Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 8 voturi - 5 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Istoria pompierilor din Constanța
Autor Mesaj
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #41
RE: Istoria pompierilor din Constanta
Compania 1 Constanţa – Palas / 2006

[Imagine: Foto-Palas.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
28-04-2021 03:13 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: apca2003 , Homefire News
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #42
RE: Istoria pompierilor din Constanta
Detaşamentul 2 Constanţa — Port / 1998

[Imagine: foto1.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
29-04-2021 10:39 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: apca2003 , Homefire News , raoul
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #43
RE: Istoria pompierilor din Constanta
Compania de pompieri Constanta PORT ( veche) -1975
Fotografia este facută in 1975, la sediul vechi de la Poarta 2 ...înainte de mutare la sediul actual .
Comandantul companiei Mr. Manea (RIP) si seful de garaj MM Dinu (RIP)

[Imagine: 70049060-2767254486637749-8170161273221152768-n.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
30-04-2021 06:59 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: raoul , apca2003 , Homefire News
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #44
RE: Istoria pompierilor din Constanta
Serviciul de pompieri în Constanţa la începutul secolului trecut

Un articol https://www.ziuaconstanta.ro
#citeșteDobrogea by Adrian Ilie

[Imagine: 7031213599-32f1e8a82c.jpg]

Echipaj de pompieri in spatele Primariei din Constanta -1932

Citat:Serviciul de pompieri a reprezentat un serviciu indispensabil bunei administrări a comunelor urbane. De multe ori se declanşau incendii, datorită aglomeraţiei din cartierele sărace, a iluminării neadecvate sau a inundaţiilor, cauzate de ploi torenţiale.

Pentru a fi acceptat în acest serviciu, era necesară îndeplinirea condiţiei de a fi cetăţean român şi de a avea o constituţie robustă, fără infirmităţi. Sergenţii majori şi sergenţii erau recrutaţi dintre subofiţerii aflaţi în rezervă, anterior având o carieră în armată, în special în serviciul de cavalerie. De asemenea, erau acceptaţi cu prioritate şi cei care serviseră în unităţi, în secţii de pompieri militari. În memoriile de serviciu dacă erau bine notaţi, aveau prioritate la angajare în serviciul de pompieri.

Brigadierii şi pompierii se recrutau de preferinţă dintre foştii militari, iar cel interesat de ocuparea postului trebuia să îndeplinească condiţiile:
să aibă vârsta cuprinsă între 24 şi 40 de ani,
să aibă o înălţime minimă de 1,55 m şi
să justifice prin înscrisuri că este onest şi că manifestă o purtare civilizată.
Numirile în funcţie erau realizate de către Primăria comunei urbane în urma recomandării Comandamentului de pompieri. Numirea se realiza după ce aspirantul la funcţie se obliga în scris, printr-un angajamet, să servească cel puţin un an în serviciul de pompieri.

Din salariu se oprea drept garanţie suma de 5 lei lunar, aceasta urmând a fi restituită atunci când părăsea serviciul, la îndeplinirea angajamentului. Dacă părăseau serviciul înainte de terminarea angajamentului semnat, din diferite motive, atunci sumele oprite drept garanţie, nu mai erau restituite, fiind administrate de Primăria comunei urbane. Aceste fonduri erau depuse într-un fond special, urmând a fi folosite la recompensarea celor mai merituoşi pompieri recomandaţi de comandantul pompierilor.

În cazul unor abateri ale angajaţilor în sistemul de pompieri, de natură disciplinară sau de îndeplinire a obligaţiilor postului, sergentul-major, sergentul, brigadierii şi pompierii erau supuşi următoarelor măsuri disciplinare:
Mustrarea,
Efectuarea unor ore suplimentare în serviciu,
Amenda,
Retrogradarea,
Revocarea din funcţie.
Ultimele trei sancţiuni amintite nu puteau fi pronunţate decât de Primăria comunei urbane. Amenda nu putea depăşi 1/3 din retribuţia pe o lună. Această sancţiune nu putea fi aplicată mai mult de trei ori în decursul unui an de zile.

În privinţa retrogradării şi a revocării din funcţie, acestea nu puteau fi pronunţate decât cu aprobarea Primăriei comunei urbane.
Pompierii, brigadierii, sergentul şi sergentul-major beneficiau de concedii medicale atunci când se confruntau cu probleme de sănătate, dar şi concedii de odihnă. Permisiunile şi concediile întrunite nu puteau depăşi o lună în cursul aceluiaşi an calendaristic, cu excepţia cazurilor dovedite de boală. Şi în acest caz concediile nu puteau fi prelungite mai mult de o lună.

Angajaţii mai beneficiau şi de permisii de cel mult trei zile, solicitarea fiind făcută verbal către Comandamentul pompierilor, comunicându-se Primăriei comunei urbane. Concediile, în schimb erau solicitate în scris, aprobarea fiind dată de Primăria comunei urbane.

În concluzie, putem spune că serviciul de pompieri se baza pe respectarea unui regulament clar, ce trebuia respectat cu stricteţe. Primăria comunei urbane era direct implicată în buna funcţionare a serviciului de pompieri, fiind responsabilă de rezolvarea acelor situaţii de criză.

Bibliografie selectivă
SJANC, Fond Primăria Constanţa, dosar 53/1911
Constanţa –mărturii documentare, vol. 1, Editura Ex Ponto, Constanţa, 2012
Adrian Ilie, Medgidia. 100 de ani de istorie (1918-2018), Editura Ex Ponto, Constanţa, 2018
SURSA INFO : https://www.ziuaconstanta.ro

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 07-07-2021 04:19 PM de Covalciuc Bogdan.)
07-07-2021 06:37 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: apca2003
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #45
RE: Istoria pompierilor din Constanta
Din istoria pompierilor militari constănțeni... 17 Iulie 2003 / Interventie rezervor al OIL Terminal Depozit Constanta Port

Citat:Explozie soldata cu un mort si trei raniti la Oil Terminal

[Imagine: 69756989-2767280919968439-6969616398142144512-n.jpg]

Un barbat a murit, iar alti trei au fost grav raniti in urma unei explozii produse ieri, in jurul orei 8.00, la un rezervor de combustibil din depozitul Oil Terminal din Portul Constanta. In momentul deflagratiei, cei patru muncitori, angajati ai SC Cylton Const Invest SRL, efectuau lucrari de curatire a capacului de la rezervor pentru cositorire. Explozia a fost urmata de un incendiu de proportii care a fost stins abia dupa o ora si jumatate. Interventia prompta a celor 15 echipaje de pompieri sosite la fata locului a facut ca flacarile sa nu se extinda si la celelalte rezervoare pline cu combustibil, care daca s-ar fi aprins ar fi produs un dezastru atat in port, cat si in oras.

[Imagine: 291024-317490924947463-2069657683-o.jpg]

[Imagine: 291220-317490861614136-1252292096-o.jpg]

[Imagine: 291258-317490761614146-1091386869-o.jpg]

[Imagine: 324230-317490691614153-761044190-o.jpg]

[Imagine: 325012-317490518280837-1017841730-o.jpg]

[Imagine: 325679-317490554947500-2005775155-o.jpg]

[Imagine: 326938-317490371614185-1783118158-o.jpg]

[Imagine: 326948-317491168280772-1652808893-o.jpg]

[Imagine: 326953-317490624947493-1386950370-o.jpg]

[Imagine: 327093-317491031614119-1785590810-o.jpg]

[Imagine: 327163-317490648280824-126176741-o.jpg]

[Imagine: 328020-317491048280784-971360335-o.jpg]

[Imagine: 328582-317490824947473-2003081759-o.jpg]

[Imagine: 328614-317490898280799-1224128336-o.jpg]

[Imagine: 328771-317490291614193-1389214680-o.jpg]

[Imagine: 329288-317491001614122-867077334-o.jpg]

[Imagine: 330195-317490728280816-507852635-o.jpg]

[Imagine: 331034-317491208280768-688809378-o.jpg]

[Imagine: 331511-317490421614180-1891972602-o.jpg]

[Imagine: 332801-317491108280778-1253019110-o.jpg]

[Imagine: 333083-317491084947447-839972429-o.jpg]

[Imagine: 335502-317491148280774-1620960029-o.jpg]

[Imagine: 335569-317490958280793-1374302450-o.jpg]

[Imagine: 335698-317490461614176-1528916219-o.jpg]

[Imagine: 337011-317490801614142-101698498-o.jpg]

[Imagine: 337081-317490338280855-132608115-o.jpg]

[Imagine: 337537-317490981614124-1855072322-o.jpg]

[Imagine: 338360-317490484947507-928701753-o.jpg]

[Imagine: 340066-317490584947497-1569348485-o.jpg]

[Imagine: 340454-317490214947534-1263066005-o.jpg]

[Imagine: 337537-317490981614124-1855072322-o.jpg]
SURSA Foto : Pompierii din Constanța - Newspaper Front Pages

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
30-07-2021 06:41 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: apca2003
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #46
RE: Istoria pompierilor din Constanta
Incendiu la Hotel „Regal” -1916

Citat:Incendiile nu au fost ceva neobișnuit în Constanța veche. Apăreau des, din cauza neglijenței, a utilajelor defecte, a mâinilor criminale, dar în special de la coșurile înfundate și sobele prost construite. Focurile au mistuit șire de fân (mai toate gospodăriile aveau așa ceva), stive de lemne, vagoane de marfă și de călători, dar și case, printre ele pavilionul regal din port, hotelul Bristol, cu generoasa lui sală de festivități, singura din oraș înainte de 1900, fabrica de lenjerie „Viitorul” de pe strada Carol, primul pavilion al băilor Mamaia, hotelul Panaioti, clădirea comunității armene din Șumla de pe Ștefan cel Mare, imobilul fabricii de gaz „Distribuția”.
Un incendiu la cinematograf, chiar în timpul vizionării filmului, a fost însă ceva aparte. S-a întâmplat în primăvara lui 1916, la cinematograful „Regal” de pe Negru-Vodă colț cu Carol (iată-l într-o carte poștală din colecțiile d-lui Dan Sambra), cunoscut de noi ca cinema „Popular”, azi desființat. Vâlvătaia s-a declanșat în cabină, se pare de la mașina de proiecție. Role întregi de celuloid s-au prefăcut în scrum și fum greu, asfixiant. Panica stârnită printre spectatori a fost desigur mare, s-au pierdut haine, pantofi, poșete, pălării, punguțe cu dropsuri și semințe. Pompierii au sosit însă repede și au stins focul. Nu au fost victime. Vinovații? Unii i-au acuzat pe antreprenori, frații Gheorghiu, fiindcă, zgârciți și avizi după câștig, au cumpărat filme foarte vechi, dar se poate să fi fost doar o pizmuire.

[Imagine: 262403030-7340572825968041-3247956130841961229-n.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
01-12-2021 06:36 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Homefire News Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 7,103
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 7731
Given 7005 thank(s) in 3427 post(s)

Mesaj: #47
RE: Istoria pompierilor din Constanta
3 februarie 1975 -cel mai tragic accident rutier din istoria Constanţei

Citat:Un autobuz a intrat în coliziune cu un camion de armată. Autobuzul care aparţinea ITC Constanţa mergea pe ruta Constanţa – Mangalia, la primele ore ale dimineţii. Camionul a lovit în plin autobuzul marca Skoda, impactul fiind la rezervorul acestuia, urmat fiind de o explozie puternică.

Multe persoane au murit asfixiate sau au ars între fiarele autobuzului. La vremea respectivă nu existau cunoscutele ciocănele de spart geamurile, multe voci spunând că dacă ar fi existat aceste unelte, multe persoane ar fi putut scăpa din infern.

În dreptul sensului giratoriu din prezent, la vremea respectivă se afla borcanul de unde miliţianul urmărea traficul rutier. Imediat după producerea accidentului rutier, miliţianul ar fi fugit în câmp, de teama repercusiunilor regimului. De altfel, atât şoferul de pe autobuz, cât şi persoane din maşina armatei ar fi fugit pe câmpul din zonă.

Citat:„Patruzeci de persoane parcă au murit atunci. Nu îmi amintesc exact numărul, dar nu am cum să uit acea zi. Şoferul camionului parcă a primit 16 ani de închisoare”

[Imagine: 1-autobuz-imaginedeschidere.jpg]

[Imagine: interior-autobuz.jpg]

Citat:Cristea Vladu avea 31 de ani în ziua accidentului. Venea de la muncă să îşi vadă copilul care abia avea trei luni de viaţă. Avea în braţe cadourile pentru nou-născut. Tache îi spuneau apropiaţii. Cu ochii umezi, fratele lui Tache, Trincă Vladu, îşi aminteşte detalii terifiante cu privire la groaznicul accident. „Venea acasă de la muncă, să îşi vadă copilul, dar nu a mai ajuns. A murit în accident. L-au adus într-un sicriu sigilat. Eu am deschis sicriul şi era băgat într-o pungă din aceea mare şi neagră. L-am recunoscut după costum. Labele picioarelor nu le mai avea, probabil când l-au scos din autobuz. Avea limba prinsă între dinţi, tăiată”, povesteşte cu lacrimi în ochi nea Trincă.
[Imagine: autobuz-cruce-tache-vladu.jpg]
Tragedia a fost că familia nu a primit niciun sprijin, niciun mesaj de condoleanţe. Nea Trincă era în armată la vremea respectivă şi a avut permisie doar cinci zile, cum se oferea la acea vreme. Crucea de la intrare din cimitir au ridicat-o cu multă durere. „Aici odihneşte regretatul meu soţ, al meu tată, fiu şi frate. Venind de la serviciu să-şi revadă familia, a decedat într-un groaznic accident de circulaţie la data de 3.02.1975. Băiatul rămas, de trei luni, părinţi şi fraţi, zdrobiţi de durere. Nu te vom uita niciodată. Această cruce este ridicată de soră, de părinţi şi fraţi”, este mesajul plin de durere care dăinuie pe crucea de la locul de veci al lui Tache.
[Imagine: autobuz-foto-tache-vladu.jpg]
„Patruzeci de persoane parcă au murit atunci. Nu îmi amintesc exact numărul, dar nu am cum să uit acea zi. Şoferul camionului parcă a primit 16 ani de închisoare”, a mai spus nea Trincă. Desigur, nu am reuşit să aflăm dacă şoferul de pe camion şi-a ispăşit sau nu pedeapsa.

Alte victime

Cadre militare, o tânără de doar 14 ani, dar şi alte persoane şi-au pierdut viaţa în urma accidentului de la Constanţa. Oamenii îşi amintesc vag, dar detalii macabre sunt scoase la iveală. „Mulţi nu au putut să îşi ia rămas-bun cum trebuie. Sicriele erau sigilate, pentru că oamenii au ars de vii. Mulţi au fost recunoscuţi după dantură sau câteva haine”, a spus vărul unei victime. „Nici în ziua de astăzi nu ştim exact cum s-a petrecut”

Autobuze noi la o săptămână după şi demiteri

Am cercetat presa scrisă de la acea vreme. Cu ajutorul Bibliotecii Judeţene Constanţa, am reuşit să cercetăm arhiva ziarelor din luna februarie 1975. Primul lucru care iese în evidenţă la vremea respectivă este lipsa tratării subiectelor tragice. Da, erau notate furturile mici şi problemele sociale, dar accidentele rutiere erau parcă evitate, mai ales dacă erau soldate cu zeci de morţi. Probabil că Nicolae Ceauşescu nu ar fi dorit să fie umbrită perioada alegerilor pentru Marea Adunare Generală de alte evenimente.

[Imagine: foto-romania-libera-alegeri.jpg]

Nu a existat nicio ştire legată de accident la vremea respectivă, singurele legături fiind anunţurile de deces care s-au înmulţit considerabil. Dacă într-o zi obişnuită în cotidianul Dobrogea Nouă erau cel mult 1-2 anunţuri de deces, iată că de la 4 februarie 1975 numărul acesta a crescut şi cu 300%. Nici în Scânteia sau în România Liberă nu s-au făcut menţiuni cu privire la accident.

[Imagine: anunt-deces-blurat.jpg]

Totuşi, un detaliu a ieşit în evidenţă. Poate că nu a notat nimeni apariţia ciocanelor pentru spart geamurile, dar, în România Liberă, la 10 februarie 1975 era publicat un material cu titlul „Noutăţi în transportul urban”, semnat de Paul Marian. „În acest an, parcul de vehicule sporeşte cu încă 1.660 autobuze, 150 troleibuze şi 50 trenuri de tramvaie din producţia internă. În toate judeţele ţării, autobuze de mare capacitate”, se arată în introducerea textului jurnalistic. Desigur, nu era mare noutate că erau aduse autobuze noi în toată ţara, dar, corelând decizia cu accidentul de la Constanţa, ar exista o legătură.

[Imagine: foto-romania-libera-autobuze.jpg]

Nu se ştie cine şi-a mai dat demisia din pricina accidentului produs pe 3 februarie, dar, imediat după accident, conducerea ITC Constanţa (actual CT BUS) a fost schimbată. Leandru Popovici a fost director între 1971 şi 1975, fiind înlocuit după tragedie cu Tudor Voineagu, care a stat la cârma societăţii de transport în comun între 1975 şi 1990.
sursa INFO : https://www.ziuaconstanta.ro

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
19-12-2021 10:12 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Covalciuc Bogdan
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #48
RE: Istoria pompierilor din Constanta
2006 - Detașamentul de pompieri Constanța Palas
”Leatul” 2006 de subofiteri pompieri din sursa exeternă

[Imagine: 272881013-5262487073781132-2164828825904120186-n.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
01-02-2022 07:57 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #49
RE: Istoria pompierilor din Constanta
1974 - Compania de pompieri Constanța Oraș

[Imagine: IMG-20220908-WA0039.jpg]

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
11-09-2022 07:21 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: apca2003
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 14,624
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 6420
Given 19009 thank(s) in 7934 post(s)

Mesaj: #50
RE: Istoria pompierilor din Constanța
1870 – 1947: O istorie a unităților de pompieri constănțeni
Un articol de Cheramidoglu Constantin - Revista online Constanța Veche

Citat:La începuturile organizării serviciilor primăriei, serviciul salubrităţii se ocupa şi de stingerea incendiilor ce apăreau destul de des, explicabil dacă ţinem seamă de starea locuinţelor şi materialele inflamabile din care erau clădite. Aşa se întâmpla la începutul lunii noiembrie 1879, când luau foc casele comerciantului P. Violatos; sacagii ce contribuiseră atunci la stingerea incendiului au fost însă refuzaţi atunci când au cerut primarului, o suma de bani „pentru stricăciunile ce li s-au cauzat.” Motivaţia stătea în scutirea acestora de orice taxe către primărie. Prefectul Remus Opreanu a respins, la rândul său, decizia consilierilor, afirmând: „În interesul comunei chiar, Primăria va plăti sacagiilor minima sumă ce cer pentru despăgubire.”

La 1886 consiliul lua în discuţie dotarea acestui serviciu cu „instrumentele” necesare şi lua dispoziţia ca sacagii care nu erau de rând „de a-şi da sacalele noaptea la cazarma pompierilor, să ţină acasă sacalele pline cu apă, astfel ca la caz de incendiu sa meargă de-a dreptul la locul de sinistru.” Pentru necesităţile serviciului s-a cumpărat, de la firma Knaust din Viena, o pompă cu accesoriile sale, în valoare de 3500 lei, din bugetul anului 1888.

Despre activitatea acestor pompieri aflăm şi din procesul verbal al şedinţei de consiliu de la 26 ianuarie 1889, atunci când, pe baza referatului „şefului de pompieri” se lua o decizie de a veni în sprijinul lor: „În vedere că aceşti agenţi au dovedit mare zel pentru stingere focului, şi unii din ei au fost recomandaţi pentru medalia “Serviciului credincios”, [primarul] propune ca pentru încurajarea lor să li se plătească de comună hainele arse. Consiliul împărtăşind vederile D-lui primar, dispune a se prevedea în bugetul anului viitor suma de 400 lei din care să se plătească hainele şi cismele acelor agenţi, arse la incendiu.”

Din nevoia îmbunătăţirii activităţii acestui serviciu, în vara anului 1901 se numea o comisie formată din consilierii A. Zissu şi Petre Grigorescu; din cuprinsul referatului lor aflăm situaţia serviciului, la acea dată: „Serviciul de pompieri nu are nici o organizaţiune şi nici oamenii nu sunt afectaţi unei specialităţi. Acest serviciu reclamă o organizaţiune aşa ca fiecare om să aibă o destinaţiune şi în timp de acţiune să ştie ce trebuie a lucra. Oricât de bun ar fi un comandant, ochiul său în timpul acţiunii nu poate fi împărţit asupra acţiunei fiecărui om, în parte, ci aceştia trebuie deprinşi mai dinainte şi să-şi cunoască rolul; de aceea am propus numărul pompierilor la 19, număr destul de răstrâns, care nu suferă nici o scădere.” Lipsa normativelor este remarcată tot acolo: „Atât serviciul de pompieri cât şi al curăţeniei, nu au regulamente şi nici o normă de conducere. Aceste regulamente se impun de urgenţă, pentru garantarea mersului regulat al serviciilor.”

În anul 1910, consilierul ajutor de primar, Virgil Andronescu, a fost trimis la Piatra Neamţ, pentru a studia organizarea serviciului de incendiu din acel oraş, dovadă a interesului autorităţilor locale pentru buna rânduială a acestei activităţi. La un an după aceasta, în şedinţa sa de la 19 iulie 1911, consiliul comunal a discutat şi aprobat Regulamentul asupra serviciului pompierilor.

Existenţa unui regulament nu rezolva însă toate problemele legate de activitatea pompierilor. În anul 1914 comandantul pompierilor din oraş întocmea un referat ce urma să se ia în considerare la alcătuirea bugetului viitor. Cităm din acest document: „Ştiut fiind că oraşul s-a mărit colosal în comparaţie cu anii trecuţi şi mai cu osebire după cum s-a remarcat la diferitele incendii ce am avut într-un interval relativ scurt, numărul de 4 gradaţi şi 20 pompieri este absolut insuficient pentru o localizare mai grabnică, mai ales când incendiul ar fi mai puternic…” În condiţiile dotării cu noile pompe Ajax, la care se foloseau 6 pompieri, se solicita mărirea schemei la 36 de angajaţi.

Rezolvarea acestei probleme ţinea însă de profesionalizarea acestui serviciu, ceea ce la acel timp însemna militarizarea lui, aşa cum rezulta şi din răspunsul inspectorului pompierilor militari adresat în ianuarie 1925, la solicitarea primarului Virgil Andronescu: „Soldaţii pompieri ce se trimit în diferite oraşe spre a întemeia servicii militare, nu sunt oameni luaţi fără nici un rost din diferite corpuri de trupă; aceşti oameni sunt luaţi numai din actualele unităţi de pompieri militari, deci oameni recrutaţi speciali pentru pompieri şi instruiţi în această meserie de specialitate, pe cunoştinţele şi calităţile cărora, oraşele să se poată bizui la nevoie.”

Militarizarea presupunea însă ca oraşul să suporte integral toate cheltuielile de întreţinere, să pună la dispoziţie o cazarmă confortabilă pentru trupă şi locuinţă de serviciu pentru comandant, precum şi să asigure dotarea serviciului cu materialele şi utilajele necesare. Toate aceste condiţii au fost acceptate de primăria Constanţei, ce dorea să asigure buna funcţionare a acestui serviciu atât de necesar. Serviciul de pompieri a fost reorganizat prin prin Legea pentru organizarea Corpului de Pompieri militari în anul 1936. Ca urmare, un „regulament de organizarea şi funcţionare a serviciului de pompieri al municipiului Constanţa” este întocmit şi aprobat de minister, la 10 decembrie 1943. Pentru acoperirea cheltuielilor, urmau a se încasa impozite pe valoarea locativă a clădirilor dar şi pe valoarea de asigurare, plătite de societăţile respective.

Primăria municipiului Constanţa a pus la dispoziţie aparatele şi utilajele de stins incendiu, precum şi localul pentru cazarmă, situat în strada Mircea cel Mare. Tot în sarcina Primăriei Constanţa cădea întreţinerea trupei, dar şi a clădirilor, procurarea de maşini şi aparate de stins incendiile, „precum şi orice alte îmbunătăţiri ce se vor indica de comandantul pompierilor militari prin rapoarte scrise.” Un nou regulament în acest sens era aprobat la 3 decembrie 1947.

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
21-01-2023 07:05 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Legea nr. 80/1995-Statutu...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 08:05 AM
» Mesaje: 90
» Vizualizări: 283184
Machete autospeciale pomp...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Astăzi 07:39 AM
» Mesaje: 150
» Vizualizări: 198
„Nu există pădure fără u...
Ultimul mesaj a fost postat de: Aggressive Firefighter
Ieri 08:43 PM
» Mesaje: 90
» Vizualizări: 10248
Serviciul Mobil de Urgenț...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
Ieri 10:01 AM
» Mesaje: 757
» Vizualizări: 1029853
Ghidul carierei cadrelor ...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 07:28 AM
» Mesaje: 22
» Vizualizări: 25527
Normativ privind asigurar...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 06:32 AM
» Mesaje: 2
» Vizualizări: 5360
Volei interarme
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 06:03 AM
» Mesaje: 0
» Vizualizări: 5
S.P.S.U. Speed Fire Prote...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 08:06 AM
» Mesaje: 1
» Vizualizări: 1918
S.V.S.U. Voluntari / jud....
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 08:02 AM
» Mesaje: 4
» Vizualizări: 9450
Avizier posturi scoase la...
Ultimul mesaj a fost postat de: Homefire News
27-03-2024 07:31 AM
» Mesaje: 246
» Vizualizări: 318019

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro