Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 10 voturi - 4.6 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 13,277
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4947
Given 12676 thank(s) in 5823 post(s)

Mesaj: #991
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Câteva întrebări de bun simț “pompieristic” pentru ISU Constanta
Pe mine personal nu mă interesează răspunsurile la aceste intrebări ....Pun aceste întrebari pentru un prieten bun ....care este contribuabil la bugetul de stat și vrea sa fie bine informat .

În bilanțului din 2018( pe site-ul oficial nu mai apare niciun bilant 2019, 2020) , la capitolul Managementul resurselor logistice, referitor la vechimea celor 32 de autospeciale de stingere cu apă și spumă erau notate: 14 cu o vechime între 0 și 10 ani, 5 cu vechime între 10 și 20 ani, 8 cu vechimea între 20 si 30 de ani și 5 cu vechime mai mare de 30 de ani.
Bilantul poate fi consulatat aici http://www.isudobrogea.ro
1.Câte autospeciale de lucru cu apă si spumă cu vechime între 20 și 30 de ani, dar și peste 30 de ani există, în 2021?
2. Câte dintre aceste autospeciale le lucru cu apă și spumă au sistem de încălzire a apei.
3. Câte autospeciale de lucru cu apă si spumă de capacitate mare au sunt in dotarea Constanta ....deoarece vine întrebarea nr....
4. Ce demersuri a facut ISU Constanta referitor la situatia hidrantilor stradali din CT ...in acest moment 90% din necesarul de hidranți stradali lipsind cu desăvârșire.
În același bilanț și tot la Managementul resurselor logistice, referitor la dotarea cu echipament de protecție, la capitolul procent asigurare pe care se contează ( mai pe românește, cât la sută din ce aveau putea fi și folosit la intervenții) cifrele erau cel puțin îngrijorătoare. Concret: la cască protecție cu vizor era asigurat un procent de doar 51%, la costum protecție 55%, centură (brâu) siguranță 56%, iar la combinezon (salopetă) pentru șoferi…12%. Mai binișor arătau procentajele la mănuși protecție – 67% și la cizme scurte din piele cu braț metalic – 72%.
5. În 2021 procentajele pe care se contează sunt mai mici, mai mari sau egale cu cele din 2018?
Tot în 2018 , la capitolul Dotare tehnică pentru stingerea incendiilor, cifrele erau elocvente: dintr-un necesar de 118 erau existente 74, deficitul ajungând la 44.
6. Care este în 2021 deficitul la Dotare tehnică pentru stingerea incendiilor? Mai mare, mai mic sau fix 44?
7. Care este cauza defectiunii autoscarii MAI 34951 din dotarea Det. Oraș , știindu-se că aceasta era în perioada de garanție și in perioada de revizie / mentenanță .
Reparația/ revizia/ mentenanța trebuia realizată la firmă specializată și agreată de producătorul german .
8. Revizia / Mentenanța autoscarii defecte a fost făcută de firmă autorizată si agreată de producatorul autoscării?
Motivul care a determinat Inspectoratul General de Urgență să transmită faptul că s-au identificat “nereguli în asigurarea pregătirii de specialitate a personalului operativ” .
9. Există Ordine ale Inspectoratului General , care în perioada stării de urgentă si a stării de alertă (martie 2020 - februarie 2021) opresc programul pregătirii de specialitate al personalului operativ ?
Conform prevederilor art. 16 și 17 din Hotărârea Guvernului României nr. 1492 din 9 septembrie 2004 privind principiile de organizare, funcționarea și atribuțiile serviciilor de urgență profesioniste, publicată în Monitorul Oficial nr. 885 din 28 septembrie 2004, centrul operațional se organizează și are mai multe atribuții....
A. Monitorizare situații de urgență și dispecerat
Raportul comisiei de verificare IGSU dupa evenimentul din 16 februarie spune așa :
„Comisia de verificare a identificat pe timpul acțiunii mai multe disfuncționalități, în sensul transmiterii și consemnării parțiale ori eronate a timpilor operativi de alertare și de ajungere la locul intervenției, respectiv neutilizarea mijloacelor de comunicații pe care personalul operativ le avea la dispoziție. Consecințele directe ale acestor erori le reprezintă ajungerea cu întârziere a unor resurse la locul intervenției. Astfel, privind momentul alertării forțelor de intervenție reiese că apelul de urgență a fost efectuat la Centrul 112 la ora 09:14:56 de către un locatar al imobilului în care se manifesta incendiul, fiind transferat, după colectarea primelor date, la ora 09:15:51, către agenția Pompieri (dispeceratul ISU Constanța)”, se arată în raportul IGSU.
„Referitor la alertarea autospecialei de intervenție și salvare de la înălțime, întrucât cea existentă în dotarea Detașamentului de Pompieri „Sublocotenent Fripis Marius-Daniel” era defectă și scoasă din intervenție, la eveniment a fost alocată și trimisă o autospecială de intervenție și salvare de la înălțime din cadrul Detașamentului de Pompieri Constanța-Palas. Momentul alertării acestei resurse, deși, potrivit procedurilor operaționale aplicabile, ar fi trebuit să fie foarte apropiat de momentul alertării primelor forțe, nu a fost realizat decât la ora 09:27:43, la circa 11 minute după alertarea autospecialelor din cadrul Detașamentului de Pompieri „Sublocotenent Fripis MariusDaniel””, se arată în raport.
10 . Ofiterul de serviciu din dispeceratul central ISU a monitorizat si coordonat eficient fortele si mijloacele aflate la interventia din 16 februarie de pe Mamaia ?
Centrul Oprational mai are urmatoarele atribuțiuni :
B. Management organizatoric, planificare misiuni și resurse și secretariat tehnic
11. Centrul Operational a propus, după o analiză managerială operativă, relocarea unei autoscari la Det Oras ...știindu-se că cea din dotarea subunității era defectă de un an și ceva?
Centrul Oprational mai are urmatoarele atribuțiuni :
C. Comunicații și informatică
„Comisia de verificare a identificat pe timpul acțiunii mai multe disfuncționalități, în sensul transmiterii și consemnării parțiale ori eronate a timpilor operativi de alertare și de ajungere la locul intervenției, respectiv neutilizarea mijloacelor de comunicații pe care personalul operativ le avea la dispoziție.
12. Care sunt acele mijloace de comunicații pe care personalul operativ le avea la dispozitie ?
13. Autospecialele de interventie stingere care s-au deplasat la locul intervenției din 16 februarie aveau in dotare ( montate ) terminale radio Tetra (TETRA Mobile Terminal)? PS Ambulantele SMURD au toate .
14. Personalul operativ care coordonează interventiile au in dotare statii radio portabile Tetra ATEX pevazute cu echipament Headset / Handsfree/ Laringofon ( Echipament care este folosit de către personalul de interventie care folosește echipamente de pompieri, cum ar fi căști, aparate de respirație și costume de protecție) ?
Conform legislatiei din Romania tot personalul/persoanele care utilizeaza statiile radio trebuie sa detina certificate de operatori radio cadrul serviciului mobil terestru eliberate de Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM)
14. Dispecerii ISU si operatorii de statii radio (Comandantii, sefi GIS, comandantii de grupă etc) din cardrul ISU au certificate de operator radio în serviciul mobil terestru eliberate de ANCOM ?
In anul 2014 ISU Constanta a câștigat un proiect Rompetrol ( în cadrul programului de responsabilitate socială „Împreună pentru fiecare“, KMG Internationalde in valoare de 50.000 de lei pentru Centrală termică cu combustibil vegetal uzat.
Centrala urma să fi folosită pentru încălzirea clădirii Detașamentului de Pompieri Constanța-Port. Ea urma să funcționeze atât cu uleiurile uzate provenite din consumul propriu, cât și cu cele provenite de la autospecialele celorlalte structuri județene ale Ministerului Afacerilor Interne. Totodată, prin intermediul organizației "Mare Nostrum", ISU „Dobrogea“ urma să primesca uleiuri vegetale uzate.
15. Care este stadiul acestui proiect in anul 2021 ...la 7 ani de la castigarea acestui proiect ?

16. De ce Detasamentul de pompieri Constanta Port este ”debransat” de la sistemul de incalzire C.N. Administratia Porturilor Maritime S.A. Constanta ?

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
25-02-2021 05:15 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: apca2003 , SPG Fire T. Midia Asset X , SPG FIRE Agigea
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 13,277
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4947
Given 12676 thank(s) in 5823 post(s)

Mesaj: #992
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Inspectoratul pentru Situații de Urgență ”Dobrogea” al județului Constanța - RAPORT PRIVIND ACTIVITATEA DESFĂŞURATĂ ÎN ANUL 2020 ŞI PRINCIPALELE OBIECTIVE PENTRU ANUL 2021

[Imagine: screenshot-797.png]

Prezentare Bilant Isu Ct 2020


SURSA doc. : http://www.isudobrogea.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
25-02-2021 05:29 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: SPG FIRE Agigea , SPG Fire T. Midia Asset X , HomefireNews
{myadvertisements[zone_3]}
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,968
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5391
Given 3534 thank(s) in 2144 post(s)

Mesaj: #993
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Autoscara ISU Dobrogea a fost stricată în urma reviziei făcute greșit în Oradea, de o societate neagreată de producător, dar apropiată de IGSU

[Imagine: incendiu-constanta-autoscara-isu-dobroge...24x372.jpg]

Citat:Autoscara ISU Dobrogea, defectă în timpul incendiului din Constanța din 16 februarie, a fost stricată în urma unei revizii tehnice făcute greșit în Oradea, la sfârșitul lui februarie 2019, de o societate neagreată de producător, dar apropiată de Inspectoratul General pentru Situații de Urgență, au declarat pentru Info Sud-Est și Constanța TV surse din cadrul instituției.

Persoana responsabilă cu logistica în cadrul ISU Dobrogea și care a avut în subordine și autoscara defectă și-a depus raportul de pensionare la nicio săptămână de la incendiu, conform declarațiilor ministrului de Interne, Lucian Bode:

”Un ofițer cu funcție de conducere din cadrul ISU Constanța și-a depus raportul de pensionare. Raportul a fost aprobat de generalul Iamandi (șeful IGSU, n.red.) și respectivul ofițer cu funcție de conducere va merge la pensie. Vorbesc despre o persoană cu responsabilități în ce privește componenta logistică. Mă refer la scara care era defectă de foarte mult timp”, a declarat ministrul Lucian Bode în 22 februarie.
O femeie de 57 de ani din Constanța a murit în timpul incendiului din 16 februarie după ce a ieșit pe geam pentru a se salva din calea flăcărilor. Femeia a căzut de la etajul 6 al blocului în care locuia pentru că singura autoscară disponibilă se afla în celălalt capăt al orașului și a ajuns prea târziu.

Autoscara din cadrul Detașamentului de Pompieri ”Slt. Fripis Marius-Daniel” Constanța, care ar fi trebuit să intervină fiind foarte aproape de locul incendiului, era stricată în curtea ISU Dobrogea de doi ani.

Surse din cadrul IGSU au declarat pentru ISE și Constanța TV că autoscara a fost trimisă pentru efectuarea reviziei de 8 ani în Oradea, la o firmă neagreată de producătorul vehiculului, dar considerată societate ”de casă” a instituției. Decizia a fost luată la nivelul IGSU, iar în timpul reviziei schimbarea uleiului nu a fost făcută corespunzător, fapt care ar fi defectat autoscara, au mai precizat sursele consultate.

Vehiculul s-a întors în curtea ISU Dobrogea, iar reparația cauzată de revizia făcută greșit ar fi urmat să coste instituția câteva zeci de mii de euro, susțin sursele ISE și Constanța TV, fapt pentru care autoscara nu a fost retrimisă în service, pentru a nu atrage atenția publică.

În urma defectării, IGSU ar fi încercat să apeleze la serviciile producătorului în vederea reparării vehiculului, dar producătorul a refuzat, motivând că ultima revizie nu a fost făcută la o firmă agreată de acesta.

ISU Dobrogea a confirmat pentru Info Sud-Est și Constanța TV că instituția a constatat defectarea autoscării la sfârșitul lunii mai 2019, iar martorul de bord indica o defecțiune a nivelului de ulei hidraulic.

Reprezentanții ISU Dobrogea au declinat toate celelalte întrebări, motivând că există o anchetă penală în curs de desfășurare:

”Prin actul de constatare tehnică din 29.05.2019 comisia tehnică de la Detașamentul de Pompieri ”Slt. Fripis Marius-Daniel” Constanța Oraș a constatat, la Autospeciala de intervenție și salvare de la înălțime pe șasiu Iveco Magirus, oprirea instalației speciale și aprinderea martorului de bord care indica faptul că nivelul de ulei hidraulic din instalația specială se afla la gradația minim (un martor de bord indică o defecțiune electrică sau mecanică a autospecialei sau uzuri ale diferitelor piese sau anumite erori). Autoscara nu a fost achiziționată de Inspectoratul nostru, ci a fost distribuită prin ordin de distribuție al Direcției Planificare și Asigurare Tehnico-Materială din cadrul Inspectoratului General pentru Situații de Urgență în data de 06.12.2012. La momentul când a necesitat reparații aceasta nu se mai afla în garanție. Menționăm că celelalte informații solicitate fac obiectul unui dosar de cercetare aflat în derulare”, au declarat reprezentanții ISU Dobrogea pentru Info Sud-Est și Constanța TV.
Cristian Amarandei, șeful ISU Dobrogea, a declarat pentru Info Sud-Est și Constanța TV că problemele care apar în cadrul instituției ”trebuie rezolvate din mers” pentru că ”nu mai este timp”:

”Având în vedere situația la momentul actual, la nivelul ISU Dobrogea, trebuie implementate toate măsurile care ne vor ajuta în îndeplinirea atribuțiilor și vor avea scop final limitarea consecințelor unor situații de urgență. Toate aceste lucruri trebuie făcute din mers în sensul în care misiunile și activitățile ce ne sunt stabilite conform competențelor trebuie îndeplinite în dinamică, dar în același timp trebuie să găsim cea mai eficientă formă prin care anumite deficiențe sau disfuncționalități constatate acum, în ultimul timp, să fie eliminate. Oamenii trebuie să înțeleagă că atribuțiile ce le sunt stabilite trebuie îndeplinite la un nivel cât mai înalt”, a declarat Cristian Amarandei, șeful ISU Dobrogea, pentru Info Sud-Est și Constanța TV.
SURSA : https://www.info-sud-est.ro

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
11-03-2021 08:16 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: apca2003 , SPG Fire T. Midia Asset X , SPG FIRE Agigea
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 13,277
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4947
Given 12676 thank(s) in 5823 post(s)

Mesaj: #994
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Interviu cu (Î) Col.Dr.ing.Amarandei Mihail-Cristian - Inspector șef ISU Constanța

INTERVIU co șeful ISU Dobrogea, colonelul Mihail Amarandei

Col.Dr.ing.Amarandei Mihail-Cristian, Şeful Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea

Publicată de Replica de Constanta pe Joi, 11 martie 2021

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
12-03-2021 08:25 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: SPG Fire T. Midia Asset X , SPG FIRE Agigea , HomefireNews
{myadvertisements[zone_3]}
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,968
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5391
Given 3534 thank(s) in 2144 post(s)

Mesaj: #995
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
ISU Constanța dă în foc: adjunct de la Arad

Citat:După nefericitul eveniment din februarie, în urma căruia o femeie și-a pierdut viața, ISU Constanța a devenit un soi de loc de pelerinaj pentru toți capii IGSU disperați să găsească cât mai repede un vinovat nu care-cumva să iasă la iveală putregaiul generalizat dintr-un sistem care geme de achiziții cu parandărăt și mașinuțe roșii în defavoarea pregătirii profesionale continue specifică meseriei de pompier. Cum spuneam, IGSU trage din greu pentru a aduce pe tavă, emirului situațiilor de urgență, Raed Arafat, capul unui acar păun cu care acesta să iasă în fața presei pentru a marca încă o realizare marcantă.

Desigur, la Constanța nu se întreabă nimeni nici de ce pentru o lipotimie, la un pacient aflat ÎN SPITAL, se deplasează autoscara, nici de ce mașinile de stingere asigură măsurile PSI la aterizarea elicopterelor, când asta e treaba IGAV. Toată lumea e preocupată să găsească un vinovat. Sau doi. Cam așa se încheie în România DSU-ului, un scandal mediatic cu morți: cu un acar păun sau tergiversând și făcându-ne că plouă.

De curând IGSU a hotărât să aducă la Constanța un om de achiziții de la Arad, pe post de adjunct. Întâmplător taman când inspectoratul arădean stă din nou în calea unei echipe de control care se antrenează să calce pompierii arădeni. Numele detașatului e neimportant. Important e că vine via IGSU și are menirea de a face ordine în haosul din ISU Constanța. Acu' câtă ordine va face rămâne de văzut, ce este însă amuzant e că în loc să fie liniște la Constanța încep să sclipească în soare tăișurile unor săbii.

De ce? Pentru că înainte să le fi fost date planurile peste cap de alții, la ISU Constanța a fost aplaudată o distinsă doamnă, cu funcție de execuție, pe post de adjunct al inspectorului șef. Se pare că mișcarea Bucureștiului nu a fost tocmai pe placul soțului doamnei, și el ofițer în cadrul ISU Constanța care s-a învolburat arătându-și nemulțumirea și către eșalonul superior dar și făcându-l pe arădean să-i cam stea în gât cinstea de a fi avansat la Constanța.

Acu' relațiile dintre soți/amanți/rude în ISU-uri sunt un subiect aparte extrem de picant și pe care îl vom trata, pe larg, într-un editorial viitor.

Ba, umblă vorba prin târg că nici noul purtător de cuvânt al instituției, inspectorul șef Cristian Amarandei, cel care a devenit atât de prieten cu presa încât e nelipsit de pe la emisiuni și declarații, nu ar fi tocmai încântat de situație și că și-ar fi întrebat noul adjunct cine l-ar recomanda din partea eșalonului superior. Ete, nah! Cam cine vă recomandară și pe domnia voastră, domnule ofițer! Parcă n-ați ști cum merg treburile!

Cum spuneam, ISU Constanța dă nu doar în clocot ci direct în foc. Ciorba are toate cele necesare, interese personale, lupte de gherilă, un personaj orgolios trimis din Capitală să facă ordine în sistemul operativ constănțean dar care, într-o situație de urgență, oricât l-ar căuta subalternii prin stație nu e de găsit (poate nu se obișnuise omul cu indicativul - sic!) dar e no.1 la amenințat subordonați și strigat la subordonate. Tot ce vrei și mai ales ce nu vrei să găsești într-un sistem militar. Tragedia rămâne în picioare. Din păcate nu se caută adevăratul vinovat ci doar praf în ochii mass mediei pentru ca nu cumva să fie cineva obligat să recunoască deficiențele cumplite cu care se confruntă sistemul.
SURSA : https://agendapompierului.ro

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 16-03-2021 10:01 AM de HomefireNews.)
16-03-2021 05:39 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: apca2003 , NED 68 , SPG Fire T. Midia Asset X , SPG FIRE Agigea , Covalciuc Bogdan
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 13,277
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4947
Given 12676 thank(s) in 5823 post(s)

Mesaj: #996
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Se fac investiții la ISU Constanța ?
„Vom primi perne pneumatice și autospeciale de stingere”

Citat:Pompierii constănțeni vor primi perne pneumatice, pentru a le folosi ca ultimă soluție, pentru salvările de la înălțime. Totodată, sunt promisiuni că inspectoratului de la malul mării îi va fi înnoit și parcul auto, cu autospeciale achiziționate din fonduri europene.

Analiza demarată de Ministerul Afacerilor Interne, cu privire la oportunitatea dotării inspectoratelor pentru situații de urgență cu perne pneumatice a fost finalizată. Reamintim că întrebarea „sunt sau nu necesare pernele pneumatice în activitatea pompierilor” s-a pus după ce, la jumătatea lunii februarie, la Constanța, a avut loc un incident tragic: o femeie a murit după ce a căzut în gol, de la balconul apartamentului cuprins de flăcări, aflat la etajul al șaselea. Analiza realizată de minister a concluzionat că „utilizarea pernelor pneumatice în misiunile de salvare se recomandă doar ca soluție excepțională, în cazul în care toate celelalte modalități de intervenție nu sunt viabile”. Drept pentru care, M.A.I. va achiziționa 27 de perne pneumatice SP 60 (care pot fi folosite pentru salvarea persoanelor aflate la 60 de metri înălțime) și 226 de perne pneumatice SP 16 (pentru salvarea persoanelor aflate la 16 metri înălțime). Dintre acestea, la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Dobrogea vor ajunge o saltea SP 60 și șase sau șapte SP 16.

Reamintim că, în prezent, la ISU Dobrogea nu mai este nicio pernă pneumatică; aceeași situație este întâlnită în mai multe inspectorate din țară.

Când vor putea fi folosite pernele pneumatice

Dar, așa cum au arătat reprezentanții M.A.I., respectivele perne pneumatice nu vor putea fi folosite prea des. „Conform analizei, se recomandă utilizarea pernelor de salvare ca ultimă soluție, atunci când nu se pot folosi scara manuală, autoscara mecanică și/sau căile de evacuare convenționale. De asemenea, în cazul tentativelor de suicid, perna de salvare se va operaționaliza și aloca la intervenție, concomitent cu celelalte tipuri de tehnică, pe principiul minimizării riscului de deces în situația săvârșirii actului suicidal ori a căderii necontrolate sau involuntare a persoanei în cauză. Concluziile desprinse au la bază date tehnice ale acestor mijloace de salvare, care țin cont de dimensiunile pernelor, de personalul și tehnica necesare amplasării, de timpul de reacție, de condițiile de mediu existente la fața locului și, cel mai important aspect avut în vedere se referă la salvarea victimei, fără a-i fi pusă în pericol sănătatea sau viața”, se arată în raportul ministerului.

„Timpul de umflare variază în funcție de dimensiunile și volumul pernei, între 30 și 120 secunde, de la momentul amplasării în spațiul optim de utilizare (suprafață plană, fără obstacole). Intervalul de timp la care pernele pot fi folosite între salvări/salturi variază între 10 și 30 secunde. Pentru mânuirea pernei sunt necesare, în funcție de dimensiunea acesteia, între două și șase persoane, la care se adaugă alte două pentru mânuirea accesoriilor folosite pentru umflare. De asemenea, utilizarea pernelor pneumatice de salvare implică riscuri majore asupra vieții persoanelor salvate și salvatorilor, principalii factori de pericol constituindu-i poziția persoanei care efectuează saltul, locul unde aceasta aterizează pe suprafața pernei și efectul de proiectare a corpului în direcții care nu pot fi anticipate, din cauza elasticității sistemului”, au mai arătat reprezentanții ministerului de resort.

În realizarea raportului, specialiștii au analizat cum se procedează și în alte state, precum Croația, Grecia, Germania, Letonia, Norvegia, Portugalia, Serbia, Ungaria. „Conform experienței internaționale din majoritatea țărilor menționate, pernele de salvare se utilizează ca ultimă soluție, în situații excepționale, în cazul incendiilor la clădiri înalte sau în cazul tentativelor de suicid, prin aruncare de la înălțime, având în vedere că există pericolul vătămării corporale a persoanelor dacă nu respectă recomandările personalului specializat cu privire la salt. De exemplu, în Letonia nu se folosesc astfel de mijloace de salvare și nici nu se intenționează introducerea acestora în dotarea structurilor specializate de salvare. Tot cu titlu de exemplu, în Ungaria, pe parcursul anului trecut, din 57 de intervenții la care s-a solicitat utilizarea pernei pneumatice, doar în trei cazuri a fost posibilă amplasarea acesteia, raportat la condițiile de la fața locului și la starea de sănătate a persoanelor salvate”, se mai stipulează în analiză.

IGSU a promis și autospeciale de stingere

Pe lângă perne pneumatice, la ISU Dobrogea există planuri pentru a aduce și alte dotări, după cum ne-a precizat col. Mihail Cristian Amarandei, inspector șef. „La ISU Dobrogea este nevoie de tehnică de intervenție și am primit asigurări de la IGSU că acest lucru este avut în vedere, se intenționează implementarea unor proiecte transfrontaliere, prin care să fie achiziționate autospeciale. Încă nu poate spune cu exactitate despre ce număr de autospeciale este vorba, dar ne dorim să fie măcar o autospecială pe fiecare subunitate”, a arătat șeful ISU Dobrogea. Menționăm că este vorba despre autospeciale de stingere, capitol la care în prezent sunt multe deficiențe, căci multe dintre acestea au o vechime de zeci de ani și ar fi trebuit să fie deja date la casat.
SURSA : https://www.cugetliber.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
31-03-2021 06:45 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 13,277
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4947
Given 12676 thank(s) in 5823 post(s)

Mesaj: #997
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Autoscara care a stat defectă mai bine de un an, în curtea Detașamentului de Pompieri „ SLT. Fripis Dan Marius” din municipiul Constanța, a fost reparată

[Imagine: autoscaracernavoda-1617212656.jpg]

Citat:Autoscara care a stat defectă mai bine de un an, în curtea Detașamentului de Pompieri „Fripis Dan Marius” din municipiul Constanța, a fost reparată. Colonelul Mihail Cristian Amarandei, inspector șef al Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Dobrogea”, a afirmat pentru „Cuget Liber” că autospeciala s-a reîntors deja în cadrul instituției și urmează cât de curând să fie redată pompierilor, pentru intervențiile zilnice. „Reprezentanții firmei unde au fost realizate reparațiile ne-au indicat să realizăm aproximativ 30 de ore de activități de probă, pe ea, înainte de a o repune în funcțiune”, a arătat colonelul.

De îndată că autospeciala aceasta va fi repusă în activitate, autoscara adusă de la Cernavodă se va întoarce în orașul de la Dunăre. „Cel mai probabil, relocarea autoscării la Cernavodă va fi realizată într-o săptămână”, a punctat colonelul Amarandei.

Reamintim că autoscara aflată în unitatea din centrul Constanței era defectă din 2019, aspect ce a ieșit la iveală la jumătatea lunii februarie, când nu a putut fi utilizată la intervenția de pe Bulevardul Mamaia, unde o femeie a murit după ce a căzut de la balconul apartamentului în flăcări. La acea dată, pompierii au intervenit cu o autoscară de la Detașamentul Palas, care a ajuns cu întârziere, după ce femeia căzuse deja de la etaj, de minute bune. Ulterior, ancheta a scos la iveală că responsabilii din ISU Dobrogea nici nu solicitaseră repararea autoscării.
SURSA : https://www.cugetliber.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 01-04-2021 06:38 PM de Covalciuc Bogdan.)
01-04-2021 06:32 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: HomefireNews
{myadvertisements[zone_3]}
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,968
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5391
Given 3534 thank(s) in 2144 post(s)

Mesaj: #998
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
O autospecială de pompieri de la ISU Constanța, implicată într-un grav accident, în 2015. Judecată pentru dosarul de daună

[Imagine: accident-pompieri.jpg]
Citat:Nevinovat, șoferul ISU care se afla la volanul autospecialei a primit o rezoluție de neîncepere a urmăririi penale din partea procurorilor militari.
Cu toate acestea, Inspectoratul pentru Situații de Urgență nu poate repara autospeciala implicată în accident nici măcar acum, după circa șase ani.
Dosarul se află în prezent pe rolul Înaltei Curți de Casație și Justiție a României.

Un spectaculos accident produs în Constanța, în anul 2015, în care au fost implicate cadre MAI continuă să aibă urmări până astăzi, la aproape șase ani de la producerea sa.

Doi subofițeri ai Inspectoratului pentru Situații de Urgență Dobrogea, din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, au rămas încarcerați într-o autospecială, pe strada Mangaliei, din Constanța, în urma unui impact violent cu un alt autoturism.

Nevinovat, șoferul ISU care se afla la volanul autospecialei a primit o rezoluție de neîncepere a urmăririi penale din partea procurorilor militari.

Cu toate acestea, Inspectoratul pentru Situații de Urgență nu poate repara autospeciala implicată în accident nici măcar acum, după circa șase ani, din cauza ... hârtiilor!

Mai exact, solicitarea ISU de repara autospeciala în baza asigurării de care aceasta beneficia la momentul producerii accidentului a fost respinsă, pe motiv că ar fi fost introdusă prea târziu.

Situația pare fără ieșire, fiind conturată de faptul că Inspectoratul pentru Situații de Urgență avea nevoie de acceptul procurorilor militari pentru a repara mașina de intervenție.

Mai mult decât atât, între timp, societatea care asigurase vehiculul MAI a intrat în faliment, între timp.

Dinamica accidentului

Potrivit polițiștilor de la Rutieră, „în data de 04.11.2015, în jurul orelor 09:32, M.O. (bărbat de 32 ani din Constanţa), a condus autospecializata de stins incendiu, marca MAN , având semnalele acustice şi luminoase în stare de funcţionare, pe şos. Mangaliei, banda 2, dinspre Pod Doraly către Eforie“. În momentul în care a ajuns la intersecţia semaforizată cu str. Pandurului, autospecializata de stins incendiu a pătruns în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului electric unde a intrat în coliziune cu autoturismul marca Dacia Logan, condus pe str. Pandurului dinspre str.Micşuneleor către str. Liliacului, pe culoarea verde a semaforului electric, de către M.S. (bărbat de 55 ani din Constanţa).


După coliziune autospecializata MAN a intrat întru-un stâlp din beton de iluminat public iar autoturismul Dacia Logan a fost proiectat pe trotuar, distrugând şi indicatorul de trecerea pentru pietoni.

Accidentul s-a soldat cu vătămarea corporală uşoară a conducătorului autoturismului Dacia Logan şi a membrilor din echipajul de pompieri N.D. (bărbat de 47 ani din Mangalia) şi B.D. (bărbat de 48 ani din Constanţa).

Asigurări valabile

La data evenimentului, autovehiculul Dacia Logan avea încheiata polița emisă de S.C. Carpatica Asig. S.A., iar autovehiculul MAI avea încheiata polița RCA emisa de Asirom Vienna Insurance Group S.A.

Pe rolul Parchetului Militar de pe lângă Tribunalul Militar București, a fost înregistrat dosarul nr. 8081/P/2016 privind accidentul din 04.11.2015.

Prin Ordonanța nr. 907/P/2018 din 22.03.2019, Parchetul Militar a dispus clasarea cauzei penale sub aspectul infracțiunii de vătămare corporala din culpa.

Acceptul cu privire la introducerea în reparații a autospecialei

Având în vedere faptul că autospeciala cu nr. de înmatriculare MAI22094 a fost imobilizată din data de 04.11.2015 și de faptul ca există un deficit de mijloace de intervenție, MAI a solicitat Parchetului Militar de pe lângă Curtea Militara de Apel București, acceptul cu privire la introducerea în reparații a autospecialei la data de 04 iunie 2019. Acceptul a fost transmis ISU Constanța la data de 26 iunie 2019.

Prin cererea de plată depusă, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Dobrogea al Judetului Constanţa a solicitat sa fie despăgubit din disponibilitățile Fondul de Garantare a Asiguraţilor cu suma reprezentând contravaloarea reparației autospecialei cu nr. de înmatriculare MAI 22094.

Îîn cadrul procedurii administrative necontencioase, Fondul de Garantare a Asiguraţilor a analizat cererea de plată a ISU Constanța, iar Comisia Specială a dispus respingerea integrală a cererii de plată ca tardiv formulată.

Potrivit datelor oficiale, solicitarea pompierilor constănțeni a fost respinsă, deoarece, în opinia Fondului, cererea de plată ar fi fost formulată după expirarea termenului legal de 90 de zile de depunere a cererilor de plată la FGA pentru asigurătorul aflat în în faliment.

ISU Constanța a încercat să anuleze decizia Fondului în instanță, respectiv la Curtea de Apel București, instanță care a respins cererea pompierilor constănțeni, ca neîntemeiată, dosar 7166/2/2020 http://portal.just.ro. Nemulțumiți de decizia Curții de Apel București, oficialii ISU Constanța au formulat recurs, acesta fiind trimis spre soluționare Înaltei Curții de Casație și Justiție a României.

SURSA : https://www.ziuaconstanta.ro







[Imagine: screenshot-927.png]

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: Astăzi 07:02 AM de HomefireNews.)
19-04-2021 08:49 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,968
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5391
Given 3534 thank(s) in 2144 post(s)

Mesaj: #999
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Din anul 2017, ISU Constanța are în dotare o autospecială pentru tratamente hiperbarice și oxigeno terapie de peste 1,2 milioane euro , pe care au folosit-o doar la un exerciţiu demonstrativ....în 5 ani

[Imagine: Whats-App-Image-2017-12-03-at-13-04-17.jpg]

[Imagine: Whats-App-Image-2017-12-03-at-13-04-12.jpg]

[Imagine: Whats-App-Image-2017-12-03-at-13-03-54.jpg]

Citat:Aceasta este achiziționata, de curând, prin programul Multirisc, modul 1, și a costat 1,2 milioane euro, cu TVA.

Autospeciala deține 2 componente:

Pregătirea scafandrilor ( verifica, prin intermediul unui sistem special, compatibilitatea personalului pentru executarea operațiunilor de scufundare, rezistența acestuia la adâncime; ( evaluare medicala periodica, rezistența acestora la presiunea apei etc.)
2. Tratamente cu oxigenoterapie ( asigura stabilizarea personalului propriu si a victimelor expuse la fum sau care prezintă arsuri la căile aeriene)
Are o capacitate de 7 locuri din care 5 in camera principala (4 în sezut si unul pe targa) si 2 locuri in sas-ul de acces. Tratamentul se poate administra concomitent la cele 5 persoane din camera principala.

Citat:În perioada 5 aprilie 2021-19 septembrie 2021 scafandrii din 34 de județe participă la un stagiu de pregătire și antrenament la Centrul de Antrenament al Scafandrilor de Interventie din cadrul ISU Constanța. Un bun moment pentru a vedea ce poate oferi județul Constanța acestor salvatori din adâncuri, în afară de Marea Neagră.

De-a lungul anilor, scafandrii constănțeni au fost dotați și cu tehnică pe care se pune praful, ori conducerea evită să discute concret despre situația lor. Pentru scafandrii constănțeni, în ultimi ani, ISU Dobrogea s-a dotat prin achiziția prin proiecte cu finanțare din fonduri europene, derulate de IGSU, următoarele echipamente:

• Autospeciala pentru tratamente hiperbarice și oxigeno terapie – 1 cpl., preț 5.597.954,76 RON/cpl;

• Autospecială cu echipament specific pentru transport scafandri la intervenție – 3 cpl., preț 151444,44 euro/ cpl;

• Complet de scufundare tip umed (izoterm) – 22 cpl., preț 4.680 euro / cpl;

• Complet de scufundare tip uscat (etanş) – 22 cpl., preț 5.450 euro / cpl;

• Aparat termoviziune – 2 cpl., preț 9.812 euro / cpl;

• Ambarcaţiune de intervenţie şi salvare cu chilă rigidă şi borduri moi (RIB) – 4 cpl., preț 43.919 euro / cpl;

• Ambarcaţiune de intervenţie şi salvare pentru scafandri – 2 cpl., preț 34.6250 euro / cpl;

• Ambarcaţiune de salvare din aluminiu cu motor – 4 cpl., preț 24.725 euro / cpl;

• Remorcă peridoc pentru transportul ambarcaţiunilor pneumatice – 2 cpl., preț 2.666 euro / cpl.

Surse neoficiale susțin că vestele de salvare de pe ambarcațiunile ISU Dobrogea nu au service-ul făcut și drept urmare nu pot fi folosite. Într-un răspuns oficial oferit FOCUS PRESS, reprezentanții ISU Dobrogea au evitat un răspuns clar și concis: „La nivelul ISU Constanța nu s-au achiziționat veste de salvare în mod centralizat. Acestea se regăsesc în inventarul de complet al autospecialelor de scafandri, respectiv în inventarul de complet al ambarcațiunilor“, se arată în răspunsul ISU Dobrogea.

Pe lista de achiziții se regăsește, la primul punct, „autospeciala pentru tratamente hiperbarice și oxigeno terapie“. A fost cumpărată în anul 2017, valoarea acesteia ridicându-se la peste 1,1 milioane euro. De când a fost cumpărată, aproape că a fost folosită (o dată) la un caz medical, dar a fost întoarsă din drum, și a mai fost scoasă o dată din garaj pentru un exercițiu multinațional.

Rolul principal al unei camere hiperbare este acela de a pregăti scafandrii de mare adâncime, sau a se face oxigenoterapie pentru scafandrii ieșiți de la mare adâncime, ori diverse afecțiuni medicale, cum ar fi victime ale incendiilor cu inhalare de monoxid de carbon sau cu arsuri ale căilor respiratorii. Chiar dacă are această cameră hiperbară, ISU Dobrogea nu are scafandrii de mare adâncime. „Scafandrii de la ISU Constanța nu sunt autorizați pentru intervenții în mediul acvatic la o adâncime de peste 40 metri (peste această adâncime se consideră scufundări la mare adâncime). Acestia sunt brevetați și dotați cu echipament specific pentru a efectua scufundări în mediul acvatic la o adâncime de până la 40 metri“, au precizat reprezentanții ISU Dobrogea.

Camera hiperbară a ISU Dobrogea are o capacitate de 7 locuri din care 5 în camera principală (4 în șezut și unul pe targă) și 2 locuri în camera secundară. „La nevoie poate fi încadrată cu șase subofițeri (câte doi pentru fiecare tură de serviciu) specializați ca și tehnicieni operare cameră hiperbară“ au subliniat reprezentanții ISU Dobrogea. De la achiziția din 2017, autospeciala a fost solicitată, în anul 2019, de către Spitalul Județean Buzău în vederea aplicării unui tratament cu oxigen hiperbar pentru un copil de aproximativ 15 ani intoxicat cu monoxid de carbon. Din cauza stării alterate de sănătate ce nu a permis transportul pacientului spre camera hiperbară, tratamentul nu a mai putut fi administrat. Tot în anul 2019 autospeciala a participat la Exercițiul Multinațional “Vigorous Warriour” în Dana Militară 0 Constanța, fiind inclusă în cadrul unei situații tactice.

În rest, periodic este ștearsă de praf.
SURSA : https://focuspress.ro

[Imagine: Whats-App-Image-2017-12-03-at-13-03-58.jpg]

[Imagine: Whats-App-Image-2017-12-03-at-13-04-07.jpg]

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
19-04-2021 11:19 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,968
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5391
Given 3534 thank(s) in 2144 post(s)

Mesaj: #1000
RE: I.S.U. "Dobrogea" al Judetului Constanta
Incendiu puternic într-un bloc din Constanța. 3 persoane au fost duse la spital

[Imagine: OTMx-NTgz-MTdm-ODg3-OTE1-MGUw-MTMz-OTIz-...-thumb.jpg]

Citat:Un incendiu puternic a izbucnit în această dimineață într-un bloc din module metalice din cartierul social din Constanța. 7 persoane au fost evacuate de pompieri, dintre care una inconștientă, dar care a fost stabilizată.

Pompierii au verificat tot imobilul și au ajuns la concluzia că nu mai sunt persoane în clădire.

Incendiul a izbucnit la parterul unui bloc, într-un apartament în care see aflau 3 persoane. Acestea au reușit să iasă, dar vecinii lor de la etajele superioare au rămas blocați din cauză flăcărilor. Pompierii au reușit să evacueze 7 persoane cu ajutorul unei autoscări.

Mai multe autospeciale de stingere cu apă și spumă și ambulanțe se află la locul incendiului. Cei care au sunat la 112 au spus că o parte din locatari s-au evacuat, dar sunt persoane rămase în interior.

Pompierii caută în alte două apartamente pentru a vedea dacă mai sunt persoane prinse în interior.

Trei persoane sunt transportate la spital. Toate 3 sunt conștiente. Altele sunt îngrijite la fața locului.
SURSA : https://www.digi24.ro


"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
04-05-2021 04:33 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
I.S.U. "Dobrogea" al Jude...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
Astăzi 07:00 AM
» Mesaje: 1000
» Vizualizări: 758545
I.S.U. "Banat" al Judetul...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
06-06-2021 06:24 AM
» Mesaje: 223
» Vizualizări: 199272
Firefighting and Rescue V...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
05-06-2021 06:01 AM
» Mesaje: 210
» Vizualizări: 249540
Respect !.....și suntem d...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
04-06-2021 07:36 PM
» Mesaje: 195
» Vizualizări: 369698
Pensii militare
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
04-06-2021 04:06 PM
» Mesaje: 178
» Vizualizări: 249067
I.S.U. "Drobeta" al Judet...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
04-06-2021 06:31 AM
» Mesaje: 130
» Vizualizări: 126012
Ministerul Afacerilor In...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
02-06-2021 04:28 PM
» Mesaje: 125
» Vizualizări: 117464
„Nu există pădure fără u...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
01-06-2021 07:01 PM
» Mesaje: 73
» Vizualizări: 9899
Miniaturi,machete,jucarii...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
01-06-2021 12:54 PM
» Mesaje: 123
» Vizualizări: 131100
Justiție, investigații, m...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
01-06-2021 06:23 AM
» Mesaje: 473
» Vizualizări: 17836

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro