Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 5 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Respect !.....și suntem datori să nu uităm !
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 12,887
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4849
Given 11890 thank(s) in 5429 post(s)

Mesaj: #154
RE: Respect !.....și suntem datori să nu uităm !
9 septembrie -se împlinesc opt ani de la moartea locotenentului Cătălin Valeriu Ispas

[Imagine: cap_3.jpg]


IN MEMORIAM locotenent Cătălin Valeriu Ispas


[Imagine: catalin-ispas2.jpg]

Citat:Au trecut nouă ani de la moartea scafandrilor Dumitru Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas, cel din urmă angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea"!
Cei doi au pierit în seara zilei de 9 septembrie 2010, în interiorului cargoului turcesc JMedy", scufundat la patru mile marine de Capul Tuzla.
Reamintim că, în anul 2010, pe data de 2 septembrie, nava JMedy" s-a scufundat la patru mile marine de Capul Tuzla, având 3.247 de tone fier vechi la bord. în seara zilei de 9 septembrie 2010, Dumitru Cristian Zarafu şi Cătălin Valeriu Ispas au fost văzuţi pentru ultima dată în viaţă, coborând în apă spre epava cargoului.
Pe data de 13 decembrie 2010, angajaţii firmei turceşti Aras (veniţi după fierul vechi din cargou) 1-au găsit pe locotenentul Ispas, angajat al ISU JDobrogea", aproape de sala Maşini. La câţiva metri depărtare, pe data de 23 decembrie 2010, a fost descoperit şi Zarafu.

[Imagine: screenshot_1472.png]


Citat:Catalin Valeriu Ispas dat disparut in data de 09 septembrie 2010 în jurul orei 14.30 , dupa ce a executat o scufundare la nava Mendy in largul Marii Negre , era ofiter in cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta „Dobrogea” al Judetului Constanta avand gradul de locotenent. La solicitarea firmei Hunter’s, în baza unui contract de prestări servicii, o navă aparţinând Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) a transportat patru scafandri în larg. Aceştia urmau să filmeze epava Medy, dar din cei patru scafandri, doi nu au mai ieşit la suprafaţă .
Locotenentul Ispas este nascut la 6 martie 1983 la Buzau.Absolvent al scolii Militare de Subofiteri „Pavel Zaganescu” Boldesti, la data de 01 august 2003 a fost repartizat la ISU „Dobrogea”. La 15 decembrie 2007, in urma sustinerii unui examen, a trecut in corpul ofiterilor primind gradul de sublocotenent, iar la 01 august 2010 a fost inaintat in gradul de locotenent, la termen.
La 01 august 2009, lt. Catalin Valeriu Ispas a fost incadrat la Centrul de Antrenament al Scafandrilor de Interventie al ISU „Dobrogea”, fiind brevetat ca scafandru autonom din 2006.





Catalin Ispas, condus pe ultimul drum !
Citat:Locotenentul Cătălin Valeriu Ispas, în vârstă de 27 de ani, angajat în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Dobrogea", a fost condus ieri pe ultimul drum de aproape 200 de persoane. Scafandrul a fost găsit mort, de angajaţii firmei turceşti Aras, aproape de sala maşini a cargoului turcesc Medy.
[Imagine: cap_7.jpg] Locotenentul Cătălin Valeriu Isapas a dispărut în seara zilei de 9 septembrie, alături de scafandrul Cristian Zarafu, de 38 de ani, în timp ce încercau să filmeze unul dintre rezervoarele cargoului turcesc scufundat la şase mile marine de digul de larg al portului Constanţa. Trupul neînsufleţit al locotenentului Cătălin Valeriu Ispas, în vârstă de 27 de ani, angajat în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) „Dobrogea", a fost depus ieri dimineaţă la Catedrala Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel din Constanţa. De aici, cortegiul funerar a trecut prin faţa Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă, apoi a mers către casa scafandrului, de unde a plecat spre biserica din Eforie Nord.
[Imagine: scafandru_2.jpg] Lăcaşul de cult s-a dovedit neîncăpător pentru cele aproape 200 de persoane care au venit să-şi ia rămas bun de la Ispas. După o slujbă care a durat câteva zeci de minute, locotenentul Cătălin Valeriu Ispas a fost înmormântat cu onoruri militare în cimitirul din Eforie. Cei care au lucrat cu fostul scafandru au numai cuvinte de laudă pentru acesta şi spun că sunt şocaţi de trecerea în nefiinţă a bărbatului.
SURSA : http://www.ziuaconstanta.ro










Lt. Ispas, inmormantat cu onoruri militare


[Imagine: inmormantare-catalin-ispas_1.jpg]

Citat:Sute de oameni au participat la funeraliile unuia dintre scafandrii disparuti pe epava Medy, la inceputul lunii septembrie

Doliu in Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta „Dobrogea” al Judetului Constanta. Ieri a fost condus pe ultimul drum locotenentul Catalin Valeriu Ispas, scafandrul care a disparut in timp ce inspecta epava navei Medy, scunfundata in Marea Neagra. Sute de persoane, colegi, camarazi, prieteni, sau doar simpli cetateni impresionati de drama familiei pompierului au venit la Catedrala „Sfintii Petru si Pavel”, din Piata Ovidiu, pentru a-i aduce un ultim omagiu. Colegii lui Catalin Ispas nu s-au putut abtine si au varsat o lacrima in amintirea celui disparut. De departe, familia pompierului a fost cea mai afectata de aceasta despartire. Parintii tanarului au venit din Spania pentru a-si conduce copilul pe ultimul drum. Impietrita de durere, mama lui Catalin a vegheat ore in sir la capataiul acestuia. Nici sotia pompierului, Andreea Ispas, nu s-a dezlipit de cosciugul in care se afla trupul neinsufletit al celui caruia ii jurase credinta vesnica.

La inmormantare au participat atat colegii de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta Dobrogea, cat si de la alte inspectorate din tara, pentru ca scafandul facea parte din echipele de interventie ale Ministerului de Interne. „Noi suntem o echipa din care nu fac parte doar cei de la ISU Dobrogea” si din tara. De fiecare data cand s-au intamplat evenimente am fost alaturi unii de altii. Avem colegi veniti din tara, care au tinut sa participe alaturi de noi la aceasta trista adunare”, a declarat imputernicit la comanda ISU „Dobrogea”, colonel Traian Oprea.

Dupa slujba religioasa care a fost oficiata de preoti la Catedrala „Sfintii Petru si Pavel” cortegiul funerar s-a indreptat spre Biserica din Eforie Nord. Aici a avut loc si un incident, dupa ce sora scafandrului a lesinat si a fost scoasa pe brate si dusa pana la o ambulanta, pentru a-i fi acordate ingrijiri medicale. Cei care au participat la slujba au fost impresionati de mama militarului care nu mai stia cum sa se imparta pentru a le fi alaturi ambilor copii. Dupa ce s-a asigurat ca fiica ei este in regula, femeia s-a intors langa sicriu, spunand ca „nu-si poate lasa copilul singur”. Locotenentul Catalin Ispas a fost inmormantat cu onoruri militare, in cimitirul din Eforie Nord. Locotenentul Catalin Ispas, de 27 ani, angajat al Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta Dobrogea si Cristian Zarafu, de 37 ani, fost scafandru ARSVOM, au disparut in seara zilei de 9 septembrie, in timp ce inspectau epava cargoului Medy. Cei doi erau colaboratori ai firmei de scufundari Hunters, care efectua inspectii la nava. Familiile scafandrilor disparuti au facut nenumarate demersuri pentru cautarea victimelor si acuza autoritatile ca nu s-au implicat indeajuns in acest caz.
SURSA : http://observator.ro

[Imagine: inmormantare-catalin-ispas_2.jpg]

[Imagine: inmormantare-catalin-ispas_3.jpg]

[Imagine: inmormantare-catalin-ispas_4.jpg]

[Imagine: inmormantare-catalin-ispas_5.jpg]

[Imagine: inmormantare-catalin-ispas_6.jpg]

[Imagine: inmormantare-catalin-ispas_7.jpg]

[Imagine: inmormantare-catalin-ispas_8.jpg]


[Imagine: scafandrul-catalin-ispas-s-a-inecat-cu-a...rdinul.jpg]

Citat:[Imagine: screenshot_1470.png]

Locotenentul Ispas este nascut la 6 martie 1983 la Buzau.Absolvent al scolii Militare de Subofiteri „Pavel Zaganescu” Boldesti, la data de 01 august 2003 a fost repartizat la ISU „Dobrogea”. La 15 decembrie 2007, in urma sustinerii unui examen, a trecut in corpul ofiterilor primind gradul de sublocotenent, iar la 01 august 2010 a fost inaintat in gradul de locotenent, la termen.
La 01 august 2009, lt. Catalin Valeriu Ispas a fost incadrat la Centrul de Antrenament al Scafandrilor de Interventie al ISU „Dobrogea”, fiind brevetat ca scafandru autonom din 2006.
In momentul in care a fost dat disparut, lt. Catalin Valeriu Ispas era in timpul liber si presta servicii de scafandru autonom pentru o societate comerciala in baza unui contract pentru care avea aprobarea inspectoratului.

Catalin Valeriu Ispas dat disparut in data de 09 septembrie 2010 în jurul orei 14.30 , dupa ce a executat o scufundare la nava Mendy in largul Marii Negre , era ofiter in cadrul Inspectoratului pentru Situatii de Urgenta „Dobrogea” al Judetului Constanta avand gradul de locotenent. La solicitarea firmei Hunter’s, în baza unui contract de prestări servicii, o navă aparţinând Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) a transportat patru scafandri în larg. Aceştia urmau să filmeze epava Medy, dar din cei patru scafandri, doi nu au mai ieşit la suprafaţă .

După trei luni de speranţe, aşteptare şi acuzaţii, trupul unuia dintre scafandrii dispăruţi în epava Medy a fost adus la suprafaţă. Angajaţii firmei turceşti care se ocupă de scoaterea combustibilului din nava scufundată l-au găsit în sala maşinilor pe locotenetul Cătălin Ispas. Misterul morţii sale nu s-a încheiat însă o dată cu găsirea lui. Şi asta pentru că anchetatorii au descoperit că scafandrul avea în butelii suficient oxigen cât să iasă la suprafaţă. Acum, speră să îi ajute în achetă imaginile filmate de Cătălin în adâncuri, până să moară. Poate cea mai importantă probă.
Nava Opal a Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe mare este cea care a purtat pe valuri trupul scafandrului până la cheul din dana 10.
Trupul scafandrului a fost descoperit la primele ore ale dimineţii de specialiştii firmei turceşti care se ocupă de scoaterea combustibilului din tancurile navei Medy, care s-a scufundat la începutul lunii septembrie.
Rudele, prietenii şi câţiva colegi ai scafandrilor care au dispărut într-o misiune de filmare a epavei preferă acum ...tăcerea. De prea multă durere... În schimb, constatările anchetatorilor ne dau fiori. În buteliile scafandrului însă este oxigen.

Remember ...


Rezultatul necropsiei - Scafandrul Cătălin Ispas a murit înecat


Citat:Medicii legişti au stabilit că scafandrul Cătălin Valeriu Ispas a murit înecat. „Cauza morţii este asfixia mecanică prin înec“, a declarat Ionuţ Ţucă, procurorul de caz din cadrul Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa.

Anchetatorii au arătat că au prelevat probe histopatologice care vor fi trimise la Institutul Naţional de Medicină Legală „Mina Minovici“ pentru efectuarea unei expertize. Nimeni nu îşi poate explica cum a murit înecat tânărul scafandru în condiţiile în care în buteliile găsite asupra sa se mai afla aer.

Încă de la primele ore ale dimineţii, rudele ofiţerului au venit la morgă şi au aşteptat ca legiştii să facă lumină în cazul scafandrului, dispărut în urmă cu trei luni în adâncuri. Astăzi, trupul neînsufleţit al lui Cătălin Ispas va fi depus la Catedrala „Sfinţii Petru şi Pavel“ din Piaţa Ovidiu. „Cătălin va fi înmormântat mâine, în cimitirul din Eforie Nord“, a spus Adriana Ispas, sora scafandrului.
SURSA : https://adevarul.ro

[Imagine: 978x0_1.jpg]

[Imagine: 978x0_2.jpg]

[Imagine: scafandrucatalinispaspolitiacrim-1441825808.jpg]

Citat:Doi ani de la moartea scafandrilor Zarafu şi Ispas. Se caută încă vinovaţii
Pe 9 septembrie 2010, cei doi scafandri profesionişti au decedat, în condiţii încă neelucidate. Poliţia Port a deschis o anchetă, însă dosarul s-a "rătăcit" pe drumul dintre instituţii, de la poliţişti la procurori şi invers. De la tragicul incident, Agenţiei Română pentru Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare a schimbat modul de instruire şi activitate al scafandrilor constănţeni.
S-au scufundat pentru o simplă filmare
Cei doi scafandri, Cristian Zarafu, de 38 de ani şi Cătălin Ispas, de 26 de ani, au coborât în adâncuri pentru a filma epava navei Medy, scufundată cu o săptămână înainte, pe 1 septembrie 2010. Ulterior s-a stabilit că scafandrii nu aveau avizele necesare scufundării. Cei doi nu au mai ieşit la suprafaţă, fiind găsiţi fără suflare abia după trei luni. Cătălin Ispas a fost găsit pe data de 13 decembrie 2010, iar colegul său, pe 23 decembrie.
Ancheta bate pasul pe loc
Poliţiştii au deschis o anchetă încă din 2010 pentru a se stabili ce s-a întâmplat de fapt cu cei doi scafandri, care erau profesionişti. Inexplicabil este faptul că, după expertiza medico-legală, s-a constatat faptul că scafandrul Cătălin Ispas a murit înecat. Se ridică însă unele semne de întrebare pentru că în butelia găsită asupra sa se mai afla oxigen, suficient pentru a-l aduce la suprafaţă.
Îndoieli există pentru toată lumea, însă, din câte se pare, oamenii legii nu au reuşit să desluşească tragicul eveniment. De acum doi ani şi până în prezent, nu am avut niciun răspuns şi niciun rezultat.
Se bat cap în cap
De la doi ani de la incident, informaţiile sunt foarte puţine. La biroul de Investigaţii Criminale din cadrul Poliţiei Transporturi Maritime ni s-a răspuns scurt: "Vă rog să vă adresaţi Parchetului, ei vă pot da informaţii cu privire la dosar". Contactând persoane avizate de la Parchet, ni s-a spus că "dosarul este în lucru la Poliţie". "Efectiv, dosarul se află la ei şi ei ştiu exact ce au în dosar şi ce nu au. Cum aş putea eu, ca şi procuror, să vă spun lucruri care sunt în dosar, când dosarul nici nu este la mine?", ne-a declarat un reprezentant al Parchetului.
Moartea lor nu a fost în van
Se pare însă că tragicul accident nu a trecut fără urmări în ceea ce priveşte funcţionarea unor instituţii ale statului. Agenţia Română pentru Salvarea Vieţii Omeneşti pe Mare a luat mai multe măsuri şi a schimbat regulamentele privind desfăşurarea activităţii scafandrilor după incident. "De atunci s-a refăcut tot ce a însemnat proceduri şi de asemenea sistemul de atribuire a licenţelor de funcţionare la scafandrii", a precizat, pentru "Cuget Liber", Dan Voicu, director ARSVOM.
Ceremonie de comemorare
Cătălin Ispas a fost angajat al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Constanţa. De aceea, el le va rămâne mereu în mintea colegilor, care îi vor aduce cunune de flori la mormânt.
"Cătălin Ispas va fi comemorat, pentru că a fost foarte apreciat şi foarte respectat de colegi, a avut o amprentă pe activitatea scafandrilor constănţeni, a fost un bun profesionist. În cadrul activităţilor de 13 septembrie, una dintre acţiuni va fi comemorarea colegilor noştri. Se va face curăţenie la mormânt, se vor aprinde lumânări şi se vor depune coroane", a declarat Paula Anghel, purtător de cuvânt al ISU Dobrogea.
SURSA : http://www.cugetliber.ro

Cinci ani de la moartea scafandrilor Ispas şi Zarafu. Familiile îşi caută încă dreptatea

Citat:S-au scurs cinci ani de când scafandrii locotenent Cătălin Valeriu Ispas şi Cristian Zarafu au murit în apele Mării Negre. Cei doi au dispărut în adâncuri, pe 9 septembrie 2010. Aceştia şi-au găsit sfârşitul în interiorul unei nave turceşti care s-a scufundat pe 1 septembrie 2010, la ora 12.50, la aproape şase mile marine de digul de larg al Portului Constanţa, travers cu Cap Tuzla. Cargoul era încărcat cu 3.247 de tone de fier vechi şi plecase din dana 115 a Portului Constanţa Sud Agigea, cu destinaţia Istanbul.

Locotenentul Cătălin Valeriu Ispas activa în cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Dobrogea”. El a absolvit Şcoala Militară de Subofiţeri „Pavel Zaganescu” Boldeşti, iar în anul 2003 a fost repartizat la ISU „Dobrogea”. La 01 august 2009, lt. Cătălin Valeriu Ispas a fost încadrat la Centrul de Antrenament al Scafandrilor de Intervenţie al ISU „Dobrogea”, fiind brevetat ca scafandru autonom din 2006.

Cristian Zarafu şi Cătălin Ispas lucrau în baza unor contracte de colaborare pentru SC Hunter‘s Company SRL. O navă aparţinând Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM) a transportat patru scafandri în larg. Zarafu şi Ispas s-au scufundat în jurul orei 18.00, după ce au vizionat înregistrarea făcută de colegii lor care coborâseră cu doar câteva zeci de minute înainte la epavă. Văzând că nu ies la suprafaţă, după jumătate de oră, unul dintre scafandrii rămaşi la suprafaţă a intrat în apă pentru a vedea ce se întâmplă. Acesta a văzut bule de aer şi a considerat, cel mai probabil, că scafandrii stau la decompresie. Ispas şi Zarafu nu au ieşit la suprafaţă şi au fost alertate autorităţile. În luna decembrie trupurile celor doi scafandri au fost descoperite în sala maşini.
Anul acesta, în luna februarie, magistraţii Judecătoriei Constanţa au găsit şi vinovatul tragediei. Completul a decis ca directorul de salvări din cadrul SC Hunter’s Company SRL, Jorj Unciuleanu, acuzat de ucidere din culpă şi neluarea vreuneia dintre măsurile legale de sănătate şi securitate în muncă, să fie condamnat la trei ani de închisoare cu suspendare, sub supraveghere. Totodată, el trebuie să le plătească rudelor celor două victime câte 140.000 de euro daune morale. Decizia a fost atacată.

Epilog ..cu suspendare

Citat:Condamnare cu suspendare pentru moartea scafandrilor Ispas şi Zarafu
Trei ani de închisoare cu suspendare şi plata a aproape 300.000 de euro, aceasta este pedeapsa hotărâtă de Judecătoria Constanţa pentru Jorj Unciuleanu. El a fost condamnat, în primă instanţă, pentru ucidere din culpă, ca urmare a decesului scafandrilor Cătălin Ispas şi Cristian Zarafu în data de 9 septembrie 2010, când s-au scufundat la epava navei Medy. În plus, Jorj Unciuleanu şi firma sa, S.C. Hunters Company S.R.L., trebuie să plătească suma în valoare de 285.182,52 euro şi 16.220 de lei. În acest scop, a fost pus sechestru pe mai multe loturi de teren, în suprafaţă totală de 90.000 mp, situate în extravilanul localităţii Agigea, dar şi pe un alt teren, de 126 mp, şi pe imobilul construit pe acesta. Decizia nu este definitivă, putând fi atacată cu apel în 10 zile de la comunicare.

Jorj Unciuleanu a fost trimis în judecată în anul 2013, la aproximativ trei ani de la moartea celor doi scafandri care s-au scufundat pentru a inspecta epava navei Medy. Anchetatorii au stabilit că Unciuleanu, în calitate de director salvări, nu a luat măsurile legale de securitate şi sănătate în muncă pentru scufundarea desfăşurată la data de 9 septembrie 2010 de către Cătălin Ispas şi Cristian Zarafu. Astfel, acesta era suspectat că nu a asigurat planificarea şi organizarea corespunzătoare a activităţii de scufundare. La ordinul său, Ispas şi Zarafu au intrat în interiorul epavei scufundate a navei Medy şi în sala motoare. Unciuleanu a omis să verifice mai multe detalii ce au dus la producerea tragediei.

La jumătatea lunii decembrie 2010, după trei luni de la moartea scafandrilor, a fost găsit trupul lui Cătălin Ispas şi adus la suprafaţă. După două săptămâni, scafandrii turci care au coborât în adâncuri în zona epavei Medy au recuperat şi cadavrul lui Cristian Zarafu.
SURSA : http://observator.ro/


Ionuţ Popa din" Valuri"
Citat:Rugă
Hăule, ce tare baţi
prin pereţii mei crăpaţi -
m-ai văzut mai mic şi trist,
m-ai văzut mai pesimist...
Vino rana de-mi alină
cu perdeaua ta cea fină.
Zbori prin lumi caricaturi,
prin noianuri de curburi.

Treci oceane cianurate
cu trăiri învolburate.
Fă un salt până la cer
să treci podul de cancer.
Sari pe-un bolovan de puf,
prin călduri si prin zăduf.
Ţese-o lacrimă din tine
să ajungă pan' la mine.
Şi când m-oi vedea surpat,
hăule, căzut la pat,
să-mi aduci apă de sus
până n-oi fi cel mai dus.
Hăule, pe unde baţi
când pereţi-mi sunt sudaţi
şi ermetic capturat
în minele surogat?

Am ajuns la concluzia că speranţa este ultima pierdere umană, deoarece fiecare muritor speră, până în ultima clipă, că el va fi veşnic, ca o va păcăli pe doamna în negru! Din păcate, nimeni nu a reuşit s-o păcălească! În faţa ei mergem singuri, chiar dacă suntem înconjuraţi de cei dragi, pentru a da socoteala propriei noastre conştiinţe, doamna în negru nefiind decât oglinda în care ne privim pentru ultima dată de pe acest tărâm. Odihneste-te in pace Catalin ! Respect !.....si suntem datori sa nu uitam !

Requiescat in Pacem !

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
09-09-2018 07:21 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Mesaje în acest subiect
RE: Respect !.....si suntem datori sa nu uitam ! - silviutacaciuc - 27-05-2015, 10:06 AM
RE: Respect !.....și suntem datori să nu uităm ! - Covalciuc Bogdan - 09-09-2018 07:21 AM
RE: RESPECT TIE, pompierule - firehonci - 22-01-2013, 04:47 PM

Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Pensii militare
Ultimul mesaj a fost postat de: andreiut
Ieri 09:43 PM
» Mesaje: 163
» Vizualizări: 215449
I.S.U. "Delta" al Judetul...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
Ieri 06:57 PM
» Mesaje: 109
» Vizualizări: 83347
Autospeciale pentru stins...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
04-06-2020 06:49 PM
» Mesaje: 442
» Vizualizări: 449181
Proiectarea constructiilo...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
03-06-2020 04:21 PM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 80
Respect !.....și suntem d...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 01:57 PM
» Mesaje: 178
» Vizualizări: 323789
Asociația Civică „ ACVILA...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 10:02 AM
» Mesaje: 17
» Vizualizări: 395
SMURD Harghita
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
02-06-2020 06:50 AM
» Mesaje: 31
» Vizualizări: 15714
Justiție, investigații, m...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
29-05-2020 04:38 PM
» Mesaje: 463
» Vizualizări: 17466
Pompieri români cazuți la...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
28-05-2020 07:22 AM
» Mesaje: 15
» Vizualizări: 26909
Istoria pompierilor din ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
27-05-2020 08:04 PM
» Mesaje: 7
» Vizualizări: 3311

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro