Acest forum foloseste cookies
Acest site foloseste cookies pentru a personaliza continutul si publicitatea, pentru a analiza traficul si pentru a oferi optiuni social media. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.

pompieri


Chestionar: Pro sau contra proiectului legii pensiilor ?
Pro
Contra
[Arată rezultate]
Notă: Acesta este un chestionar public, alţi utilizatori vor putea vedea ce aţi votat.
Postează răspuns 
 
Evaluarea subiectului:
  • 8 voturi - 3.75 în medie
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pensii militare
Autor Mesaj
andreiut Offline
Utilizator nou
*

Mesaje: 5
Alăturat: Mar 2011
Locatie:
Thanks: 2
Given 2 thank(s) in 2 post(s)

Mesaj: #151
RE: Pensii militare
Poate interesează/inspira pe cineva
https://www.stiripesurse.ro

Fierbere mare la Interne: mesaj pe WhatsApp, trimis de Dumitru Coarnă, îndeamnă polițiștii să se pensioneze urgent

Citat:Șeful sindicatului poliștilor, Dumitru Coarnă, le-a recomandat celor din MAI, într-un mesaj intern, să își depună urgent dosarele de pensionare dacă îndeplinesc condițiile, pe fondul discuțiilor de la Guvern despre eliminarea pensiilor speciale, potrivit unui mesaj ajuns în posesia STIRIPESURSE.RO. Surse oficiale spun că o parte din membrii sindicatului nu sunt de acord cu îndemnul lui Coarnă și că pensionarea cadrelor MAI pe bandă rulantă ar putea conduce la o problemă mare: riscă să se ajungă la un deficit major de personal cu experiență.

Discuție între Dumitru Coarnă și un sindicalist, pe grupul de WhatsApp al Sindicatului Polițiștilor:
Dumitru Coarnă: Recomandati tuturor celor care indeplinesc conditiile de vechime si varsta sa solicite deschiderea dreptului la pensie urgent
Anonim: O sa ramanem o mana de oameni. Nea Mitica, serios? Nu mai asteptam putin?
Dumitru Coarnă: Foarte serios!
Anonim: Mamaaaa, e naspa
Dumitru Coarnă: Eu nu-mi permit sa fac glume pe acest subiect
Anonim: Dar daca o vor fac prin legea bugetului de stat...e groasa!!! In conditiile astea..eu ma apuc sa anunt oamenii
Dumitru Coarnă a participat marți în Camera Deputaților la dezbaterile privind proiectul PNL de eliminare a pensiilor speciale. Coarnă, reprezentantul Sindicatului Naţional al Poliţiştilor şi Personalului Contractual, a spus că poliţiştii au interdicţii şi incompatibilităţi şi trebuie să beneficieze de aceste pensii.
"Şi noi contribuim la bugetul asigurărilor de stat. Avem interdicţii şi incompatibilităţi. Avem 20.000 de oameni deficit în poliţie. Acest deficit este asigurat de ceilalţi poliţişti prin muncă suplimentară. Niciodatăpontajele noastre nu au fost făcute corect. Ne duceţi în zona discriminării. Să respingeţi proiectele", a transmis Coarnă.
Citat:[Imagine: media-157599424343693200.jpg]
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 12-12-2019 06:54 AM de HomefireNews.)
11-12-2019 04:32 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 13,059
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4872
Given 12094 thank(s) in 5584 post(s)

Mesaj: #152
RE: Pensii militare
MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
CASA DE PENSII SECTORIALĂ /
COMUNICAT 16.12.2019
Citat: Începând cu data de 01.01.2020, Casa de Pensii Sectorială a M.A.I. indexează drepturile de pensie militară de stat aflate în plată sau cuvenite la data de 31.12.2019 cu ultima rată medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut la data de 01.01.2020 și comunicat de Institutul Național de Statistică, respectiv 4,6%.
La data de 01.01.2020 ultima rată medie anuală a inflației, indicator definitiv, cunoscut este cel aferent anului 2018.
Procedura de indexare respectă prevederile art. 84 pct. 1 și 2 din O.U.G. nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene prin care a fost modificat art. 59 și art. 60 alin. (2) din Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat, cu modificările și completările ulterioare.
Potrivit art. 74 alin (2) din Legea nr. 223/2015 operațiunea de indexare nu constituie o modificare a drepturilor de pensie militară de stat, sens în care nu se emit decizii.
Începând cu luna ianuarie 2020, pensionarilor aflați în plată sau cărora li se cuvenea o pensie militară de stat la data de 31.12.2019, li se vor achita drepturile de pensie astfel indexate.
PRECIZĂM CĂ, PENTRU ACEASTĂ OPERAȚIUNE, NU TREBUIE DEPUSE CERERI.
SURSA : http://www.casapensii.mai.gov.ro

Citat:[Imagine: screenshot-367.png]

Comunicat de Presa Omm 2019...


"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
16-12-2019 07:29 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,799
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5210
Given 3323 thank(s) in 2029 post(s)

Mesaj: #153
RE: Pensii militare
Cumulul pensiei militare cu salariul la stat, interzis din 2020

Citat:Cumulul pensiei militare cu salariul obţinut la stat va fi interzis din 2020, după intrarea în vigoare a legii de modificare a OUG nr. 114 din 2018, obţinute de Economica. În prima formă a proiectului de lege, anunţată în exclusivitate de Economica, pensionarii militari nu au fost definiţi expres în categoriile de pensionari pentru care se interzice cumulul pensiei cu salariul la stat.

În această ultimă variantă a legii sunt enumerate clar şi explicit categoriile de pensie pentru care se interzice cumulul cu salariul la stat: pensia de serviciu, pensia militară, pensia pentru limită de vârstă, anticipată sau anticipată parţială, obţinută de la Casa Naţională de Pensii sau de la o Casă Sectorială de Pensii - a MApN, MAI sau SRI.
În forma finală a legii, cumulul de pensie şi salariu la stat nu va fi interzis pentru oamenii pentru care durata mandatului este stabilită expres prin Constituţie. În ultima variantă a legii, Guvernul a introdus o prevedere care spune că: în termen de cinci zile lucrătoare de la exprimarea opţiunii între pensie şi salariu, angajatorul are obligaţia să notifice în scris Casele Teritoriale de Pensii, Casa Sectorială a MApN, Casa Sectorială a MAI şi Casa Sectorială a SRI.

Iată ce prevede ultima formă a legii pentru modificarea OUG 114 (legea privind unele măsuri fiscal - bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative) în privinţa cumului de pensie şi salariu la stat:

Se introduce Art. 41¹ care prevede că:

Alineatul (1) Beneficiarii dreptului la pensie pentru limită de vârstă care aparţin sistemului public de pensii, cât şi beneficiarii pensiilor de serviciu, pensiilor militare de stat, indemnizaţiilor pentru limită de vârstă, anticipată sau anticipată parţială, reglementate prin acte normative cu caracter special, care realizează venituri salariale sau, după caz, asimilate salariilor, realizate din exercitarea unei activităţi pe bază de contract individual de muncă, raport de serviciu sau în baza actului de numire în cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice centrale şi locale, indiferent de modul de finanţare şi subordonare, precum şi în cadrul regiilor autonome, societăţilor naţionale, companiilor naţionale şi societăţilor comerciale la care capitalul social este deţinut integral sau majoritar de stat, ori de o unitate administativ-teritorială, nu pot cumula pensia cu veniturile astfel realizate, se arată în forma finală a legii pentru modificarea OUG 114 din 2018.


Alineatul (2) Aceste prevederi se aplică persoanelor care:

a) la data intrării în vigoare a prezentului articol sunt pensionari cumularzi (cumulează pensie şi salariu la stat)
b) după data intrării în vigoare a prezentului articol devin pensionari cumularzi.

Prevederile alineatului (1) art. 41¹ nu se aplică persoanelor pentru care durata mandatului este stabilită expres prin Constituţie, se mai arată în forma finală a Legii de modificare a OUG 114 din 2018. Oamenii au 15 zile să aleagă între pensie şi salariu la stat.

Oamenii care, la data intrării în vigoare a art. 41¹, cumulează pensie şi salariu la stat, descrişi de Economica mai sus, la alineatul (2) litera a) art. 41¹, au obligaţia ca, în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a art. 41¹ să îşi exprime în scris opţiunea între suspendarea plăţii pensiei pe durata exercitării activităţii şi încetarea raporturilor de muncă, de serviciu sau a actului de numire în funcţie, se arată în forma finală a legii de modificare a OUG 114 din 2018

Dacă depăşesc acest termen, li se încetază contractul de muncă.

Neîndeplinirea obligaţiei privind exprimarea opţiunii între pensie şi salariu la stat, în termenele anunţate de Economica mai sus, constituie cauză de încetare de drept a raporturilor de muncă, stabilite în baza contractului individual de muncă sau a actului de numire în funcţie, precum şi a raporturilor de serviciu, se mai arată în forma finală a Legii privind unele măsuri fiscal-bugetare şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

În cazul în care pensionarii îşi exprimă opţiunea în termenele anunţate de Economica mai sus, plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare celei în care a fost exprimată opţiunea pentru continuarea activităţii. Sumele încasate necuvenit cu titlu de pensie se recuperează de la pensionari, cu respectarea termenului general de prescripţie, potrivit formei finale a legii pentru modificarea OUG nr. 114.

În termen de cinci zile lucrătoare de la exprimarea opţiunii între pensie şi salariu, angajatorul are obligaţia de a notifica în scris Casele Teritoriale de Pensii, Casa Sectorială a MApN, Casa Sectorială a MAI şi Casa Sectorială a SRI, se mai arată în forma finală a legii pentru modificarea OUG nr. 114.

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii doar în limita a 500 de caractere, cu două link-uri active către sursă, din care unul în lead. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Informaţiile publicate de ECONOMICA.net pot fi preluate de alte publicaţii doar în limita a 500 de caractere, cu două link-uri active către sursă, din care unul în lead. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.
SURSA : https://www.economica.net

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
22-12-2019 12:53 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
 Thanks given by: Covalciuc Bogdan
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 13,059
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4872
Given 12094 thank(s) in 5584 post(s)

Mesaj: #154
RE: Pensii militare
Actualizarea pensiilor militare de serviciu
Victorie importantă în instanță pentru mai mulți foști militari!


Citat:Victorie importantă în instanță pentru mai mulți foști militari din Suceava! Conform datelor oficiale, judecătorii de la Secţia I civilă a Tribunalulului Suceava au dispus obligarea pârâţilor Ministerul Apărării Naţionale şi Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale la actualizarea pensiilor militare de serviciu de care beneficiază reclamanţii prin echivalarea salariului de funcţie cu salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, care nu include sporuri şi alte adaosuri, în valoare de 1450 lei, începând cu data de 01.02.2017, potrivit H.G. nr. 1/2017.


Mai mult, aceiaşi pârâţi Ministerul Apărării Naţionale şi Casa de Pensii Sectorială a Ministerului Apărării Naţionale au fost obligați la plata diferenţelor de pensie rezultate din actualizare, sume ce vor fi actualizate cu rata indicelui de inflaţie şi asupra cărora se va calcula dobânda legală penalizatoare începând cu data de 01.02.2017 şi până la data plăţii efective a drepturilor.
Decizia Tribunalulului Suceava nu este definitivă, Curtea de Apel Suceava.

Amintim că zilele trecute, judecătorii din Sălaj au dat câștig de cauză unui jandarm care a solicitat şi obţinut obligarea inspectoratului din care face parte să-i calculeze solda de funcţie şi a sumelor compensatorii cu caracter tranzitoriu prin raportare la salariul minim brut pe economie. Decizia magistraţilor nu include alte sporuri sau adaosuri, şi prevede următoarele sume de bani: 1.450 de lei pentru perioada 01.02-31.12.2017, 1.900 de lei pentru perioada 01.01-31.12.2018 şi 2.080 de lei, respectiv 2.350 lei începând cu data de 01.01.2019, şi pe viitor, până la intervenirea unor modificări legislative, precum şi să plătească diferenţele neacordate ce vor fi actualizate în funcţie de indicele de inflaţie şi dobânda legală.
SURSA : https://www.ziuaconstanta.ro/

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
27-12-2019 07:16 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,799
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5210
Given 3323 thank(s) in 2029 post(s)

Mesaj: #155
RE: Pensii militare
Avocatul poporului : Punctul de vedere referitor la excepția de neconstituționalitate a prevederilor art. 41 alin. (1) din Ordonanța de urgență nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal – bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene

pvd20_2019
SURSA : http://www.avp.ro


"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
09-01-2020 08:52 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,799
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5210
Given 3323 thank(s) in 2029 post(s)

Mesaj: #156
RE: Pensii militare
Se pregătește o noua OUG privind pensiile militare.

Citat:Ministerul Justiție a trimis o nota de informare directorului Administrației Naționale a Penitenciarelor privind un proiect de OUG de modificare a legii pensiilor militare, propus de MApN, in vederea luării la cunoștința si eventual sa faca propuneri.

Actualizarea este propusa începând cu 01.01.2023, iar recalcularea din 01.01.2022.

Anexa 2 cuprinde cuantumul brut pentru stabilirea pensiei militare de stat.
SURSA : https://www.facebook.com/MNB37/posts/750040868817871

[Imagine: 1.png]
[Imagine: 2.png]
[Imagine: 3.png]
[Imagine: 4.png]

Se pregătește o noua OUG privind pensiile militare.

Ministerul Justiție a trimis o nota de informare directorului...

Publicată de Asociatia ADMAR - Apararea Drepturilor Militarilor Activi Si In Rezerva pe Joi, 9 ianuarie 2020

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
09-01-2020 09:19 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 13,059
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4872
Given 12094 thank(s) in 5584 post(s)

Mesaj: #157
RE: Pensii militare
Tot ce trebuie să știți despre pensiile militare

Citat: Mulți vorbesc de pensiile militare, dar știu oare ceva despre ele? Mi-am permis să public mai jos un material realizat cu sprijinul unor specialiști în domeniu.

Poate așa vor înțelege toți cei care dezbat acest subiect că pensiile militare nu sunt ceva magic, ele au multe elemente asemănătoare celor din sistemul public și sunt similare celorlalte armate din țările membre NATO.

SISTEMUL PENSIILOR MILITARE DE STAT
De mai mult de 10 ani, opinia publică dezbate subiectul pensiilor militare. Sunt întoarse pe toate părțile motivele pentru care militarii au un sistem separat de cel public pentru calculul și gestionarea pensiilor, dacă este just sau nu, sau ce au făcut ei pentru țară și în ce războaie au luptat pentru a merita așa privilegii..

Pensionarii încearcă să se apere, acuzatorii lor sunt neimpresionați și subiectul încinge ciclic dezbaterile la televiziuni și în on-line.

Încercăm, sine ira et studio, să vedem cum stau, de fapt, lucrurile.
În primul rând, trebuie lămurită o confuzie care se induce atunci când se discută despre pensiile bazate pe principiul contributivității și pensiile militare de stat. Se lasă să se înțeleagă că militarii nu ar contribui, pe timpul carierei lor, la bugetul statului, cu alte cuvinte, fie nu ar plăti taxe și impozite, fie acestea ar fi mai mici decât în cazul altor categorii profesionale. Nimic mai greșit. Veniturile pe care militarii le obțin din solde, sunt impozitate absolut identic, ca în cazul oricărui salariat din sistemul public.

Și, totuși, care este principala diferență dintre pensiile din sistemul public și cele militare de stat?
În termenii cei mai simpli, această diferență se reflectă în modul de calcul. Dacă în sistemul public, algoritmul pe baza căruia se stabilește cuantumul pune în relație punctajul mediu anual (calculat pe baza întregului stagiu de cotizare din perioada activă) cu punctul de pensie stabilit de Guvern, pensiile militare de stat au ca bază de calcul media tuturor veniturilor brute realizate în 6 luni consecutive, din ultimii 5 ani de activitate. Multe țări NATO folosesc drept bază de calcul pentru pensia militară de serviciu ultimul salariu, înainte de trecerea în rezervă.

Această diferență de mod de calcul stă la originea tuturor atacurilor care au început acum mai mult de 10 ani împotriva pensionarilor militari, atacuri care revin periodic în dezbaterea publică. Militarii sunt considerați ca beneficiari de pensii “nesimțite”, de pensii speciale, de pensii nemeritate.

Sunt acuzați că ies la pensie foarte devreme, chiar în jurul vârstei de 40 de ani, cu pensii exorbitante, de zeci de mii de lei. Sună revoltător, nu-i așa? Să ne lămurim, pe scurt, încercând să nu abuzăm de cifre, statistici și formule de calcul. Și nici de lozinci sau sloganuri.

Vârsta de pensionare
În Legea nr. 223/2015 2015 privind pensiile militare de stat, vârsta standard de pensionare pentru limită de vârstă este stabilită în funcție de anul nașterii celor care trec în rezervă, pornind de la 56 de ani și trei luni, pentru cei născuți în luna octombrie 1959 și care crește progresiv, conform unei anexe care face parte din lege, până la de 60 de ani, pentru cei născuți după luna ianuarie 1970.

Această limită poate fi redusă pentru perioada în care militarii și-au desfășurat activitatea în condiții de muncă deosebite, speciale sau alte condiții (personal aeronavigant, personal ambarcat, parașutiști, sau alte categorii de persoane a căror activitate se desfășoară în condițiile menționate) cu perioade corespunzătoare.

Reducerea vârstei standard de pensionare nu poate fi mai mare de 13 ani. Prin aplicarea acestor reduceri, vârsta standard de pensionare nu poate fi mai mică de 45 de ani.

Metodologia este asemănătoare cu cea din sistemul public de pensii, care are prevederi similare pentru reducerea vârstei standard de pensionare pentru anumite categorii profesionale (personal navigant, personal care lucrează în condiții de risc radiologic, chimic, anumite categorii de personal artistic, personal care își desfășoară activitatea în subteran etc).

Există și o altă categorie de pensionari militari care au trecut în rezervă înainte de împlinirea vârstei standard de pensionare: militarii disponibilizați la sfârșitul anilor ‘90, prin efectele Ordonanței 7 din 1998, ca urmare a aplicării unui program de restructurare a armatei. în urma acestor disponibilizări, efectivele militare s-au redus masiv, de la o armată de peste 300.000 de oameni, în 1990, la aproximativ 80.000 după anul 2000. Pensiile acestor militari sunt, în general, pensii militare de serviciu cu vechime incompletă, în cuantumuri reduse.

Câți pensionari militari se află în evidența Casei Sectoriale de pensii a MApN și este valoarea valoarea acestor pensii?
La acest moment, în evidența Casei de pensii sectoriale a Ministerului Apărării Naționale se află aproximativ 65.000 de pensionari militari.

Pensia medie brută pentru vechime completă aflată în plata casei de pensii a MApN este de aproximativ 3.500 lei.

Aproape 60% din numărul total de pensionari militari au pensiile sub această valoare medie.

Doar 6% dintre pensionarii militari au pensii cuprinse între 7.000 și 10.000 de lei și aproximativ 2,6% depășesc pragul de 10.000 de lei lunar (în marea lor majoritate, foști magistrați militari sau foști aviatori).

Care este media salariilor militarilor activi?
Soldele lunare nete maxime pentru ofițeri, de exemplu, se situează, în 2019, astfel: 2.681 lei pentru locotenenți, între 3.200 și 5.400 lei pentru gradele de căpitan până la locotenent-colonel, 8.300 câștigă maximum un colonel, 10.600 lei un general de brigadă, ajungându-se până la aproximativ 17.000 lei pentru generalii de patru stele.

Pentru celelalte categorii de personal, soldele se înscriu între 1.900 și 6.000 lei pentru subofițeri și maiștri militari și între 1.700 și 3.800 de lei pentru soldații și gradații profesioniști. Cam acestea sunt salariile „exorbitante” ale militarilor.

Este algoritmul de calcul al pensiilor militare de stat justificat?
În primul rând, sistemul pensiilor militare de stat a fost instituit în România acum aproape 160 de ani, de Alexandru Ioan Cuza și păstrat aproape neschimbat de atunci încoace.

Motivarea de atunci era foarte asemănătoare cu cea de astăzi și este, în fapt principiul pe care îl urmează cam toate țările din lume. Găsim la articolul 4 din actuala lege a pensiilor, Legea 223 din 2015, următoarea formulare: “sistemul pensiilor militare de stat acoperă riscurile activității specifice sistemului de apărare, ordine publică și securitate națională, interzicerea sau restrângerea exercițiului unor drepturi și libertăți din Constituția României”.

Avem, deci, două filoane principale prin care legiuitorul a motivat asigurarea acestui tratament pentru militari la trecerea în rezervă: compensarea riscurilor din timpul carierei militare și instituirea unor măsuri reparatorii în raport cu limitarea sau interzicerea unor drepturi fundamentale care sunt garantate pentru restul societății. Să le abordăm pe rând.

1. Compensarea riscurilor
Majoritatea contestatarilor și opozanților sistemului pensiilor militare se raportează exclusiv la riscurile la care s-ar supune, mai mult sau mai puțin, militarii pe timpul carierei militare. Sunt voci care spun că pensiile militare s-ar justifica cel mult pentru militarii care luptă în teatrele de operații, nu și pentru cei care au rămas în țară, prin cazărmi și birouri.

Să nu intrăm neapărat în logica jurământului militar, prin care militarul se angajează să-și sacrifice viața în exercitarea îndatoririlor de apărare a țării. Am putea fi acuzați de patetism, deși eroii armatei noastre căzuți la datorie, militarii răniți în misiunile executate în teatrele de operații ori în țară și familiile acestora ar fi argumente foarte puternice.

Putem fi de acord și că unii dintre militari se supun mai multor pericole decât alții, dar rămâne de văzut cum s-ar putea cuantifica în mod obiectiv aceste diferențe. Dacă ar exista astfel de metode obiective, atunci s-ar putea discuta și de pensii diferite pentru medicii care fac operații riscante față de cei care se ocupă doar cu prescrierea rețetelor. Sau ar putea fi diferențiată importanța muncii și, implicit, a drepturilor de pensie pentru actori înfuncție de rolurile jucate de-a lungul carierei, a profesorilor în funcție de rezultatele obținute de elevi, a compozitorilor în funcție de popularitatea creațiilor muzicale, a sportivilor în funcție de complexitatea disciplinei la care au obținut medalii și tot așa. Este imposibil și nedrept să plasăm pe o scală a importanței și valorii profesiile și ocupațiile. Munca tuturor este importantă și trebuie respectată, a medicilor, a profesorilor, a muncitorilor, a militarilor, a economiștilor, actorilor, magistraților, aviatorilor, mecanicilor de locomotivă sau marinarilor, însoțitori de bord ori funcționari publici, angajați la stat ori la privat.

Revenind la militari, sunt câteva elemente de punctat în ceea ce privește raportarea lor la riscurile profesionale:

Numărul de militari rotiți în misiunile executate de Armata României în teatrele de operații, în ultimii 30 de ani, depășește 50.000.
Modificările de natură legislativă au făcut ca participarea la aceste misiuni în teatrele de operații să nu mai fie pe bază de voluntariat, ci a devenit obligație de serviciu. Ca atare, numărul militarilor trimiși în misiuni peste hotare va fi din ce în ce mai mare.
În plus, foarte multe dintre acțiunile și misiunile desfășurate pe teritoriul național implică riscuri la fel de mari (operarea aeronavelor militare, tragerile de luptă cu toate categoriile de armament, operațiunile executate cu materiale explozive, manipularea unor substanțe cu grad înalt de toxicitate și exemplele ar putea continua).
După trecerea în rezervă, militarii rămân, conform legii, cu obligații militare până la împlinirea vârstei la care se trec în retragere și sunt scoși din evidențele armatei.
2. Compensarea interzicerii sau restrângerii unor drepturi și libertăți fundamentale pentru militarii activi
Cel de-al doilea pilon pe care se legitimează sistemul pensiilor militare în toate țările în care funcționează (adică aproape toate țările NATO și multe din afara Alianței) ține de drepturile și libertățile fundamentale care sunt restrânse sau chiar interzise pentru militarii în activitate.

Haideți să vedem care sunt acestea, așa cum sunt ele prevăzute în Constituția României și care sunt prevederile corespondente din statutul cadrelor militare.

Dreptul la muncă

Constituția României: Dreptul la muncă nu poate fi îngrădit. Alegerea profesiei, a meseriei sau a ocupaţiei, precum şi a locului de muncă este liberă. Libertatea economică: Accesul liber al persoanei la o activitate economică, libera iniţiativă şi exercitarea acestora în condiţiile legii sunt garantate.

Statutul cadrelor militare: Cadrelor militare în activitate le este interzis:

a) să îndeplinească alte funcții decât cele în care sunt încadrate, cu excepția cumulului prevăzut de lege, în condițiile stabilite prin ordin al ministrului apărării naționale;
b) să fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizații ori societăți comerciale
Sunt situații frecvente în care, din cauza deselor schimbări de garnizoană pecare le fac militarii în evoluția în carieră, ei rămân unicii întreținători ai familiei, singurii care câștigă venituri. Însă posibilitatea de a presta activități lucrative suplimentare este restricționată, în condițiile prevăzute de statut.

Dreptul de asociere

Constituția României: Cetăţenii se pot asocia liber în partide politice, în sindicate, în patronate şi în alte forme de asociere.

Statutul cadrelor militare: art. 28 lit. a: militarilor le este INTERZIS să facă parte din partide, formațiuni sau organizații politice ori să desfășoare propagandă prin orice mijloace sau alte activități în favoarea acestora ori a unui candidat independent pentru funcții publice; iar la art. 29 lit. c sunt interzise constituirea în forme de asociere cu caracter sindical ori care contravin comenzii unice, ordinii și disciplinei specifice instituției armatei.

Dreptul la grevă

Constituția României: Salariaţii au dreptul la grevă pentru apărarea intereselor profesionale, economice şi sociale.

Statutul cadrelor militare: (art. 28 lit. c) Militarilor le este INTERZIS să declare sau să participe la grevă.

Cu alte cuvinte, față de aceste interdicții, singura formă de protecție a militarilor în fața unor situații de tratament injust cu privire la drepturile care se cuvin oricărui salariat este doar cadrul legal asigurat de statutul cadrelor militare. Militarii nu pot apela la forme de organizare sindicală pentru apărarea drepturilor lor și nici nu pot întrerupe activitatea în nicio situație, așa cum o pot face celelalte categorii profesionale, chiar și magistrații, după cum am văzut recent.

Dreptul de a fi ales

Constituția României: Au dreptul de a fi aleşi cetăţenii cu drept de vot care au cetăţenia română şi domiciliul în ţară.

Statutul cadrelor militare: (art. 28 lit. b) Militarilor le este INTERZIS să candideze pentru a fi alese în administrația publică locală și în Parlamentul României, precum și în funcția de Președinte al României.

Libertatea întrunirilor

Constituția României: Mitingurile, demonstraţiile, procesiunile sau orice alte întruniri sunt libere

Statutul cadrelor militare: Art. 29 lit. g: participarea la mitinguri, demonstrații, procesiuni sau întruniri cu caracter politic ori sindical este INTERZISĂ

Una dintre sintagmele care au fost atribuite militarilor este și aceea de „marea mută”. Înțelegem acum că acest lucru se datorează nu lipsei de apetență pentru atitudinile civice, ci interdicției exprese din statutul cadrelor militare.

Libera circulaţie

Constituția României: Dreptul la liberă circulaţie, în ţară şi în străinătate, este garantat.

Statutul cadrelor militare: art. 29 lit h: cadrele militare în activitate se pot deplasa în străinătate în condițiile ce se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naționale.

Deplasarea militarilor este restricționată nu doar pentru străinătate, ci și pe teritoriul național, prin regulamentele aplicate, în care sunt prevăzute proceduri de avizare a „părăsirii garnizoanei”, chiar dacă aceste deplasări se fac în timpul liber, în interes personal.

Libertatea de exprimare

Constituția României: Libertatea de exprimare a gândurilor, a opiniilor sau a credinţelor şi libertatea creaţiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare în public, sunt inviolabile.

Statutul cadrelor militare: (art. 29 lit a) opiniile politice pot fi exprimate numai în afara serviciului. De asemenea, interacțiunea militarilor activi cu mass-media este posibilă doar cu respectarea unor proceduri prevăzute de reglementările interne în acest domeniu.

În plus:

Constituția României: Munca forţată este interzisă. Dar nu constituie muncă forţată activităţile pentru îndeplinirea îndatoririlor militare.

Cu alte cuvinte, militarii se află la dispoziție 24 de ore din 24. Ei pot fi chemați oricând de la domiciliu sau din timpul liber pentru îndeplinirea sarcinilor și misiunilor încredințate, pot fi solicitați să intervină în sprijinul autorităților locale și centrale pentru limitarea efectelor calamităților naturale sau vremii nefavorabile, sunt dislocați pe perioade lungi în poligoane și facilități de pregătire și instruire, fără a primi drepturi salariale suplimentare și fără posibilitatea de a refuza aceste sarcini. De altfel, refuzul de a executa un ordin legal, precum și insubordonarea reprezintă pentru militari infracțiuni pedepsite de Codul Penal.

Concluzii:
Pe acest al doilea palier de argumentație, este evident că, în situația în care s-ar considera justificată eliminarea pensiilor militare de stat, în scopul tratamentului egal al pensionarilor, este necesar tratamentul egal și nediscrimnatoriu și pe timpul desfășurării vieții active. Nu putem discuta de tratament egal DOAR la sfârșitul carierei, ci și pe timpul acesteia.

Există două opțiuni pentru aceasta:

Interzicerea drepturilor și libertăților fundamentale menționate mai sus TUTUROR categoriilor de salariați, din mediul public sau privat, ceea ce evident, ar fi o aberație.
Eliminarea tuturor interdicțiilor și restricțiilor din domeniul drepturilor și libertăților fundamentale pentru militari. Aceasta ar însemna renunțarea la Statutul cadrelor militare și remunerarea militarilor potrivit Codului muncii.
Aceasta ar însemna, printre altele:

Militarii își vor desfășura activitatea după programul de lucru valabil pentru toate celelalte categorii de salariați. Activitatea care depășește opt ore de lucru va trebui compensată în conformitate cu Codul muncii, iar menținerea activității 24 de ore din 24 în unitâțile militare va trebui acoperită cu costurile și personalul suplimentar necesare pentru încadrarea în prevederile legislației muncii. Altfel spus, vom avea apărare națională opt ore pe zi, în general, cu excepții acolo unde se pot organiza schimburi de lucru.
Militarii vor avea dreptul de a se asocia în sindicate, care să negocieze pentru ei condițiile de muncă, de salarizare, condițiile în care se acceptă executarea misiunilor cu grad ridicat de risc, condițiile în care se execută sau nu ordinele. Va fi necesară, complementar, abrogarea acelor prevederi ale Codului Penal referitoare la militari, în aspectele care vor intra în contradicție cu Codul muncii.
Posibilitatea pentru militarii în activitate de a se înscrie în partide politice, de a face propagandă politică în unitățile militare, de a candida în administrația publică locală și în Parlamentul României, precum și la Președinția României.
Posibilitatea militarilor de a declara grevă, de a organiza mitinguri și demonstrații de protest ori de câte ori se consideră neîndreptățiți.
Prestarea liberă a oricărei activități economice, afaceri, inițiative private care să completeze veniturile militarilor, în aceleași condiții cu ale salariaților din sistemul public sau privat.
Dacă ne dorim o astfel de armată, dacă putem crede că acesta ar putea fi cel mai eficient mod de a organiza sistemul de apărare și securitate națională pentru România, atunci eliminarea sistemului pensiilor militare de stat ar fi posibilă și pensionarii ar putea beneficia de același sistem de calcul al pensiilor. Tratamentul egal cu sistemul civil trebuie asigurat, așa cum arătam mai sus, pe întregul traiect profesional al militarilor, nu doar după trecerea în rezervă.

Actualul sistem al pensiilor militare de stat este departe de a fi unul perfect. În ultimii 10 ani, legistația incidentă a fost modificată de patru ori, ceea ce a creat disfuncționalități în armonizarea tuturor situațiilor.

Aceste schimbări legislative au generat și unele situații anormale, excepții, care sunt vânate cu predilecție și servite ca argumente imbatabile. Știm însă că excepțiile nu pot da măsura întregului sistem și că generalizarea unor aspecte punctuale nu servește decât intențiilor de a învrăjbi și diviza categoriile profesionale. Să sperăm că lucrurile vor fi înțelese și așezate, cu înțelepciune, în perioada care va urma. Acest material documentar reprezintă o astfel de încercare, de a privi lucrurile în ansamblul lor.
SURSA : https://global-def.com

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
28-01-2020 12:57 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,799
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5210
Given 3323 thank(s) in 2029 post(s)

Mesaj: #158
RE: Pensii militare
Se recalculează toate pensiile! Cine va beneficia de măriri
SURSA : https://www.capital.ro
18 februarie 2020

Citat:Schimbare de proporții la pensii. Această categorie de angajați va beneficia de măriri. Este lege, veniturile unor români se vor recalcula. Mai mult, și angajații din sistem vor avea parte de măriri salariale

Chiar dacă Guvernul spune că sunt probleme mari cu deficitul și că România nu-și permite creșteri salariale și de pensii, cei din Executiv sunt obligați să facă aceste măriri.

Ce salarii și pensii se vor recalcula
Vobim despre polițiștii și militarii din Ministerul de Interne. Salariile acestora se vor recalcula. Decizia CCR care impune acest lucru este valabilă și în cazul pensionarilor din sistem.

Cei din Ministerul de Interne au publicat în dezbatere publică un proiect de ordin care trebuie adoptat urgent, până la întocmirea unui act legislativ superior, în urma unei decizii a Curții Constituționale prin care se vor recalcula toate salariile din MAI, în funcâie de alte valori pentru sporuri.

“Decizia nr.51/2019 din data de 11 noiembrie 2019, publicată în Monitorul Oficial nr.64 din data de 30 ianuarie 2020, produce efecte atât pentru trecut, în limita termenului de prescripție, calculat de la data publicării în Monitorul Oficial a acestei Decizii cât și pentru viitor, fiind învestită cu autoritate de lucru judecat și obligatorie pentru toate persoanele cărora li se adresează. În același context, Decizia nr.51/2019 produce efecte juridice, de la data publicării, atât pentru salariați – pentru trecut și pentru viitor, cât și pentru pensionari – pentru trecut. Aceste argumente de fapt determină necesitatea analizării tuturor drepturilor salariale ale personalului MAI, recalcularea și plata sumelor salariale identificate ca datorate, acolo unde se impune acest lucru, cu determinarea unui termen pentru executarea plăților și stabilirea modalității concrete de efectuare a acestora pentru asigurarea predictibilității cheltuielilor bugetare”, se arată în nota de fundamentare a proiectului.



Noile prevederi trebuie să țină seama de stabilirea altor valori pentru nivelul maxim de salarizare aflat în plată, valori pe care angajații MAI le-au avut până la reducerile de salarii și modificările legislative din anii 2009-2010.

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 114/2018 privind instituirea unor măsuri în domeniul investițiilor publice și a unor măsuri fiscal-bugetare, modificarea și completarea unor acte normative și prorogarea unor termene, se modifică și se completează după cum urmează:

„Art.341 – (1) Prin excepție de la prevederile art.34 alin.(1) și prin derogare de la prevederile art.45 din Legea nr.5/2020 a bugetului de stat pe anul 2020, se recalculează cuantumurile/valorile salariilor de funcție aflate în plată pentru polițiști, prin raportare la care se acordă majorările salariale din diferența până la nivelul salariilor de funcție prevăzute de lege pentru anul 2022, având în vedere, după caz, următoarele valori:

a) valoarea corespunzătoare sporului de fidelitate prevăzut de legislația în vigoare până la data de 31 decembrie 2009, prin raportare la nivelul aferent perioadelor de activitate desfășurate până în prezent în instituțiile din sectorul de apărare națională, ordine publică și securitate națională, în calitate de militar, polițist, funcționar public și personal contractual, după caz;

b) valoarea corespunzătoare sporului pentru absolvirea instituțiilor de învățământ superior, cu diplomă de licență, prevăzut de legislația în vigoare până la data de 31 decembrie 2009. Această valoare se preia doar în salariile de funcție ale agenților de poliție care își desfășoară activitatea în domenii corespunzătoare studiilor absolvite, în mod similar cu situațiile în care agenții de poliție beneficiază de această valoare;

c) valoarea sporului pentru condiții de pericol deosebit prevăzut de legislația în vigoare până la data de 31 decembrie 2009, la nivelul maxim aflat în plată pentru aceeași funcție, gradație, vechime în funcție sau în specialitate, după caz, precum și pentru același grad, dacă se desfășoară activitatea în aceleași condiții.

(2) Recalcularea prevăzută la alin.(1) vizează și perioada de 3 ani, calculată până la 30 ianuarie 2020. În cazul personalului în activitate recalcularea se menține și după data respectivă, lunar, corespunzător condițiilor în care se desfășoară activitatea și în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

(3) Prin excepție de la prevederile art.34 alin.(2), după recalcularea cuantumurilor/valorilor salariilor de funcție aflate în plată pentru polițiști în condițiile alin.(1) și (2), se recalculează și cuantumurile sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii în vigoare, din salariul brut lunar, ținând cont în mod corespunzător de evoluția legislativă a măsurilor fiscal-bugetare adoptate cu privire la aceste drepturi.



(4) Cuantumurile/valorile brute ale salariilor de funcție recalculate în condițiile alin.(1) și (2), prin preluarea, după caz, a valorilor sporului de fidelitate, sporului pentru absolvirea instituțiilor de învățământ superior, cu diplomă de licență și sporului pentru condiții de pericol deosebit prevăzute de legislația în vigoare până la data de 31 decembrie 2009, dar și ale altor valori pentru unele elemente abrogate la data de 01.01.2010, în conformitate cu legislația-cadru de salarizare unitară, la care se adaugă și majorările salariale corespunzătoare din diferența până la nivelul salariilor de funcție prevăzute de lege pentru anul 2022, reprezintă cuantumurile/valorile brute aflate în plată care fac obiectul comparației reglementate la art.7 lit.b) din Legea-cadru nr.153/2017, cu modificările și completările ulterioare, pe întreaga perioadă de aplicare etapizată a legii-cadru.

(5) În situația personalului pensionat, recalcularea cuantumurilor/valorilor salariilor de funcție și, după caz, a cuantumurilor sporurilor, indemnizațiilor, compensațiilor, primelor și al celorlalte elemente ale sistemului de salarizare care fac parte, potrivit legii în vigoare, din salariul brut lunar, se realizează până la data încetării raporturilor de serviciu, în cadrul perioadei prevăzute la alin.(2).”

Astfel, sumele recalculate din ultimii 3 ani vor fi împărțite în tranșe, pentru a fi redate beneficiarilor.

După articolul 39, se introduce un nou articol, art.391, cu următorul cuprins:

„Art. 391 – (1) Prin excepție de la prevederile art.39 alin.(1), plata eventualelor sume rezultate ca urmare a recalculărilor salariale prevăzute la art.341, pentru perioada stabilită la art.341 alin.(2), se va realiza prin raportare la data de 30 ianuarie 2020, astfel:

a) în primul an de la data publicării se plătește 25% din valoarea sumei rezultate;

b) în al doilea an de la data publicării se plătește 25% din valoarea sumei rezultate;

c) în al treilea an de la data publicării se plătește 50% din valoarea sumei rezultate.

(2) Prevederile art. 39 alin. (3)-(6) se aplică în mod corespunzător și pentru situația prevăzută la alin. (1).”

Proiectul mai prevede, în final, că toate recalculările salariale se vor realiza în termen de 120 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului act normativ, iar eventualele diferențe salariale cuvenite lunar după data de 30 ianuarie 2020, se regularizează începând cu data plății salariilor în luna următoare celei în care se împlinește termenul respectiv.

"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
21-02-2020 08:39 AM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
HomefireNews Offline
Old firefighter Moderator
*******

Mesaje: 5,799
Alăturat: Nov 2010
Locatie:
Thanks: 5210
Given 3323 thank(s) in 2029 post(s)

Mesaj: #159
RE: Pensii militare
Două proiecte legislative privind modificarea şi completarea Legii nr.223/2015 privind pensiile militare de stat şi instituirea unor măsuri în domeniul pensiilor militare de stat, cel puțin interesante, se află înregistrate în Parlamentul României-Camera Deputaților, pentru dezbateri.

Citat:Primul proiect este cel al senatorului PSD, Gabriel Leș, fost ministru al Apărării și a trecut de Senat ca urmare a depasirii termenului de adoptare, potrivit art.75 alin.(2) teza a III-a din Constitutia României republicata, ajungând la Camera Deputaților, unde a fost trimis la comisii pentru rapoarte și avizare, primind aviz favorabil atât din partea Comitetului Economic și Social, cât și din partea Consiliului Legislativ.

Deja două dintre comisiile din Cameră (Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale; Comisia pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi) au emis avize negative în privința acestui proiect, rămânând să-ți spună cuvântul două dintre comisiile importante care au un cuvânt de spus pe această lege: Comisia pentru muncă şi protecţie socială/Comisia pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională.

[Imagine: PR1.jpg]

Principalele modificări pe care senatorul LEȘ le propune, sunt:

Pensia militară de stat stabilită, recalculată și actualizată în condițiile art. 29 nu poate fi mai mare decât 85% din cuantumul bazei de calcul prevăzută la art. 28.
Sporul acordat militarilor și polițiștilor care au plătit contribuție la fondul pentru pensia suplimentară nu se include în procentul stabilit la art. 108 alin 1;
Articolul 108: Pentru militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special care au plătit contribuție la Fondul pentru pensia suplimentară și/sau contribuția individuală la buget la stabilirea, recalcularea sau actualizarea pensiei militare se acordă un spor de:
a) 3% pentru o vechime a contribuției între 5-15 ani;
b) 6% pentru o vechime a contribuției între 15-25 ani;
c) 9% pentru o vechime a contribuției peste 25 de ani.
De asemenea, proiectul senatorului PSD mai include o serie de modificări sau adăugiri la prezenta lege, care vizează recalcularea pensiilor militare, proces ce va dura până la data de 31.12.2024, cât și corectarea pensiilor celor care au deja acest drept, începând cu 31.12.1994 până la zi.

se236

Un al doilea proiect, este cel al deputaților Lupescu Dumitru și Mocioalcă Ion, înregistrat la Senat la dat de 09.03.2020, unde a fost adoptat tacit prin depășirea termenului prevăzut de Constituția României și a ajuns pentru raport la comisiile permanente ale Camerei Deputatilor.

Ca și proiectul prezentat anterior, și acesta a primit avize favorabile de la C.E.S și Consiliul Legislativ, însă a fost respins de Guvern și Comisia pentru drepturile omului, culte şi problemele minorităţilor naţionale, acum urmându-și cursul la celelalte comisii importante din Cameră.

Ce prevede acest proiect:

- majorarea bazei de calcul utilizate pentru stabilirea cuantumului pensiei de seriviu;
- majorarea de la 65% la 80% a ponderii cuantumului pensiei de serviciu raportat la baza de calcul;
- introducerea pensiei suplimentare, calculată ca procent la pensia de serviciu;
- actualizarea cuantumului pensiilor de serviciu de câte ori se majorează salariul gradului profesional/solda de funcție.

[Imagine: RES.jpg]

Este de menționat faptul că dacă va trece acest proiect crește și procentul pensiei stabilite, recalculate sau actualizate, de la 80% cât este în prezent, la 100% din baza de calcul prevăzută în legea 223/2015.


"Foc . O stivă de replici uscate, plus cuvântul scânteie."
20-05-2020 03:11 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Covalciuc Bogdan Offline
Administrator
********

Mesaje: 13,059
Alăturat: Aug 2010
Locatie:
Thanks: 4872
Given 12094 thank(s) in 5584 post(s)

Mesaj: #160
RE: Pensii militare
Doar stabilirea unui plafon maxim pentru pensiile speciale și de serviciu este constituțională

[Imagine: ccr-1-wiki.png]

Soluția legală și constituțională de urmat, pe care politicienii o evită politicianist sau interesat, este dată de CCR în Decizia nr. 652/2018, adică impunerea unui plafon maxim care să nu fie mai mic decât partea contributivă a pensiei. grandpa

Citat:Extras din Decizia CCR nr. 652/2018
17. În jurisprudența sa referitoare la acordarea pensiei de serviciu, Curtea a reținut, prin Decizia nr. 1.284 din 29 septembrie 2011, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 838 din 25 noiembrie 2011, că pensia de serviciu este compusă, principial, din două elemente, indiferent de modul de calcul specific stabilit de prevederile legilor speciale, și anume: pensia contributivă și un supliment din partea statului care, prin adunarea cu pensia contributivă, să reflecte cuantumul pensiei de serviciu stabilit în legea specială. Acordarea acestui supliment ține de politica statului în domeniul asigurărilor sociale și nu se subsumează dreptului constituțional la pensie, ca element constitutiv al acestuia. Obligația statului este aceea de a nu reduce cuantumul pensiei sub nivelul stabilit în sistemul general de pensionare, întrucât, prin calitatea de asigurat la sistemul de asigurări sociale, persoana în cauză și-a garantat dreptul la pensia de drept comun, tocmai prin plata contribuțiilor. Este un drept pe care l-a obținut și realizat prin plata contribuțiilor legal datorate. De asemenea, nu există un drept constituțional la pensie de serviciu, astfel încât, cu privire la suplimentul acordat de stat, nu se poate susține că este un drept viitor câștigat ad aeternam din moment ce este sub condiție.

19. Referitor la instituirea prin lege a unui plafon al pensiei militare de stat, prin Decizia nr. 450 din 30 mai 2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 558 din 28 iunie 2006, Curtea a constatat că dreptul la pensie este un drept fundamental, consacrat de art. 47 alin. (2) din Constituție, dar se exercită în condițiile prevăzute de lege. Astfel, legiuitorul este liber să stabilească în ce condiții și pe baza căror criterii se acordă pensia, baza de calcul și cuantumul acesteia, în raport cu situația concretă a fiecărui titular al dreptului. Nici Constituția și nici vreun instrument juridic internațional nu prevăd cuantumul pensiei de care trebuie să beneficieze diferite categorii de persoane. Acesta se stabilește prin legislația națională. Astfel, legiuitorul poate să prevadă și o limită minimă a cuantumului pensiei, precum și plafonul maxim al acesteia. Norma criticată pentru neconstituționalitate prevede, ca și în cazul tuturor celorlalte tipuri de pensie de serviciu, că, indiferent de rezultatul calculului aritmetic privind adăugarea sporurilor, cuantumul pensiei acordate nu poate fi mai mare de 100% din baza de calcul. Curtea a apreciat că această reglementare nu are caracter discriminatoriu, ci reprezintă o dispoziție de plafonare a cuantumului pensiei, care se înscrie între prerogativele legiuitorului. Totodată, prin Decizia nr. 1.234 din 6 octombrie 2009, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 836 din 4 decembrie 2009, Curtea a reținut că prevederile art. 25 din Legea nr. 164/2001 instituie un principiu general valabil în sistemul public de pensii, potrivit căruia cuantumul pensiei nu poate depăși venitul. Cu respectarea acestui principiu, fiecare pensionar militar beneficiază de pensie în cuantumul rezultat în raport cu vechimea în activitate și venitul realizat anterior pensionării. Această reglementare este în perfect acord cu principiul consacrat de art. 47 alin. (2) din Constituție, potrivit căruia cetățenii au dreptul la pensie și la alte drepturi de asigurări sociale, în condițiile legii. Astfel, legiuitorul este în drept să stabilească conținutul dreptului la pensie și condițiile acordării acestuia, precum și să le modifice în funcție de resursele financiare existente la un anumit moment. Extinderea incidenței acestui principiu și asupra sporului acordat pentru contribuția la fondul de pensie suplimentară, ca efect al prevederilor art. 48 alin. (1) din Legea nr. 164/2001, nu poate fi privită nici ea ca generând un tratament discriminatoriu, de vreme ce se aplică nediferențiat tuturor persoanelor care au dreptul să beneficieze de acest spor.
SURSA : https://www.huhurez.com

"Audacia Et Devotio"
Cutezanță, îndrăzneală, curaj şi devotament.
(Acest mesaj a fost modificat ultima dată: 03-06-2020 08:00 PM de Covalciuc Bogdan.)
03-06-2020 07:53 PM
Citaţi acest mesaj într-un răspuns
{myadvertisements[zone_3]}
Postează răspuns 


Săritură forum:



Bine ai venit, Vizitator!
Trebuie să vă înregistraţi înainte să postaţi aici.


  

Parolă
  





Ultimele subiecte
Autospeciale pentru stins...
Ultimul mesaj a fost postat de: Toni
Ieri 09:56 AM
» Mesaje: 459
» Vizualizări: 472903
Ordin M.63 din 10.06. 201...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
Ieri 05:40 AM
» Mesaje: 5
» Vizualizări: 8412
Cold Cut Systems COBRA
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
24-09-2020 07:49 PM
» Mesaje: 49
» Vizualizări: 39614
Costum de protecție - Pom...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
24-09-2020 05:40 AM
» Mesaje: 34
» Vizualizări: 32492
Requiescat in Pacem
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
23-09-2020 06:47 PM
» Mesaje: 416
» Vizualizări: 360334
Istoria prevenirii și sti...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
22-09-2020 07:23 AM
» Mesaje: 83
» Vizualizări: 29453
Istoria pompierilor din P...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
21-09-2020 07:43 PM
» Mesaje: 15
» Vizualizări: 10321
Istoria pompierilor din A...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
21-09-2020 07:36 PM
» Mesaje: 5
» Vizualizări: 112
13 Septembrie - Ziua Pomp...
Ultimul mesaj a fost postat de: Covalciuc Bogdan
21-09-2020 06:13 PM
» Mesaje: 69
» Vizualizări: 72700
Justiție, investigații, m...
Ultimul mesaj a fost postat de: HomefireNews
21-09-2020 06:48 AM
» Mesaje: 465
» Vizualizări: 17578

Sustinem
semperfidelis.ro
agendapompierului.ro