Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 5 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Respect !.....și suntem datori să nu uităm !
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,888
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4849
Given 11890 thank(s) in 5429 post(s)

Mesaj: #143
RE: Respect !.....și suntem datori să nu uităm !
4 martie 2003 - 4 martie 2018 / 15 ani de la prabusirea elicopterului SMURD Mures IAR 316B inmatriculat YR-SNG

In accident s-au pierdut viata
- Otilia Diana Monica Cardos, medic SMURD ;
- Sebastian Nicolae Marian, pilot coordonator;
- Cristian-Lucian Stefan-Dragos Husdup, pilot.
- Lorand Csongor Ferenczi, asistent medical SMURD.

Citat:4 martie 2003, Cojocna, Cluj. Echipajul se întorcea de la Budapesta, unde a transportat un nou-născut care urma să sufere o operaţie pe cord.


4 martie 2003
[Imagine: Lorand_Csongor_Ferenczi_7f809d5.jpg]
Lorand Csongar Ferenczi -asistent medical SMURD
[quote]In seara zilei de 4 martie 2003 elicopterul IAR 316B inmatriculat YR-SNG, apartinand SNTGN TRANSGAZ SA din Medias, efectua un zbor de MEDEVAC pt SMURD Tg Mures. Au transportat un copilas de o luna de la Mures la Cluj, acesta fiind imbarcat intr-o alta cursa aeriana pt Budapesta, unde urma sa aiba o interventie chirurgicala la inima.
Comandantul elicopterului era Nicolae Marian 43 de ani, casatorit, un baietel, Lucian Husdup 43 de ani copilot, casatorit, o fetita, Monica Cardos, 33 de ani, medic de la SMURD necasatorita si Lorencz Csongor Ferencz, asistent medical, 27 de ani, necasatorit.
Elicopterul decolase de 5 minute de pe aeroportul Cluj cand Nae a intrat in radio cu aeroportul si a reusit sa zica: "Sunt YR Sierra November Golf" cu o voce gatuita dupa care s-a lasat tacerea.

Patru membri ai unui echipaj al Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Targu-Mures au murit dupa ce elicopterul in care se aflau s-a prabusit, ieri noapte, in apropierea satului Moristi, de pe raza comunei clujene Cojocna. Victimele accidentului se intorceau de la Budapesta, unde transportasera un nou-nascut din Bistrita, care trebuia supus de urgenta unei operatii pe cord. Coordonatorul SMURD, medicul Raed Arafat, spune ca a fost contactat de Presedintia Romaniei, care si-a manifestat intentia de a-i decora pe cei patru.
Imprastiati pe 2.000 de metri patrati
Localnicii din Cojocna spun ca au auzit, in jurul orei 23,00, elicopterul zburand deasupra satului, dupa care unul dintre sateni a alertat autoritatile, anuntand prabusirea aparatului de zbor. La fata locului s-au deplasat imediat echipajele de interventie ale pompierilor, Salvarii, Politiei, Inspectoratului pentru Protectie Civila, precum si prefectul Clujului, Vasile Soporan, si directorul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo. In ciuda interventiei rapide, cei patru membri ai echipajului, toti cu varste sub 42 de ani, nu au mai putut fi salvati. Resturile elicopterului erau imprastiate pe o suprafata cu o lungime de o suta de metri si o latime de aproape 20 de metri, iar cei patru fusesera zdrobiti in carlinga elicopterului, fapt care a ingreunat actiunea echipelor de descarcerare. Mai mult, acestea au ajuns destul de greu la locul accidentului, fiind nevoite sa strabata un traseu abrupt, de aproape 2,5 kilometri.
Cinci copii au ramas orfani de tata
Coordonatorul SMURD, medicul Raed Arafat, a afirmat ca, in momentul accidentului, la bordul elicopterului marca Alouette, inchiriat de la Transgaz pentru a salva viata unui nou-nascut care suferea o malformatie congenitala cardiaca, se aflau un medic, Monica Cardos, in varsta de 33 de ani, un asistent medical, Ferenczi Csongar, de 24 de ani, copilotul Lucian Huzdup, in varsta de 42 de ani si pilotul comandant Nicolae Marian. In august 2000, Marian Nicolae a fost implicat intr-un alt accident aerian, in urma caruia, desi aparatul de zbor s-a prabusit, nu a existat nici o victima.
Elicopterul pe care Marian Nicolae il pilota atunci - la bordul caruia se aflau si patru inspectori ai Autoritatii Aeronautice - a decolat de la Sighisoara s-a prabusit pe un camp din apropierea orasului, in timpul unui zbor de verificare pentru prelungirea licentei.
Ajungand la o inaltime de aproximativ 80 de metri, pilotul Marian Nicolae a simtit o cadere si, aflandu-se deasupra cartierului Tarnava, a reusit sa evite acest loc si s-a prabusit pe un camp. Raed Arafat a subliniat ca anul trecut, echipajul Marian - Huzdup, ambii fosti piloti militari, a efecutat peste 300 de ore de zbor pentru SMURD, jumatate dintre actiuni avand loc pe timp de noapte. Pentru intreg anul 2002, cei doi aveau la activ 450 de ore de zbor. Moartea lui Lucian Huzdup a lasat fara tata doi copii, in timp ce Nicolae Marian a lasat in urma sa trei copii. Cea de-a treia victima, Monica Cardos, era medic specialist in urgente si lucra in cadrul Serviciului Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare inca din anul 1997, in timp ce asistentul medical Ferenczi Csongar s-a angajat ca voluntar in acest serviciu inca de la 16 ani, fiind angajat dupa ce a absolvit studiile de asistent medical. Corpurile celor patru victime au fost transportate la Institutul de Medicina Legala din Cluj, pentru autopsie.

Comandantul Aeroportului International Cluj-Napoca, David Ciceo, a declarat ca elicopterul tip Alouette YAR 316 B a decolat de la Cluj in jurul orei 23,00. Ciceo a adaugat ca o comisie formata din reprezentanti ai Inspectiei Aviatiei Militare si ai Autoritatii Aeronautice Civile s-a deplasat deja la Cluj-Napoca pentru a ancheta cauzele care au stat la baza tragicului eveniment. Potrivit aceleiasi surse, comisia este condusa de Dan Vulcan, inspectorul sef al Inspectiei Aviatice Civile (IAC), fiind formata din Constantin Voicu, inspector in cadrul IAC, Radu Stanescu si Marin Nuta, ambii inspectori in cadrul Autoritatii Aviatice Civile (AAC).
Cei patru inspectori s-au deplasat, ieri, in jurul pranzului, la locul accidentului, iar rezultatele anchetei vor fi date publicitatii cel mai probabil, in aproximativ o luna. Pe de alta parte, medicul Raed Arafat a afirmat ca a fost contactat, in dimineata zilei de ieri, de Presedintia Romaniei, care si-a anuntat intentia de a-i decora post-mortem pe cei patru membri ai echipajului.
Ordinul National "Serviciul Credincios" in grad de Cavaler, conferit post-mortem victimelor accidentului

Presedintele Romaniei, domnul Ion Iliescu, a conferit post-mortem Ordinul National "Serviciul Credincios" in grad de Cavaler celor patru victime ale tragediei de langa Cluj: Monica Cardos - medic, Sebastian Nicolae Marian - pilot coordonator si Lucian Huzdup - pilot, si Crucea nationala "Serviciul Credincios" Clasa a III-a, lui Lorand Csongar Ferenczi, asistent medical, pentru inaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite in numeroase actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat din partea Serviciului Medical de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD), din Targu-Mures, judetul Mures.
Citat:Decret 96 / 169/2003
DECRET
privind conferirea unor decoratii nationale
În temeiul prevederilor art. 94 lit. a) si ale art. 99 din Constitutia României, precum si ale art. 4 alin. (1), ale art. 6 lit. A si B si ale art. 11 din Legea nr. 29/2000 privind sistemul national de decoratii al României, cu modificãrile ulterioare, pentru înaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite în numeroase actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat din partea Serviciului Medical de Urgentã, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Târgu Mures, judetul Mures,

Presedintele României decreteazã:
Art. 1. - Se conferã post-mortem Ordinul national Serviciul Credinciosîn grad de Cavaler urmãtorilor:
- Otilia Diana Monica Cardos, medic;
- Sebastian Nicolae Marian, pilot coordonator;
- Cristian-Lucian Stefan-Dragos Husdup, pilot.
Art. 2. - Se conferã post-mortem Crucea nationalã Serviciul Credincios clasa a III-a lui Lorand Csongor Ferenczi, asistent medical.


PRESEDINTELE ROMÂNIEI
ION ILIESCU
În temeiul art. 99 alin. (2) din
Constitutia României,contrasemnãm acest decret
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NÃSTASE
Bucuresti, 5 martie 2003.

Citat:O femeie medic, de 33 de ani, un asistent medical, de 24 de ani, si doi piloti experimentati au pierit, dupa ce elicopterul-ambulanta s-a zdrobit langa Cluj
Un elicopter de tipul Alouette YAR 316 B, apartinand S.C. Transgaz Medias si inchiriat, inca din februarie anul trecut, de Serviciul Mobil de Urgenta, Reanimare si Descarcerare - SMURD Tg. Mures pentru transporturi medicale de urgenta, s-a prabusit, marti noaptea, pe o colina situata la circa 4 km de comuna Cojocna, judetul Cluj. Toate cele 4 persoane aflate la bordul aeronavei au decedat. Aparatul transportase un copil, in varsta de o luna, aflat in stare grava, la Budapesta. La ora 22,45 elicopterul a decolat spre Tg. Mures. Dupa aproximativ 5 minute de zbor, din motive necunoscute, aparatul s-a prabusit pe o panta abrupta, in apropierea unei cai ferate. Resturile aparatului s-au imprastiat pe o raza de circa 100 de metri. Ceasul unuia dintre piloti se oprise la ora prabusirii, respectiv 22,50. Aparatul a cazut ca un bolovan la marginea satului Satenii au declarat ca, la un moment dat, luminile elicopterului s-au stins, motorul acestuia s-a oprit, iar aparatul a cazut ca un bolovan la marginea satului. Operatorii turnului de control de pe Aeroportul din Cluj-Napoca au confirmat si ei ca, dupa circa 5 minute de la decolare, au pierdut brusc legatura cu aparatul. La mansa acestuia se afla pilotul Marian Nicolae, unul dintre putinii comandanti cu brevet pentru zbor cu elicopterul pe timp de noapte. Langa el, pe scaunul copilotului, se afla Husdup Lucian Cristian, 43 de ani, din Medias. Locurile din spate erau ocupate de doctorita Cardos Otilia, 33 de ani, si de asistentul medical Ferenczi Csongor, 24 de ani, de la Spitalul Clinic Universitar de Urgenta din Tg. Mures. Pilotul Nicolae Marian - la a doua prabusire Pilotul Nicolae Marian, casatorit, tatal unui baiat de 14 ani, s-a mai prabusit cu un elicopter Alouette, de tipul IAR 316 B, in ziua de 1 august 2000, pe un camp de langa Sighisoara. Desi aparatul s-a zdrobit la impactul cu solul, ocupantii acestuia, 6 la numar, din care 4 inspectori ai Autoritatii Aeronautice Bucuresti, au scapat cu rani usoare. Zborul de atunci era unul de verificare pentru prelungirea licentei de zbor. Dupa ce a ajuns la inaltimea de 80 de metri, elicopterul a inceput sa piarda brusc din inaltime. Si asta deasupra unuia din cele mai mari cartiere ale Sighisoarei. Pilotul a reusit sa mentina aeronava in aer pana ce a ajuns deasupra unui teren viran. Acolo a cazut ca o piatra. Motorul a fost aruncat 20 de metri de locul unde s-a prabusit elicopterul. Directorul Transgaz de atunci ne-a declarat ca ar fi trebuit ridicata o biserica lui Dumnezeu in acel loc, pentru ca numai grija si mila acestuia au facut ca aparatul sa nu cada peste oras. Despre copilotul Lucian Husdup, 42 de ani, originar din Radauti, am aflat ca avea si el o pregatire militara temeinica, locuia la Medias, unde-l asteptau sa se intoarca din misiune sotia si copiii. Slujbasii vietii Medicul Monica Cardos, 33 de ani, este oradeanca de origine. Era unicul copil al unei familii de profesori pensionari. A absolvit medicina la Tg. Mures si dupa absolvire a ramas la SMURD, fiind angajata ca specialist in medicina de urgenta. Parintii i-au cerut sa se intoarca la Oradea, dar doctorita a spus ca-i place munca pe care o face si ca ramane in Mures. Toti spun despre ea ca se identifica cu profesia. Parintii i-au respectat decizia si tocmai ii cumparasera un apartament. Ieri, acestia s-au dus la Cluj pentru a aduce acasa sicriul. Colegul doctoritei, asistentul medical Ferenczi Csongor, abia implinise 24 de ani. A lucrat ca voluntar la SMURD de la varsta de 16 ani. Intre timp a absolvit Liceul Sanitar, obtinand calificarea de asistent medical. Despre cele patru victime, medicul Raed Arafat, intemeietorul si coordonatorul SMURD, ne-a spus ieri ca erau oameni de un inalt profesionalism, care nu vor putea fi niciodata inlocuiti. Victimele accidentului aviatic, decorate post-mortem Ieri, presedintele Romaniei, dl. Ion Iliescu, a conferit, post-mortem, Ordinul National "Serviciul Credincios", in grad de cavaler, medicului Otilia Diana Cardos, pilotului coordonator Sebastian Nicolae Marian si pilotului Cristian Stefan Husdup. Asistentului Lorand Csongor Ferenczi i-a fost conferita Crucea Nationala "Serviciul Credincios" clasa a III-a. Ordinele au fost conferite victimelor pentru inaltul profesionalism, umanismul si spiritul de sacrificiu dovedite in numeroasele actiuni de salvare a vietilor omenesti, la care au participat, din partea Serviciului Medical de Urgenta, Reanimare si Descarcerare (SMURD) din Tg. Mures. Cauzele tragediei nu sunt cunoscute O comisie formata din reprezentanti ai Parchetului si ai Inspectoratului Aviatiei Civile, coordonata de inginerul Dan Vulcan, a ajuns ieri la locul accidentului. Au fost cercetate si ridicate spre conservare resturile elicopterului. Pana aseara nu fusese avansata o ipoteza privind cauza prabusirii aparatului. Controlorii de trafic de pe aeroportul clujean exclud insa dintre cauze conditiile meteorologice. La ora decolarii elicopterului nu era ceata, iar vremea era relativ calma. Pe de alta parte, Raed Arafat, coordonatorul SMURD Tg. Mures a precizat ca, in urma cu o saptamana, specialistii de la Ghimbav au efectuat revizia la o suta de ore de zbor a elicopterului si nu au descoperit nimic suspect. In 2002, aparatul Alouette, de tipul IAR 316 B, a efectuat 450 de ore de zbor, din care aproape jumatate pe timp de noapte.



Pe 4 martie se împlinesc 15 ani de la tragedia aviatică de la Cojocna

Citat:Pe 4 martie se împlinesc 15 ani de la tragedia aviatică de la Cojocna, în care pilotul medieşean Nicolae Sebastian Marian a decedat.
Alături de el şi-au pierdut viaţa cel de-al doilea pilot Lucian Husdup, medicul Otilia Diana Cardoş şi asistentul medical Lorand Csongor Ferenczy. În noaptea de 4 pe 5 martie 2003, un elicopter de tip Alouette YAR 316 B, aparţinând societăţii Transgaz Mediaş, închiriat de SMURD Târgu Mureş pentru transporturi medicale de urgenţă, s-a prăbuşit pe o colină situată la circa 4 km de comuna Cojocna, judeţul Cluj.

Lacrimi amare

Frânturi din trecut, voci care revin în prezent. „Venea de fiecare dată şi îi alimentam elicopterul, şi nu i-am spus niciodată să mă ducă şi pe mine până în înaltul cerului şi uite că acum îl conduc eu pe ultimul drum. Nae, Nae, vino înapoi, vino aproape de noi, şi îţi luăm noi elicopter nou”. Lacrimile l-au sufocat pe şoferul camionului militar, acoperit de coroane, care l-a condus pe ultimul drum pe Nicolae Sebastian Marian, pilot care şi-a dedicat viaţa zborului.

Zi neagră

În noaptea de 4 pe 5 martie 2003, un elicopter de tip Alouette YAR 316 B, aparţinînd societăţii Transgaz Mediaş şi închiriat de SMURD Târgu- Mureş pentru transporturi medicale de urgenţă, s-a prăbuşit pe o colină situată la circa 4 km de comuna Cojocna, judeţul Cluj. Cei patru membrii ai echipajului, piloţii Nicolae Sebastian Marian şi Lucian Husdup, medicul Otilia Diana Cardoş şi asistentul medical Lorand Csongor Ferenczy, şi-au pierdut viaţa.

Alături de familie

n martie 2003, avioane şi elicoptere de luptă, au brăzdat cerul Mediaşului, pentru a-i aduce un ultim omagiu, celui care şi-a jertfit viaţa pentru a salva vieţile altora. Strada pe care se află casa părintească a fost neîncăpătoare, sute de oameni, din toată ţara, care l-au cunoscut şi apreciat, venind să fie alături de familia îndoliată de tragedie. Piloţi militari şi civili, prieteni din toată ţara, au fost prezenţi la Mediaş, şi au însoţit cortegiul funerar, escortat de o gardă militară. Cortegiul în lacrimi a străbătut drumul de la casa părintească pînă la cimitirul ortodox, însoţit de un sobor de preoţi. „Un înger a urcat la cer. Nu putem şi nu vrem să credem că Nae a plecat dintre noi. Mai avea atâtea de făcut pe lumea asta. Acum ne priveşte dintr-o lume mai bună” au fost ultimele cuvinte, rostite printre lacrimi, la groapa săpată în Cimitirul Ortodox din Mediaş, de către un coleg de armată, printre salvele de armă trase în memoria celui care a fost ridicat de către Ministrul Apărării Naţionale, în grad de căpitan-comandor post-mortem, Nicolae Sebastian Marian.

Cetăţean de onoare post-mortem

Acum zece ani ani, echipajul care a căzut la datorie a fost comemorat la sediul societăţii Transgaz. Familia, colegii, prietenii au participat la o ceremonie solemnă, în memoria celor care au fost Nicolae Sebastian Marian şi Lucian Husdup. Familia îndoliată a primit din partea primarului Mediaşului, diploma care atestă că Nicolae Sebastian Marian este cetăţean de onoare al municipiului. Conducerea Transgaz a oferit şi ea o diplomă omagială şi o plachetă. De asemenea doi ani mai târziu în anul 2010, în curtea Centrului de Documentare şi Informare Gaze Naturale din municipiul Mediaş a fost realizat de către societatea Transgaz un moment dedicat memoriei celor doi piloţi căzuţi la datorie.

[Imagine: Aterizare-la-hangar.png]

[Imagine: Elicopterul.png]

[Imagine: Varful-_Cindrel-3.jpg]

[Imagine: Echipajul-_SNG.jpg]

[Imagine: Gica-_Nicu-si-_Luci.png]

[Imagine: nicolae-sebastian-marianlucian-husdup.jpg]

[Imagine: Nicu-in-elicopter-2.png]

[Imagine: Image-013.jpg]

[Imagine: MONUMENT-_PILOTI.jpg]

O viaţă dedicată celorlalţi

Nicolae Sebastian Marian s-a născut pe 1 ianuarie 1960, la Cristian în judeţul Braşov. Familia sa s-a mutat la Mediaş, viitorul pilot copilărind pe meleagurile aflate atunci în doliu. După şcoala generală a urmat liceul militar Mihai Viteazul de la Alba Iulia, şi apoi Şcoala Militară Aurel Vlaicu de la Mediaş. A absolvit cu gradul de locotent pilot pe elicoptere militare. A fost repartizat la Tuzla, Constanţa, unde s-a şi format ca pilot de elicopter. Sutele de ore de zbor peste mare, i-au adus recunoaşterea titlului de instructor de zbor în orice condiţii. În timpul misiunilor efectuate pe mare a aterizat de multe ori, chiar şi pe furtună pe fregatele militare, aflate în patrulare. A ridicat pilotajul la rang de artă, iar din 1996 a renunţat la aviaţia militară, şi a devenit pilot al unei companii civile.

Nae şi Lucică

Împreună cu pilotul Lucian Cristian Husdup, a format o echipă teribilă, cunoscută în toată ţara. Nae şi Lucică, aşa erau conoscuţi cei doi piloţi, de către toată lumea. Mereu veseli, mereu zîmbitori, gata oricând să se înalţe spre înaltul cerului, pe care l-au iubit mai presus de orice, cei doi au făcut parte din formaţiunea de intervenţii şi operaţiuni aeriene, care timp de aproape trei ani a colaborat cu SMURD Tîrgu-Mureş, intervenind în sute de cazuri, şi salvând sute de vieţi omeneşti.

Decoraţi de Preşedintele României

Cele patru victime ale accidentului aviatic, au fost decorate post-mortem de către preşedinţia României. Conform unui comunicat al Administraţiei prezidenţiale, şeful statului a acordat Ordinul Naţional „Serviciul Credincios” în grad de cavaler, medicului Otilia Diana Cardoş şi piloţilor Sebastian Nicolae Marian şi Cristian Ştefan Husdup. De asemenea, asistentul medical Lorand Csongor Ferenczi a primit Crucea naţională „Serviciul credincios” clasa a lll-a. Cei patru au fost decoraţi „pentru înaltul profesionalism, umanismul şi spiritul de sacrificiu, dovedite în numeroase acţiuni de salvare a vietilor omeneşti, la care au participat din partea Serviciului Medical de Urgenţă, Reanimare şi Descarcerare (SMURD)” preciza comunicatul.



SURSA : http://novatv.ro

[Imagine: 10557750_577631512362723_1327745851304159661_o.jpg]

Respect !.....și suntem datori să nu uităm !

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
04-03-2018 11:10 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Mesaje în acest subiect
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam ! - silviutacaciuc - 27-05-2015, 10:06 AM
RE: Respect !.....și suntem datori să nu uităm ! - Covalciuc Bogdan - 04-03-2018 11:10 PM
RE: RESPECT TIE, pompierule - firehonci - 22-01-2013, 04:47 PM

Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Respect !.....și suntem d...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 03:07 PM
» Mesaje: 179
» Vizualizări: 323962
Pensii militare
Ultimul mesaj a fost postat de: andreiut
Ieri 09:43 PM
» Mesaje: 163
» Vizualizări: 215743
I.S.U. "Delta" al Judetul...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
Ieri 06:57 PM
» Mesaje: 109
» Vizualizări: 83368
Autospeciale pentru stins...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
04-06-2020 06:49 PM
» Mesaje: 442
» Vizualizări: 449296
Proiectarea constructiilo...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
03-06-2020 04:21 PM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 85
Asociația Civică „ ACVILA...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 10:02 AM
» Mesaje: 17
» Vizualizări: 396
SMURD Harghita
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 06:50 AM
» Mesaje: 31
» Vizualizări: 15742
Justiție, investigații, m...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
29-05-2020 04:38 PM
» Mesaje: 463
» Vizualizări: 17467
Pompieri români cazuți la...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
28-05-2020 07:22 AM
» Mesaje: 15
» Vizualizări: 26921
Istoria pompierilor din ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
27-05-2020 08:04 PM
» Mesaje: 7
» Vizualizări: 3312

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro