Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 8 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU)
Autor Mesaj
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,953
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5385
Given 3523 thank(s) in 2140 post(s)

Mesaj: #336
RE: Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU)
Continuare ...

Citat:După Colectiv, fișele posturilor aferente funcțiilor de conducere din cadrul inspectoratelor de pompieri au devenit "secrete"!

[Imagine: Dupa-Colectiv-fisele-posturilor-aferente...e-pomp.jpg]
[Imagine: Dupa-Colectiv-fisele-posturilor-aferente...e-pomp.jpg]
[Imagine: Dupa-Colectiv-fisele-posturilor-aferente...e-pomp.jpg]

Această solicitare a fost adresată deoarece în ultima perioadă foarte multe inspectorate se confruntă cu problema pensionării ofițerilor din comanda acestor structuri. În următoarele luni, logic, funcțiile rămase vacante, ocupate în prezent de un împuternicit, urmează a fi ocupate prin concurs. Din acest motiv, am considerat util să realizăm un material mai amplu despre condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un candidat la una din funcțiile de conducere din comanda unui ISU: inspector șef, prim adjunct al inspectorului șef, adjunct al inspectorului șef sau șef Centru Operațional. Ne-am lovit de un refuz pe cât de întârziat pe atât de ambiguu.

Refuzul comunicării unor informații se comunică, după lege, în termen de 5 zile
Solicitarea noastră a fost trimisă IGSU, în format electronic, la data de 31 martie 2016. 11 zile mai târziu, vineri, 15 aprilie 2016, ne pomenim cu un e-mail de la onor conducerea IGSU: cică documentele solicitate de noi ar fi interne, deci nu e treaba cetățeanului de rând să-și vâre nasul în ele.

În Legea nr. 544 din 12 octombrie 2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, la articolul 7, se precizează: (1) Autorităţile şi instituţiile publice au obligaţia să răspundă în scris la solicitarea informaţiilor de interes public în termen de 10 zile sau, după caz, în cel mult 30 de zile de la înregistrarea solicitării, în funcţie de dificultatea, complexitatea, volumul lucrărilor documentare şi de urgenţa solicitării. În cazul în care durata necesară pentru identificarea şi difuzarea informaţiei solicitate depăşeşte 10 zile, răspunsul va fi comunicat solicitantului în maximum 30 de zile, cu condiţia înştiinţării acestuia în scris despre acest fapt în termen de 10 zile.

(2)Refuzul comunicării informaţiilor solicitate se motivează şi se comunică în termen de 5 zile de la primirea petiţiilor.

FIȘA POSTULUI ARE CARACTER NESECRET
Răspunsul IGSU la solicitarea noastră s-a dovedit a fi o copie nereușită a Ordinului 665, capitolul referitor la Fișa Postului. Astfel, specialiștii IGSU au spicuit de prin lege diverse paragrafe pe care mai apoi le-au lipit nemeșteșugit între ele încercând să ne arate că Ordinul 665 prevede că fișele posturilor ar fi documente interne.

Noi am aruncat doar o privire de necunoscători asupra acestui Ordin și am constatat că eminențelor cenușii specializate în resurse umane, legislație și comunicare din IGSU le-a scăpat, deloc întâmplător, ultimul paragraf din Capitolul II referitor la Fișa Postului din actul normativ citat. Taman acel pargraf care prevede SCURT, CLAR ȘI CONCIS că FIȘA POSTULUI ARE CARACTER NESECRET.

Redăm în cele ce urmează textul integral al Capitolului II referitor la fișa postului din OMAI 665/2008, dar și răspunsul remis redacției noastre de IGSU. Veți vedea că la IGSU legea e lege dar paragrafele sunt selectate după bunul plac al unora. Restul... sunt "detalii nesemnificative", nu-i așa?

OMAI 665/2008 Capitolul II, Fișa Postului: "Art. 3. (1) Fişa postului este rezultatul analizei postului şi reprezintă principalul document de personal în baza căruia se proiectează instrumentele şi activităţile de recrutare, selecţionare, încadrare, formare profesională continuă, apreciere/evaluare a performanţelor profesionale individuale ale personalului Ministerului Internelor şi Reformei Administrative, normare a activităţii, precum şi de reproiectare a postului. (2) Fişa postului cuprinde elemente de identificare a fiecărui post, cerinţele necesare pentru ocuparea acestuia, descrierea condiţiilor specifice de muncă, a sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor postului, precum şi a standardelor de performanţă asociate. (3) Fişa postului se completează în urma desfăşurării activităţii de analiză a postului, pe baza metodologiei de completare, conform anexei nr. 1. Art. 4.: (1) Fişa postului şefului/comandantului unităţii, precum şi cele ale adjuncţilor/locţiitorilor acestuia se aprobă odată cu regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii respective. (2) Fişele celorlalte posturi prevăzute în statul de organizare se întocmesc sau, după caz, se modifică şi/sau se completează în termen de 30 de zile de la înfiinţarea/reorganizarea/restructurarea unităţii, precum şi de la aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al unităţii. (3) Anual, în cursul lunii ianuarie, precum şi ori de câte ori se produc schimbări semnificative în conţinutul sarcinilor, îndatoririlor şi responsabilităţilor posturilor, condiţiilor specifice de muncă sau cerinţelor posturilor, se va proceda la analiza lor şi, după caz, la modificarea ori completarea şi aducerea acestora la cunoştinţa ocupanţilor posturilor, pe bază de semnătură. (4) Responsabilitatea întocmirii şi modificării/completării fişei postului revine şefului nemijlocit al titularului postului pentru care se întocmeşte fişa respectivă. (5) Fişa postului se anexează la actul administrativ - dispoziţia/ordinul - de numire, care se păstrează în dosarul profesional/de personal, iar câte o copie a acesteia se înmânează titularului postului respectiv şi şefului nemijlocit. (6) Fişa postului are caracter nesecret, cu excepţia situaţiilor în care conţine informaţii clasificate potrivit legii."

Răspunsul IGSU: "Cu privire la solicitarea dumneavoastră transmisă prin e-mail la data de 31.03.2016, vă aducem la cunoștință faptul că instituția noastră, în îndeplinirea obligațiilor sale cu privire la tipul documentelor emise, la care faceți referire, respectă prevederile legale și structura cadru a Fișei Postului, prevăzută de Ordinul 665/2008 privind unele activități de management resurse umane în unitățile Ministerului Afacerilor Interne. Astfel, atât stabilirea cât și modificarea sarcinilor, îndatoririlor și/sau a responsabilităților pentru comenzile unităților, este determinată de aplicarea riguroasă a actelor normative de nivel superior, în scopul îndeplinirii obiectivelor și atribuțiilor organizaționale. Cu privire la alte rubrici ale fișelor de post, conform particularităților, acestea reprezintă implementarea normativelor referitoare la cerințele de ocupare, condițiile specifice de muncă, precum și standardele de performanță asociate. Având în vedere faptul că Fișa Postului reprezintă ansamblul obiectivelor, sarcinilor, competențelor și responsabilităților desemnate pe un interval de timp unui membru al instituției, aceasta definește în integralitatea ei, raporturile de muncă individuale, sens în care documentul are valoare internă. Documentele de acest tip emise și deținute de instituția noastră sunt utilizate în organizarea internă, conform principiului competențelor profesionale, cu respectarea obligațiilor organizației privind publicitatea și multiplicarea, în condițiile legii."

Fișele posturilor PUBLICE pe siteul IGSU și a mai multor ISU
În altă ordine de idei, fișele posturilor aferente funcțiilor de conducere din cadrul Inspectoratelor Județene pentru Situații de Urgență au fost și se regăsesc și în ziua de azi, firesc, legal, pe siteurile unor inspectorate, iar, în arhiva google, chiar și pe siteul IGSU.

Probabil cei care au remis redacției noastre acest răspuns nu au aflat încă de această nouă minune a tehnicii: funcția de căutare în motorul de căutare Google. Ca să le ușurăm munca, atașăm mai jos câteva linkuri pe care oricine

http://www.igsu.ro/documente/RU/Fisapost...nitati.pdf

http://www.isujcv.ro/Pagini/Informatii%2...ef%20I.pdf

http://www.isubuzau.ro/inspectorsef2.pdf

Având în vedere cele de mai sus, tragem concluzia că fișele posturilor solicitate de noi au devenit "secrete" doar de ceva vreme încoace și în niciun caz nu în baza unei legi organice. Are cineva ceva de ascuns?

Ce ascunde conducerea IGSU?
După "Colectiv" ne așteptam din partea noii conduceri a IGSU la o transparență accentuată, de bun simț și în litera legii. Publicarea unor date privind fișa postului, cerințele pe care trebuie să le îndeplinească un ofițer care conduce sau ar putea conduce un inspectorat de pompieri sunt informații de bun simț față de cetățeanul pe care îl slujiți până la urmă.

Ani la rând, aceste fișe au fost, și rândurile de mai sus dovedesc asta, PUBLICE. De ce dintr-o dată, conducerea IGSU consideră aceste informații ca fiind interne/secrete? Adică cetățeanul nu are dreptul să știe ce criterii trebuie să îndeplinească un comandant al pompierilor - omul care ar conduce, la nevoie, o intervenție de gen Colectiv?

De ce publicarea acestor fișe ale postului nu reprezintă o problemă, spre exemplu, la Inspectoratele de Jandarmi? O simplă căutare pe același minunat motor de căutare Google și veți constata singuri că sunt la îndemâna oricui.

De ce conducerea IGSU ascunde aceste documente? S-au operat cumva în ele modificări care nu sunt tocmai în concordanță cu profesionalismul? După cele întâmplate la Colectiv își mai permite oare conducerea IGSU să ascundă fișa postului, implicit, condițiile pe care trebuie să le îndeplinească un viitor inspector șef, un prim adjunct sau adjunct al inspectorului șef sau un șef centru operațional? Care sunt adevăratele motive pentru care refuzați să oferiți aceste informații? De ce până acum ceva vreme ele se regăseau chiar și pe siteul IGSU? Dispariția bruscă și "secretizarea" lor ridică semne serioase de întrebare. E nevoie oare de noi tragedii soldate cu pierderi de vieți omenești pentru ca IGSU să dea publicității aceste fișe ale postului?

Întrucât IGSU refuză să facă publice informațiile solicitate, având în vedere că legislația în vigoare stipulează caracterul NESECRET al fișelor posturilor, solicităm sprijinul Ministerului Afacerilor Interne pentru a putea oferi cetățenilor date privind criteriile pe baza cărora urmează a se ocupa funcțiile de conducere din cadrul Inspectoratelor pentru Situații de Urgență din România. În condițiile în care, în urma tragediei de la Colectiv, au fost constatate o serie de deficiențe, întrebările referitoare la cerințele legate de PREGĂTIREA PROFESIONALĂ a unui candidat la o funcție în comanda ISU dar și date privitoare la standardele de performanță asociate postului, sunt justificate.

MAI continuă să sfideze legea și să-și bată joc de pompieri: concursul rușinii în desfășurare!

În pofida neregulilor semnalate de redacția noastră, concursul pentru ocuparea postului de inspector general al Inspectoratului General pentru Situații de Urgență, continuă. Sfidând legea, sfidând întrebările noastre, luând în bătaie de joc destinele pompierilor, reprezentanții ministerului de resort se grăbesc să-și ducă la bun sfârșit planul: numirea unui inspector general care să nu apere intersele oamenilor ci să fie un "yes man" sau "yes Ma'am" desăvârșit.

Ce ascunde Ministerul Afacerilor Interne?
Multe. Altfel întrebările adresate de redacția noastră nu ar fi rămas fără răspuns. Întrebările noastre le puteți revedea aici: Un abuz de competența DNA: scoaterea la concurs a postului de inspector general al IGSU și aici: Incendiul de la Colectiv nu i-a lecuit pe cei din MAI! Inspector general "recrutat" în condiții inexistente în fișa postului!.

Cei de la MAI practică de ani buni politica struțului cu rezultate surprinzătoare. În fapt, nu demonstrează decât că sfidează legea și cetățeanul român. Ani la rând postul de inspector general a fost "blocat". După ce pe podiumul IGSU au fost perindați diverși ofițeri, cei de la MAI par a se fi hotărât că au găsit deja omul potrivit. Sau sluga perfectă? Cine știe? Probabil vom vedea în curând.

Atunci când îți permiți să ignori sesizările de bun simț și legale pe care ți le transmite mass-media, știind că asta creează premisele unui abuz, în mod cert există ceva de ascuns. Dacă anul care s-a încheiat nu ar fi fost atât de greu pentru pompieri, dacă poziția lor în cadrul ministerului nu ar fi fost, în ultimele 8 luni, mai mult ca niciodată, cea de salahor neremunerat pentru munca desfășurată suplimentar, poate că nu ne-am fi gândit că cei de la MAI au nevoie de un "yes man" care să își asume situația și să bage pumnul în gura pompierilor emițând ordine fără acoperire legală. Sau ordine via "WhatsApp". Am auzit noi că se practică. Sic! Cine își va asuma puhoiul de procese pe care pompierii le vor înainta IGSU pentru recuperarea drepturilor bănești, asta este altă mâncare de pește.

MAI forțează nota: dosarele candidaților evaluate în baza condițiilor care nu se regăsesc în fișa postului
Până luni, 7 ianuarie a.c., ora 16.00, a avut loc depunerea dosarelor de concurs ale candidaților. Până pe data de 11 ianuarie urmând a fi triate de membrii comisiei de concurs, al cărei președinte este dr. Raed Arafat, cel care își subordonează, mai nou, și scriptic, șeful pompierilor, dar e și președinte al Fundației pentru SMURD.

Din moment ce nu a fost anulat concursul, dosarele candidaților au intrat în evaluare în baza condițiilor publicate în anunțul de concurs, condiții care nu se regăsesc în fișa postului publicată în Monitorul Oficial și aprobată de ministrul de resort.

Carevasăzică idealul candidat trebuie să fie deja deținător al autorizației de acces la informații clasificate, să aibă vechime în muncă de cel puţin 12 ani, din care cel puţin 7 ani în Ministerul Afacerilor Interne și să fie absolvent de studii universitare militare sau civile în unul dintre domeniile fundamentale: matematică și științe ale naturii, științe inginerești și științe sociale.

Fișa postului aprobată de ministrul Carmen Dan, după articolele publicate în Agenda Pompierului, prevede însă: să dețină/să obțină" autorizație de acces la informații clasificate, 15 ani vechime în muncă din care 15 ani în cadrul MAI, să aibă ca pregătire de bază studii universitare militare sau civile într-o paletă vastă de domenii: matematică, informatică, fizică, chimie, calculatoare, inginerie, drept, științe administrative, cibernetică, economie, finanțe, management etc..

De ce atâta înverșunare, domnilor?
Oricine poate greși. De-a lungul anilor revista noastră a semnalat "scăpările" pe care capetele luminate din MAI le au când vine vorba de interpretarea legii după bunul plac. Vezi numirea unui jandarm la comanda pompierilor fără respectarea Legii 80, vezi cazul Orlando Șchiopu, vezi neplata orelor suplimentare, vezi situația ISU Suceava.

Ministrul de resort este adesea victima interselor unor agarici care au sentimentul că lucrând într-un minister au liber la a comite ilegaltăți sau a-și promova acoliții. De ce atâta înverșunare, domnilor? "Greșeala" în organizarea concursului este evidentă. Țineți neaparat să o transformați într-o faptă penală?

Surse neoficiale dar sigure susțin că în cursa pentru funcția de inspector general s-au înscris 3 ofițeri. Care dintre ei o fi preferatul pentru care se încalcă văđit legea? O fi vreunul supus, docil, pupător de inel și dezinteresat total de soarta pompierilor? Ghici, ghicitoarea mea!

Direcția Națională Anticorupție și Parchetul Militar, singurele insitituții capabile să facă lumină în acest caz
Lăsând gluma la o parte, e momentul ca autorități competente în anchetarea unor astfel de situații să se autosesizeze și să descopere motivul pentru care, în ciuda numeroaselor semnale care atestă încălcarea legii, la nivelul Ministerului Afacerilor Interne se marșează în tăcere pentru organizarea concursului în baza unor condiții ce nu se regăsesc în fișa postului apărută în Monitorul Oficial la 28 decembrie.

Înverșunarea cu care reprezentanții ministerului înțeleg să nu recurgă la anularea și reorganizarea, în baza legii, a concursului pentru ocuparea postului de inspector general al IGSU ridică serioase semne de întrebare referitoare la motivele ascunse, care pot motiva astfel de acțiuni. Ținând cont de aceste aspecte, solicităm public, Direcției Naționale Anticorupție dar și Parchetului Miliar (având în vedere faptul că în discuție, candidații sunt militari, iar printre membrii Comisiei de Concurs se regăsesc și militari) să se autosesizeze și să intervină pentru a preveni posibile încălcări ale legi care ar contura săvârșirea unor infracțiuni.

Ministrul Marcel Vela a promis că va verifica modalitatea în care generalul Dan Paul Iamandi a ajuns inspector general. Asta se întâmpla acum 1 an. De atunci, a uitat și împreună cu colegii săi de partid, vrăjiți de cântecul de cađână a doctorului Raed Arafat, al cărui subordonat nemijlocit și devotat este generalul Dan Paul Iamandi au îmbrățișat cu nesaț moștenirea lăsată de Carmen Dan.

Concluzia? Au murit în ultimii 2 ani enorm de mulți pompieri. Boli crâncene, morți subite, epuizați. Covidul a secerat și el, și-a luat tributul dintre salvatori. Ultimul stins... Dacul nostru drag și liber, Plt.Adj.Sef. Banu Gheorghe Romeo, fără afecțiuni și tânăr, 46 de ani. A mișcat cineva un deget? Nu. S-a interesat cineva ce se întâmplă cu el în spital? NU! Unii erau prea preocupați să își numere stelele, sau să facă achiziții cu parandărăt. Felicitări, președintelui Iohannis, avansează doar oameni unul și unul. Felicitări domnului Marcel Vela, o broscuță cu gură mare, amatoare de poze cu căței, dar care din păcate nu simte și nu are capacitatea să facă nimic pentru Arma Pompieri, nici măcar să verifice ce are în ogradă. DNA, doarme, DGA, așijderea, dorm adânc, fără să se autosesizeze.

Pensie lungă și fericită, să vă spunem, domnule general? Sau mai rămâneți până când reușește doctorul Arafat să își ridice la grad de general următorul subordonat nemijlocit, care, mai puțin norocos ca dumneavoastră, nu a știut să tacă într-un anume moment fierbinte?

SURSA : https://agendapompierului.ro

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
29-11-2020 07:20 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Mesaje în acest subiect
RE: Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta (IGSU) - HomefireNews - 29-11-2020 07:20 AM
RE: Donatii pentru pompieri - maf150 - 19-10-2012, 07:01 PM

Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Respect !.....și suntem d...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
09-05-2021 03:42 PM
» Mesaje: 191
» Vizualizări: 362196
GRUPA DE MUNCĂ
Ultimul mesaj a fost postat de: lukian
06-05-2021 04:30 PM
» Mesaje: 24
» Vizualizări: 49065
Istoria pompierilor din ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
05-05-2021 07:17 PM
» Mesaje: 11
» Vizualizări: 5827
Istoria pompierilor din S...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
05-05-2021 07:07 PM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 79
I.S.U. "Dobrogea" al Jude...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
04-05-2021 04:33 AM
» Mesaje: 999
» Vizualizări: 743635
Autospeciale pentru stins...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
02-05-2021 10:10 AM
» Mesaje: 475
» Vizualizări: 533821
I.S.U.'Dealul Spirii' Bu...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
30-04-2021 04:19 PM
» Mesaje: 470
» Vizualizări: 560306
Istoria pompierilor din C...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
30-04-2021 06:59 AM
» Mesaje: 42
» Vizualizări: 28132
Raed Arafat
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
28-04-2021 06:14 AM
» Mesaje: 356
» Vizualizări: 424867
Cronologia incendiilor di...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
23-04-2021 01:24 PM
» Mesaje: 14
» Vizualizări: 1566

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro