanele mobile sună, dar nimeni nu răspunde. Medici şi asistenţi izbucnesc în plâns. Printre lacrimi, îşi găsesc timp şi pentru pacienţii care aşteaptă şi care înţeleg că este vorba de o mare nenorocire. Lacrimile celor din UPU nu mai contenesc. “Nu se poate, nu se poate!”, se aude in jur. Se lasă tăcerea, o tăcere ca de plumb.
Ora 11.00: Tot personalul se adună pentru a afla ultimele veşti despre tragedie. Imaginile difuzate de Realitatea TV de la locul catastrofei lovesc încă o dată : un morman de fiare contorsionate este tot ce se mai distinge din elicopter. Nimeni nu vorbeşte. Nu mai au putere. Ochii spun însă totul. Fratele asistentei dispărute tragic plânge. Feţele tuturor sunt răvăşite de durere.
Ora 11.45: Un asistent nu mai rezistă şi iese afară, la o ţigară. Stă de vorbă cu doi colegi : “Parcă este blestemat serviciul ăsta de urgenţă! Anul trecut am avut accident cu maşina, iar acum cu elicopterul. De fiecare dată, de gardă a fost doctoriţa Puiu”. Ştirile îngrozesc însă şi familiile angajaţilor de la UPU. Fiecare se gândeşte la ce e mai rău. O asistentă telefonează acasă : „Eu sunt teafără, sunt la serviciu, spune-le să nu-şi facă griji”, încearcă ea să-i liniştească pe cei din familie.
Ora 12.00: La intrarea în curtea spitalului este arborat steagul negru, ca semn al cumplitei tragedii. Alt steag este pe o uşă de la intrarea în UPU.
Ora 12.15: La spital apar ziariştii. Au fost, în prealabil, la locul prăbuşirii elicopterului. În aşteptarea declaraţiilor oficiale, vorbesc în şoaptă. Sunt vizibil marcaţi de tragicul accident.
Ora 12.45: “Ce să vă spun? Pentru doctoriţa Puiu - Lala, cum îi spuneam noi - zborul constituia o bucurie. Era trup şi suflet, gata oricând să intervină şi să ajute. A fost mai întâi medic rezident, apoi a intrat la noi prin concurs. A avut misiuni foarte grele şi acumulase o bogată experienţă în medicina de urgenţă.
Mioara era şi ea devotată serviciului nostru. A fost printre cei mai vechi şi cu experienţă asistenţi pe care îi aveam. Ea a venit încă din 1998, la Triaj, apoi a trecut la UPU. Era conştiincioasă şi credincioasă, cânta chiar în corul Mitropoliei. Mai ştiu că în casă ea constituia baza şi îşi îngrijea mama, care este bolnavă. Mioara niciodată nu a refuzat pe nimeni, îşi înlocuia colegii oricând era nevoie, mergând chiar şi acasă la pacienţi. A fost la Târgu Mureş, la SMURD, voluntar, pe banii ei, numai ca să înveţe“, spune dr. Anda Păuleţ din cadrul UPU “Sf. Spiridon”.
“I-am făcut poze Mioarei cu telefonul ei mobil astăzi, chiar înainte de a pleca. Şi de ieri avem câteva fotografii”, mărturiseşte, printre lacrimi, asistenta Alina Cojocaru.
Ora 13.32: Patru ambulanţe, transportând corpurile neînsufleţite, intră în curtea spitalului. Trei maşini trec spre Morgă. Una staţionează câteva minute în faţa UPU. Colegii o pot vedea pe doctoriţa Liliana Puiu. Lacrimile curg şiroaie pe feţele tuturor şi nici nu încearcă să le mai ascundă. Jurnaliştii păstrează tăcerea şi distanţa. Oamenii înţeleg că este vorba despre ceva grav şi trec încet şi cu respect. În sfârşit, maşina se mişcă din loc. Medici, asistenţi şi ziarişti o urmează.
Asistentul-şef UPU, Rolandi Murariu, abia se stăpâneşte să nu izbucnească în plâns. “Pe 25 ianuarie, Mioara ar fi împlinit 31 de ani. Pe Lala o ştiu foarte bine, a fost colegă de clasă cu soţia mea, a terminat liceul sanitar în 1987, iar la bază era asistent medical”, le şopteşte el ziariştilor prezenţi la spital.
Ora 14.00: Tura de după-amiază la UPU intră în serviciu. Cu lacrimi şi durere. Aglomeraţia pe holul unităţii este mare. Medicul Iulian Coca, din tura de dimineaţă, încearcă să explice ceva unor pacienţi. Este obosit. La „Informaţii”, telefoanele sună continuu, iar asistentul de serviciu cu greu face faţă solicitărilor.
Ora 14.30: Ambulanţa aduce încă un pacient. Cazul este preluat imediat. Pe hol, asistenta de pe „Salvare” izbucneşte în plâns. O colegă de la UPU încearcă să o liniştească, dar îi dau şi ei lacrimile.
Elicopterul SMURD Iaşi s-a prăbuşit la aproximativ zece minute de la decolare, la circa 1,5 km de turnul de control.
Potrivit subprefectului de Iaşi, Florin Ungureanu, zborul a durat mai puţin de zece minute, iar aeronava s-a prăbuşit razant, rostogolindu-se pe o distanţă de 30-40 de metri, moment în care au fost proiectate în afara aeronavei corpurile medicului şi asistentei, cu tot cu scaune. Corpurile pilotului şi copilotului au fost găsite în interiorul aeronavei.
Conducerea Prefecturii Iaşi a precizat că condiţiile meteo erau favorabile zborului, luni dimineaţă fiind minus 3 grade Celsius, vânt slab şi vizibilitate bună, de pănă la 5.000 de metri. La rândul său, directorul Aeroportului Iaşi, Mitică Rebegea, a apreciat că nu condiţiile meteo sunt cele care au dus la prăbuşirea elicopterului.
Cei doi piloţi morţi în accident erau de la Unitatea Specială de Aviaţie a Ministerului Administraţiei şi Internelor şi au fost avansati post-mortem, de ministrul Vasile Blaga. Astfel, pilotul Vasile Valentin Mihai Stănescu a fost avansat de la gradul de maior la cel de locotenent-colonel, iar copilotul Mihai Augustin Toma, a fost avansat de la gradul de locotenent-comandor la cel de căpitan-comandor.
Aparatul, de tip EC 135, fusese donat SMURD de catre Ministerul Administraţiei şi Internelor şi a fost distrus în totalitate.
Specialiştii spun că valoarea aparatului depăşeşte 5 milioane de euro şi avea dotări tehnice de ultimă generaţie.
Cauzele producerii accidentului nu sunt cunoscute deocamdată. O echipă de specialişti de la Ministerul Administraţiei şi Internelor şi de la Autoritatea Aeronautică a început ancheta privind cauzele ce au dus la prăbuşirea elicopterului.
Incidentul de astăzi este al doilea în care este implicat un elicopter al serviciilor medicale de Urgenţă. Pe 5 martie 2003, un elicopter de tip IAR 316B Alouette, folosit de SMURD Târgu Mureş, s-a prăbuşit pe o colină situată la circa 4 km de comuna Cojocna, în judeţul Cluj. Elicopterul se întorcea de la Budapesta, unde transportase la spital un bebeluş din Bistriţa. În urma accidentului şi-au pierdut viaţa medicul Monica Cordoş, asistentul Ferenc Csongor, pilotul comandant Nicolae Marian şi copilotul Lucian Huzdup.
SURSA :http://oamr-iasi.ro

[Imagine: 2006010904.gif]


Decembrie 2014. Un elicopter SMURD Constanta se prăbuşeşte în lacul Siutghiol din Constanţa. Toţi cei 4 membri ai echipajului îşi pierd viaţa.

[Imagine: accident_smurd_lac_siutghiol.jpg]

Citat: CRONICA OFICIALĂ a unei TRAGEDII.
[quote]Ora 16.11: se primește primul apel la 112, prin care se anunță că un elicopter SMURD s-a prăbușit în lacul Siutghiol. Ulterior, la orele 16.12 și 16.14, vin alte apeluri similare
Ora 16.11: ISU Constanța alertează forțele din subordine și ordonă trimiterea la locul accidentului a acestora, concomitent cu raportarea la Centrul Operațional de la nivelul IGSU, fiind luate măsuri conform procedurilor operaționale pentru acest tip de eveniment
Ora 16.12: sunt trimise două autospeciale de intervenție cu o barcă și zece subofițeri de la Detașamentul Constanța, care au ajuns după aproximativ 15 minute, la 16.29. Concomitent, sunt alertate echipajele medicale de urgență prespitalicească (ambulanță și SMURD), care ajung, la rândul lor, tot după aproape 15 minute
Ora 16.15: ministrul Afacerilor Interne Gabriel Oprea, activează Centrul Operațional de Comandă al MAI, precum și Centrul Operațional de Comandă al Guvernului
Ora 16.15: informația despre producerea accidentului este comunicată șefului Departamentului pentru Situații de Urgență, secretarul de stat Raed Arafat
Ora 16.16: Centrul de Coordonare ROMATSA este informat prin intermediul sistemului unic de urgență 112 că aeronava s-a prăbușit în lacul Siutghiol - Mamaia, la 500 de metri de mal
Ora 16.17: este declanșată faza de căutare-salvare la nivelul Centrului de Coordonare SAR-ROMATSA
Ora 16.17: prima ambulanță din cadrul Serviciului Județean de Ambulanță Constanța ajunge la locul accidentului.
Ora 16.18: este alertată echipa de scafandri din cadrul Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență Constanța și a Centrului de Antrenament al ISU Constanța
Ora 16.20: Căpitănia Midia, care are în subordine Oficiul de Căpitănie Mamaia, este sesizată de o persoană că un elicopter s-a prăbușit în lacul Siutghiol. La 16.25, Căpitănia cere Agenției Române pentru Salvarea Victimelor Omenești pe Mare, respectiv conducătorului șalupei Jupiter, să se prezinte la ambarcațiune, pentru a participa la intervenție
Ora 16.29: forțele ISU Constanța ajung la mal și observă resturi ale aeronavei
Ora 16.30: ISU Constanța prin Garda de Coastă - SCOMAR anunță Autoritatea Navală Română despre producerea evenimentului
Ora 16.31: după aproximativ 20 minute de la momentul alarmării, este lansată prima barcă pneumatică ISU de zece persoane pentru căutare-salvare, al cărei motor pornește la sfoară, și nu la cheie. Motorul nu a pornit, dar barca a fost oricum utilizată în intervenție, cu ajutorul vâslelor
Ora 16.40: ISU Constanța activează Planul de cooperare cu Ministerul Apărării Naționale
Ora 16.45: este recuperată din apă prima victimă, dr. Laura Vizireanu, de către echipajul ISU din prima barcă și se încep manevrele de resuscitare. Victima este transferată într-o barcă civilă cu motor, însoțită de un paramedic SMURD, care continuă manevrele de resuscitare până la preluarea pe mal de către echipajul de ambulanță. Personalul ISU din prima barcă rămâne la fața locului, pentru a continua acțiunea de căutare-salvare
Ora 16.47: la 35 de minute de la anunțarea accidentului, se lansează la apă cea de a doua barcă cu motor a ISU Constanța
Ora 16.49: este solicitată intervenția echipei de scafandri a Centrului 39 Constanța aparținând Ministerului Apărării Naționale
Ora 16.50: șalupa Jupiter a Agenției Române pentru Salvarea Victimelor Omenești pe Mare ajunge la locul accidentului, oferind sprijin în operațiunea de căutare
Ora 16.54: este lansată la apă a treia barcă cu motor pentru operațiuni de căutare-salvare
Ora 17.07: se solicită scafandri de la Garda de Coastă, iar la 17.12 scafandrii de la ISU Constanța încep căutarea victimelor
Ora 17.50: forțele Ministerului Apărării Naționale intervin în sprijinul acțiunilor de căutare
Ora 18.30: Garda de Coastă aduce la fața locului două ambarcațiuni, patru scafandri, trei echipamente de vedere pe timp de noapte și un sonar performant
Ora 21.18: este găsit, de către scafandrii ISU Constanța, copilotul Ginel Claudiu Crăcănel, imobilizat în scaunul elicopterului, la adâncimea de patru metri
Ora 21.30: copilotul este adus la mal de către ISU Constanța și încep manevrele de resuscitare. La 21.47, acesta este transportat la UPU Constanța, unde ajunge la 22,00, când sunt continuate manevrele de resuscitare. La ora 1.30, copilotul este declarat decedat.
Ora 22.00: este găsită și carlinga elicopterului, la o adâncime de 4,4 metri, pe un fund de apă mâlos
Ora 23.00: o echipă aparținând Marine Research, cu ajutorul unei ambarcațiuni de la Garda de Coastă, începe căutările cu un sonar multi-undă
Ora 23.45: este declarat decesul primei victime recuperate - dr. Laura Vizireanu
Ora 23.50: este găsită a treia victimă, pilotul Petre Corneliu Cătuneanu, la aproximativ 10 metri de carlingă
Ora 00.35: pilotul Cătuneanu este adus în UPU, unde este declarat mort
Ora 3.30: este găsită a patra victimă, asistenta Gabriela Claudia Harton, prinsă în centură în carlinga epavei
Ora 4.10: asistenta este adusă la mal, preluată de ambulanță și i se fac manevrele medicale specifice. La 4.30 este adusă la UPU, unde se declară decesul. Se încheie operațiunea de căutare și se iau măsuri pentru conservarea locului faptei, în vederea continuării cercetării la fața locului pe timpul zilei.



Respect !.....și suntem datori să nu uităm !

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
20-09-2015 10:18 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Covalciuc Bogdan , pompier_talpas
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Mesaje în acest subiect
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam ! - silviutacaciuc - 27-05-2015, 10:06 AM
RE: Respect !.....și suntem datori să nu uităm ! - HomefireNews - 20-09-2015 10:18 AM
RE: RESPECT TIE, pompierule - firehonci - 22-01-2013, 04:47 PM

Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Autospeciale pentru stins...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
Ieri 06:49 PM
» Mesaje: 442
» Vizualizări: 449003
Pensii militare
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
03-06-2020 08:40 PM
» Mesaje: 161
» Vizualizări: 214855
Proiectarea constructiilo...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
03-06-2020 04:21 PM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 73
Respect !.....și suntem d...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 01:57 PM
» Mesaje: 178
» Vizualizări: 323668
Asociația Civică „ ACVILA...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 10:02 AM
» Mesaje: 17
» Vizualizări: 393
SMURD Harghita
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 06:50 AM
» Mesaje: 31
» Vizualizări: 15658
Justiție, investigații, m...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
29-05-2020 04:38 PM
» Mesaje: 463
» Vizualizări: 17464
Pompieri români cazuți la...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
28-05-2020 07:22 AM
» Mesaje: 15
» Vizualizări: 26895
Istoria pompierilor din ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
27-05-2020 08:04 PM
» Mesaje: 7
» Vizualizări: 3292
Istoria pompierilor din C...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
27-05-2020 07:07 PM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 88

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro