Evaluarea subiectului:
- 11 voturi - 5 în medie
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
I.S.U. "Oltenia" al Judetului Dolj
|
Autor |
Mesaj |
Homefire News
Old firefighter Moderator
Mesaje: 7,265
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7950
Given 7847 thank(s) in 3607 post(s)
|
RE: I.S.U. "Oltenia" al Judetului Dolj
(14-02-2016 04:49 PM)Covalciuc Bogdan Scris: Un nou centru de coordonare în caz de dezastru la Craiova
UN PROIECT DE SUCCES AL CONSILIULUI JUDEŢEAN DOLJ, ÎN PARTENERIAT CU VECINII BULGARI
Centrul de coordonare şi intervenţie în caz de dezastre a fost inaugurat
Citat:Centrul de coordonare şi intervenţie în caz de dezastre a fost inaugurat
După o perioadă de „exil“ de câţiva ani, conducerea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Oltenia“ Dolj revine pe strada C. D. Fortunescu, într-un sediu nou-nouţ. Clădirea, inaugurată la finalul săptămânii trecute, a costat aproape cinci milioane de euro, cea mai mare parte din bani provenind din fonduri europene, printr-un program derulat de administraţia judeţeană în parteneriat cu vecinii de peste Dunăre.
de Dan Olteanu
Vorbim, de fapt, despre viitorul Centru de coordonare şi conducere a intervenţiei în caz de dezastre în regiunea transfrontalieră, un proiect comun gândit şi realizat de Consiliul Judeţean Dolj în parteneriat cu Administraţia Districtului Vratsa. Clădirea de trei etaje dispune de dotări speciale şi de spaţii dedicate grupurilor de suport tehnic pentru o serie întreagă de situaţii, de la accidente nucleare şi chimice la inundaţii, accidente rutiere majore şi accidente pe fluviul Dunărea. „În cadrul acestui proiect, în care am fost parteneri cu ISU «Oltenia» şi cu Administraţia Districtului Vratsa, am înfiinţat la Craiova un centru de coordonare şi de conducere a intervenţiilor în caz de dezastre în regiunea transfrontalieră, demers susţinut din fonduri europene, cu o valoare totală de aproape 5 milioane de euro, din care 3,7 milioane de euro au revenit părţii române. Cu această sumă, am reuşit să construim acest sediu care este pregătit pentru o serie întreagă de situaţii, de la accidente nucleare şi chimice la inundaţii, accidente rutiere majore şi accidente pe fluviul Dunărea. Sperăm, bineînţeles, că nu vor exista cazuri grave, care să impună folosirea acestui centru, însă trebuie să fim întotdeauna pregătiţi pentru astfel de provocări“, a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Dolj, Ion Prioteasa.
Iovan: „Resursa umană exista, era nevoie de dotări“
La rândul său, vicepreşedintele CJ Dolj, Cristinel Iovan, a spus că, deşi ISU Dolj avea în componenţă personal foarte bine pregătit, intervenţiile erau întârziate din pricina lipsei dotărilor. „Este o zi importantă pentru oamenii care se ocupă de gestionarea situaţiilor de urgenţă din Oltenia şi care, prin implementarea acestor proiecte, intră în posesia unor dotări performante. Resursa umană bine pregătită exista în cadrul ISU, dar, de foarte multe ori, intervenţiile erau întârziate pentru că aceşti oameni deosebiţi nu puteau ajunge în timp util din cauza dotărilor. În urmă cu câţiva ani, atunci când a apărut această oportunitate a finanţărilor europene, Consiliul Judeţean Dolj a luat iniţiativa de a se asocia cu celelalte judeţe pentru a atrage fondurile nerambursabile necesare achiziţiei de echipamente destinate inspectoratelor de urgenţă. Atunci când am pornit pe acest drum, poate că puţini credeau că vom ajunge într-un moment în care să ne bucurăm de o astfel de dotare şi de o clădire impunătoare, aşa cum ni se înfăţişează centrul de coordonare pe care îl inaugurăm astăzi. Având această experienţă bogată a proiectelor cu finanţare comunitară, dar şi parteneriatul solid cu districtele din Bulgaria, am iniţiat demersuri comune prin care să ajutăm la îmbunătăţirea activităţii ISU. Ne gândim chiar la preluarea unei clădiri mai vechi a inspectoratului din Dolj, pe care, cu fonduri europene, să o restaurăm şi să o transformăm într-un muzeu al pompierilor“, a declarat Iovan.
CJ Dolj va continua să sprijine ISU
Este promisiunea pe care a făcut-o Alina Tănăsescu, vicepreşedintele CJ Dolj, în faţa conducerii ISU „Oltenia“ Dolj. „CJ Dolj, atât prin intermediul Executivului, cât şi al consilierilor judeţeni, s-a îndreptat mai mereu către acest domeniu important, al situaţiilor de urgenţă, dovadă fiind cele trei proiecte europene pe care le-am accesat şi coordonat, proiecte prin care am asigurat echipamentele necesare pentru ca ISU să îşi poată desfăşura activitatea, precum şi cel prin care am realizat infrastructura care ajută această structură să coordoneze şi să conducă intervenţiile în situaţii de urgenţă. Vorbim, în acest ultim caz, de un proiect cu valoarea totală de aproape 5 milioane de euro, care are ca rezultat inclusiv această clădire pe care o inaugurăm astăzi. Aş vrea să vă asigur, în continuare, de sprijinul Consiliului Judeţean Dolj, de faptul că veţi găsi întotdeauna în noi un partener care să vă susţină să vă îndepliniţi onorantul rol“, a afirmat Alina Elena Tănăsescu.
În cadrul Programului de Cooperare Transfrontalieră România - Bulgaria 2007-2013, Consiliul Judeţean Dolj, în calitate de partener lider, în colaborare cu Administraţia Districtului Vratsa şi ISU „Oltenia“ al judeţului Dolj, a obţinut finanţare pentru proiectul „Centru de coordonare şi conducere a intervenţiei în caz de dezastre în regiunea transfrontalieră“, în valoare totală de 4,8 milioane de euro. Proiectul a inclus construirea unei clădiri cu trei niveluri, la sediul Detaşamentului 1 de Pompieri Craiova, achiziţionarea de dotări, mobilier, echipamente IT şi programe informatice necesare pentru extinderea sistemului informatic de management al riscurilor, precum şi de echipamente pentru situaţii de urgenţă pentru partenerii din ambele ţări, judeţului Dolj revenindu-i 5 pompe motorizate pentru apă şi o ambarcaţiune cu motor pentru căutare şi salvare.
SURSA : http://www.indiscret.ro/
"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
|
|
14-02-2016 05:00 PM |
|
{myadvertisements[zone_3]}
Mesaje în acest subiect |
RE: I.S.U. "Oltenia" al Judetului Dolj - Homefire News - 14-02-2016 05:00 PM
|
|
Bine ai venit, Vizitator! |
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.
|
Sustinem | |
|
|