Nave / Ambarcaţiuni de intervenţie şi salvare PSI / SAR
Nava de supraveghere Stefan cel Mare MAI 1105
De urmarit de la min.08:30 pana la min.12:50
Citat:Are urmatoarele caracteristici principale:
Este capabila sa navigheze anual cel putin 4.000 de ore si sa opereze pe o mare de gradul 6. Are o raza de actiune de minim 1.800 mile marine, la viteza de croaziera. Poate executa misiuni de minim 7 zile.
Are capacitate de interoperabilitate cu alte sisteme de supraveghere, comunicatii, transmisii de date si face parte din SCOMAR. Poate executa activitati de cautare - salvare, precum si de prevenire si combatere a poluarii pe mare. De asemenea, are capacitatea de stingere a incendiilor de pe navele aflate in pericol pe mare.
Date tehnice:
lungime: 66 m.;
latime: 10 m.;
echipajul navei: 19 marinari;
capacitate de transport: maxim 100 de persoane, inclusiv echipajul;
viteza maxima: 21 Nd;
viteza de patrulare: 12 Nd.
Nave / Ambarcaţiuni de intervenţie şi salvare PSI / SAR
Nava de stins incendii FDNY Fireboat Three Forty Three
Three Forty Three este o nava de stingere pentru pompieri, din clasa Ranger 4200 ,care servește Departamentul de Pompieri din New York City
Proiectată de Robert Allan Ltd. și construită pentru a înlocui John D. McKean din 1954 , a fost pusă în funcțiune la 09:00 pe 11 septembrie. , 2010, la exact nouă ani de la atacurile teroriste din 2001 . Este una dintre cele patru nave de pompieri din New York aflate în prezent în serviciu activ.
THREE FORTY THREE a fost proiectată de arhitectul naval Robert Allan Ltd din Vancouver. Caracteristicile navei includ capacitatea de a proteja pompierii împotriva agenților chimici, biologici, radiologici și nucleari (CBRN). În timp ce se desfășoară în oricare dintre aceste medii ostile, echipajul este protejat într-o zonă presurizată care are, de asemenea, alimentarea cu aer filtrată cu cărbune și filtre HEPA speciale. Nava este propulsată de patru motoare principale MTU, fiecare producând 2.000 CP și poate atinge viteze de până la 18 noduri. Cabina pilotului oferă o vedere de 360 de grade, precum și o zonă de comandă și control unde pompieri pot monitoriza și direcționa operațiunile de salvare si stingere cu ajutorul camerelor de luat vederi de la distanță .
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 30-05-2023 01:22 PM de Homefire News.)
Nave / Ambarcaţiuni de intervenţie şi salvare PSI / SAR
Consiliul Județean Timiș a achiziționat pentru ISU Timiș 8 ambarcațiuni pneumatice pentru misiuni de căutare/salvare din medii acvatice Honda Honwave Air-V-Floor T32-IE3
Citat:Barca pneumatica HONDA Honwave T32-IE3, 3.20m, podina gonflabila Air-V-Floor
Bărcile pneumatice cu podina de înaltă presiune Honda Honwave T32-IE3, 3.20 metri sunt uşoare, portabile şi perfecte pentru lacuri sau pe mare. Honwave sunt construite folosind un PVC de lungă durată şi de înaltă calitate şi asigurând în acelaşi timp utilitate şi confort.
Cavitatea internă adâncă şi în formă de „V”, optimizează semnificativ performanţa chilei, asigurând stabilitate maximă la aproape orice viteză.
Designul fuzelajului încorporează o extensie posterioară a podinei gonflate pentru a conferi o agilitate direcţională fără efort, balansier responsiv şi pentru mărirea flotabilităţii.
Motor de barcă Honda BF10 SHSU, cizmă scurtă, 10 CP
Citat:Motorul de barcă Honda BF10 SHSU, cizmă scurtă, 10 CP, este renumit pentru că oferă atât fiabilitate incredibilă, cât și economie, cu performanță și putere impresionantă. Toate acestea vin într-un design compact care are mânere pliabile, construite astfel încât să fie ușor portabil. Cu un design elegant și linii sculptate care se duc până la carcasa hidrodinamică super-subțire, aceasta înseamnă mai puțină frânare și o economie de combustibil mai bună. Cu finisajul său argintiu uimitor, veți vedea imediat, este un Honda autentic!
Motorul de barcă Honda BF10 SHSU, cizmă scurtă, 10 CP, are următorele avantaje:
– Pornire ușoară
– Portabil
– Eficient energetic
– Puternic Caracteristici tehnice: Model: BF10DK2 Tip: SHSU
Tip motor OHC – 2 cilindri, 4 valve
Putere motor kW/CP 7,4 / 10
Cilindree (cmc) 222
Diam. cilindru & cursă 58 x 42
Rpm. la turaţie maximă 5000 – 6000
Sistem răcire motor Pe lichid (cu termostat)
Sistem admisie carburant 1 carburator cu pompă accelerare
Sistem electronic “Electronic PGM-IG”
Gestionare comenzi Comanda la eche “Tiller handle”
Tip pornire Electric / manual la sfoară
Încărcare baterie (A) 12 (A) la electric
Sistem evacuare gaze Dirijat pe la elice
Raport de transmisie 2,33:1
Elice (în dotare la motor) Din aluminiu cu 4 palete
Capacitate rezervor 12,5 litri
Cizmă scurtă 433 mm
Avertizor presiune ulei Standard
Avertizor temperatură mare Standard
Greutate (la sec) 45,5 kg
Înclinare motor “Trim & Tilt” Manuală în 5 trepte
Lungime totală (cu mâner cu tot) 610 mm
Lăţime totală 345 mm
Înîlţime totală (cu motor cu tot) 1105 mm
Citat:Joi, 16.07.2015, începând cu ora 11:30, în prezența președintelui consiliului județean, domnul Titu Bojin și a prefectului județului Timiș, domnul Eugen Dogariu, a avut loc prezentarea tehnicii noi achiziționate de către Consiliul Județean Timiș pentru dotarea Inspectoratului pentru Situații de Urgență „BANAT” al județului Timiș.
Pe langă pregătirea continuă de specialitate, desfășurata de către personalul inspectoratului, este nevoie și de o dotare corespunzătoare care să ne ajute în gestionarea operativă a situațiilor de urgență. Noile mijloace achiziționate sunt următoarele: - 8 ambarcațiuni pneumatice, utilizate pentru misiuni de căutare/salvare din medii acvatice, acestea fiind repartizate în subunitățile inspectoratului, în Timișoara, Lugoj, Buziaș, Deta, Făget și Sânnicolau Mare.
SURSA: facebook.com @Inspectoratul pentru Situații de Urgență "Banat" al județului Timiș
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 22-04-2023 03:43 PM de Covalciuc Bogdan.)
Nave / Ambarcaţiuni de intervenţie şi salvare PSI / SAR
Ambarcațiune de intervenție și salvare TARGA 25.1 OY Botnia Marin AB
Citat:Ambarcatiunea este modelul TARGA 25.1, produsa de compania OY Botnia Marin AB din Finlanda, echipata cu motor diesel inboard Volvo Penta D4 300/DPH si peridoc BT50.
Ambarcatiunea este destinata pentru pregatirea scafandrilor salvatori din cadrul IGSU si pentru executarea in siguranta a misiunilor de salvare si interventie la Marea Neagra, pe Dunare, rauri sau lacuri, atat pe timp de zi cat si pe timp de noapte, pe toata perioada anului.
CARACTERISTICI TEHNICE :
LOA*8,38 M (27,5')
LUNGIME (COCĂ)7,68 M (25,3')
Lungime totala 8.60 m;
Latime totala 3.02 m;
Pescaj 1.00 m;
Capacitate 10 persoane;
Motor 1 × D4-300 (221 KW, 300 CP)
Viteza de croaziera minim 30 Nd;
VITEZA MAXIMA(230-300 CP) 32–45 KT
VITEZĂ DE CROAZIERĂ(270 CP) 21-28 KT
Autonomie la viteza de croaziera minim 250 Mm;
Rezervor de motorina (420 litri), rezervor de apa potabila (120 litri), rezervor de ape reziduale (100 litri);
Ancora in prova si in pupa;
GREUTATE PROXIMATIVA 3500 KG
CONSUM DE COMBUSTIBIL(270 CP) APROX. 1,2 L/NM
* Lungimea totală, adesea abreviată ca (LOA, o/a, oa sau oa) este lungimea maximă a carenei unei nave măsurată paralel cu linia de plutire.
Platforma pupa pentru lansarea si recuperarea scafandrilor;
Sistem multifunctional de navigatie ce contine statie GPS cu sonar si radar cu harti de navigatie incorporate;
Statie radio navalizata;
Statie TETRA;
Transponder;
Binoclu de vedere pe timp de noapte generatia a 3-a;
Proiectoare orientabile 300 W pentru circulatie si manevre pe timp de noapte;
Echipamente de siguranta si salvare (colaci de salvare, veste de salvare automate, accesorii pirotehnice si fumigene, stingatoare de incendiu, patura de stins incendii, pluta de salvare, costume de protectie hidrotermice);
Cabina superioara (timoneria) ce include postul de comanda, scaunele pentru pilot si copilot, banchete pentru pasageri, masa pliabila, mini bucatarie, toaleta cu acces din afara timoneriei, aeroterma, unitate de aer conditionat;
Cabina inferioara cu acces din timonerie prevazuta cu locuri de dormit;
Generator diesel de avarie;
Invertor;
Alimentare de la mal. ECHIPAMENT STANDARD
Citat:Nave SAR noi în portul Constanţa. Cine le-a adus și cât costă (galerie foto)
Două ambarcațiuni tip „Targa 25”- cu număr de bordaj MAI-4519 și MAI-4520, destinate ISU Constanța au sosit ieri în Portul Constanța.
Acestea au fost livrate și transportate de către societatea Marine Motoshop Constanța Suszi SRL.
Am solicitat un punct de vedere de la reprezentanții firmei Suszi SRL, însă momentan nu am primit un răspuns oficial. Odată ce vom avea informații noi le vom publica.
Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă a plătit către Suszi SRL Constanţa suma de 39.830.000 de lei, în urma unui contract atribuit pe 28 iulie prin licitaţie deschisă.
Contractul a prevăzut furnizarea de „Echipamente de intervenţie la inundaţii: LOT. 1 – Ambarcaţiune de intervenţie şi salvare cu chilă rigidă şi borduri moi (RIB), LOT. 2 – Ambarcaţiune de intervenţie şi salvare pentru scafandri, LOT. 3 – Ambarcaţiune de salvare din aluminiu cu motor, LOT. 4 – Remorcă peridoc pentru transportul ambarcaţiunilor pneumatice”.
Suszi SRL, cu sediul social în Constanţa, pe strada Amurgului, numărul 81, are un capital social subscris de 80.200 lei, integral vărsat, iar activitatea principală este comerţul cu ridicata nespecializat.
Asocieații firmei sunt Suszana Sen Ogrinji (ce deține o cotă de participare la beneficii şi pierderi de 20%) și Petru Ogrinji (cu 80% din capital) ce deține și funcția de administrator.
SC Suszi SRL Constanţa a declarat la finalul anului 2014 o cifră de afaceri de 12.518.326 lei şi pierderi de 386.170 lei și un număr mediu de 19 salariați.
Operatorul economic din Constanţa a câştigat, de-a lungul anilor, licitaţii organizate de Garda de Mediu, Complexul Energetic Oltenia, Poliţia Română, Electrocentrale Bucureşti, Complexul Energetic Turceni, Complexul Energetic Rovinari şi alte instituţii ale statului.
Sursa foto: Facebook - Marine Motoshop Constanța Suszi SRL
Salupe si Nave PSI caracteristici tehnico-tactice.
Avand in vedere ca nu exista un topic destinat acestor mijloace de interventie propun un topic in care sa prezentam si sa discutam si despre aceste mijloace.
Mai jos o scurta prezentare a Navei PSI Bremen aflata in dotarea pompierilor din Orasul Bremen din Germania.
Nave / Ambarcaţiuni de intervenţie şi salvare PSI / SAR
Navă multirol de stingere a incendiilor - tip STAN PATROL 5009 Damen
Citat:Două nave multirol de stingere a incendiilor, respectiv de căutare-salvare pe mare, urmează să fie construite la șantierul naval Damen Galați pentru Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, în urma unei licitații în valoare de peste 187 de milioane de lei.
Contractul pentru construcția celor două nave, finanțat în cadrul Proiectului “Viziune 2020” – Program Operațional Infrastructură Mare, a fost semnat marți, 11 octombrie 2022, la sediul Ministerului Afacerilor Interne.
Cele două nave multirol, de tip STAN PATROL 5009, sunt ambarcațiuni de căutare-salvare, cu capabilități de a recupera persoane şi de a avea la bord 50 de supraviețuitori, între 2 şi 4 pacienţi critici sau 12 pacienți necritici, pe tărgi. Una dintre aceste nave este clasificată ca navă de intervenție pentru pompieri, având o capacitate mare de stingere cu apă şi dacă este nevoie chiar cu apă şi spumă, rol în decontaminare şi în limitarea poluării.
Nava de stins incendii tip STAN PATROL 5009 Damen : categoria de clasare FF-FI3 cu jet de apă
Citat:Navele vor fi finisate și echipate la Damen Shipyards Galați.
Navele multirol de căutare și salvare pe mare, au fost comandate de Guvernul Român și au fost proiectate conform specificațiilor IGSU, de către Damen.
Acestea vor putea îndeplini misiuni pe mare în timp de furtună, de gradul 7 pe scara Douglas. Pot îndeplini cu succes misiuni de 3 zile pe mare, în valuri de până la 9 metri înălțime, și pot menține suficientă rezervă de combustibil pentru a se poate întoarce în port de la distanță. Raza de acțiune a navelor este de cel puțin 2000 de mile marine la viteza de croazieră.
Una din cele două nave multirol, ce vor fi livrate României, este de căutare și salvare, cu accent pe asistență medicală de urgență, în timp ce cealaltă este o navă multirol de intervenție și stingere a incendiilor, echipată pentru a opri incendiile ce pot avea loc la nave și platforme maritime.
Citat:Navele vor fi finisate și echipate la Damen Shipyards Galați.
Navele multirol de căutare și salvare pe mare, au fost comandate de Guvernul Român și au fost proiectate conform specificațiilor IGSU, de către Damen.
Acestea vor putea îndeplini misiuni pe mare în timp de furtună, de gradul 7 pe scara Douglas. Pot îndeplini cu succes misiuni de 3 zile pe mare, în valuri de până la 9 metri înălțime, și pot menține suficientă rezervă de combustibil pentru a se poate întoarce în port de la distanță. Raza de acțiune a navelor este de cel puțin 2000 de mile marine la viteza de croazieră.
Una din cele două nave multirol, ce vor fi livrate României, este de căutare și salvare, cu accent pe asistență medicală de urgență, în timp ce cealaltă este o navă multirol de intervenție și stingere a incendiilor, echipată pentru a opri incendiile ce pot avea loc la nave și platforme maritime.
Citat:Prima navă poate evacua cel puțin 50 de persoane din situații de urgență, în timp ce nava de stingere a incendiilor este prevăzută pentru a lua la bord cel puțin 30 de persoane. Aceasta este clasificată FiFi-1 pentru stingerea incendiilor (cu o capacitate de 2400mc/h).
Pe nava de stingere a incendiilor sunt instalate două duze de pulverizare pentru stingerea incendiilor, una dintre ele deasupra unui braț hidraulic pentru a putea direcționa apa către baza unui incendiu sau pentru a putea interveni de la înălțime. Ambele nave sunt dotate cu platforme de elicoptere, bărci de salvare care pot fi lansate rapid, au capacitatea de a lansa drone și drone maritime și sunt echipate cu cele mai noi instrumente de comunicație și navigație ce le permit interoperabilitatea în misiuni împreună și cu alte nave, vehicule sau aeronave. Instrumentele de la bord permit detectarea rapidă a obiectelor și a persoanelor din apă care au nevoie de acordarea ajutorului în caz de urgență. Ambele nave pot menține o viteză maximă de 22 de noduri.
RE: Nave / Ambarcaţiuni de intervenţie şi salvare PSI / SAR
Ambarcațiune de intervenție și salvare cu cocă rigidă și borduri moi (RIB) BURA 4.8
Citat:Ambarcatiunile tip RIB sunt destinate executarii in siguranta a misiunilor de salvare si interventie pe Dunare, rauri sau lacuri si zone inundate, atat pe timp de zi cat si pe timp de noapte, pe toata perioada anului.
CARACTERISTICI TEHNICE ȘI DOTĂRI:
Lungime totala 4.95 m;
Latime totala 2.20 m;
Pescaj 0.3 m;
Diametru flotoare 0.45 m;
Capacitate 6 persoane;
Putere motor outboard 50 CP;
Viteza de croaziera minim 45 km/h;
Autonomie la viteza de croaziera minim 3 ore;
Coca ambarcatiunii construita din poliesteri armati cu fibra de sticla;
Flotoarele din hypalon 1670 dtex;
Prevazuta cu o consola echipata cu: comenzile aferente propulsiei, echipamentele de navigatie si comunicatii, panou de comanda pentru instalatiile ce echipeaza ambarcatiunea;
Scaune prevazute cu amortizoare hidraulice de socuri pentru echipaj;
Parame “țin-te bine” pe borduri;
Banchete acoperite cu materiale speciale pentru amortizarea socurilor;
Rezervor de carburant cu o capacitate de 67 litri;
Lumini de navigatie;
Sistem multifunctional de navigatie;
Radiotelefon navalizat;
Terminal TETRA;
Binoclu pentru vedere pe timp de noapte;
Proiector portabil cu LED-uri avand distanta de observare de peste 450 m;
Echipamente de salvare si prim ajutor (colac de salvare, veste de salvare automate, costume de protectie hidrotermice);
Spatiu in fata consolei pentru a aseza o targa cu pacient;
Manere pe borduri pentru transport si pentru asigurarea personalului;
Prelata stationara pentru ambarcatiune;
Husa de protectie pentru motor;
A-bar pe care sunt montate rampa de lumini, antenele aferente echipamentelor de navigatie si comunicatii si lumina de navigatie;
Peridoc pentru transportul ambarcatiunii.
RE: Nave / Ambarcaţiuni de intervenţie şi salvare PSI / SAR
Prima navă multirol de căutare și salvare pe mare tip STAN PATROL 5009 Damen S.A.R. MAI 0102 (IMO 9993327), din dotarea IGSU, a fost lansată la apă
Citat:Astăzi, 30 iunie a.c., la Șantierul Naval Damen din municipiul Galați a avut loc evenimentul prilejuit de marcarea unui moment deosebit în istoria pompieri români - lansarea la apă a primei nave multirolde căutare și salvare pe mare.
Nava este dotată cu cele mai moderne tehnologii și echipamente de intervenție, care ne vor permite să răspundem prompt și eficient în situații de urgență pe apă. Acest mijloc de mobilitate navală este capabil să execute misiuni operative continue, fără aprovizionare și realimentare până la trei zile, are capacitatea de preluare de până la 50 de supraviețuitori și este proiectată să opereze în toate anotimpurile, atât în Marea Neagră, cât și Marea Mediterană. Totodată, nava va juca un rol crucial în operațiunile de monitorizare și prevenție a riscurilor pe mare.
***
În luna octombrie a anului 2022 a avut loc semnarea contractului pentru achiziția a două nave multirol destinate salvării de vieți și protejării de bunuri, care sunt proiectate şi construite la şantierul naval din Galaţi, de către constructorul naval Grupul Damen.
Achiziția este finanțată din fonduri europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014-2021-Viziune 2020 și are valoarea totală de aproximativ 44 mil de euro.
? #LIVE: Lansarea la apă a primei nave multirol de căutare și salvare pe mare! ??
Astăzi, la Șantierul Naval Damen din municipiul Galați, marcăm un pas important în dotarea IGSU cu prima navă de căutare și salvare pe mare.
Evenimentul reprezintă o etapă semnificativă în dezvoltarea și consolidarea capacităților noastre de intervenție pe mare și este o dovadă clară a angajamentului nostru față protejarea vieții, indiferent de mediul în care se află.
Echipată cu tehnologie de ultimă generație și resurse specializate, această navă ne va permite să acordăm asistență medicală de urgență, să intervenim pentru stingerea incendiilor, să acționăm în cazurile de salvare și să sprijinim operațiunile de căutare în largul mării.
RE: Nave / Ambarcaţiuni de intervenţie şi salvare PSI / SAR
A doua navă multirol tip STAN PATROL 5009 Damen FiFi (Fire Fighter-1) MAI 0101 (IMO 9993315), din dotarea IGSU, a fost lansată la apă la Galați!
Citat:Astăzi, 19 iulie 2023, a fost lansată la apă cea de-a doua navă multirol, capabilă să desfășoare activități specifice operațiunilor de intervenție în cazul situațiilor de urgență pe mare, inclusiv stingerea incendiilor.
Evenimentul a avut loc la șantierul naval din Galați și reprezintă un moment semnificativ în dezvoltarea și consolidarea capacităților de intervenție în domeniul maritim, fiind o dovadă clară a angajamentului nostru față de protejarea vieții, indiferent de mediul în care se află.
Prima navă a fost lansată la apă în data de 30 iunie, aceasta având capabilități pentru executarea misiunilor de căutare și salvare pe mare. MISIUNI
Capabilă să desfășoare misiuni de localizare și lichidare a incendiilor izbucnite la bordul navelor, platformelor maritime de extracție și foraj, inclusiv extragerea persoanelor aflate în pericol și stingerea incendiilor apărute ca urmare a aprinderii produselor petroliere deversate accidental pe suprafața apei.
Nava va fi dotată cu echipamente care îi vor permite să participe în cadrul operațiunilor comune cu alte structuri pentru stingerea incendiilor și limitarea poluării, inclusiv poate acorda sprijin forțelor participante pentru salvarea persoanelor aflate în pericol, cu capacitatea de preluare a supraviețuitorilor de până la 50 de persoane.
Este capabilă să asigure transferul de personal, răniți sau materiale în operațiuni cu elicoptere, are posibilitatea de a lansa/recupera UAV (Unmanned Aerial Vehicle), poate executa misiuni de decontaminare CBRN și activități de limitare a poluării pe mare.
Acest mijloc de mobilitate navală este capabil să execute misiuni operative continue, fără aprovizionare și realimentare până la trei zile, fiind proiectată să opereze în toate anotimpurile, atât în Marea Neagră, cât și Marea Mediterană. CARACTERISTICI
capabilă să opereze în toate anotimpurile, în Marea Neagră și Marea Mediterană;
proiectată, echipată şi construită pentru o durată de viaţă de minim 30 de ani;
capabilă să execute misiuni operative continue, fără aprovizionare și realimentare până la trei zile, asigurând condițiile de trai și deservirea tehnicii de la bord;
echipată cu sisteme de stingere a incendiilor, inclusiv instalații de autoprotecție;
echipată cu platformă transfer elicopter (Winch-Only) și/sau lansarea/recuperarea a UAV (UnmannedAerialVehicle);
echipată cu radare, cameră supraveghere (zi - noapte), ambarcațiuni de intervenție rapidă pentru salvare, precum și sistem „rescue star” cu macara;
lungimea totală a navei este de 51,32 m, iar lățimea totală de 9,41 m.
SURSA info . IGSU
Nava FIFI MAI 0101 (IMO 9993315) este clasificată FiFi-1 pentru stingerea incendiilor
FIFI -1 (Fire Fighter I)
– nave implicate, în general în stadiile incipiente ale incendiului sau în incendii de mai mică amploare şi în operaţii de salvare a persoanelor din zona de incendiu. Nava de clasa FiFi I este prevăzută cu protecţii active şi pasive împotriva radiaţiei termice, fapt care le permite să acţioneze în vecinătatea imediată a incendiului.
Pe nava sunt instalate două monitoarea (duze) de pulverizare pentru stingerea incendiilor, una dintre ele deasupra unui braț hidraulic pentru a putea direcționa apa către baza unui incendiu sau pentru a putea interveni de la înălțime.
"Audacia Et Devotio" Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 19-07-2023 01:19 PM de Covalciuc Bogdan.)
RE: Nave / Ambarcaţiuni de intervenţie şi salvare PSI / SAR
Navă multirol de căutare și salvare pe mare tip STAN PATROL 5009 Damen S.A.R. MAI 0102 (IMO 9993327)
Tur 360 grade virtual: https://virtualtours.damen.com
Informațiile următoare pot fi modificate ulterior și vor fi completate odată disponibile; nava abia a fost lansată la apă.
Actualele date sunt din specificațiile modelului navei: SPA (Stan patrol 5009) SAR
(https://www.damen.com)
IMO 9993327 / MMSI n/d
Callsign: n/d
Port de înregistrare: Constanța
Pavilion: România
Tonaj: 479 Gt
Dimensiuni: 51,32 m / 9,41 m
Pescaj: 3,50 m
Viteza (max): 29,5 nd
Raza de acțiune (max): 2.900 nm
Echipaj: până la 28 persoane
Capacitate supraviețuitori: 50 persoane
Lansată la apă pe 30 iun 2023.
Șantier de construcție: Șantierul Naval Damen Galați (#N/A)
Propulsie
Motor: 4 X Caterpillar MTU cu putere totală de 9.400 bkW (https://www.homelandsecurity-technology.com)
Elici: 4 x cu pas fix
Motor manevră prova: 2x 110 ekW acționate electric
ekW = puterea electrică (electric kW )
bkW = puterea motorului (brake kW)
OPȚIONAL
-Bărci gonflabile rigide (RHIB) prin alunecare, 7,5 nd / peste 30 nd
-Interceptor Damen DI 1102: 54 nd (vizibile în tur 360)
"Audacia Et Devotio" Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 17-11-2023 02:12 PM de Covalciuc Bogdan.)