Trecând peste faptul că mansarda propriu-zisă a ignorat unele norme de proiectare și construcție, consider că intervenția putea fi mult eficientizată prin utilizarea unor metode moderne de luptă cu focul, adapatate la acest tip de incident. Fără epuizarea fizică a personalului după o intervenție de 8-10 ore, fără a expune servanții la riscurile asociate alimentării cu oxigen în momentul decopertării acoperișului și fără a inunda blocul.
Operațiunea se putea executa tot de pe autoscări din afara mansardei, dar atacând direct focarele în interior în loc de a refula tone de apă pe sau pe lângă un acoperiș închis și prin luminatoare. Răcirea rapidă a spațiului și localizarea din exterior ar fi permis o intervenție interioară de lichidare după o perioadă exprimată în minute, nu ore. S-ar fi evitat de asemenea daunele colaterale - sacrificarea etajelor inferioare - cauzate de surplusul de apă și spumă care nu intră în contact cu focul.
Carosierii români pot integra un astfel de sistem în autospeciale de orice capacități (250 l - 9000 l).